Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 118700 keer)

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #360 Gepost op: 6-11-2005, 11:13:47 »
Zijn de gevoelens bezegeld met een zoen?

Er heerst een serene rust in het Big Brother-Huis. Helaas voor de Bewoners was er gisteravond geen feestje. Iedereen lag vroeg onder de wol. Behalve Dido en Roel, die hebben tot in de kleine uurtjes samen in de jacuzzi gezeten. Dido kroop zelfs bij hem in bed. Zouden ze dan eindelijk hebben gezoend? De Bewoners liggen nu allemaal nog lekker te slapen. De verhalen zullen later wel komen....

Samen in bed

Roel is vandaag als eerste wakker. Kan hij de slaap niet vatten omdat mooie Dido naast hem in bed ligt? In de Keuken pakt hij wat te drinken en dan stapt hij weer in bed, naast Dido. Maar ook zij kan niet meer slapen...en ligt continu te draaien.

De ijskoningin is ontdooid!

"Ik vind het echt jammer dat als er geen muziek is, iedereen vroeg naar bed gaat", vindt Dido. "Je kunt het toch ook zonder muziek leuk maken?" "Nou wij hebben het gezellig gekregen toch?", zegt Roel. "Dido: "Wat zullen ze ons irritant gevonden hebben." "Je was toch niet echt bezopen toen we gingen slapen?", vraagt Roel voorzichtig. "Echt wel", zegt Dido. "Je weet toch nog wel alles?" Dido: "Zo erg was het nou ook weer niet." "Dus ik hoef me niet schuldig te voelen?", vraagt Roel. "Ik vond het echt relaxed om je eindelijk eens een keertje goed vast te kunnen houden." "Ja, het was echt gezellig", beaamt Dido. "Ijskoningin! Er is er eentje ontdooid zeg!", zegt Roel opgelucht. "Wat had ik trouwens zin om jou finaal uit elkaar te trekken zeg!", voegt hij er aan toe. Dido: "Nou Roel! Ook goeiemorgen!"

Niet Rob, maar Chantal wast af

Terwijl Dido en Roel weer in bed zijn gekropen, staat nu Chantal op. Opvallend is dat Rob nog steeds ligt te slapen. Normaal gesproken is hij degene die als eerste uit de veren is. De afwas van de avond ervoor wordt nu door Chantal gedaan.

Heeft Dido zin in meer?

Dido kan echt niet meer slapen. Ineens draait ze zich om. "Roel, zullen we afspreken dat als we het Huis uitkomen dat we dan één keer afspreken om..." Wat Dido daarna zegt is onverstaanbaar, maar Roel zegt meteen "deal!" En hij voegt er aan toe: "En niet één keer. In het weekend...en doordeweeks.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #361 Gepost op: 6-11-2005, 12:12:47 »
Chantal de tovenaarsdochter

Kraakte Chantal Dido gisteren nog af vanwege haar droom over de Fabeltjeskrant, nu staat zij zelf tijdens het opvouwen van de was het lied van Tita Tovenaar te fluiten en te zingen. "Mijn vader is een tovenaar, 't is echt, 't is heus, 't is raar maar waar,
een Ti-ta-tovenaar, 't is raar, 't is raar, 't is raar. Hij heeft het ook aan mij geleerd, maar soms gaat het wel eens verkeerd. En gaat het niet zoals ik wil, dan doe ik dít...en alles staat stil." Ook Chantal is duidelijk haar kinderjaren nog niet ontgroeid!

Goedemorgen Rob!

'Het is zondag' moet Rob gedacht hebben. Hij heeft eindelijk eens lekker uitgeslapen. Maar nu is hij wakker...

Zal Iwan Ingrid opwachten?

“Love is in the air”, zingt Chantal als Ingrid zegt dat ze Dido en Roel heeft gehoord vannacht. “Zal er wat gebeurd zijn?” Chantal weet het eigenlijk wel zeker. Maar Ingrid heeft er geen oor naar en zwijmelt weer weg naar…Iwan. “Ik ben helemaal van slag.” “Misschien staat hij wel op je te wachten als je eruit komt”, fantaseert Chantal. “En dan spring ik lekker in zijn brede armen en dan zegt hij: ‘He moppie, ik ben trots op je’.” Wie weet. Misschien leest Iwan deze site ook…

Nababbelen

De meiden vonden Rob gisteravond nogal overdreven. Ze geloven er niet zo veel van dat hij dronken was. “Zo’n grote kerel wordt echt niet dronken van een glaasje”, spot Chantal. Maar ze neemt het tegelijkertijd weer voor hem op. “Hij heeft het denk ik moeilijk nu hij genomineerd is. En iedere genomineerde zal zich even raar voelen in zo’n week. Alleen Menno weet totaal niet hoe hij ermee om moet gaan. Hij negeert elk gesprek waarbij hij over zijn gevoelens moet praten.” Dan komt Joost en blijven ze stil…

Kukeleku!!

Het is al voorbij het middaguur en de haan laat zich eindelijk horen. Dido en Roel worden weer wakker. "Hoe laat zou het zijn?", vraagt Dido.

"Ik voel me goed"

Vrolijk komt Dido haar bed uit en gaat buiten een sigaretje roken. Ze straalt aan alle kanten. “Laat ik er weer een leuk dagje van maken.” Vanmorgen had ze met Roel afgesproken niks te zeggen, maar ze kan het niet meer voor zich houden en biecht aan Nathalie en Chantal op dat ze met de Rotterdammer heeft gezoend. “Ik heb me rotgelachen in dat bed, ik kwam niet meer bij." “Hij wilde natuurlijk meer?”, vraagt Chantal. Dido ziet het allemaal weer glashelder voor zich. “Maar ik niet, maar ik begrijp wel waarom hij dat wilde. De aanleiding was er wel zeg maar.” Dan zegt Chantal een tikkeltje jaloers dat ze ook wil zoenen. “Even je verstand op nul.” Dido: “Maar dat is dus niet helemaal zo, want je hoort opeens de camera’s. Maar het was leuk! Ik voel me echt goed!”

Joost schreeuwt het uit

De meeste Bewoners zitten gezellig in het ochtendzonnetje in de Tuin te ontbijten en kletsen. Chantal vertelt over haar voornemen om vanaf nu haar buikspieren te gaan oefenen, zodat ze binnen een maand de oefening goed kan uitvoeren. Dido en Lieske oefenen thuis vaak. Het gemoedelijke samenzijn wordt verstoord door Joost, die vanuit de Keuken gilt van blijdschap: “Er is echte melk!” Chantal wijst hem er fijntjes op dat hij ook in stilte zou kunnen genieten. Joost komt er vervolgens gezellig bijzitten in de Tuin. Menno ontbijt alleen verder in de Keuken.

"Maak Iwan trots!"

Zie foto

Rob is niet boos

Rob rakelt de nominatie van Dido nog maar eens op tegenover Chantal. Rob zegt dat hij er niet boos om was, maar dat hij niet kan begrijpen dat Chantal Dido “te druk” noemde, aangezien andere mensen veel drukker zijn. Chantal zegt dat het niemand verder aangaat hoe zij stemt, dat Dido het nu begrijpt. Ze wil zich niet verdedigen tegenover hem over hoe ze zich voelt ten opzichte van haar Mede-bewoners. Zij staat er nog steeds achter en vindt dat ze het goed ingeschat heeft. “No hard feelings”, benadrukt Rob nog maar eens. Maar Chantal heeft hem toch niet genomineerd?
« Laatst bewerkt op: 6-11-2005, 13:43:40 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #362 Gepost op: 6-11-2005, 14:58:08 »
De uierzalf stinkt!

Veel dames gebruikten het al vaker, maar nu waagt ook Dido zich eraan. Na deze zware, maar zeer geslaagde nacht, heeft ze wallen onder haar ogen. En op wallen hoort uierzalf! Dus smeert nu ook Dido het ‘wondermiddel’ onder haar ogen. “Wat stinkt dit!”, gilt ze uit tegen Chantal. Maar ja, wie mooi wil zijn moet…

Surprise-tip voor Joost

“Ik wil wel een marsepeinenl*l bij mijn surprise”, zegt Joost subtiel. De twee Brabanders zijn samen een appeltaart aan het bakken. Terwijl ze de appeltjes schillen, rozijnen wellen en het taartblik insmeren met boter hebben ze een rustig gesprek over Breda, hun families en het gemis van marsepein.

"Jij bent niet in je hum"

“Jij bent niet in je hum”, zegt Dido tegen een stille Roel. Hij zit een beetje voor zich uit te staren. “Ben nog aan het bijkomen van het sporten en mis mijn muziek.” Rob lacht om Roels opmerking. “Ik ben ook brak hoor”, zegt Dido op haar beurt. En ze genieten nog maar eens van een shaggie.

Joost is anders

Dido en Nathalie confronteren Joost met zijn ‘andere’ gedrag van de laatste dagen. Ze vinden dat de hele houding van Joost veranderd is: “De twinkeling in je ogen is weg. Je zit er nu ook afstandelijk bij.”
Nathalie concludeert: “Je gaat nu meer om met Menno, en daar word je niet leuker van.”

In het badje

Lieske en Ingrid zitten al uren in de jacuzzi. Eten, drinken en roken (Ingrid dan); het gebeurt allemaal in het warme water. Chantal en Roel zitten voor het bad, met hun jas aan.

