Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 118727 keer)

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #440 Gepost op: 22-11-2005, 16:04:04 »
Knuffel Dido en Rob

Vlak voor de pauze geven Rob en Dido elkaar een dikke knuffel. Maar in de pauze van de werklui vertelt Dido aan Roel dat ze Robs houding niet waardeert: "Dido wordt gek van Rob. Ze zegt dat hij een slavendrijver is en dat hij haar controleert!", vertelt Roel weer door aan zijn collega's. Maar Lieske, Ingrid, Chantal en Joost reageren niet.

Beter een lijer

Het gaat vandaag een stuk beter met Nathalie. Ze helpt vandaag mee in het Huishouden, al past ze haar werk soms aan. Zo maakte ze de oven zittend schoon en is ze nu op de bank de boontjes voor het avondeten aan het doppen. In de 'fabriek' is de sfeer beter dan vanochtend. Vooral het humeur van Chantal is aanzienlijk verbeterd. Zal dat door de koffie komen, of door het feit dat ook zij nu op het schema zit?

Lekker lui languit

De Huishoudploeg van vandaag is een stuk minder hard bezig dan die van gisteren, maar zelf vinden ze dat ze het maar druk hebben. “Tijd voor een dutje! Lekker op de bank hangen”, roept Nathalie. De drie gaan nog maar weer eens pauze houden…

Technisch foutje

Wat is er aan de hand? Dido gaat de Dagboekkamer in en komt terug met de mededeling dat ze wel even mogen rusten, maar dat het avondeten wel tijdig op tafel moet staan. Even later gaat ze weer naar de Dagboekkamer om iets over de boodschappen te vragen. Als ze daarna weer even zit wordt ze wederom naar de Dagboekkamer geroepen. Na minder dan een minuut is ze alweer terug. "Technisch foutje zeiden ze!" Rob weet het zo net nog niet: "Jaja, wij vertrouwen jou niet meer", zegt Rob. "Dat dacht ik al", lacht Dido. Spreekt ze de waarheid?

Hoe zit het nou met die drank?

Dido heeft de dagboekkamer nog niet verlaten of Rob wordt geroepen door Big Brother. Als hij terugkomt vraagt Nathalie: “Vertel nou eens ff hoe het zit met de drank.” Rob reageert: “Ja, dat heb ik ook gevraagd, maar BB zegt dat ze het niet weten.” “Weten ze het niet?”, vraagt Dido zichtbaar verbaasd. “Ja, dat zeggen ze”, gaat Rob verder. “Maar ze willen het gewoon niet kwijt. In ieder geval heb ik patat voor vanavond gekregen. Omdat het aardappelweek is.”
Wanneer Rob de frituurpan in het Washok gaat halen blijken er ook rubber handschoenen en vingerdopjes klaar te liggen voor de schilploeg.

"28 zakkuhhhh!"

De werkdag zit er bijna op voor de schillers. Roel jast nog een paar laatste piepers, terwijl de rest bezig is met het opruimen van de werkvloer. “Wat een berg aardappels jongens. Vet man”, roept Roel als hij naar het resultaat van vandaag kijkt. “Beter dan bonen, of niet dan?”, vraagt Chantal aan niemand in het bijzonder. Met de thermoskannen onder de arm komen ze de woonkamer binnen lopen “28 zakkuhhh!”, roepen ze triomfantelijk. Het lijkt er warempel op dat er weer een weekopdracht gehaald gaat worden.

"Geen frituurpan gezien"

Iedereen geniet van zijn of haar frietje. "Wat een leuke verrassing van Big Brother", vindt Joost. Roel mompelt instemmend. Lieske zit, terwijl ze haar patat eet, een beetje voor zich uit te staren. Opeens vraagt ze: “Wat ik me afvraag, hebben Amerikanen eigenlijk een frituurpan of halen die alles af?” Joost is vier dagen in Amerika geweest, bij het au pair gezin van Brenda, dus hij denkt het te weten: “Geen frituurpan gezien.”
« Laatst bewerkt op: 22-11-2005, 21:49:13 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #441 Gepost op: 22-11-2005, 21:51:09 »
Verslaafd aan satésaus

Lieske was net nog niet moe, maar nu ze op de bank is gaan liggen kakt ze helemaal in. Chantal en Ingrid liggen ook uitgeblust op de bank. Lieske is bang voor een eczeemuitbarsting op haar gezicht. “Dat mag echt niet gebeuren. Stel dat ik donderdag het Huis uit moet?”
Dido schikt zich helemaal in haar rol als huishoudster. Met een schort en ovenwanten aan snijdt zij de stokbroden. Roel heeft alvast de kruidenboter gepakt. Chantal heeft liever satésaus. “Daar ben ik helemaal verslaafd aan.”

"Die toon alleen al!"

Dido heeft vandaag commentaar gehad van Rob op haar schoonmaakkwaliteiten. “Ik zie het al. Je snapt er helemaal niets van. Je moet van boven naar beneden schoonmaken. Die toon alleen al!”, aapt Dido Rob na. Lieske heeft nog sneer naar Roel: “Jij gaat eerst stofzuigen en dan pas de kastjes schoonmaken.” Rob kan er wel om lachen; Roel houdt wijselijk zijn mond.

Joost weet niet wat hij mist

Joost heeft zich teruggetrokken in de Slaapkamer. Hij bekijkt de foto van Brenda’s make-over en leest nog eens haar brief. Terwijl hij kijkt zingt hij een liedje van De Dijk: “Een man weet niet wat ie mist, als ze er niet is.”

Klagende Dido

Dido en Roel hebben hun dagelijkse momentje. “Je stinkt enorm naar knoflook”, gilt Dido uit. Ze lijkt Roel echt gemist te hebben deze dag. “Die oude zemelaar heeft mij echt afgebeuld”, vervolgt ze met een zucht. Hiermee doelt ze op haar huishoud maatje Rob. Roel kriebelt haar intussen liefdevol op haar rug.

Bewoners al echte arbeiders

De Bewoners beginnen al steeds meer op echte arbeiders te lijken. Na gedane arbeid spelen zij een spelletje kaart in de Zithoek. Net als Joost denkt dat hij gaat winnen, wordt hij gestoord door de zoemer. Samen met Rob wordt Joost verwacht in de Dagboekkamer.

Over twee dagen kan het al 'doei' zijn

Dido laat Roel nog eens weten hoe zij in hun relatie staat. Ze wil vrij zijn en geen verplichtingen hebben aan een vriendje. “Er zijn nog zoveel dingen die ik wil doen en die wil ik in m’n eentje doen.” Er volgt een lange stilte. “Jij hebt eigenlijk precies hetzelfde als ik”, zegt ze dan. “Daar heb je wel gelijk in, maar ik zou daar gevoelsmatig nooit zo’n uitspraak over doen. Ik kan niet goed uitleggen waarom niet. Als ik je drie jaar later was tegengekomen, dan zou dat perfect zijn geweest”, denkt Roel. Dido wil er later nog een keer op terugkomen. “Ik weet al wat er anders is tussen jou en mij. Ik leg je alles nog wel een keer uit, zodat je alles begrijpt. Ik heb geen zin om over te komen als één of ander triest vogeltje. Na het uitgaan met m’n ex, heb ik mezelf op nummer één gezet. Dat gaat me eigenlijk wel lekker af.” Ze kijken elkaar diep in de ogen aan. “Het is ook zo raar om er over te praten, want het kan over twee dagen al ‘doei’ zijn”, besluit Dido het gesprek. “Heel erg onnatuurlijk”, zegt Roel.

