Een week is een vrij korte tijd. Doorgaans op vakantie zit ik vele malen langer zonder internet - alhoewel er dan natuurlijk genoeg afleiding is.
Zie, ik ben vrij snel tevreden. Zeker met wat boeiende mensen kom ik m'n tijd wel door - of misschien een willekeurige plek in Nederland opzoeken en daar naartoe, fototoestel mee: kunt daar vast al een week mee vullen.
Of iets nieuws proberen te bedenken, een recept of een interessant verhaal. Of je dingen afvragen - liep vandaag nog rondje door bos/wei en dergelijke; vroeg me ineens af waarom er eigenlijk geen zwevende beesten zijn [bv als een luchtballon], te kwetsbaar? Zou toch iets te vinden op moeten zijn. En liep 2x langs dezelfde koe in een tijdsbestek van misschien 2 minuten - zou die koe me herinneren?
Er zijn zoveel dingen te bedenken. Zeker voor een week, een week is vrij kort.
Kijk, een maand - daar begint de pret. There's the rub, om een prins te citeren. Dan wordt het moeilijker. Dan worden het projecten in plaats van losstaande bevliegingen. Een begin maken om een taal te leren? Een paar echte klassieke boeken lezen? Leren tapdansen? Naar Budapest fietsen?
Hierbij natuurlijk even constant aangenomen dat er geen verdere verplichtingen zijn.
Tekenen.. dat is alweer heel wat jaar geleden. Kijken of ik het nog kan. Ja, dat zou toch ook wel een goede mogelijkheid zijn.