"Ik ben aardig over mijn toeren"

“Wel leuk van gister”, zegt Nathalie tegen Roel als ze even alleen zitten. Uiteraard heeft ze het over het feit dat Roel en Dido weer bij elkaar hebben geslapen. “Het was gruwelijk man”, antwoordt Roel. “Je durfde haar niet te zoenen hè?”, vraagt Nathalie. “In het bubbelbad? Nee! Maar dat is later wel goed gekomen. Het was echt heftig”, zegt Roel. “Ze is daar wel 75 dagen mee bezig geweest voor mijn gevoel. Elke keer voorbij paraderen en iedere keer pleuren je ogen uit je kop zowat.” Nathalie moet lachen. “En ineens kun je haar even goed vastpakken”, gaat Roel verder. Nathalie: “Lekker is dat hè, dat is toch een heerlijk gevoel!” “Ik ben er ook f*cking trots op, maar dat moet je niet tegen d’r zeggen anders koelt ze gelijk weer af”, drukt hij Nathalie op het hart. “Ja, ik ben aardig over mijn toeren, maar dat zeg ik niet tegen haar.”

Appeltaart van oma

Roel: "Ik moet zeggen die van Oma Lex is beter. Maar die heeft 65 jaar ‘appeltaart-bak-ervaring’."
« Laatst bewerkt op: 6-11-2005, 16:24:56 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #363 Gepost op: 6-11-2005, 19:11:14 »
Dido poseerde op een kameel die 'm peerde

Chantal zingt: “Ik verveel me een beetje…” Nathalie doet de afwas. “Het is koud hè buiten! Ik vind het echt niet lekker meer.” Nathalie is niet te spreken over het weertje van vandaag, maar Roel, Rob, Dido en Joost hebben het prima naar hun zin in de Tuin. Joost vraagt Dido: ”Wil je in Egypte op een kameel rijden?" Daar vind Dido echter niets aan: "Die gaan niet hard, ik wil racen.” Ze heeft het wel eens meegemaakt, in Heemstede. Daar kon je op een kameel zitten en een foto laten maken, als publicititeitsstunt voor een winkel. Het was rotweer en toen Dido erop ging zetten, peerde het beest hem, samen met de man ernaast. Dido: "Ik vond het eng. Had ik zo’n reclamebord tussen mijn benen." Ze heeft ook wel eens op een ezel gereden: "Dat was zo toeristisch, over een uitgesleten paadje dat een rondje vormde, net ponypark Slagharen. Op de top werd er een foto gemaakt, de ezel wist precies waar hij moest stoppen, en toen reden we weer over het versleten paadje terug."

Roel en Dido en de muis

Dido en Roel zitten in de Tuin onder een kleedje. Dido vertelt dat ze Roel een tweede kans besloot te geven toen hij zijn eigen nummer had aangevraagd om aan haar te laten horen. Roel vindt Dido vanaf dag één al 'verschrikkelijk sexy' en is dolblij met hoe het nu tussen hen is. Tijdens hun intieme gesprekje komt er onverwacht iemand dichterbij om mee te luisteren. Een welkome gast: "Oh wat een schatje!", roept Dido uit. "Hij is helemaal niet bang!"

Stille Menno

De avond valt. De wijn is opengetrokken en de Bewoners worden steeds luidruchtiger. Alle spanningen van de afgelopen dagen zijn vergeten en het gesprek is luchtig en gezellig. Alleen Menno zit stil in de Keuken. Hij lacht alleen soms een beetje mee of om de anderen. Hij maakt een nieuw tric-tracbord en bemoeit zich niet met het gesprek van de anderen. Zal er straks nog wel iemand zijn die met hem wil spelen?

Roel doet een dutje

Uitgeput van een lange nacht is Roel de drukte in de Woonkamer ontsnapt. Door even een dutje te doen, probeert hij vast zijn krachten weer te verzamelen. Hij hoopt vast dat hij vannacht weer bij Dido in bed ligt. En hij wil niet te snel in slaap vallen dan….

Dierenverhalen

De Bewoners vertellen elkaar verhalen over dieren. Rob vertelt over een uil die hij ooit verzorgd heeft. Dido heeft zich over een kauw ontfermt, die vervolgens bij haar in de buurt rond bleef vliegen. Zelfs Menno mengt zich in het gesprek door uitgebreid te beschrijven hoe zijn slang een muis kon opeten. Dido heeft vroeger in een vogelhospita gewerkt. Ze kraait luid na hoe de vogels reageren als ze ze eten ging geven. Maar ook haar verhaal krijgt een luguber tintje, als Joost vraagt wat ze met vogels doen die te ziek zijn. “Grote vogels krijgen een spuitje, bij de kleine wordt de nek omgedraaid”, vertelt Dido. Dit vinden de Bewoners toch wel zielig.

Lieske blijft keukenslaafje

Lieske maakt wat toastjes en deelt die uit aan haar mede-Bewoners. Maar als ze weer gaat zitten, wil ze eigenlijk ook wel avondeten: “Anders eet ik veel te veel toastjes. Misschien moet ik wel even wat gaan bakken.” “Ja, dat doe ik zo wel.” zegt Rob, die de afgelopen weken altijd het avondmaal heeft verzorgd. “Ik kan toch ook wel bakken?", vraagt Lieske. Maar Rob laat haar niet zomaar zijn taak overnemen: “Je kan me zo helpen.” Lieske neemt hier echter geen genoegen mee en loopt naar de Keuken: “Misschien kan jij mij een keer helpen. Rob houdt haar scherp in de gaten: “Lies, wat ga je doen?” en volgt haar uiteindelijk naar de Keuken, waar hij het heft, oftewel de koksmuts, weer in handen neemt. Lieske is uiteindelijk toch weer de keukenhulp in plaats van de kok.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #364 Gepost op: 6-11-2005, 20:14:27 »
Alvast één stem voor Joost

Joost poneert de stelling dat wij als mensen meewerken aan de vervuiling. Nathalie is het ermee eens: "Ik verdien mijn geld door veel in de auto te rijden, dat klopt. Maar Joost (haar vriend, red.) en ik staan stil bij verwarming, en welke auto beter is voor het milieu. Als ik op de fiets kan, neem ik de fiets. Je moet wel leven, maar wat je kan doen om de wereld een beetje beter te maken, doe ik. Als we dat allemaal zouden doen, zou het nog beter worden, maar wie ben ik om dat op te zeggen?"
Joost: "Onze regering moet er veel meer aan doen. Er zijn zoveel maatregelen te bedenken." Dido heeft een voorstel: "Ga alsjeblieft de politiek in en doe er wat aan! Ik ben daar niet de aangewezen persoon voor en weet niet hoe ik het moet lossen. Maar als jij dat wel weet, hoop ik dat jij in de politiek terechtkomt en dan zal ik altijd op je stemmen."

Idee: pot delen!

Nathalie heeft een idee: "Als we de pot nu delen, dan ben ik gelukkig!" Dido: "Ik ook." Ze rekenen uit met hoeveel geld iedereen dan naar huis zou gaan: 16.000 euro. Ingrid: "Stel nou dat je voor dat dilemma komt te staan, wat zouden jullie dan doen? Doorgaan tot eentje wint, óf nu met 16000 eruit?" Joost: "Ik denk niet dat ik win, dus ik zou voor de 16000 euro gaan."
Ingrid zou dat ook meteen doen: "Ik heb nog geen 2000 euro op de bank, kom op zeg!" Rob denkt er anders over: “Ik heb wel 2000 euro op de bank gaan. Ik zou nog even doorgaan. Niet voor het geld, maar voor de kick." Dido: "Het ligt heel erg aan de situatie." Nathalie twijfelt toch een beetje: "Ik moet wel zeggen: laat het bedrag nog maar even omhoog gaan." Dido vindt het maar een raar idee dat één van hun mensen straks met het eindbedrag naar huis gaat. Joost: "Daar wil ik nog niet over nadenken." Ingrid ook niet: "Ik zou dit programma liever doen zonder geld."

Al op je twaalfde kiezen

"Mijn geluk heeft bar weinig met geld te maken." Dido zit op haar praatstoel. Zij werkt met ouderen en ziet vaak: "Je hele leven werk je, dan heb je vrije tijd en trekt je lichaam het niet meer. Zo zonde! Nu zijn we jong, energierijk en kunnen we van alles ontdekken. En op je twaalfde moet je al een keuze maken voor wat je wilt worden!"
Joost: "Dat is bij ons allemaal mislukt." Maar Dido zit wel goed met haar huidige baan vindt ze. Dan wordt het eten opgediend. "Wat lekker Lies!" "Lekker jongens", en nog wat van die kreten duiden op een succesvolle maaltijd.

Ralph en Tanja zijn nog niet vergeten

De oude Bewoners zijn nog niet vergeten. Nathalie heeft het nog even over haar ex Ralph: “Ik zei ook tegen hem: jij moet zo’n superlief vrouwtje hebben." “En dat ben jij niet”, zegt Rob. Nathalie beaamt dit. Chantal ziet eerder iemand bij Ralph die na het werk naar huis gaat, voor haar man gaat koken en samen een filmpje kijken op de bank. Als Nathalie hierna vraagt of er al gerookt mag worden aan tafel, roepen meerdere Bewoners: “Tanja?!”
Uit het huis, betekent blijkbaar niet uit het hart.