De finale battle

“Het is nu precies drie maanden geleden dat wij het Huis binnenkwamen”, weet Nathalie. Lieske denkt dat de finale in het weekend gehouden zal worden: “Dan kijken er immers meer mensen”, denkt ze. Ingrid denkt dat de finale gewoon op een donderdag is. “Dus het is nog drie weekjes”, stelt Nathalie. Lieske vraagt zich af, wat er gebeurt als alle genomineerden precies evenveel stemmen hebben: “Misschien moeten ze dan wel battelen”, fantaseert ze.

Rob de buikspreker

Joost en Rob zitten nog steeds in de Dagboekkamer. De achtergebleven Bewoners beginnen zich nu toch wel af waar het tweetal blijft. Nathalie maakt van deze gelegenheid gebruik om een boekje open te doen over Rob: “Vanmiddag kwam hij namelijk uit de Dagboekkamer met twee zakken friet. Ik vroeg wat hij gedaan had. ‘Gewoon een beetje gepraat over ditjes en datjes’, antwoordde hij.” Chantal vertelt ook dat ze iets verdachts heeft opgemerkt: “Big Brother vroeg hem van de week heel zacht om een spin weg te halen”, maar volgens Chantal, zei hij dat gewoon tegen zichzelf. Lieske vindt dat Rob wel erg veel in het Washok rond hangt. “Misschien zijn ze wel naar Huis en zijn wij nu diegene die over zijn”, suggereert Roel.

Thuis heb ik nog een ansichtkaart

Joost is terug uit de Dagboekkamer. Vrolijk zingt hij een liedje: “Thuis heb ik nog een ansichtkaart. Waarop een kerk, een kar met paard….” Wat zal het onderwerp van gesprek geweest zijn in de Dagboekkamer?

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #442 Gepost op: 22-11-2005, 21:53:42 »
Het laatste biertje

Joost komt tot de ontdekking dat één van de twee biertjes verdwenen is. Direct discussiëren alle Bewoners over wie de schuldige is. Er waren namelijk maar een paar Bewoners die op de hoogte waren van de verstopplek van de biertjes. Joost stelt voor het laatste biertje gezamenlijk op te drinken. Roel is hier fel op tegen: “Misschien verpesten we dan wel iets”, denkt hij.

De bubbelflip

Terwijl de Bewoners binnen een potje kaarten en Joost zijn ‘Jostiflip’ weer aan het uitoefenen is, zoekt Roel de Jacuzzi in de Tuin op om even lekker te bubbelen.

Wat is de smoes van Dido?

Dido heeft een onderonsje in de Dagboekkamer. In de Keuken maken Ingrid, Rob en Joost zich nog steeds druk over het laatste biertje. Samen besluiten ze het goed te verstoppen. “Nu komt Dido vast weer met een budsmoes uit de Dagboekkamer”, stelt Ingrid. Het is duidelijk dat het drietal het niet vertrouwt.

De smoes van Dido

Zenuwachtig komt Dido uit de Dagboekkamer. Ze heeft iets op te biechten. “We mogen niet meer dingen in elkaars oor fluisteren of een deken over ons heen doen”, aldus Dido. Ingrid concludeert dat Dido en Roel dus flink hebben liggen vozen. Dido wil er echter niet verder over uitweiden: “Ik stond in ieder geval flink voor lul. Alleen Roel weet het”, aldus Dido. “Jij kunt echt niet liegen”, reageert Ingrid lachend. “Misschien ga ik wel naar bed”, denkt Dido hardop. Vervolgens verdwijnt ze naar de Slaapkamer.

Dido biecht het op

Ingrid wil nu wel eens weten wat Dido allemaal in de Dagboekkamer uitvoerde. Nu klapt Dido uit de school. “Ik schaam me gewoon. Ik moest vertellen dat we niet meer mochten fluisteren. Ik heb de afgelopen dagen allemaal geile dingen in Roels oor gefluisterd. Daar werd ik ineens mee geconfronteerd”, vertelt ze. Ingrid begrijpt haar wel: “Met Menno heb ik een aantal keer precies hetzelfde gehad”, biecht ze op. “Je hoeft je er in ieder geval niet voor te schamen."

Natte sneeuw

Rob, Nathalie, Chantal, Roel en Ingrid zitten in de jacuzzi. Rob denkt dat het sneeuwt en wijst naar boven. De rest verklaart hem voor gek. "Dat is natte sneeuw", zegt Nathalie. Ingrid: “Als het gaat sneeuwen word ik altijd heel verdrietig.” Nathalie vindt het prachtig als ze ’s ochtends de ramen opendoet en blijkt dat haar tuintje helemaal ondergesneeuwd is. Lieske is in ieder geval voorbereid op het koude weer. In een dikke jas met bontkraag komt ze de rest vergezellen bij de jacuzzi.

Kiss the rules

Lieske constateert een karakterverandering bij Roel. Hij zet zich in voor de Weekopdracht en gaat op tijd naar bed om er morgen weer keihard tegenaan te gaan. “Het is niet meer ‘fuck the rules’, maar ‘kiss the rules’. Welterusten!”, zegt ze tegen hem wanneer hij de jacuzzi inruilt voor zijn bedje. De Bewoners denken dat ze morgen uitgebreid met elkaar kunnen lunchen. “Als we morgen net zo hard werken als vandaag, zijn we om half één al klaar met de Weekopdracht”, denkt Lieske.

Joost gedraagt zich verdacht

Joost is weer terug uit de Dagboekkamer. “Volgens mij ben jij gewoon de dief!”, roept Dido. “Ik hoorde iets rinkelen”, zegt Roel. Joost: “Het is allemaal heel dubieus. Ik kan er nu geen mededelingen over doen. Wat kijken jullie? Doe ik geheimzinnig?” Joost gaat er weer vandoor. “Waar is Rob, die ouwe zemelaar?” Hij snelt naar de Tuin waar hij Rob in de jacuzzi aantreft. “Ik wil zo even een ommetje met je maken.” Wat zijn Rob en Joost van plan?

Rob gokt op Nathalie

Chantal en Rob bespreken, net zoals gisteravond, met z’n tweeën de Nominaties. Ze denken beiden dat een vrouw het Huis moet verlaten. Rob gokt op Nathalie, omdat Menno haar op de Bank heeft gezet. Ook vragen ze zich af wanneer de Exits elkaar sneller zullen opvolgen. “Ik ben ontzettend benieuwd welke procedure ze gaan volgen”, zegt Chantal.

