Auteur Topic: Een week zonder internet..........  (gelezen 14913 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Een week zonder internet..........
« Gepost op: 11-08-2011, 21:09:06 »
......en andere communicatiemiddelen.

Bedenk dat alle (moderne) communicatiemiddelen pas enkele tientallen jaren bestaan. De huistelefoon en de radio weliswaar wat langer, maar die vond je in de beginjaren ook niet in ieder huishouden.

Vertel hier hoe je die week door zou komen.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
Re: Een week zonder internet..........
« Reactie #1 Gepost op: 11-08-2011, 21:10:39 »
een boek lezen ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 11-08-2011, 21:10:54 »
Ik denk dat na die week mijn 'nog te lezen' lijstje heel wat korter is. En misschien heb ik dan ook eindelijk eens één of twee van mijn tientallen verhalen/toneelstukken af, waar ik ooit aan begonnen ben, maar die ik nooit afgeschreven heb.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #3 Gepost op: 11-08-2011, 21:11:32 »
Ik heb meer dan genoeg boeken en tijdschriften thuis liggen om de tijd door te komen. Daarnaast zal ik (als dat mag) vaak in de bieb zitten om de krant te lezen (die bestaat lijkt mij wel lang genoeg). Verder zal ik bordspelletjes gaan doen. Wandelingen in de omgeving zijn ook heel leuk om te doen.

Kortom, ik zal me geen seconde gaan vervelen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #4 Gepost op: 11-08-2011, 21:12:07 »
das makkelijk, gewoon op vakantie gaan ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 11-08-2011, 21:15:36 »
Heel veel lezen en lekker creatief bezig zijn....
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 11-08-2011, 21:16:23 »
Dat loopt nog eens als een trein, amper   5 minuten geplaatst, en al 5 reacties.

Wat zou ik zelf doen? Ik denk dat ik ook mijn lijstje van To Do aanmerkelijk zou zien slinken.

Hoe gek het ook klinkt: ik heb ook een paar verhalen liggen, waar ik ooit aan was begonnen, maar ergens diep in een la terecht zijn gekomen.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #7 Gepost op: 11-08-2011, 21:25:10 »
Las paar jaar geleden artikel [volgens mij reeks waarbij lezers hun eigen korte verhalen in konden sturen waarvan de besten zouden worden gepubliceerd] waarin stond dat ongeveer een miljoen Nederlanders een boek schrijven / willen schrijven / ooit mee zijn begonnen te schrijven.

In de categorie, beroepen met veel concurrentie..  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #8 Gepost op: 11-08-2011, 21:31:35 »
Las paar jaar geleden artikel [volgens mij reeks waarbij lezers hun eigen korte verhalen in konden sturen waarvan de besten zouden worden gepubliceerd] waarin stond dat ongeveer een miljoen Nederlanders een boek schrijven / willen schrijven / ooit mee zijn begonnen te schrijven.

In de categorie, beroepen met veel concurrentie..  ;)
::rofl:: dat is dus weer zoiets dat vrij moeilijk is

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #9 Gepost op: 11-08-2011, 21:35:34 »
Zaak dus om in die internetloze week werk ervan te maken. Kijk naar de verhalentopics die hier op RN zijn gestart, die lopen op een gegeven moment compleet vast.

Maar HDD, wat zou jij doen in die week?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 11-08-2011, 21:37:20 »
Ik zou het bewust plannen, wat extra geld sparen en een week lang Nederland rondtoeren met de trein ofzo. :)

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 11-08-2011, 21:37:50 »
Ik zou een stuk minder SOG gedrag vertonen XD..

Verder zou ik denk ik veel meer boeken lezen
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #12 Gepost op: 11-08-2011, 21:39:50 »
ach je hebt ook nog ipod's en gameboys ;D

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 11-08-2011, 21:42:06 »
ach je hebt ook nog ipod's en gameboys ;D

::rofl:: Muziek op je iPod zetten wordt wel moeilijk zonder PC hoor :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #14 Gepost op: 11-08-2011, 21:44:40 »
::rofl:: Muziek op je iPod zetten wordt wel moeilijk zonder PC hoor :P
jah okee, maar dan moet je zorgen dat je er muziek op hebt staan die je een week lang kan aanhoren :P