Speculeren op de Slaapkamer

De Bewoners worden opgeroepen naar de Slaapkamer te gaan. De mannen naar de herenslaapkamer, en de vrouwen naar de damesslaapkamer. Sommigen denken dat er een Weekopdracht gaat volgen, maar Roel hoopt op wat anders: "Ik weet het, ze gaan een stereoinstallatie bouwen, jééé! En alle chicks moeten in bikini." Ingrid doelt op een feestje: "Misschien krijgen we iets wat we gisteren niet hebben gehad..." Ze baalt dat ze haar drankje is vergeten: "Shit, mijn rosé." Dido: "Ze zijn gewoon weer in de Kamer bezig, ik hoor ze weer boren." Chantal hoorde net ook een schroevedraaier. Ingrid: "Wordt het eten dadelijk weer weggehaald." Nathalie: "Néé, dat hebben we niet verdiend!" Chantal: "Je weet hier toch nooit wanneer je iets goed of fout doet."
« Laatst bewerkt op: 6-11-2005, 20:50:06 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #365 Gepost op: 6-11-2005, 21:28:50 »
Tinus op zijn autoped

Lieske, Chantal en Dido zingen Oerend Hard van Normaal. Dido is erg enthousiast: "En Tinus op zijn autoped..." Chantal moet lachen. "Autoped? Het zijn rockers, die gaan niet op de autoped!, het is Tinus op zijn BSA. Dat is een merk." "Weet ik veel", lacht Dido. Chantal vraagt Ingrid eens heel netjes te praten. In haar beste ABN zegt ze: "En Tinus op zijn BSA." Ze heeft wel vaker zo gepraat: "Zo spreek ik ook altijd op sollicitatiegesprekken." Het gesprek gaat over op dialecten. Lieske moet geen jongen met een zachte 'g' en 'Houdoe!' als groet vindt ze ook niet kunnen. Of als mensen 'hoi' zeggen als ze weggaan. Chantal vindt dat laatste niet zo heel erg, hoewel...: "Als ze het maar niet te hard zeggen."

"Als hij zo kan zoenen..."

Chantal is enthousiast over Dido's zoenverhalen die ze met Roel beleefde. Chantal, die meeleeft met Dido's verhalen als nooit tevoren, weet het wel: "Als hij zo kan zoenen als jij zegt, had ik er nu al gelegen!"

Cocktailparty voor de Bewoners!

De Bewoners zijn de Slaapkamer uit en krijgen een heuse Cocktailparty van Big Brother aangeboden. Ze hebben speciale kleding gekregen om straks in te salsadansen en iedereen trekt die nu aan. Dat wordt een sensuele avond! Roel beseft: "Ik was gisteren dus weer te vroeg met zeuren!"

Dido voelt zich kluns

"Er hangen hier echt bananen in de boom jongens! Gek!" Roel is tevreden. Hij oefent met Lieske. "Eén twee, stap stap", houdt zij bij. Dido wil beter worden: "Ik kan het niet uitstaan, ik wil ook zo kunnen dansen!" Rob: "Zoals Lies?" Hij besluit haar te sturen. "Eén twee, heen, één, twee, terug. Bewegen!" Dido: "Wat ben ik een kluns hè. Ik kan helemaal niet dansen!" Rob heeft een tip: "Je moet gewoon een dansje doen." Dido gaat naar de volgende. "Wil jij mijn danspartner worden?", vraagt ze aan Joost. Maar of ze het van hem zal leren?!

Driewerf draaien

"Doe eens dat jij zo in mijn armen rolt." Joost hoeft maar te vragen, en Ingrid voert het als een volleerde danseres uit. "En allebei draaien, hoe moet dat?" Daar gaan ze.

"I love salsa"

"Sodemieters! oh oh oh! Ik heb een nieuwe cocktail!" Joost toont zich een ware Tom Cruise uit de film Cocktail: "Wil je een heel bijzondere drankje proeven?", vraagt hij de dansers op de vloer. Maar zij hebben wat anders aan hun hoofd. De hele groep begint aan hun show te werken. "Voor, achter, en voor, achter", roept de menigte in koor. "Jo! Jo! Jo! Jo!", zingt Menno er doorheen als tweede stem. "Blijf volhouden!", instrueert Ingrid. De zwarte naaldhakken van de vrouwen tippelen langs de blinkende herenschoenen. "I love Salsa!", zingen ze mee met de muziek. In de BB-Woonkamer bruist de energie als nooit tevoren...
« Laatst bewerkt op: 7-11-2005, 10:10:06 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #366 Gepost op: 7-11-2005, 10:12:11 »
"Wat wil jij?" "Seks met Joost"

Menno staat nu achter de bar: "Dido, wat wil jij?" "Seks met Joost." "Seks met Joost", herhaalt Menno. Dan bereidt hij haar een lekkere 'Sex met Joost on the beach'-cocktail. Ingrediënten: Wodka, passievruchtensiroop, jus d'orange & cranberry juice. "De muziek gaat steeds zachter", merkt Chantal op terwijl ze even neerploft voor een sigaretje. "Mag het iets harder Big Brother?", roept een swingende Ingrid.

Keuze uit drie vrouwen

Joost wil graag een toneelstukje doen. Hij regisseert zijn droombeeld: “Er zijn drie vrouwen die met me willen dansen, en ik wil ze allemaal veroveren. Bij de één dans ik nog sensueler dan bij de ander.” Dido, Chantal en Ingrid zijn de vrouwen. Als Dido een arm om hem heenslaat, zegt hij echter: “Maar je mag niet aan me zitten.” Ondanks het feit dat Dido toch zo brutaal was dit te doen, is zij de winnaar. “Ik kies jou!”, beslist Joost.

"Dat is toch geen salsa?"

Er wordt weer een nieuwe plaat ingestart. “Wat is dit dan?”, vraagt Lieske. “Rene Froger!”, roepen de anderen in koor. “Dat is toch geen salsa”, zegt Ingrid.
“Who cares?”, gilt Chantal: “WHOOOHOOOOO!!!”

Een "Zuid-Amerikaanse" polonaise

Iedereen is in opperbeste stemming. Ingrid verwoordt het als volgt: “We hebben gewoon een feestje, lekker zeg!” Chantal kijkt naar de eerste de beste camera en roept: “Sorry dat we zo chagrijnig waren gisteren”

Naar goede Zuid-Amerikaanse traditie wordt er een polonaise ingezet. ‘Heb je even voor mij’ van Frans Bauer begeleidt het sensuele heupgewieg.

"Ga verstandig om met de drank"

De muziek mag dan wat rustiger worden, de Bewoners nog lang niet. Iedereen heeft zich de cocktails goed laten smaken en de drank is nog lang niet op. Ingrid leest de brief van Big Brother nog een keer door: “Veel plezier en ga verstandig met de sterke drank om…. Ja, en dat zeggen ze tegen ons, na 3 weken Rantsoen…” Net wanneer de Bewoners denken dat de muziek afgelopen is wordt er een stevige clubplaat ingestart. En als de muziek uitgaat, dan is er nog altijd de jacuzzi. Dit feestje kon nog wel eens een staartje krijgen…

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #367 Gepost op: 7-11-2005, 10:13:18 »
Lieske heeft geen ochtendhumeur

Na het feestje van gisteravond liggen de meeste Bewoners nog in een diepe slaap. Behalve Lieske. Zij zingt deze ochtend vrolijk een deuntje, terwijl ze de afwas doet.

En wie ruimt de zooi op?

Liekse heeft er duidelijk zin in. Nog steeds is er verder geen beweging in het Huis, maar de blonde Groningse ruimt de 'zooi' op die haar mede-Bewoners gisteren tijdens het feest hebben gemaakt. Waar haalt ze de energie toch vandaan?

Een Gure novemberwind

Terwijl een gure novemberwind de bladeren in de Tuin beroerd, draaien de Bewoners zich nog eens om onder hun warme dekbed.

Musica!

Goedemorgen! Tien uur, mooie tijd en deze keer trekken alle Bewoners gelijk hun mooiste gezicht. Wat een gezelligheid op de vroege ochtend. Chantal zet alleen wel even haar zonnebril op. Dat licht is toch wat fel.

Wie heeft de afwas gedaan?

Er is afgewassen, maar niemand weet wie het gedaan heeft. “Rob, jij hebt het gedaan hè”, vraagt Ingrid. Lieske eet ondertussen lekker haar fruithapje op en houdt haar mond dicht. Chantal: “Dan is het Menno geweest denk ik.” Rob mompelt vanuit de Keuken: “Dan weet ik wel waarom hij het heeft gedaan.” Maar Chantal neemt het voor hem op. “Ik vind het lief.” Alle lof voor Menno dus, terwijl Lieske het heeft gedaan. Grappige situatie.

'Gezellig' ontbijtgesprekje

De Bewoners hebben bij het ontbijt een 'gezellig' gespreksonderwerp: alcoholverslaving. Dido vindt dat je die mensen moet helpen, maar Lieske vindt het daarbij wel belangrijk dat ze zelf willen. “Maar wat nou als niemand ze meer helpt?”, vraagt ze toch wat verbouwereerd. “Dan zuipen ze zich waarschijnlijk dood?”, aldus Chantal en ze gaat nog even door. “Alcoholisme sluipt erin. Elke dag een borreltje en voor je het weet kan je niet meer zonder.” Ze bespreken allerlei vrienden en bekenden die wel eens een drankje teveel drinken. Dan denkt Lieske aan een bekende. “Iemand die ik ken drinkt elke dag twee biertjes en volgens de statistieken is hij dan ook alcoholist.” Maar Roel ziet daar het probleem niet van in. “Dan ben je misschien officieel wel.

Magnetronmaaltijden en moeders kost

Nadat alle verschillende verslavingen besproken zijn, komen de eetgewoontes ter sprake. “Eet jij elke avond een magnetronmaaltijd?”, vraagt Lieske aan Roel. “Mwah, drie keer per week magnetronmaaltijden, een avond patat, een avond bij mijn moeder en de andere avonden eet ik wat in de kroeg of lekker op het terras.” Klinkt gezellig. “En ik kan sowieso altijd bij mijn moeder terecht.” “Ahh, wat ben je ook een heerlijk moederskindje.” Roel lacht er hartelijk om en zegt trots: “En ik ben niet de enige. Mijn andere broers zijn precies hetzelfde.”

« Laatst bewerkt op: 7-11-2005, 13:36:08 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #368 Gepost op: 7-11-2005, 13:38:09 »
Nathalie ziet zichzelf

Ooohhh, ben ik dat echt?  Zie foto

Trim-momentje

Het begin van de middag begint voor veel Bewoners met een trimuurtje. Lieske en Ingrid rennen rondjes door de Tuin, Rob springt touwtje, Nathalie doet passen op de plaats en Chantal traint haar armspieren en mopt de vloer in de Woonkamer, totdat deze glimt. Menno en Joost prefereren een denksport, zij spelen een potje Tric-Trac aan de keukentafel.