"Als je iets doet, doe het dan goed"

Rob heeft zich een beetje geërgerd aan Joost. “Hij ging gisteren met het aardappelen schillen niet zo snel. Hij had moeten vragen hoe hij beter kon doen. Ik werd daar na het werk een beetje pissig over. Dat trok hij niet. Maar vandaag liet hij zien dat hij het wel kon. Had dat dan gister al gedaan. Als je iets doet, dan moet je het goed doen.”

Batterijen wisselen!

“Alle Bewoners moeten hun batterijen wisselen”, wordt er omgeroepen door Big Brother. Roel en Dido, al half in slaap, komen hun bed weer uit. Dido maakt van de gelegenheid gebruik en rolt nog een shaggie. “Jullie maken mij overal van verdacht. Ik vind het niet meer leuk. Ik vind het stom. Ik heb helemaal niks gedaan”, zegt ze tegen Joost. “Dido, maak je niet druk”, zegt Joost. Dido laat het onderwerp rusten. “Krijgen we trouwens wat leuks morgen?”, wil ze van Joost weten. “Ik ga naar bed”, zegt Joost. “Welterusten!”

Wat doet Joost in de kleren van Nathalie?

Zie foto
« Laatst bewerkt op: 22-11-2005, 23:24:22 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #443 Gepost op: 22-11-2005, 23:27:22 »
"Dit is echt een debiel Huis"

“Wat zitten jullie nu vaag te doen man”, klaagt Dido terwijl ze Joost uit haar bed sleurt. “Ik geloof er niets meer van”, vervolgt Dido terwijl ze zijn hele dekbed door elkaar schud. “Dit is echt een debiel Huis. Stelletje mafkezen!”, roept Ingrid op de gang. Rob rommelt intussen in het Washok en brengt vervolgens een bezoek aan de Badkamer. Ingrid denkt dat Rob zeker iets in zijn schild voert. “Of Dido”, weet Chantal.

Kus en sigaret

Alle Bewoners hebben inmiddels hun bed opgezocht. Joost wenst zijn Brenda welterusten en drukt een kus op haar foto. "Dat deed ik ook altijd bij mijn paard", vertrouwt Dido hem toe. Daarna is het stil in de Slaapkamer. Alleen Roel rookt in de Zithoek nog een laatste sigaret.

Alweer vroeg uit de veren

De werkdag is alweer vroeg begonnen. De Huishoudploeg bestaat vandaag uit Chantal en Ingrid. En terwijl de Amsterdamse een gesprek heeft met Nathalie, is deze dag voor Ingrid toch echt te vroeg begonnen.

Niet altijd over koetjes en kalfjes

In de 'fabriek' is het ontjassen van de aardappelen ook in volle gang. "Morgen alweer de koffers inpakken", probeert Ddio een gesprek op gang te krijgen. "Oh ja, laten we het daar eens over gaan hebben", reageert Rob cynisch. Dido voelt de bui al hangen, aangezien ze de afgelopen dagen al meer aanvaringen heeft gehad met de Huisoudste: "We hoeven het toch niet altijd over koetjes en kalfjes hebben?"

Is Lieske de spekgladde kameleon?

De sfeer is er niet beter op geworden in de 'fabriek'. Nu zijn het weer Lieske en Joost die een aanvaring hebben. "Als we het Huis uit zijn zal ik wel zeggen welk scheldwoord ik voor Joost in gedachten heb", begint Lieske. Joost is hier niet echt van gediend: "Als je iets van me vindt moet je het in mijn gezicht zeggen. Volgens mij ben jij de enige spekgladde kameleon in ons midden!"

Dat schiet lekker op

Dido en Rob kwamen gisteren maar niet op gang, maar de schoonmaakploeg van vandaag heeft er de vaart lekker in. Chantal stofzuigt de Zithoek, terwijl Ingrid de afwas van gisteravond doet. Naast deze ‘standaard’ huishoudelijke taken, moeten ze de Badkamer en het toilet grondig schoonmaken. Als ze doorgaan op het tempo waarin ze nu zitten houden de twee nog wel genoeg tijd over voor hun favoriete bezigheid: kletsen.

Record aardappels schillen

“Ik heb hem leeg”, roept Dido trots. “Zo, lekker hoor”, zegt Rob cynisch, “Maar je schilt wel één keer zo langzaam als ik.” Dido vraagt zich af hoe dat komt. “Nou mevrouw Roos, jij sorteert ze waarschijnlijk op kleur.” “Ik doe gewoon zoveel als nodig is hoor. Eén zak per twee uur.” Rob is duidelijk trots op zijn snelle schilpraktijken. “Ga anders voor een record in het Guiness Book of Records!”, aldus een geïrriteerde Dido. Er schuilt telkens een lach achter hun irritaties, maar zal de emmer een keer overlopen?

Horen ze Rob nog

De schoonmaakploeg zit even een bakje koffie te drinken als ze de anderen hoort gillen. Chantal trekt het even niet: “Hoef ik eindelijk Rob even niet aan te horen, hoor ik hem door de muur heen.” Ze zijn blijkbaar het populaire gedrag van de Huisoudste een beetje beu. “Hij wil nu negen zakken schillen. Die man moet altijd strijd leveren.”

Een leuk spelletje

Dido heeft een spelletje in haar hoofd. “Iemand moet een dier in zijn hoofd hebben, er een rare beschrijving bij geven en dan moeten wij raden wat het is.” Joost is altijd in voor een spelletje en bijt dan ook het spits af. “Dit dier lust ze gekookt, gebakken, geschild en gefrituurd." “Een schaap”. “Een miereneter.” Een koe.” Ze komen niet op het juiste dier en dat is achteraf gezien ook niet zo raar. “Het is een aardappeleter.” “Dat is geen dier”, lacht Dido. Dan heeft Roel een dier in zijn hoofd: “Het is groen en voltooid en het leeft in de zee.” Hij wacht de antwoorden niet af. “Een zeekomkommer.” "Nu doet ook Rob mee: "Het pist in je bed." "Een pissebed", roepen ze in koor. De schillers gaan nog even door en zo worden er ongemerkt toch behoorlijk wat piepers geschild.

Even alles vergeten

Chantal en Ingrid genieten van het schoonmaken. “Zo hoeven we ook niet zo na te denken over morgen. Ik word namelijk echt een beetje verdrietig als ik erbij nadenk dat dit wel eens de laatste dag zou kunnen zijn”, zegt Ingrid terwijl ze hard aan het schrobben is. Nathalie ligt ondertussen op de bank en heeft verder weinig afleiding. 'Vreet' zij zich op van de zenuwen?
« Laatst bewerkt op: 23-11-2005, 12:02:15 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #444 Gepost op: 23-11-2005, 14:26:32 »
"Deze ruft voelt zich niet tof"

Als de fabrieksarbeiders ontspannen na het zware werk (nu al klaar voor vandaag!), dweilt Chantal de gang en heeft Roel een raadsel voor de omstanders. "Deze ruft voelt zich niet tof." Niemand weet het en hij komt zelf met het antwoord: "Bout." Joost ligt dubbel en ook Dido lacht zich slap. Ze heeft er zelf ook één: "Voor deze vervelende gast wil je liever niet koken." Even stilte... "Een mee-eter!" De Bewoners raken steeds meer op dreef als het om woordgrapjes gaat. Dido heeft er nog één: "Deze ruft is erg geschrokken", zegt ze. Een bleekscheet!"

