Ik las in deel 1 van dit topic dat onder meer Prince het een en ander verteld heeft over de selectieprocedure van de kandidaten. Daar ben ik razend benieuwd naar.
Kan iemand een tipje van de sluier oplichten?
uiteraaaaaard!!
Hij zei dat er ong. 6000 brieven worden opgestuurd, daarvan mogen 100 mensen voor een gesprek komen. Per email zou je weinig kans hebben volgens hem, het moest een brief zijn, en vooral de foto is belangrijk. Geen uitdagende pose oid, hij had het over 'meisjes die op auto's lagen' en die onmiddellijk afgewezen werden. Gewoon een mooie portretfoto, vraag aan vrienden of ze hem mooi vinden. Verder had hij iig in de brief gezet wat voor persoon hij was en waarom hij dan dacht dat hij geschikt zou zijn voor widm, zoiets. Niet 'het is een uitdaging' want dat had Angela van tevoren gezegd, dat weten ze nou wel, natuurlijk is het voor iedereen een uitdaging.
Bij die 100 mensen die op gesprek mogen komen, kijken ze hoe oa naar je uitstraling en hoe je overkomt op tv. Uit deze 100 mensen wordt een selectie gemaakt van 35, en hieruit wordt uiteindelijk de groep samengesteld, plús reservemensen. De samenstellers moeten er uiteraard voor zorgen dat het een heel gevarieerde groep is, bijv qua leeftijd en geslacht, naja... dat hebben we natuurlijk gezien. Mensen tussen de 20 en 30 zijn het moeilijkst om geschikte kandidaten te vinden zei hij, omdat die zo'n uitgesproken mening hebben e.d.
Nou ja Blubber, zoiets heb ik van Prince gehoord, anderen mogen me corrigeren/aanvullen...?