"Schat, ga eens een biertje halen"

Rob en Roel zitten samen in de jacuzzi. Dido houdt haar ‘nieuwe liefde’ gezelschap. “Hoe is het?”, vraagt ze. “Echt te wreed gewoon. Niet normaal goed. En met jou?" “Ja, met mij gaat het ook wel lekker.” Dan vervolgt Roel: “Ik lust wel een biertje. Zeg schat, ga eens een biertje halen.” Maar dit doet zijn schatje dus net even niet.

“Kennen jullie ook vieze sausen?”

De Bewoners bivakkeren alweer ruim een half uur in de Slaapkamer. Zou Big Brother iets in petto hebben? Roel heeft trek in shoarma, Dido stelt voor deze straks klaar te maken. Lieske vindt dit niet sociaal: “Dat kan je mij echt niet aandoen zo vroeg in de middag.” Via shoarma komt het gesprek op de diverse soorten sauzen. “Kennen jullie ook vieze sausen?”, wil Joost weten. Nathalie lust geen stroganoff saus. Lieske zou een moord doen voor cocktailsaus. Lieske vertelt dat als ze iets met saus eet, ze altijd helemaal onder zit. “Nu moeten we echt ophouden over eten hoor, ik krijg steeds meer zin in vet”, maakt Dido een einde aan het gesprek.

Actieve Joost

Teruggekomen in de Woonkamer is het al snel weer de normale gang van zaken in het Big Brother-huis. Roel, Dido, Menno en Joost eten een broodje shoarma. Rob en Nathalie bubbelen in de Jacuzzi. Nathalie brengt Joost ter sprake, ze vindt namelijk dat hij wel erg veel aandacht vraagt. Rob is het direct met haar eens. Hij merkt echter wel op dat als Joost actief is, zoals tijdens het trainen voor de Weekopdracht, hij een stuk rustiger is.

Chantal vertelt over Thailand

Chantal vertelt over haar vakantie in Thailand. Het was een rare ervaring, vertelt ze. “Ze hebben het daar opgedeeld in verschillende stadsdelen. In het ene deel mensen hebben mensen een gewone baan en gaan ze elke dag naar hun werk; in het andere deel wordt alleen maar drugs gehandeld en staan bordelen. Het is te hopen dat het in dat land een beetje financieel gelijkgetrokken wordt.” Menno moet denken aan een verhaal van Tanja. Zij heeft een keer bij seksboerderij gesolliciteerd. Dido en Chantal hadden dit verhaal nog niet gehoord en reageren verbaasd.
« Laatst bewerkt op: 7-11-2005, 17:24:43 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #369 Gepost op: 7-11-2005, 17:26:03 »
Verkeerde laadje

Rob komt uit het Washok. “Wie heeft het waspoeder in het linker laadje gestopt?” Dat zal ik wel geweest zijn”, lacht Chantal. “Is het nu gips?” Rob kan er gelukkig ook om lachen. “Het moet alleen in het linkerlaadje, want ik krijg het er niet uit.”

Dido als kinky kerstvrouwtje

"Voor je het weet zit je met je snufferd in sekswereld", vertelt Dido. Iedereen luistert aandachtig. "Ik werd gevraagd om als kerstvrouwtje in Amsterdam folders uit te delen. Daar kreeg ik 400 gulden per dag voor. Ik had een afspraak in een wegrestaurant. Ik kreeg als kleding zwarte laarzen, een panty en een witte muts met pluche wol. En toen kregen we die foldertjes. Het was dus van een pornosite en er stond een foto op van een pijpend wijf. Ik heb na één dag gezegd: ‘ik kap ermee!’ Want voor je het weet beland je in het wereldje.” Menno wil weten of er foto’s van zijn gemaakt. “Neee”, reageert Dido. “Dat was mijn naïeve kant, daar heb ik weer van geleerd.”

Bewuster mens

Joost en Chantal doen de afwas. “Ik ben erg blij dat ik na Big Brother met een goed gevoel naar huis kan.” Joost doelt op het cadeautje van zijn vader. Hij kreeg van hem een T-shirt. “Ik voel me er heel goed bij. Maar hoe voel je je nu?”, wil hij van Chantal weten. “Ik twijfel tussen goed en heel goed”, lacht ze. De reacties op Dido’s nominatie hebben haar verrast. “Ik ben een beetje verward. Linda reageerde heel anders op haar nominatie dan Dido. Het is een heel raar spelletje en… een wijze les.” “Ik weet niet wat er nog gaat komen, maar ik kom hier zeker als een bewuster mens uit”, zegt Joost.

Heimwee

Heeft Chantal heimwee naar huis? Zie foto

Nathalie voelt zich te dik

Joost vertelt over Brenda. Ze is au pair geweest en heeft veel ervaring met kinderen van rijke mensen. “Ik ben benieuwd hoe die later worden.” Via het bruggetje ‘aanstellerig gedrag’, komt Chantal bij Nathalie uit. “Ze zit niet lekker in haar vel. Ze voelt zich te dik. En daar komt ze dan bij mij mee aanzetten.” “Ik kan daar nooit zo goed tegen”, zegt Dido. Ze loopt naar de Slaapkamer waar ze Nathalie treft. “Ik houd erover op. It’s the time of the month”, legt ze uit.

Menno: man zonder mening

Menno is het onderwerp van gesprek tussen Ingrid en Chantal. “Ik vind het heel moeilijk”, zegt Ingrid. “Gister had ik weer een goed gevoel bij Menno, maar dan gedraagt hij zich weer zo raar dat ik weer compleet omsla.” Chantal: “Ik kan onmogelijk weten wie hij is omdat hij geen mening heeft en geen eigen standpunten.” “Misschien is het wel slim om je eigen mening niet te geven?”, zegt Ingrid. Chantal: “Dat lijkt me niet verstandig in een groep. Ik weet niks over Menno. Ik weet niet van welke muziek hij houdt, welke kleur hij mooi vindt. Politiek gezien kan ik me voorstellen dat je je mond houdt, maar van die andere dingen begrijp ik het niet.”

Een mixje van de mannen

Rob stoort Chantal en Ingrid die het over mannen hebben. “We hadden het net over je”, zegt Chantal. “Je komt altijd binnen als we girltalk hebben.” Ingrid en Chantal willen alletwee weer heel graag verliefd worden en hebben het over de ultieme man. “Dan pak je de manier waarop jij met vrouwen omgaat, de humor van Joost en een beetje een mixje van de andere mannen”, lacht Chantal. Rob voelt zich gevleid en druipt af naar de Keuken.
« Laatst bewerkt op: 7-11-2005, 22:59:17 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #370 Gepost op: 7-11-2005, 23:02:03 »
"Ben je uitgestoten?"

Ingrid en Chantal hebben zich teruggetrokken op de Slaapkamer. Zij praten over Dido, Nathalie en Roel. Ondertussen zitten net die mensen buiten en praten over hén. Ingrid hoorde dat Dido en Roel wat lawaaierig waren vannacht. Chantal: "Ze fluisterden zodat je het net niet kon verstaan, ze zoenden. Wacht dan tenminste totdat je de anderen hoort snurken, niet iedereen wil dat horen, we zijn geen kleuters meer!" Het zit Ingrid dwars dat Joost er niets van zei, terwijl hij er wel last van had. "Misschien is het voor hem ook niet leuk", zegt ze. Chantal: "Zijn groepje valt ook uit elkaar." Als ze even later de Keuken in loopt, zegt Joost dat Nathalie, Dido en Roel buiten zitten. Chantal vraagt vol medeleven: "Joost, ben je uitgestoten?" Hij weet het dramatisch te brengen. "Ach ja, het is zo erg allemaal jongens", zegt hij overdreven.

Praten met z'n allen

'Gezellig' kletsen, maar wel afzonderlijk van elkaar. Gespreksonderwerp: de anderen.

De wetenschappelijke visie van Roel

Dido wordt soms moe van de Bewoners die alles van elkaar willen weten. "Ze bemoeien zich overal mee, daar word ik echt gek van." Nathalie merkt wel dat Dido zich meer inhoudt, geeft ze aan. Maar dat is het niet helemaal, zegt Dido: "Ik hou me niet echt in. Zij hebben tegen mij letterlijk gezegd dat ze me irritant vinden als ik vrolijk ben, en teveel aandacht krijg. Hyper noemen ze me dan. Nu ben ik niet vrolijk omdat zij dat vinden. Als ik nu vrolijk deed zoals toen, dan belemmert je dat echt. Ze hebben iets gebroken bij me, al die vrouwen bij elkaar." Roel wil zijn wetenschappelijke visie er wel even op loslaten. "Ik denk dat mensen heel vaak dingen doen en daar achteraf pas een verklaring voor gaan zoeken. Zij hebben een idee bij jou, en waar dat vandaan komt kunnen ze niet echt begrijpen, daarom gaan ze achteraf iets bedenken wat logisch klinkt. Maar ik zou daar niet zoveel waarde aan hechten, waarschijnlijk bedoelen ze wat anders."

Bloemen houden van mensen

Bloemen houden van mensen. Joost: "Ik hou meer van losse bloemen. Ik heb maar één keer een bos rozen aan Brenda gegeven. Aan elke bloem zat toen een briefje." Menno: "Ik gaf mijn ex elke maand een roos. Eerst één, twee bij twee maanden, drie bij drie." Chantal vindt dat wel attent, maar: "Een beetje spanning in de relatie houden is belangrijk!"
Joost: "Ik hou niet van het verplichte bosje op de vrijdagmiddag. Zo van: ik wil een wip vanavond, dus ik neem wat bloemen mee." Joost is meer van de verrassingen. "Ik heb een keer een dagje georganiseerd voor Brenda. En dan niet op 14 februari hè, maar op 13 februari, zodat het onverwachts kwam."