De moppentrommel van Joost

Joost heeft er ook nog één uit zijn eigen moppentrommel: "Wat zegt een pinda die door een trein wordt overreden?" Het blijft weer even stil. Joost doorbreekt het zwijgen: "Satesaus." Hij heeft niet zo de lachers op zijn hand als Roel of Dido. Roel zegt: "Die slaat helemaal nergens op." Joost legt het uit: "Ik zei eerst: 'saté', dat sloeg inderdaad nergens op, maar nu probeerde ik het via een ander spoor en werkt hij dus nog steeds niet..." Roel: "Jij spoort sowieso niet." Chantal denkt terug aan de relaxte ochtend: "Wat was het rustig hè, vandaag, zo’n Joost-loze ochtend!" Joost verdedigt zichzelf: "Zo erg is het niet om met mij samen te leven. Het lukt jullie al negentig dagen!"

"Neurotisch wijf"

Ingrid heeft de Badkamer stralend schoongemaakt. Maar als Joost onder de douche wil, kan hij zijn spullen niet meer vinden. “Waar is mijn tandenborstel?”, roept Joost de Kamer in. Ingrid komt de Badkamer inlopen en laat zien dat zijn tandenborstel netjes in een lade ligt. Joost is verbijsterd. “Wat?’, gilt hij naar de blonde Haagse. “Ligt mijn tandenborstel in die gore la? Die moet mijn bek nog in!” Ingrid zegt dat hij niet zo moet zeuren en even later valt Chantal haar bij. “Hou je nou op?”, dreigt ze hem met een dweil. Joost gaat even later verongelijkt naat Dido en Roel en doet zijn verhaal. Chantal wordt er een beetje moe van: "Neurotisch wijf!"

Dido wil aandacht van Roel

Roel en Dido liggen op bed. Dido trekt gekke bekken en maakt rare geluiden. "Houd je bek en ga slapen", is het advies van haar minnaar. "Ik kan niet slapen." Dan blijkt dat Roel wat afleiding ook wel leuk vindt. Hij geeft haar tedere kusjes op de mond. "Ik mag toch ook wel eens druk zijn", vraagt Dido. "Of vind je me nu echt heel vervelend?" "Ja", beaamt Roel. "Dan ga ik nog even door, haha!", lacht ze.

De badkamer is aan kant gegooid

Dido kon niet slapen bij Roel. Ze was te hyper en is bij Nathalie en Rob op de bank gaan zitten. De geblesseerde Nathalie kan wel wat gezelschap gebruiken: "Ik ben blij dat jullie nu al terug zijn. Die anderen waren alleen maar aan het pezen. Heel goed hoor, het is mooi schoon geworden, maar saai! Op een gegeven moment..." Ze kijkt omhoog, zucht, en Rob maakt haar zin af : "Kon je alleen maar naar het plafond staren." "Ja", zegt Nathalie. Ze prijst Chantal en Ingrid wel: "Ze hebben heel hard gewerkt. "De Woonkamer gedaan, gestofzuigd, gedweild, de keukenvloer gedaan, opgeruimd, de Badkamer helemaal aan kant gegooid, de ramen gelapt, héél veel gedaan! De bedden opgemaakt, wassen gedraaid, het toitet geschrobd..." Het lijstje lijkt niet op te houden.

Joost zoekt een plek

"Ik voel me verstoten in de groep, ik ben overal mijn plekje kwijt", deelt Joost met Chantal. "Ach gossie...", toont zij haar medeleven. Joost ziet er ook de voordelen van in: "Het is goed om me van mijn neurotische trekjes af te krijgen. Me gewoon geen kans gunnen om ook maar iets voor mezelf te creëren." Chantal zegt het goed te bedoelen. Maar het belemmert Joost niet om te doen alsof hij het Huis verlaat." Chantal groet hem: "Ik zie je snel weer, doe ze de groeten buiten!" Joost is de slechtste niet: "Doe ik, doei!" Maar hij vindt het te koud buiten en komt weer terug. Hij trekt zich terug op z'n kamer en plakt wat spreuken op z'n muur: 'Lezen is denken en wie denkt bestaat'. De laatste is: 'Een man een man, een woord een woord.' Maar Joost besteedt meer aandacht aan de foto van Brenda. Hij heeft hem schuingehangen, zodat hij zijn liefste recht in de ogen kan kijken als hij op zijn bed ligt.

Teder met thee

Joost schenkt een kopje thee voor zijn Huisgenoten met wie hij Tric-Trac speelt. Lieske, Ingrid en Chantal liggen ondertussen te maffen.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2005, 16:25:40 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #445 Gepost op: 23-11-2005, 16:27:05 »
Vind je me dik?

Dido wil eerlijkheid van Rob over haar figuur. "Zeg nou eens, wat vind je nou van me?" Rob zegt: "Je bent volslank." Maar dat betekent dat iemand dik is, bedoelde hij dat? "Ik wou 'iets meer dan slank' zeggen." Nathalie: "Ing zou ik volslank noemen. Dido is slank." Joost doet er nog een schepje bovenop en zegt tegen Dido: "Ik vond je zo dun toen je binnenkwam! Net een lijk, ik hou niet van dunne wijven."

Slaapverwekkend

Wordt Roel moe van zijn Dido?

Oude gewoonten
De Bewoners zijn klaar met de Weekopdracht en vervallen gelijk weer in hun oude gedrag. Ligt de helft van de Bewoners te slapen, de andere helft doet voor de verandering een spelletje. Totdat het patroon ruw wordt verstoord, om en om worden de Bewoners in de Dagboekkamer verwacht.

Bungeejumpen of yatzee

Wanneer de Bewoners uit de Dagboekkamer komen zitten ze vol met verhalen. Ze hebben antwoord moeten geven op de vraag hoe ze hun laatste avond door willen brengen. Lieske gaat voor modderbaden en bungeejumpen in de Tuin. Roel gaat voor een privé avondje voor hem, Dido en zijn eigen mp3-speler. Rob heeft een hele andere wens: hij kiest voor een gezamenlijke spelletjesavond.

Morgen is de tijd gekomen

Joost roept Rob naar de Slaapkamer. “Ik heb het gewoon allemaal meegenomen.” “Mocht dat dan?”, wil Rob weten. Joost haalt een stapel papieren tevoorschijn. Vervolgens beginnen ze samen te zingen. Een lied op de wijs van ‘Het tuinpad van mijn vader’ van Wim Sonneveld.

