Kamp zuid: wat een bende losers zeg!
De enige twee die getuigen van een persoonlijkheid, namelijk Jakobien en Veronique, worden in een hoekje gedrukt, terwijl verwijten als achterbaks naar hun hoofd worden geslingerd,...
Oorzaak van dit alles Douwe. Ik heb nochtans respect voor Douwe. Die doet zijn ding en trekt zich van al de rest niet veel aan. Ik kan me wel best inbeelden dat anderen zich aan dergelijk gedrag ergeren, vooral als hij keer op keer zegt dat hij zal gaan vissen en uiteindelijk toch maar besluit dat niet te doen. Maar om hem daarom - nota bene op het moment dat hij aan het vissen is - de grond in te boren, zoals Jennifer gedaan heeft! Het getuigt van weinig respect voor andermans persoonlijkheid. Jakobien daarentegen tracht in iedereen het beste te zien en slaagt er dan ook samen met Douwe in een vis te vangen. Ik zie niemand anders die ook maar gepoogd heeft een vis te vangen, neen lekker van de zijlijn staan schelden! En ondertussen Jakobien verwijten van met iedereen goed overweg te willen komen. Hallo!? Is daar iets mis mee, zeker als je op een eiland zit, waar confrontaties het laatste zijn wat je wil, want je kan niet ff weglopen en elkaar de rest van de tijd mijden. Wie zijn hier eigenlijk de gatkruipers en de achterbaksen, die in hun kringetje allemaal als puppies achter Jennifer aan lopen?! Getuige daarvan: Pieter op de eilandraad die mooi de woorden van Jennifer in de mond neemt (dat van de labrador). De lijn is strak gespannen zelfs van op een ander eiland.
Prachtig dan die eilandraad! Pieter en Ryan die zich in het hoekje van de verliezers gedrukt voelen en nog ff willen natrappen op Jakobien. Zij zijn er immers rotsvast van overtuigd dat de dames en Douwe een complot gevormd hebben tegen hen: 3 tegen 2 en een van hen kan zijn spullen pakken. Die konkelfoeselende heksen zie je ze denken. Terwijl Jakobien en Veronique gewoonweg van plan waren Jennifer er uit te stemmen omwille van haar rotkarakter en nu Douwe er uit willen omdat die toch niet het hoogste Robinson gehalte heeft, zeker als je het vergelijkt met Pieter en Ryan. In mijn ogen compleet normale gedachtegang, los van enige taktische overweging. Dus stemmen Jakobien, Veronique en Douwe geheel naar eigen oordeel, terwijl Ryan en Pieter degenen zijn die zich volledig laten leiden. Beschaamd moesten ze zijn, diep en diep beschaamd. Ik kijk al uit naar volgende aflevering waar een van hen zijn droom zal zien uiteen spatten.
By the way, Frank, je zinkt diep in mijn achting door je woord niet te houden met Melvin, zeer diep. Melvin, ik had gedacht dat je sterker voor de dag ging komen, maar je bent blijkbaar gewoon een meelopertje, alsof we er zo nog niet genoeg hebben. Conclusie: ik hoop dat Karin wint.