Joost is traag

De Bewoners hebben genoten van een lekkere maaltijd. Er stond een lekker stukje vlees op het menu met ijs na. Joost, normaal gesproken de lekkerbek van de groep, is als laatste klaar. Zou zijn maag nog steeds gekrompen zijn van het gehonger, of heeft hij zich de hele dag door al volgepropt met eten?

Aan tafel

Lekker natafelen na het maaltje dat Rob en Joost met hulp van Lieske hebben bereid

Pijnlijke gips-ervaring

Dido wilde met een vriendin een gipsafdruk maken van hun borsten. Dido begon met het bewerken van haar vriendin. Met het gipsmengsel bedekte ze haar voorgevel, maar al snel bleek dat ze het verkeerde gips had gebruikt. Het goedje brandde in de haren van haar vriendin en hechtte zich zelfs aan het tapijt waarop ze lag. Ze was vuurrood en lag te huilen van de pijn en heeft uren moeten douchen voordat ze weer toonbaar was. Dido’s mede-Bewoners schudden hun hoofd, vol verbazing over dit gekke avontuur van Dido.

Politieke spelletjes

De Bewoners zijn in een geanimeerd gesprek verwikkeld over politiek. Ze bespreken de verschillende partijen en hun programma’s. Het is duidelijk dat het onderwerp niet iedereen kan boeien.
Vooral Dido interesseert het geen fluit. Ooit heeft ze met maatschappijleer wel iets geleerd over het Nederlandse politieke stelsel, maar daar weet ze niks meer van. Het kan haar niet boeien en is alles vergeten; ze weet niets over de huidige regering. Rob is het ermee eens en samen zonderen ze zich af in de Zitkamer. Ze beginnen over een andere vorm van politiek: het nomineren. Rob geeft toe dat hij ervan door wilde gaan toen hij voor het eerst hoorde dat hij genomineerd was. Hij was in staat om de muur omver te trappen en gewoon weg te lopen, het Huis uit. Dido is ook de nominaties nog niet vergeten. “Dido strikes back!”, zegt ze. Ze wil nog één keer wraak nemen en daarna kan het haar niets meer schelen wat er gebeurt.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #371 Gepost op: 7-11-2005, 23:04:08 »
Bij de zielenknijper

"Psycholoog, interessant beroep is dat." Dido vindt Roels vakgebied best boeiend. "Er zitten ook heel slechte tussen", zegt Roel. Rob beaamt dit; hij is zelf ook wel eens bij een psycholoog geweest. Rob had het gevoel dat die psycholoog na vier sessies bij hem patiënt was. "Het is belangrijk dat je goed bij elkaar past", aldus Roel.
Dido is als kind ook weleens bij een psycholoog geweest. Ze was erg opstandig en haar moeder zat met de handen in het haar. Het zou volgens de dokter verstandig zijn om met haar naar de psycholoog te gaan.
"Die man begint te praten. Ik zei: met mij gaat alles prima, maar misschien moet je maar eens met mijn moeder praten want zij is degene met het probleem, namelijk met mij!" Daarop werd ze weggestuurd, terwijl haar moeder daar nog een half uur bleef. "Ze haatte me!", aldus Dido.

Vanavond bubbelen

De Bewoners hebben zich allemaal verzameld in de Huiskamer. Dido merkt op dat de bank vol kruimels ligt. “Is die bank wel gezogen?”, vraagt ze aan niemand in het bijzonder. “De bank wél”, zegt Roel. "Door Ingrid." “Inderdaad, zuigen kan ik goed”, aldus laatstgenoemde. Meligheid troef in het Huis! “Wie gaat er zometeen mee bubbelen?”, vraagt Roel. Het belooft een ‘knusse’ avond te worden…

Dido doet wat ze wil

"Hé maar ehh, hij kan wel een beetje zoenen of niet?", wil Nathalie weten over Roel. "Ja, echt lekker", vertelt Dido. "Interessant", zegt Nathalie. "Die zoenactie was éénmalig hoor. Het moet niet te vaak gaan gebeuren, anders lijkt het net een relatie. Ik zie wel hoe het loopt. Ik doe wat ik wil en ik wil wat ik doe", aldus Dido.

Hart van een gorilla

Rob vertelt over zijn ongeluk en het verlies van zijn been. “Ze zijn nu onderzoeken aan het doen met het klonen van lichaamsdelen. Ze proberen de techniek af te kijken van bijvoorbeeld salamanders. Als je bij die beesten de staart eraf trekt, dan groeit-ie weer aan.” “En het zou ook prachtig zijn voor organen. Je kan veel mensenlevens redden met een kloon van een nier ofzo”, zegt Joost. Roel heeft een interessante toevoeging aan het gesprek: “Er is een man geweest die twee dagen met een hart van een gorilla leefde. Maar dat hart werd door zijn immuunsysteem afgestoten.”

Lieske is lang van stof

Lieske wordt in de maling genomen. Ze begint aan een verhaal over de vuurwerkramp in Enschede. Wanneer ze uiteindelijk tot de clou van haar verhaal komt, zijn de overige Bewoners al behoorlijk afgeleid. “En toen werd de trainer van de hockeyclub van de ingang naar de kleedkamers geblazen”, eindigt ze haar verhaal. “Daarna kwam je moeder, en die was verpleegkundige...”, lacht Chantal. Iedereen moet nu heel hard lachen. Roel vat het verhaal van Lieske in één zin samen. Lieske lijkt zich er niet aan te storen.

One-night-stand

Ingrid vraagt zich af of Big Brother nog een verrassing in petto heeft. “Misschien is er iemand tweeling in het Huis?” “Rob is in het ieder geval niet”, lacht Roel. “Mijn broer heeft geen rechter been; het zit in de familie”, grapt Rob. “Of Roel en Dido zijn broer en zus”, wordt er geroepen. Chantal haalt een anekdote uit de kast. “Jullie kennen vast wel het verhaal van die DJ die na seks een sigaretje rookte met z’n date. Je weet wel, zoals het gaat op een one-night-stand”, begint Chantal haar verhaal. Iedereen moet luid lachen om die laatste opmerking. “Die vroeg de achternaam van de dame. Wat bleek, ze waren broer en zus!”

Gezellig Klessebesse in de tuin

Zie foto

Trouwen uit wraak

Chantal is benieuwd of het goed is gekomen tussen Bart en Linda. Joost denkt van wel. Rob begint hard te lachen. “Waarom lach je nou?”, vraagt Joost. “Jij denkt natuurlijk aan Brenda.” “Ik heb een brief van haar gehad. Ik weet wel niet wat er instaat, maar ik weet wel dat het goed zit”, vertelt Joost. “Stel je nou voor dat mijn Brenda en Nathalie’s Joost elkaar gevonden hebben.” “En dat ze getrouwd en wel samenwonen in mijn huis”, voegt Nathalie toe. “Dan gaan wij ook trouwen, uit wraak. Niet omdat ik leuk vind”, grapt Joost.

Een wereld zonder jou

Bij gebrek aan een muziek zijn de Bewoners zelf maar aan het zingen geslagen. Allerlei krakers passeren de revue, van de tranentrekkers van Marco Borsato tot en met 'Eternal Flame' van The Bangles. Zelfs Roel doet mee. Af en toe met opzet volkomen uit de maat, maar toch: Roel zingt. En dat is best uniek te noemen.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2005, 00:25:46 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #372 Gepost op: 8-11-2005, 13:44:27 »
Ze zijn nog niet wakker. Toch?

Ondanks dat de Bewoners vroeg naar bed zijn gegaan ligt iedereen nog te slapen. Of houden ze zichzelf gewoon stil om maar even een momentje alleen te hebben? Sommige Bewoners worden namelijk nogal moe van het continue praten. Misschien krijgen ze vandaag wat anders om handen, bijvoorbeeld een nieuwe Weekopdracht? We wachten het af.

De haan is terug!

Vandaag even geen muziek, maar een schreeuwende haan. Ook lekker wakker worden toch?

Denken aan 'vroeger'

Nathalie komt meteen weer terug op het "deksel-niet-op-de-boter-doen"-verhaal. Dit was namelijk de reden dat Tanja Nathalie twee weken geleden op de Nominatiebank heeft gezet. Chantal denkt nog steeds dat het ergens anders om was. Joost weet zeker dat Tanja het gedaan heeft, omdat Nathalie op haar had gestemd. "Maar die reden durft ze dan niet te zeggen." "Ach ja, gekke tijden", vat Joost samen. Ook de andere Bewoners worden nostalgisch en denken terug aan de afgelopen Exits. "Linda ook al vier weken geleden en Ralph zes en Rikkert acht....Dat klinkt al lang!"

Een droom en een geheim

Dido brengt Roel lief een ontbijtje op bed. Ze vertelt haar droom nu ook aan Roel, die langzaam wakker wordt. In haar nachtmerrie was Roel kwaad op Dido en om zeker te weten dat hij dat niet in het echt was, probeerde ze vannacht even bij hem te kruipen. Maar dat ging mis, want in plaats van een lieve knuffel gaf ze Roel een flinke 'hoek'. Dus kruipt ze nu maar even lekker bij Roel in bed. "Heb je echt niets gemerkt vannacht?", vraagt Dido. "Ik was helemaal lazerus", antwoord Roel. Hij heeft er niks van gemerkt en vergeeft het haar gelijk.