Morgen is de tijd aangekomen
Dat een van ons naar huis zal gaan
Dat is kut, klote en vervelend
Maar deze club blijft toch bestaan

Met de hoofdprijs in bed

Roel vertelt Dido wat hij Big Brother heeft medegedeeld over het gevoel bij zijn mogelijke Exit. “Ik heb gezegd dat ik met een goed gevoel naar huis ga omdat ik toch al een paar weken met de hoofdprijs in bed lig.” “Heb jij dat echt gezegd?” Dido begint te glunderen. “Ik kan jou ook wel vertellen wat ik voor een cadeau voor jou heb bedacht, want je krijgt het waarschijnlijk toch niet. Je krijgt een lijstje met een foto van mij in het bubbelbad met de volgende tekst eronder: ‘Wat Big Brother ook doet met mijn gevoel, jij doet mij nog het meest’.” Roel vindt het lief van Dido. Hij komt terug op een eerdere opmerking van haar: “Je hebt gezegd dat je bang bent dat je mij gaat missen.” “Je wordt pisnijdig als ik dat zeg he?” Roel is er inderdaad niet blij mee.

"Laten we het gewoon doen"

“Laten we samen onder de douche gaan en het gewoon doen”, fluistert Roel. “Wat!”, reageert Dido. Roel herhaalt het nog een keer. “Ben je gek geworden? Er hoeft geen pornofilm van mij op de markt te komen”, zegt Dido. Roel kijkt haar indringend aan. “Kijk me niet zo lang aan. Daar word ik zenuwachtig van.”

Steen in mijn lijf

Roel drumt een beat op het aanrecht. Rob komt swingend aanlopen richting Keuken. “Ha ha ha, steen in mijn lijf”, zingt hij. Zouden de Bee Gees blij zijn met deze parodie op 'Staying alive'?
« Laatst bewerkt op: 23-11-2005, 17:33:05 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #446 Gepost op: 23-11-2005, 21:35:22 »
De tietenkoningin

Chantal legt de laatste hand aan haar uiterlijk. Joost, die ook in de Badkamer is, kijkt toe. Hij vindt dat het laag uitgesneden jurkje haar goed staat; haar figuur komt er goed in uit volgens hem. “Tja, niet dat ik nou de tietenkoningin ben, maar ik heb ze nou eenmaal", vindt Chantal. “En dan moet je ze laten zien ook”, beaamt Joost. Daarna ‘waxen’ ze allebei hun haar. Ze zijn helemaal klaar voor vanavond!

"Jij gaat denk ik nog winnen ook!"

Ingrid en Lieske liggen op bed. “Dit kan de laatste dag voor ons zijn”, zegt Lieske. "We gaan hierna gewoon een dagje naar Amsterdam en dan blijven we bij Channie slapen. Dat lijkt me echt fokking cool! ", zegt Lieske. "Als ik eruit ga, moet ik dan aan iemand wat doorgeven?", wil Lieske weten. "Nee hoor. En ik?" "Alleen als je mijn zus ziet, dan moet je haar even de groeten doen." “Niet aan één of andere jongen in Groningen?" "Nee, ik heb toch geen jongen. Het zijn allemaal honden!", aldus Lieske. "Ik ga eruit", denkt Ingrid. "Echt niet!", roept Lieske. "Ja, echt wel. Ik voeg niks meer toe aan dit huis. Het is over met de koek. Jij daarentegen, ik denk dat je nog kan winnen ook!", voorspelt Ingrid.

"We gaan raketten!"

Rob heeft voor elke Bewoner één envelop. De Bewoners moeten oplezen wat erin staat. Het is een persoonlijke uitnodiging voor het Exit-diner. “Hoera, kaasfondue!” roept Chantal. “En witte wijn!” juicht Lieske.
De Bewoners moeten daarna allemaal naar de Slaapkamer en Rob moet met Joost het diner gaan voorbereiden.
"Ik zag ook een raclette-toestel", zegt Lieske. "Wat? Raketten?", vraagt Ingrid. De anderen beginnen te lachen en leggen uit wat raclette inhoudt. Dido vindt het de leukste opmerking van de avond tot nu toe.

Nathalie voelt zich de pineut

Nathalie vindt dat er veel 'rompslomp' over haar heen is gekomen tijdens Live-shows. “Het begon met mijn Nominatie toen die live op televisie kwam (Nathalie stemde toen op Ralph, red.). Toen werd ik even met rust gelaten, daarna kwam het nieuws van mijn opa (over zijn relatie met Roels oma, red.). Toen… o nee, toen zei Bridget gewoon iets tegen me, over dat afvallen. En nu met Menno.” Ze krijgt niet veel respons van Dido aan Roel, aan wie ze het vertelt. Daarna vertelt Lieske een verhaaltje over ‘misse bazen’, oftewel de foutste ‘dudes’ die de plank volledig misslaan.

Zoenen met Linda

Een vriendin van Nathalie had voordat zij in Big Brother ging eens gezegd: "Ik zou iets geks doen. Met een vrouw zoenen ofzo." Die vriendin wist niet dat Nathalie aan het programma mee zou doen. Ingrid herinnert zich: "Je had het met Linda kunnen doen, die wilde wel!" Maar dat was niet helemaal Nathalies ding. Lieske vraagt zich af of haar vriend Joost het leuk had gevonden als ze dat wel had gedaan. Nathalie twijfelt: "Nou..." UIteindelijk wordt het antwoord: "Niet op televisie."
Chantal wordt ongeduldig op de Slaapkamer: "Wat duurt dit lang zeg!"
Dido vindt het ook. "Nou! En ik heb een trek!"

'Honger, honger!'

Joost gaat naar de Dagboekkamer, terwijl de Bewoners in de Slaapkamer ongeduldig worden van het wachten. 'Honger, honger!', riep Chantal net volmondig. De tafel is inmiddels gedekt. Hoe lang gaat het nog duren...?

Cijfer voor een restaurant

Eindelijk kan iedereen in hun feestkleding aan tafel. Chantal draagt de jurk die de zwangere Tanja eerder op een 'avondje uit' in BB aanhad (toen kwamen ze in het programma 'In de huid van', red.). Rob heeft zijn koksuniform nog aan. "Wij hebben het beste kaasfondue-restaurant in Amsterdam op de Nieuwmarkt. Mijn moeder heb ik er laatst naar toe gekomen." Het gespreksonderwerp vloeit voort naar het beroep van een keukenrecensent. Chantal: "Van Johannes van Dam zie je vaak recensies op het raam hangen bij restaurants waar hij is geweest. Hij geeft er ook cijfers bij. Bij sommige plekken is dat cijfer afgeplakt. Nou, dan weet je het wel: 'hier moet ik niet zijn!'" Joost houdt van een rommelige, Bourgondische sfeer in restaurant.

Gaat hij dansen?

