Een kandidaat moet in mijn ogen zeker beschikken over een aantal echte “Robinson“-vaardigheden Ook diverse huishoudelijke taken zoals koken, het onderhouden van het vuur, het bouwen van hutten bedden e.d. maar ook het verzamelen van brandhout zijn belangrijk om enigszins prettig te Robinsonnen.
Richard, Björn en volgens ik op de verschillende fora las ook Melvin, nu Frank
Een tweede belangrijke factor blijkt het overleven en aanpassen in een groep mensen, de sociale factor.
Pieter, Olivier,
Negatief opvallen in de groep kan je de kop kosten, maar te positief opvallen kan je ook de kop kosten want iemand die strategisch denkt wil van een te sterke kandidaat af voor de finale…
Ryan,Melanie,Luc
Een sterk lichaam en geest, want er zijn in de afgelopen seizoenen diverse afvallers geweest omdat ze lichamelijk problemen kregen met het eentonige eten. Maar ook geestelijk moet je sterk zijn want dit seizoen als geen ander haken deelnemers af uit emotionele, geestelijke overwegingen.
Fatima en Jennifer kregen problemen buiten hun wil en moeten All Star spelen
Bereidwilligheid het spel te spelen, elke kandidaat moet vroeg of laat meedoen met een strategisch spel, het wegstemmen van iemand, proberen zelf geen tegenstemmen te krijgen, roddel en achterklap etc.
Robin,Gio,Judge (voor het spel )
Een goede band ontwikkelen met zoveel mogelijk deelnemers omdat in de finale uiteindelijk je mede kandidaten bepalen wie de winnaar wordt.
Richard,Jutta, Karin (3 winnaars, ik denk dat Derek iets minder populair was !)
De mentale en lichamelijke kracht om proeven te winnen, gezamenlijk met je team maar ook uiteindelijk om immuniteit te krijgen voor de eilandsraad.
goed in de spelletjes : Robin, Gio, Jutta,Loes,Pascale en Mo
goed in coördinatie : Robin en Frank
kandidaten die slecht scoren bij het publiek, maar hierover wordt meestal wel erg veel gesproken
Nolleke, Björn, Mick, Mitchell
De knappere heren :
Pieter,Olivier, Gio,Ryan, Matthias
De knappere dames (voor het oog !) :
Melanie, Annelies, Deborah & Lydia, Ilona, en nu Sarah en misschien Kelly& Froukje
Wie te ver kwam door geluk :
Deborah& Lydia, Judge, en nu Froukje
Wie moet er van mij zeker bij zijn :
1 : Melivn, Eva, Karin (van horen)
2 : Pieter, Richard, Melanie
3 : Olivier , Nolleke(3 vond ik de slechtste ER ooit !)
4 : Gio,Ryan,Robin,Björn en van de vrouwen Fatima en Ilona (beste reeks tot nu toe !)
5 : Frank, Klaar ! (spannende reeks maar geen uitschieters, veel doetjes !)