"Ik ben zelfs nog in de jacuzzi geweest." "Waarom doe je dat dan?" vraagt Dido door. Roel laat kort los dat hij nog iets moest regelen (het verstoppen van zijn geheime geld, red.). Dido snapt er niets van. "Wat dan?" Roel probeert het onderwerp af te kappen met een hint: "We zijn toch een spelletje aan het doen?" Maar Dido snapt het nog niet: "Wie doen spelletjes?" "Wij, hier", verduidelijkt Roel. Eindelijk valt het kwartje bij Dido. "Oooooooo......", en ze stap maar vlug over op een ander onderwerp.

Sinterklaas is in aantocht

De Bewoners hebben het nu al over het Sinterklaasfeest: “Ken jij een kind dat in de zak mee moest naar Spanje?” vraagt Joost.“Zelfs Hitler mocht blijven”, merkt Lieske droog op. Joost vindt Sinterklaas een mooi feest en naast de monarchie de leukste traditie die Nederland heeft. Roel vindt Sinterklaas maar niets en blijft Joost ermee plagen. “Nou ik vind het gewoon wel leuk”, zegt Joost stellig.“Ik vind dat gewoon een debiele mening” zegt Roel.

Beweegmomentje

Terwijl in de Keuken het gespreksonderwerp van feestdagen naar grootouders gaat, zijn Rob en Lieske aan het trainen in de Tuin. Helemaal sinds de laatste Weekopdracht hebben ze de smaak van het sporten weer flink te pakken. Rob werkt een heel schema af: intervaltraining, biceps, buikspieren en push-ups, terwijl Lieske telkens rondjes om hem heen blijft hollen. Zullen ze met hun hoofd al bij de nieuwe Weekopdracht zijn?

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #373 Gepost op: 8-11-2005, 13:45:39 »
Kleding zat

Dido heeft het helemaal gehad met haar kleding. Chantal heeft hetzelfde gevoel. “Ik kan ze zo in mijn kast aanwijzen wat ze moeten pakken.” Nathalie wil heel graag weer eens lekker winkelen. Ingrid: "Ik wil het liefst elke dag iets anders aan, en nu moet ik me steeds weer in hetzelfde hijsen."

"Ik ga niet naar Huis, ik hoor hier!"

"Roos, jij hoort bij ons, je gaat niet naar huis." Joost wil niet dat Dido gaat en spreekt haar aan met de naam die hij lekker kak vindt. Hij is aan het Tric-Trac-cen met Menno. Dido: "Ik ga niet naar huis, ik hoor hier!" Joost wordt steeds dramatischer. "Je hoort bij ons, dít is je leven!" Menno biedt glimlachend aan: "Ik ga wel naar huis, ook als jij moet." Daar hoeft Dido niet lang over na te denken. "Afgesproken." Ze vraagt of iemand iets wil drinken. Joost houdt zijn toneelstukje vol: "Ik wil niets drinken, ik wil slechts verdrinken in de ogen van mevrouw Roos." Maar Dido is al weg.

"Word ik een soort mummie?"

Chantal is er nog niet klaar voor om het Huis te verlaten. "Moet je met Bridget gaan zitten opeens. Kom je wel op je woorden? Word ik een soort mummie? Moet ik huilen? Het lijkt me zo eng als die deur opengaat en je moet. Ik vind het eng! Dit was een wereld die we helemaal niet kenden, maar nu is het veilig." En hoe veilig het is, blijkt meteen als Rob komt informeren naar het avondeten: "Wat gaan we eten, is er iets speciaals voor bedacht?" Chantal wil wel burrito's, "of doen we dat morgen?" Vanavond is Team twee aan de beurt, zegt Menno. Rob zal gehakt uit de vriezer halen. Het wordt een zuurkoolschotel.

"Latten tot aan haar oksels"

Roel komt buiten na een lange nachtrust. Chantal: "Hé, hoe is het met jou, tijd niet gezien!"
Roel: "Zo, dat is lang geleden, ik heb zoveel te vertellen, ik ga er even bij zitten. Ik heb een onwijs lekker wijf ontmoet. Latten tot aan haar oksels." Chantal concludeert: "Een echt lekker wijf dus." "Ja", vindt Roel. Dat vindt Chantal leuk voor hem. "Al een huis gekocht?" Dat is niks voor Roel: "Nee, doe normaal man. Ik kraak alleen!" Even later ligt hij met z'n liefje in de zitzak in de Tuin van de zon te genieten.

Wat heb jij aan je hengel?

Rob en Roel staan aan het aanrecht. Ze proeven de tonijnsalade die Nathalie heeft gemaakt. Roel: "Jammer dat het zo waterig wordt door die sla." Hij vertelt dat hij wel eens een blik tonijn koopt, daar een pot mayonaise overheen gooit, en ... smullen maar! Rob: "Ik doe het dan wat anders: je koopt zo'n blikkie..." Roel: "Kost geen drol". Rob: "... Je gooit het over de sla heen en je bent klaar." Roel: "Het lijkt me wreed om een keer tonijn te vissen, dat zijn de snelste dieren die er zijn hè?"
Rob heeft meerdere verhalen over vissen. Eentje ervan: "In Thailand gingen ze op zwaardvissen jagen. Een man van twee meter tilde hem aan zijn staart omhoog, en die kwam bijna op de grond!" Roel: "Zeevis in dat soort landen is echt heel tof."
Rob is het ermee eens: "Als je daar iets vangt, weet je zeker dat je iets aan je hengel hebt."

"Mijn ergste broodjes 'ever'!"

"Wat is hij weer druk vandaag. Irritant!" Nathalie ergert zich aan Joost, die buiten heel hard 'Dido! Didooooóóó!' roept. "Zelfs ik ben hem even zat vandaag Rob", lacht ze. Ze heeft brood gemaakt en Roel complimenteert haar met het resultaat. Daarna herinnert hij haar eraan hoeveel beter ze is geworden. "Zo, die bollen, die je eerst had gemaakt zeg. Dat ging echt zo van 'doink, doink'!" Hij doet of hij iets op de grond gooit dat keihard terugstuitert. Nathalie lacht en gilt: "Dat waren echt mijn ergste broodjes ever!"

Ingrid werd gepest

Ingrid werd vroeger aan het eind van haar lagere schoolperiode gepest en vertelt daar Joost over. Joost is zelf nooit gepest, ook al was hij anders, want: "Ik had gewoon een grote bek en werd daardoor geaccepteerd." Bij Ingrid lag dat anders. De hele klas stootte haar al uit. En op een feestje stond ze er maar een beetje bij en vroeg ze een jongen om 'alsjeblieft' met haar te dansen, omdat ze al zolang alleen stond. "Hij met mij op de dansvloer. Na tien seconden zij hij: Au, ik kan niet meer. Deed hij of hij door z'n enkel was gezakt. Hij hinkelend naar de kant en vanaf daar gewoon weer lopen. Toen ben ik naar het koffiekamertje gegaan en heb ik een leraar gevraagd me naar huis te brengen. Mijn ouders waren nog niet thuis. Ik ben aan de overkant bij de kerk gaan zitten en heb alleen maar zitten huilen."
« Laatst bewerkt op: 8-11-2005, 15:56:54 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #374 Gepost op: 8-11-2005, 15:57:07 »
Ei ei ei...

Joost: "Hij heeft echt de gekke ziekte opeens!" Hij heeft het over Rob, die door het dolle heen is: "Eierdief! Je wilde vier eieren eten!" Joost verdedigt zich: "Ik heb er maar twee op!" Maar dat is voor Rob geen excuus: "Dat waren er veel meer geweest als wij niet hadden ingegrepen!" Chantal bemoeit zich ermee: "Zo ben je toch niet opgevoed!" Roel: "Ronduit asociaal." Joost: "Ik heb twee eitjes gebakken. Van de veertig!" Ze schreeuwen dan wel, maar het is tegelijkertijd een dolletje. Zelfs Rob en Menno komen in een gevecht terecht en Joost eindigt bijna in de vijver. Iedereen gilt en is druk. "Ik kan het woord ei niet meer horen", zegt Rob. En tegen Joost: "En jij niet meer klagen dat je honger hebt. Je eet de hele dag en ligt zelfs in je bed nog chips te eten!"

Hangen in de Tuin

Het Tric-Trac-toernooi gaat door. Nu zijn Rob en Nathalie tegen elkaar aan het spelen. “Gek toch dat hier verder geen huizen zijn”, merkt Nathalie op. Rob verbetert haar: ”Er zijn hier veel huizen. Denk je dat we in de middle of nowhere zitten?” Aan de andere kant van de Tuin ligt iedereen een beetje te hangen. Chantal kroelt met haar vingers door Joost zijn haar. Aan zijn andere kant heeft Joost Ingrid dicht tegen hem aan liggen. Sinds Menno niet meer haar beste maatje is, krijgt Ingrid natuurlijk veel minder knuffels. Gelukkig mag ze ook bij Joost liggen...

Vijf moeders en een vader

Lieske mist haar vriendinnen op een heel andere manier dan haar ouders. Ze mist ze eigenlijk meer. Maar Rob gelooft dat niet. "Zeg eens recht in deze camera dat je je ouders niet mist!", daagt Rob haar uit. "Pap en mam, ik mis jullie niet!", zegt Lieske daarop in de camera. "Ik heb de tofste ouders"' , vindt Roel. "Ik ben de tofste ouders", lacht Rob. "En ik heb vijf moeders een een vader. Da’s wel heel veel hoor", verzucht Dido.

"Isn’t she lovely"

Menno en Nathalie schillen samen de piepers. Menno vertelt over het vrijgezel-zijn. Hij geeft toe dat hij af en toe een one-night-stand heeft. Zolang ik het veilig doe is er niks aan de hand, toch? “Ja natuurlijk, je bent jong, en je wilt wat…”, vindt Nathalie. “Denk je trouwens dat dit genoeg gehakt is, of zal ik wat terug doen?”, vervolgt ze. “Iets minder is ook wel goed”, is de mening van Menno. Ondertussen staat Chantal fluitend de afwas te doen. Ze fluit “Isn’t she lovely” van Stevie Wonder. Nu is het wachten op het koken van de aardappels.