Waarom past Joost een tutu in de Badkamer? Tijd voor wat cabaret! Zijn tafelvrienden weten nog van niets en babbelen wat over ditjes en datjes. Als laatste trekt hij een pruik over zijn hoofd en oogt Joost als zwarte piet. Nog even en de clown zal zijn publiek weer gaan vermaken... "Waar is Joost nou?", vraagt Ingrid als haar opvalt dat hij weg is.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #447 Gepost op: 23-11-2005, 21:35:52 »
Wim Sonneveld zingt

Joost komt de kamer binnen, inmiddels omgekleed in pak. Hij zingt een liedje van Wim Sonneveld. “Thuis heb ik nog een ansichtkaart…”, zet hij in. Lachend horen de Bewoners hem aan. “Mogen we meezingen?”, vraagt Dido. Chantal barst spontaan in huilen uit. Ze vindt het een heel mooi nummer.
Daarna richt Joost het woord tot de Bewoners. Hij gaat ze een verhaal vertellen. Het is het verhaal van Roodkapje, anno 2005. "Er was eens in een dorpje, hier niet zover vandaan, een heel lieve moeder die in haar eentje een meisje opvoedde, het meisje heette Ingrid…"

"Dit is té erg!"

De Bewoners raken niet uitgepraat over de fotoboeken. Nathalie is niet zo blij met haar selectie, ze staat er overal, naar eigen mening, beroerd op. Roel is het daarmee eens: "Op deze foto ben je net Ma Flodder!". Lieske merkt op dat ze alle Bewoners eigenlijk heel mooie mensen vindt. Chantal en Ingrid houden er niet van om foto's van zichtzelf te bekijken, maar Ingrid geeft toe dat ze het nu wel leuk vindt. Het zorgt voor een leuke afleiding.

Het dessert is bijna klaar

Terwijl de Bewoners zich nog steeds vermaken met de fotoboeken, bereiden Rob en Joost het dessert. Ingrediënten zijn in elk geval room en aardbeien. Een heerlijke afsluiter van een grappig, ontroerend en knoflookrijk etentje.

Roel is opgelucht

Roel, die op het filmpje zijn moeders been in het gips zag, heeft in de Dagboekkamer gevraagd naar het hoe en waarom. Hij kreeg te horen, zo vertelt hij later in de Badkamer aan Ingrid en Chantal, dat zijn moeder onderweg naar een Live-uitzending een kettingbotsing heeft gehad. Hij vind het best erg dat hij niet bij zijn familie heeft kunnen zijn toen ze het moeilijk hadden, maar is blij dat alles weer in orde is met zijn ouders. Chantal en Ingrid horen het geschrokken aan. Maar Roel verzekert ze dat alles weer helemaal goed is.

Ontzettend verwend

"We zijn ontzettend verwend, jongens", zegt Joost. Daar is iedereen het mee eens. Ze raken niet uitgepraat over de lieve woorden van hun familie, maar ook de kookunsten van Rob worden enorm gewaardeerd. En niet te vergeten de maffe acts van Joost. "Zijn jullie niet boos over mijn sprookje?", wil Joost weten. "Nou, ik ben er niet blij mee", sipt Chantal. "Nee, dat ik word afgeschilderd als cokeverslaafde vind ik ook niet echt geweldig", zegt Ingrid. Maar ze dollen maar wat; ook het sprookje van Joost viel erg goed bij de Bewoners.

That's what friends are for

Terwijl Roel en Dido zich afzonderen in hun liefdesnestje, zingen de anderen samen. Ze kozen voor het nummer 'That's what friends are for'.

Moeizaam gesprek

De setting is heel romantisch, toch liggen de twee tortelduifjes een paar meter van elkaar af op bed. Ze praten over elkaars leven buiten het Huis en hoe verschillend ze zijn. Roel vindt dat een vrouw niet per se alles leuk hoeft te vinden wat hij doet. Andersom mag een vrouw van hem ook heel andere interesses hebben. Dido heeft er zo haar bedenkingen bij. Zij heeft een kant van Roel gezien waar ze écht niet mee zou kunnen leven, bijvoorbeeld hoe hij zich soms laat gaan tijdens het feesten.
"Maar we hoeven nu geen besluit te maken", vindt Dido en daar is Roel het mee eens. Stil kijken ze even voor zich uit.
Wat zal de avond verder nog brengen?
« Laatst bewerkt op: 23-11-2005, 23:50:28 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #448 Gepost op: 24-11-2005, 13:38:13 »
Romantische nacht

Het is even na achten als de wekker gaat. Omdat de Weekopdracht zo goed als klaar is, mochten de Bewoners toch twee uurtjes langer slapen. Vooral voor Dido en Roel is het lekker wakker worden. Zij hebben de nacht doorgebracht in de Logeerkamer..."Was leuk hè", zegt Roel lief tegen zijn vriendinnetje. "Was heel leuk..."

Lieske is kotsmisselijk

Het is een gezellige avond geweest, maar niet iedereen wordt vrolijk wakker. "Ik ben kotsmisselijk", laat Lieske aan Dido weten. "Ben je zenuwachtig?", wil de Heemsteedse weten. "Ik denk het wel!", antwoordt Lieske. De Exit van vanavond houdt de Bewoners alweer goed bezig. Want wie moet vrezen voor zijn of haar vertrek?

Ze hebben een supertijd

"Als ik weg moet heb ik echt een supertijd gehad", laat Dido aan Roel weten. "Ik heb jou en ik heb Naat. Ik hou er nog echt wat aan over ook!" Ze had nooit verwacht dat ze een band zou krijgen met de mensen in het Huis. Ook Roel had zo zijn vooroordelen: “Ik had gedacht dat ik het buitenbeentje zou zijn.” Dido is blij met haar verblijf in het Huis: "Weet je wat leuk is? Het begin van onze realtie staat gewoon op tape." Roel laat Dido ook nog even weten een heerlijke tijd te hebben gehad. Vrezen beide Bewoners een Exit vanavond?

Dido geeft licht

Dido is erg vrolijk deze ochtend en dat valt de andere dames ook op. “Iemand heeft hier goede seks gehad”, lachen ze. “Ze is normaal nooit vrolijk ‘s ochtends.” Dido mag echter niets vertellen over deze nacht, maar Chantal weet genoeg: “Je geeft bijna licht!”

Zo gepiept

Lieske wordt naar de Dagboekkamer geroepen en komt terug met een envelop. “Beste Bewoners, om half tien moeten jullie allemaal in de Werkkamer aanwezig zijn. Jullie moeten zo snel mogelijk de zakken vullen met aardappelen. De zakken hoeven niet dicht. Ga zo netjes mogelijk te werk. Als jullie alle zakken hebben gevuld en alles hebben schoongemaakt mogen jullie de ‘fabriek’ verlaten. Er mogen geen aardappelen worden meegenomen.” Niet Joost, maar Roel heeft vandaag zijn lolbroek aan: “Dat is zo gepiept man!”

