Auteur Topic: [Column] Morele en ethische verantwoordelijkheden door Empty Village  (gelezen 6708 keer)

Offline Dorine

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Empty Village schreef weer voor ons een nieuwe  column! :D

Edit: Naam toegevoegd in titel
« Laatst bewerkt op: 9-09-2004, 14:21:35 door Dorine »
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Ville

• Forumlid
Re: [Column] Morele en ethische verantwoordelijkheden
« Reactie #1 Gepost op: 7-09-2004, 13:31:49 »
Hartstikke leuk EV... ::ok:: Ik lees je colums met veel plezier tot nu toe!! :D :D
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #2 Gepost op: 7-09-2004, 16:33:10 »
Hoe kan ik die columns te lezen krijgen? Bij de vorige lukte het ook al niet  :\'( en ik ben zo benieuwd...
Angel of the first degree

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 7-09-2004, 16:35:45 »
Oh jee nelis wat vervelend, ik heb de link gecheckt en hij diet het wel, ik vrees dat het aan jou ligt. Heb je al geprobeerd om via het menu te gaan hierboven, bovenaan de pagina die rolmenu's, dan kan je naar ERstuff en dan kom je ook bij de columns, alle columns. Laat ff weten of het lukt, oke?
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Nelisje

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 7-09-2004, 16:51:25 »
Zo lukt het wel!!! Ik zap altijd meteen naar het forum, dus ik had die optie over het hoofd gezien. Thanx. Ik weet verder ook niet waar het aan ligt... ::bravo::

Offline Nelisje

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 7-09-2004, 17:05:53 »
Ben weer helemaal bij! Toppie!  ::ok::

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 7-09-2004, 18:17:35 »
Ben weer helemaal bij! Toppie!  ::ok::
Oke dan, Nelis, veel plezier met de columns!!!
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 7-09-2004, 19:22:39 »
Leuk geschreven! Hoewel ik er niet altijd mee ens ben. ;)
Dingen als "wat als" heb je niet veel aan. Bovendien denk ik dat er zeker rekening mee gehouden wordt met onwel worden in de kooi (waarom zouden ze anders speciaal een brug bouwen in de mangrove om zo snel mogelijk bij de kandidaten te geraken als een van hen iets zou krijgen? (zie dagboek EP))
En dat machetegedoe van vorig jaar lijkt me heel erg overroepen. Zoiets wordt extra dramatisch in de verf gezet. Er zal zeker nooit iemand een ander zijn hoofd afhakken of elders opzettelijk verwonden, daar zijn de kandidaten voldoende voor gescreend alvorens geselecteerd te worden.

Bovendien weten kandidaten tegenwoordig dat er psychologische spelletjes gespeeld zullen worden. Ze zijn nog altijd vrij om nee te zeggen. Natuurlijk is dat moeilijk om te zeggen, maar de mogelijkheid is er wel.

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #8 Gepost op: 7-09-2004, 21:28:47 »
Leuk geschreven! Hoewel ik er niet altijd mee ens ben. ;)
Dingen als "wat als" heb je niet veel aan. Bovendien denk ik dat er zeker rekening mee gehouden wordt met onwel worden in de kooi (waarom zouden ze anders speciaal een brug bouwen in de mangrove om zo snel mogelijk bij de kandidaten te geraken als een van hen iets zou krijgen? (zie dagboek EP))
En dat machetegedoe van vorig jaar lijkt me heel erg overroepen. Zoiets wordt extra dramatisch in de verf gezet. Er zal zeker nooit iemand een ander zijn hoofd afhakken of elders opzettelijk verwonden, daar zijn de kandidaten voldoende voor gescreend alvorens geselecteerd te worden.

Bovendien weten kandidaten tegenwoordig dat er psychologische spelletjes gespeeld zullen worden. Ze zijn nog altijd vrij om nee te zeggen. Natuurlijk is dat moeilijk om te zeggen, maar de mogelijkheid is er wel.

je hebt gedeeltelijk gelijk. Je hebt weinig aan wat als. Maar deze column was ook deels bedoeld om een discussie los te maken. Wij als kijkers zijn gedeeltelijk verantwoordelijk voor het normbesef van de programmamakers.

Uieraard wordt rekening gehouden met het onwel worden van deelnemers. Ik meen gelezen te hebben dat de norm is dat er binnen 15 minuten een dokter bij een deelnemer moet kunnen zijn.

Het machete gedoe vorig jaar is bewust overdreven om de kijkcijfers op te krikken. Maar ik blijf de mening toe gedaan dat je nooit helemaal kunt voorspellen wanneer iemand zijn "breaking point " bereikt. Als dat bereikt wordt heb je een situatie die uit de hand kan lopen. en als dat zou gebeuren heeft dat zeker gevolgen voor het programma.

Uiteraard weten de deelnemers dat er psychologische spelletjes worden gespeeld en worden zij zeer goed gescreend.

Er was in de media en op forums veel kritiek op de kooi. Ik vond zelf dat het heel beheersbaar was.
Gek zijn is gezond

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 7-09-2004, 22:23:59 »
Ben nu nog nieuwsgieriger naar de kooi dan ik al was... Kan ik er eindelijk over meediscussieren. (Heb de eerste aflevering gemist en niet opgenomen :( )
er was eens......

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
Re: [Column] Morele en ethische verantwoordelijkheden door Empty Village
« Reactie #10 Gepost op: 25-09-2004, 00:10:50 »
Mooie column EV. ::ok::
2024: wie is de Mol?