Ballade voor Roel, de zeikerd

Nathalie en Dido bezingen de plasactie van Roel:

"Krakertje wat ben je vies, vies, vies,
nee, wij houden niet van je pies, pies, pies,
dat je onze tuin dan onderzeikt,
dat moet je zelluf weten, dat moet je zelluf weten,
als je hem dan maar niet onder schijt.'

Lepeltje-lepeltje

Het duurt nog wel even totdat het eten klaar is. Roel en Dido zonderen zich eventjes af in de Slaapkamer om te slapen. Ze zoeken een plekje uit op één van de bedden. “Je ligt alsof je dood bent, lig je altijd zo?”, merkt Dido op. “We kunnen beter lepeltje-lepeltje gaan liggen”, stelt Roel voor. In de Keuken leggen Nathalie en Menno de laatste hand aan het bereiden van de stamppot.

“Soms zit ik op een roze wolk"

Knus ligt het setje Roel en Dido op bed. “Soms zit ik op een roze wolk. Dan zit ik gewoon voor me uit te staren. Er zou dan net zo goed een tank langs kunnen rijden, daar zou ik zelfs niet van opkijken. Ik denk er niet eens over na wat de toekomst zal brengen”, bekent Roel aan Dido. “Echt waar?”, reageert Dido. “Dat vind ik lief, maar als je dit zo zegt werkt dat bij mij wel averechts”, vervolgt ze. Later verontschuldigt ze zich voor deze botte opmerking. “Het komt gewoon doordat ik te vaak teleurgesteld ben”, aldus Dido. “Neem de tijd, voel je vrij”, antwoordt Roel.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2005, 21:49:09 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #375 Gepost op: 8-11-2005, 21:51:26 »
Een ijsje om af te koelen

Joost heeft het warm. “Ik ga in ieder geval één trui uitrekken.” Nathalie heeft het ook warm. “Dat komt omdat je buiten gezeten hebt”, zegt Rob. “En ik heb een wijntje op en ook nog gekookt.” Om een beetje af te koelen nemen de Bewoners een ijsje als dessert. “Er zit zelfs botervet in”, zegt Rob die de verpakking leest.

Joost heeft het er wéér over

Dido is zenuwachtig voor haar mogelijke Exit aanstaande donderdag . “Ik heb zelfs al in mijn hoofd een compilatiefilmpje gemaakt van mijn tijd in het Huis.” Joost onderbreekt het gesprek tussen Dido en Roel en begint volgens de andere Bewoners “weer over zijn lul.” Dido: “Ik ga tellen hoe vaak jij het per dag over je lul hebt.” “Alles draait om mijn lul, daar kan ik niks aan doen”, grapt Joost.

Spoel je mond met zeep!

Voor de grap geeft Menno Ingrid een corrigerende tik op de bil. “Mmm”, zegt Ingrid. Joost schiet in de lach. Dido is benieuwd hoe ze zo’n tik moet uitdelen en oefent op Menno. Maar Joost loopt er doorheen te tetteren, tot ergernis van Dido. Zij spreekt hem op een moederlijke wijze toe. “Je gaat nu naar je kamer en overdenkt je zonden. En onderweg spoel je je mond met zeep.” Menno speelt de vader: “Moet ik opstaan?” “Nee, vader, ik ga al”, zegt Joost. Maar Menno vindt het veel te leuk om de agressieve vader te spelen en achtervolgt Joost door de Woonkamer. Wanneer hij hem te pakken heeft, krijgt Joost een schop onder z’n donder.

Rob laat ze schrikken

Rob wil een grap uithalen en wacht in de Slaapkamer met een zwart T-shirt over zijn hoofd. Dido komt nietsvermoedend langslopen en Rob springt eruit. Dido lijkt niet reageren, maar is verstijfd van angst, bekent ze later. Roel stelt voor om dezelfde grap bij Ingrid uit te halen. Rob vindt het een goed plan en gaat achter Ingrid staan die aan de eettafel zit. Ze krijst het uit als ze zcih omdraait. "Dat is mooi!", zegt Rob, die in een deuk ligt om de schrikreactie van Ingrid.

Nathalie en Dido pesten Rob

Dido wil wraak nemen op Rob omdat hij haar zo heeft laten schrikken. Samen met Nathalie zet ze diverse booby traps klaar. Wanneer zal Rob erachter komen dat er een opgeblazen zak in zijn bed ligt en er deodorant op zijn tandenborstel zit?

Als ik het Huis uit ben...

Joost wil eerst een paar dagen alleen zijn; Chantal gaat alleen maar feesten. Lieske: “Als ik het Huis uit ben, dan ga ik eerst naar mijn ouders. Daar pik ik de auto op en scheur ik naar Groningen, waar ik een vet feest ga geven!” Ze glundert helemaal bij de gedachte.

Lekker knus...

Zie foto

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #376 Gepost op: 8-11-2005, 23:21:52 »
Rob en de doppen

"Wat doet-ie nou", vragen de Bewoners in de Woonkamer zich af over Rob. Ze vinden dat hij zich erg raar gedraagt. Hij loopt al een tijdje driftig heen en weer tussen de Slaapkamers en het toilet, ondertussen druk in zichzelf murmelend. Hij noemt vaag iets over doppen, die onder de bedden zijn geplaatst. Roel zit er een beetje ongemakkelijk bij. Hij rekt zich uit om een glimp op te vangen van wat er allemaal in de Slaapkamer, waar hij zijn kapitaal heeft verstopt, gaande is.

Vechtpartij om het geld van Roel

Rob wordt aangevallen door Ingrid en Chantal

In het been

Ingrid en Chantal zijn druk bezig in de Slaapkamer. Ze verzamelen het geld, al snel hebben ze door dat er een deel ontbreekt. Snel verbergen ze hun deel en dan speculeren ze over waar de rest kan liggen. “Weet jij hoe je dat been openmaakt?”, vraagt Ingrid.

(Spraak)verwarring

Roel komt uit de Dagboekkamer met het laatste kaartje. De Bewoners zijn nog steeds druk aan het speculeren over wat er allemaal is gebeurd in de Slaapkamer. Vooral Rob is verontwaardigd: “Al mijn spullen lagen door elkaar heen, er ligt een plastic zak onder mijn bed en ze hebben zelfs aan mijn been gezeten.” Later treffen Roel en Rob elkaar nog even in de Slaapkamer. Ze zijn het er beide over eens dat ze niks tegen elkaar gaan zeggen, maar dat er van beide kanten geen kwaad spel is. Vooral Rob uit zich in cryptische termen, wat Roel nogal verwarrend lijkt te vinden. Hopelijk praten ze hun mond niet voorbij.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2005, 23:34:30 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #377 Gepost op: 9-11-2005, 12:49:02 »
Wat doet Rob in het hok?

Wat is Rob aan het doen? De vroege vogel is duidelijk iets aan het zoeken in het Washok. Zoekt hij de andere helft van het geld? En zal hij die dan teruggeven aan Roel of alles voor zichzelf houden? Het kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon aan het opruimen is...

Rustig wakker worden?

Geen haan, geen muziek, maar fel licht deze ochtend als wekker. Chantal en Rob waren er echter al eerder bij. De Amsterdamse is niet helemaal fit: “Ik voel me echt verrot.” Langzaamaan druppelen de andere Bewoners de Slaapkamer uit en met een bak koffie erbij praten ze verder over het raadsel rondom de Weekopdracht.

Rijgedrag van boze vriendjes

Ruzie met vriendjes is sowieso geen feest en met name hun reactie laat nog wel eens te wensen over. Zo heeft Dido een keer een vriendje gehad die helemaal tekeer ging in zijn auto. “Ik moest de auto uitstappen. Hij scheurde toen weg en ik hoorde hem tien minuten met piepende banden rijden. Opeens stond hij weer voor me. ‘Stap in’, beval hij. Nou je dacht toch niet dat ik dat deed. En ja, toen ging hij er weer vandoor….met piepende banden en toen ben ik helemaal naar huis gelopen.” Nathalie heeft ook ooit een vriendje gehad die zo kwaad werd in de auto. “Hij sloeg van woede keihard met zijn vuist op het stuur waardoor zijn vuist als een rund ging bloeden. En tot overmaat van ramp bleef zijn toeter ook nog hangen.” “Gezellige vriendjes”, aldus een nuchtere Chantal.

Niet de juiste oplossing

Chantal komt de Dagboekkamer uit. "Ik moest zeggen wat wij voor Weekopdracht verwachten. Daarbij heb ik verschillende ideeën geopperd, maar de goede zat er niet tussen." De meiden balen, maar Chantal zegt er nog wel even achteraan dat Big Brother er straks nog op terugkomt. We wachten met hen mee.

Even dollen!

Nathalie, Dido en Joost zijn een beetje aan het dollen in de douche. De zender wordt als tepelklem gebruikt, waardoor Joost 'hele mooie tepels' krijgt aldus de dames. “Harde”, roept Nathalie trots. Rob komt ondertussen binnen en ziet een enorm natte douche. “Dus jij bent dat, mevrouw Roos (Dido red.), die de douche altijd zo nat maakt?" Deze ziet haar kans schoon en richt de douchekop op de Badkamer om deze eens lekker nat te spuiten. Een watergevecht volgt, maar wie gaat dat zo opruimen? Volgens Joost in elk geval Dido niet. “Mevrouw Roos laat dat aan de anderen over”, lacht hij. Even een gezellig onderonsje na alle spanningen van gisteravond.