Het werk zit er nu echt op

Nog geen half uur nadat ze de 'fabriek' zijn ingegaan, zit het werk er alweer op. Alle geschilde aardappelen zijn ingepakt en de Werkkamer is helemaal schoon. Dan kunnen de Bewoners zich nu bezighouden met de Live-uitzending. Want niemand lijkt zeker te zijn van zijn of haar zaak. Wie zal als zesde het Big Brother-Huis moeten verlaten?

"Wat wil je daar mee zeggen?"

De dames bespreken de eerste dagen in het Big Brother-Huis. Ze zijn ervan overtuigd dat Nathalie en Ingrid veranderd zijn. “Ik was mezelf niet”, zegt Nathalie. “Zeker niet toen Ralph het Huis inkwam.” Ook Ingrid was de eerste dagen erg rustig: “Ik wist niet waar ik in beland was.” Chantal en Dido stonden verbaasd van de emotionele Bewoners, toen Rob de tweede dag tijdelijk het Huis moest verlaten. “Ik kende hem pas een dag, dus dan moet ik echt niet huilen”, zegt Chantal. Rob heeft de Amsterdamse daar later nog wel op aangesproken “Ik heb gezien hoe iedereen reageerde!”, zei hij dreigend. Chantal was niet echt onder de indruk: “Wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen?”

Rikkert is een aardige jongen

Lieske vond Rikkert echt een aardige jongen. “Ik zou er kwa uiterlijk ook op kunnen vallen”, vult Dido aan. Lieske vindt het niet ‘fair’ dat hij na zijn Exit zo belachelijk is gemaakt: “Joost is echt op hem in gaan hakken!”

Wat moeten ze nou?

Dido weet niet hoe het gaat als ze het Huis uitmoet: "Ik krijg het gevoel dat ik je uit mijn hoofd moet gaan zetten en dat vind ik zonde. Ik ga ook niet achter iemand aanlopen die zegt dat ze vrij wil zijn", reageert Roel. "Dat moet je ook niet doen!", gaat Dido verder. Wat hij wel moet doen blijft even in het midden. Dido: "Ik verwacht alleen dat jij begrijpt dat dingen anders zijn als we het Huis uitkomen. Dat heeft niks te maken met dit gevoel." Roel weet het wel. "Je wil gewoon geen relatie. Je wil een paar jaar vrij zijn, lanterfanten." Dido: "Ja dat is wat ik wil ja, maar daar komt nu alleen bij dat ik hartstikke gek ben op jou."

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #449 Gepost op: 24-11-2005, 13:39:00 »
Ing wast een string

Lieske zit te dubben of ze nog een was moet draaien en vraagt Chantal en Ingrid, die in de jacuzzi zitten, om advies. "Heb je nog meer kleren?", vraagt Chantal. "Nee, maar dat hoeft toch ook niet. Ing liet ook de wasmachine draaien voor een string."

Even lekker losmaken

Nathalie heeft last van haar rug en Rob ziet zijn kans schoon. "Ga maar op de Keukentafel liggen." De Haagse geniet van zijn handen en Rob kennende geniet hij er ook wel van.

Anti-Dido campagne

Chantal, Ingrid, Joost en Lieske (in kleren) zitten buiten in het badje. De Nominaties en Dido blijven onderwerp van gesprek. Joost valt zijn vriendinnetje af tegenover de dames. “Ze had tegen Linda moeten zeggen hoe ze over haar dacht. Vorige week nam ze het jou kwalijk dat jij dat tegen haar had verteld.” Wordt Joost langzaamaan meegesleurd in de anti-Dido houding van Chantal, Ingrid en Lieske?

Zes uur lange finale

Hoe lang zal de finale duren?, vraagt Lieske zich af. “Ik denk zelf dat het wel zes uur kan duren.” “Nee joh, dat is veel te lang”, bedenkt Ingrid. “Het ligt er aan hoe groot de hype deze keer is. Het kan best zijn dat ze tijdens andere programma’s telkens even overschakelen naar ons”, gaat Lieske door. Joost vindt het allemaal maar raar en wil nog niet zo ver vooruit denken.“Gelukkig duurt dat allemaal nog wel even.” Joost is in elk geval de enige uit de jacuzzi die zeker weet dat hij een week verder komt. Hoe zal dat met de andere drie dames in de jacuzzi zitten?

Slecht toneelspel

"Kom, we gaan onze koffer inpakken", stelt Dido aan Roel voor. “Oh, vanavond naar de Mac Donalds en dan naar de coffeeshop.” "Jij gaat echt geen joint meer roken!”, zegt zijn vriendinnetje. “Geintje”, zegt ze er achteraan. Roel gelooft er niks van dat het een geintje was. “Nee joh, ik kan hartstikke goed toneelspelen. Kijk maar.” Ze gaat tegenover Roel staan en zegt: “Ik hou van je. Zie je dat ik toneel kan spelen”, lacht ze terwijl ze hem om de nek vliegt en zoent. Vannacht hebben de twee toch echt tegen elkaar gezegd dat ze van elkaar houden, dus het toneelspel van Dido valt een beetje tegen.

Geld gevonden

Roel vraagt aan Rob twintig euro. “Dat heb ik wel”, zegt Rob. Roel gelooft het niet, maar Rob neemt hem mee naar de Slaapkamer en haalt daar het geld uit zijn tas. Roel begrijpt niet hoe Rob er aan komt. “Dat lag hier. Met het weghalen van een broek lag het er opeens”, legt Rob uit. “Doe ermee wat je wilt.” “Echt bizar”, vindt Roel. De Rotterdammer besluit het dan maar even te gaan vertellen aan Big Brother, maar voor hij daar aan toe komt, wordt hij al afgeleid door Dido: “Ik word er echt kapot geil van als je zo zit.”

Van regen word je nat

In de Tuin doen Ingrid en Lieske in de miezerregen hun sportrondje. Zouden ze eraan denken dat het misschien wel de laatste keer is dat de ze samen sporten? “Trippeltrappeltrippeltrap”, zingt Chantal, die samen met Joost in de jacuzzi zit. Chantal besluit uit de jacuzzi te gaan. Maar Joost wil liever nog even wachten: “Als je er nu uitstapt, word je helemaal nat.”

Wel bad, geen schuim

Nog vijf uur tot de Live-uitzending en iedereen gaat zich nu al voorbereiden. De koffers worden gepakt en het is spitsuur in de Badkamer. Nathalie staat daar met Joost te kletsen. Ze overlegt met hem welke lingerie ze vanavond aan zal doen. Dat is belangrijk want misschien ziet ze haar vriendje voor het eerst sinds maanden weer. Hierna gaan ze lekker, zoals iedere week, in bad. Zonder badschuim, want dat is helaas op. Ze verzinnen er vast wel iets op!

Roel is cool

Dido wil Roel even apart spreken, ze heeft een leuk nieuwtje voor hem: “Jij zei toch dat je anders over Joost bent gaan denken? Nou, hij ook over jou!”, vertelt Dido blij. En ze denkt ook de reden te weten: “Sinds je mij leuk vindt, vindt hij je cool.”