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #15 Gepost op: 11-08-2011, 21:48:53 »
Een week is een vrij korte tijd. Doorgaans op vakantie zit ik vele malen langer zonder internet - alhoewel er dan natuurlijk genoeg afleiding is.
Zie, ik ben vrij snel tevreden. Zeker met wat boeiende mensen kom ik m'n tijd wel door - of misschien een willekeurige plek in Nederland opzoeken en daar naartoe, fototoestel mee: kunt daar vast al een week mee vullen.
Of iets nieuws proberen te bedenken, een recept of een interessant verhaal. Of je dingen afvragen - liep vandaag nog rondje door bos/wei en dergelijke; vroeg me ineens af waarom er eigenlijk geen zwevende beesten zijn [bv als een luchtballon], te kwetsbaar? Zou toch iets te vinden op moeten zijn. En liep 2x langs dezelfde koe in een tijdsbestek van misschien 2 minuten - zou die koe me herinneren?
Er zijn zoveel dingen te bedenken. Zeker voor een week, een week is vrij kort.

Kijk, een maand - daar begint de pret. There's the rub, om een prins te citeren. Dan wordt het moeilijker. Dan worden het projecten in plaats van losstaande bevliegingen. Een begin maken om een taal te leren? Een paar echte klassieke boeken lezen? Leren tapdansen? Naar Budapest fietsen?

Hierbij natuurlijk even constant aangenomen dat er geen verdere verplichtingen zijn.

Tekenen.. dat is alweer heel wat jaar geleden. Kijken of ik het nog kan. Ja, dat zou toch ook wel een goede mogelijkheid zijn.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #16 Gepost op: 11-08-2011, 21:52:17 »
tekenen heb ik ook heel erg veel gedaan.
Met papier en schrijfmateriaal kan ik me heel goed vermaken.
een verhaal schrijven, tekenen of een strategie maken voor een spel...

een taal leren is ook een leuke optie :P en danslessen ook. Er zijn best veel dingen zonder internet enz. die je kan doen.
Sporten is ook een optie.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #17 Gepost op: 11-08-2011, 22:01:12 »
Inderdaad.. ik ben alleen in sport een anti-ster, een zwart gat zegmaar*. Eigenlijk nooit een sport gevonden waar ik wel talent voor had  ::rofl:: Behalve eventueel squash.. en derhalve mogelijk tennis [maar dat heb ik om onbekende redenen nooit gedaan, simpelweg geen tenniskennis]

Vond met tekenen met onmogelijk om haar te shaden; met kneedgum kan je officieel de highlights er zegmaar uitdeppen, maar dat lukte me nooit. Dat kan weleens een reden zijn geweest waarom ik ermee stopte  ;) Maar als je een maand hebt..

Misschien zou ik wel een blog beginnen. Toch tijd zat dan om te schrijven.

*nee, natuurkundig klopt dit niet, maar dit is geen forum-deel voor details  ;D

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #18 Gepost op: 11-08-2011, 22:04:01 »
tsja ik heb veel sporten beoefend dus opzich kan ik wel meerdere sporten.
en op vakantie kwam ik er weer achter dat tafeltennis me ook altijd heel goed afgaat ;D. dat vind ik ook echt een vakantiesport ::jaja::.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #19 Gepost op: 11-08-2011, 22:07:19 »
Heb in de vakantie nog getafelvoetbald! Daar zijn ze in Litouwen echt he-le-maal gek van  ::oink:: Zowel mannen als vrouwen [en de vrouwen staan aardig hun mannetje]

Ik kan ook wel redelijk wat sporten, maar geen talent.. meer omdat ik in het verleden redelijk wat sportte dat ik inmiddels middelmatig ben  ::rofl::

edit: je zou toch in de toekomst tegen een computer moeten kunnen tafelvoetballen - als er verder niemand in de buurt is. Simpelweg snelle cameras, snelle calculatie die de mannetjes aansturen.. zou het vermoedelijk zelfs zo kunnen maken dat cameras jouw spel observeren en analyseren, zodat je tegen 'jezelf' kunt spelen. The future is going to be great  ::jaja::

ps: ja, ik ga me zulke dingen bedenken als ik een week geen internet heb  ;D
« Laatst bewerkt op: 11-08-2011, 22:10:34 door hulpdakdekker »