Moederkoek als bewijs

"Het gemiddelde gewicht van een kind van een rokende moeder is echt lager", zegt Roel overtuigd. Ze bespreken nog maar eens het rookgedrag van Tanja. “Ik hoop dat ze de moederkoek hebben laten zien”, zegt Rob. “Daaraan kan je namelijk echt zien dat iemand rookt. Misschien dat heel veel zwangere vrouwen stoppen met roken door dat te zien.” Dido weet er ook meer vanaf. “De moederkoek houdt heel veel tegen, maar de moleculen die in drugs zitten gaan er ‘doorheen’.” “Dus je hebt ook kinderen die al een cocaïneverslaving hebben?”, vraagt Lieske enigszins naïef. Het antwoord mag duidelijk zijn…

Irritaties tussen Joost en Dido

Dido komt de Badkamer binnenlopen en lijkt wat verbouwereerd. “Ze (Menno en Joost) zeggen dat ik katholiek ben omdat ik drie namen heb. Maar ik ben helemaal niet katholiek, ben nog nooit naar de kerk geweest. En verder vindt Joost het belachelijk dat mijn zus gedoopt is en mijn andere zus en ik niet.” Joost loopt achter Dido aan naar de douche. “Ik veroordeel je niet hoor, maar vind het gewoon raar.” Dido laat weten dat ze trots is op haar ouders dat ze voor dat soort dingen bewust hebben gekozen en dan schiet Joost in de verdediging. “Ik ben ook trots op mijn ouders. Ook al is mijn band met hen anders dan de jouwe.” Dido vraagt wat hij bedoeld met de andere band die hij heeft met zijn ouders. “Dat weet je best Dido en ik ga je dat niet elke dag opnieuw vertellen!” Pissig loopt hij weg. Het lontje is momenteel nogal kort in het Big Brother-Huis.

Vol in de spijkerbroek

Ingrid komt helemaal stijf de kamer binnenlopen en valt als een plank op de bank. “Ik pas mijn spijkerbroek niet meer. Normaal valt hij van mijn kont af.” Dido klaagt ook, maar dat vinden de dames niet terecht. “Ik zal het laten zien. Om jullie allemaal gelukkig te maken zal ik mijn spijkerbroek eens aandoen. Wacht.” Ze komt terug en probeert zich in haar spijkerbroek te proppen. Maar halverwege haar billen houdt het op. “Kijk maar, het valt allemaal wel mee bij jullie.”

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #378 Gepost op: 9-11-2005, 13:34:24 »
Jij bent de ergste

Chantal en Ingrid zitten en de Tuin een sigaret te roken. In een andere hoek zitten Rob en Roel zachtjes te praten. Uiteraard gaat het bij allemaal over de gebeurtenissen van gisteravond. Opeens roept Chantal richting Rob: “Nou zeg, jij bent echt de ergste van het hele stel.” “Hoezo? Wat bedoel je daar dan mee?”, vraagt Rob. “Jij roept de hele tijd: ‘Je moet het er niet over hebben’ en ondertussen zit je daar de hele tijd een beetje te smoezen met Roel.” Natuurlijk is dat niet zo volgens Rob. “Waarom zat je in onze kamer?”, wil Chantal weten. “Helemaal niet”, zegt Rob. “Waarom zat er iemand in mijn kamer?”, vraagt hij op zijn beurt. Er wordt zo nog een tijdje door gediscussieerd, met een lach op het gezicht, maar je ziet dat iedereen er intensief mee bezig is. Wie weet er nou precies wat over wie, en wie heeft nu toch het geld van Roel?

Hartvormig gezicht.

Lieske en Nathalie staan samen in de spiegel te kijken en bekijken hun mooie gezichten. “Jij hebt een hartvorm”, zegt Lieske tegen Nathalie, “dat is de ideale vorm voor een vrouw. Of in elk geval, dat hoor ik altijd.” “Nou, dat is dan wel weer leuk om te weten”, lacht ze trots.

Nathalie de bak in

“Wie heeft er hier in de bak gezeten?”, vraagt Rob aan de groep. Iedereen maakt ‘grappige’ opmerkingen en dan hoort hij waar hij naar op zoek was. Nathalie heeft een nacht in de bak doorgebracht. “Ik had een fikkie gestoken. Maar ja, dat deed ik voor het politiebureau en dat is dan weer niet zo handig.” Joost is benieuwd of je dan al een strafblad hebt. “Nee joh, ik was nog jong en dat doen ze niet voor zoiets.”

Wat gaat er allemaal in zijn hoofd om?

Roel trekt zich even terug op zijn bed. Waar denkt hij aan als hij deze foto bekijkt?

"Daar kan ik erg slecht tegen""

"Tjonge wat was Roel gefrustreerd gisteravond", zegt Menno tegen Nathalie. "Beetje lopen tieren buiten, daar kan ik erg slecht tegen." "Nou, dat was al wel een tijdje duidelijk hoor", grinnikt Nathalie. "Ja, daar heb jij dan weer gelijk in", reageert Menno en hij neemt nog een slokje sap.

Verveling

Iedereen verveeld zich een beetje. Rob en Lieske bedenken waar ze zin in hebben. “Ik denk dat ik maar even ga sporten”, bedenkt Lieske. Rob ziet dat niet zo zitten, want hij heeft gisteren een spiertje verrekt. “Ik denk dat ik de gang ga stofzuigen, de wc schoonmaak… Je moet toch wat doen.”

Wat is daar aan de hand?

Dido heeft net heel lang in de Dagboekkamer gezeten. Op het moment dat ze eruit komt gaat ze buiten een sigaretje roken. Vervolgens worden Dido en Chantal samen naar de Dagboekkamer geroepen. Wat gebeurt er allemaal daar? Joost moppert wat; “Ik wil ook iets geheimzinnigs.” Wie weet is hij straks nog aan de beurt.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2005, 21:59:48 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #379 Gepost op: 9-11-2005, 15:17:21 »
"Dingetje loopt te ijsberen"

Dido en Chantal komen uit de Dagboekkamer en Chantal loopt direct door naar buiten om te roken. "Maar ik ben niet emotioneel!", roept ze nog voor ze naar buiten stapt. "Chantal is nu natuurlijk het verhaal aan het onthouden", denkt Roel. "Ze mogen niets zeggen", vermoedt Ingrid. "Je moet natuurlijk met z'n tweeën de Dagboekkamer in en dan moet je elkaar een verhaal doorvertellen", is Nathalies idee. "Zo, dat is moeilijk zeg", reageert Roel en hij kijkt naar Dido. "Sorry jongens, ik mag niets zeggen", is het enige wat ze kwijt wil.

Roel spiekt de Tuin in: "Dingetje loopt nu te ijsberen in de Tuin om het verhaal te onthouden." "Chantal bedoel je?", vraagt Rob. "Ja, die."

Rust in de Tuin

Als Menno het hele verhaal van Chantal heeft gehoord in de Dagboekkamer loopt hij, net als Chantal en Dido ook deden, direct door naar de Tuin, waar hij het verhaal goed probeert te onthouden. Drie Bewoners hebben nu het verhaal gehoord. Aan wie zal Menno het verhaal straks moeten vertellen?

Druk, maar toch wel lief

Ingrid vertelt Nathalie over een spraakfout van Joost. Ingrid had aan Joost gevraagd welke datum het was en Joost zei: “De negende, want ik kreeg op de driede de brief van Brenda.” De dames lachen Joost uit. “Nou-hou!” roept Joost en gaat om Nathalie heen hangen, die een beetje afstandelijk reageert. “Wil je vandaag niets met me te maken hebben?” “Nee”, beaamt Nathalie. Maar hij knuffelt haar des te harder. Daarna gaat hij ook in de Woonkamer om Chantal heen hangen. “Kleuter”, zegt Chantal, als Joost weer wegholt. Joost vraagt wel veel aandacht van zijn mede-Bewoners, maar iedereen is wel blij als hij later appelstukjes met suiker komt brengen.

Volgende graag!

Het was net Robs beurt om het verhaal van de Weekopdracht te horen, hij hoort het van Menno. Ook Rob gaat daarna heel hard in de Tuin zitten denken. De bewoners mogen niet zeggen wat er in de Dagboekkamer besproken wordt. “Iedereen gaat wel direct aan het bier erna”, merkt Nathalie op. Het volgende stel dat de Dagboekkamer ingaat is Rob en Ingrid.

Patatje oorlog en thee

Roel en Dido liggen weer samen op bed. Hun gezamenlijke ‘middagdutje’ begint al traditie te worden. Dido probeert Roel z’n gedachten te lezen van de rumoerige avond ervoor. “Lach eens, dan ben je veel leuker!” Ze luistert naar zijn verhalen over zijn passie 'muziek'. Maar toch komen de frustraties weer snel terug. Roel wil weer lekker vrij zijn. “We zijn alweer 78 dagen van huis. Het lijkt me lekker om weer muziek te kunnen luisteren, weggaan, eten wanneer ik wil. Als ik eruit ben ga ik eerst een patatje oorlog halen en een dikke joint roken.” “Nou, ik ga lekker naar de bibliotheek, paardrijden en thee drinken met vriendinnen”, zegt Dido grappend. Als Roel vreemd kijkt, legt ze meteen uit: “Nee joh, dat was alleen om even het verschil tussen ons aan te geven. Ik ga als ik het Huis uit ben eerst lekker stappen met vriendinnen.”

Het wordt een spannende avond

Nathalie en Chantal praten in de Huiskamer over de Exit van morgen. “Ik ben benieuwd morgen hoor Chan”, zegt Nathalie. “Het is een gekke bank”, antwoordt Chantal. “Heb je een voorgevoel?” Nathalie denkt niet dat Roel of Dido eruit moet. “Het zal gaan tussen Rob en Menno. Misschien nu zelfs Menno”, laat Nathalie weten. “Het wordt in iedere geval spannend morgen.”
« Laatst bewerkt op: 9-11-2005, 17:16:30 door Nîcky »