Thuis blijven of naar huis?

Tijdens de cooling down na het sporten dwalen de gedachten van Lieske en Ingrid af naar de naderende Exit. Lieske: “Wel een vreemd gevoel, dat je je thuis gaat verlaten voor je echte thuis. Ik voel me hier echt thuis. Ben wel blij nieuwe mensen te zien straks. Het aantal mensen wordt hier wel erg klein.” Ingrid geeft Lieske nog een zusterlijk advies: “Als ik er uit ben, moet je je niet laten kisten hè? Dat moet je me beloven.” Lieske belooft het en dan gaan ook zij naar binnen om hun koffer in te pakken.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2005, 15:30:33 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #450 Gepost op: 24-11-2005, 16:01:42 »
Joost over Roel

In bad vertelt Joost aan Nathalie dat zijn mening over Roel veranderd is. “Ik mag hem gewoon en dat ga ik dan ook tegen hem zeggen. Niet om te slijmen, maar zodat hij weet dat als ik iets positiefs over hem zeg, dat ik het dan ook echt meen.” Nathalie vindt ook dat Roel meer lacht nu hij met Dido is. Ondertussen is Chantal haar koffer aan het inpakken. Ze krijgt hem bijna niet meer dicht!

Rob zoekt een plekje

Rob komt de Badkamer in en zegt tegen Joost en Nathalie dat hij bij hen in bad komt zitten. Direct na deze uitspraak barst hij in lachen uit om hun verbaasde gezichten. Probeert Rob de traditie van Nathalie en Joost te doorbreken? In de Tuin voegt hij zich wel echt bij Dido en Roel in de jacuzzi.

Samen alles

Na hun liefdesnacht zijn Roel en Dido niet bij elkaar weg te slaan. Samen eten, samen roken, samen in de jacuzzi, en na afloop samen onder de douche. Worden de andere Bewoners het al beu?

Zijn de koffers al klaar?

Enkele Genomineerden zijn nog steeds bezig met het pakken van hun koffers. Onder de treuzelaars zijn Nathalie en Roel. Nathalie is ongetwijfeld bang dat ze nog wat kleding of cosmetica heeft laten slingeren, en Roel deed vandaag liever wat anders dan pakken...

Het eten is zo klaar

Rob kookt en Roel voegt zich bij hem in de Keuken. “Nog een paar uur”, zegt Rob. “Na het eten ga ik even een dutje doen”, meldt Roel. “We gaan over twintig minuten eten. En als je je nou verveelt, kun je wel even de tafel dekken”, aldus Rob. Dat geeft laatstgenoemde even tijd om zich met Nathalie te bemoeien. Ze is bijna klaar met pakken, maar ze krijgt haar koffer met geen mogelijkheid meer dicht. "Dat moet lukken!", roept Rob en hij krijgt haar koffer zonder al teveel moeite dicht.

Dido to the rescue

Dido vindt dat er iets 'anders' is aan Nathalie. Bij nadere inspectie van haar gezicht weet ze het: haar ene wenkbrauw zit hoger dan de andere, en is bovendien donkerder van kleur. "Wat heb je nou weer gedaan!", zucht Dido. "Ja, ik weet het ook niet", zegt Nathalie verwijfeld. Dido pakt haar toilettas erbij en probeert Nathalie weer op te knappen. "Wil je ook nog die witte glittertjes er overheen doen?", vraagt Nathalie. Het komt ongetwijfeld weer helemaal goed met Nathalie's verschijning!

Kip met maden

Rob komt uit de Dagboekkamer. Hij heeft van Big Brother te horen gekregen dat de kip wellicht niet helemaal meer goed zou zijn. Rob heeft namelijk de kipfilet al twee dagen geleden ontdooid en in de marinade gelegd, waarna hij het in de koelkast heeft weggezet. Hij overlegt met de anderen wat ze willen; hijzelf gaat in elk geval wel eten, maar het staat de anderen vrij om het niet te nemen. Rob denkt overigens ook dat één van zijn mede-Bewoners hem voor is gegaan om Big Brother over de kip te alarmeren. Hij denkt dat het Dido is geweest omdat zij wel vaker dat soort dingen zegt. Dat vindt Dido niet zo leuk om te horen. “Ik was het dus niet Rob. Waarom zou ik denken dat jij ons verrotte kip zou willen voorzetten?”, zegt ze geïrriteerd. Daarna legt Rob de situatie voor aan de dames die in de Slaapkamer liggen. Daar ‘beschuldigt’ hij Chantal ervan te hebben geklikt. Maar ook zij was het niet! "Zolang er geen maden in zitten lijkt het mij dat we het gewoon kunnen eten", vindt Joost.

Joost en Roel vinden elkaar tof

Dido en Joost hebben een onderonsje. “Roel heeft helemaal geen problemen meer met je, hij vindt je zelfs tof”, vertrouwt Dido hem toe. “Wat grappig”, zegt Joost. “Ik zei een paar dagen geleden precies hetzelfde over hem!”
« Laatst bewerkt op: 25-11-2005, 00:35:57 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #451 Gepost op: 25-11-2005, 00:38:37 »
Wie-o-wie?

De avond valt in. Het eten is op, de koffers gepakt en alles wat er voor de uitzending gezegd moest worden is gezegd. Nu begint het wachten op het grote moment: de Exit.
Het is de avond van de zesde Exit. Na Rikkert, Ralph, Linda, Tanja (met de kleine Joscelyn) en Menno gaat vanavond een zesde (zevende als je de baby meerekent) Bewoner het Huis verlaten. Hoewel natuurlijk iedereen zo lang mogelijk wil blijven en wil winnen, valt op dat alle Bewoners deze keer er erg rustig onder zijn. Sommigen (Dido, Roel, Nathalie en Lieske) zijn al ervaren in het op de Bank zitten. En het lijkt of de anderen (Chantal en Ingrid) er wel vrede mee hebben. Ingrid denkt dat ze er uit gaat: “Omdat ik de laatste tijd weinig inbreng heb.” Nathalie vindt het erg als ze weg moet, maar heeft ook wel weer zin om haar familie te zien. Chantal maakte zich vanmiddag niet echt zorgen, maar verwachtte wel in de loop van deze avond steeds meer zenuwen te krijgen.

Nog maar één uur en dan begint een van de spannendste Live-uitzendingen van deze editie. Kijken of de Bewoners er later nog zo (relatief) ontspannen bij zitten!

"Je bent ook zo leuk!"

Roel en Dido hebben zich even teruggetrokken. “Het waren twee zulke geweldige dagen met jou, dat neemt niemand me meer af. Dat is me zelfs die twee ton waard!”, aldus Roel. “Je bent gek!”, lacht Dido. “Lieske is echt een kwal”, zegt Dido even later. “Ze zat de hele tijd te jennen: ze hebben geneukt, ze hebben geneukt!” “Maarja”, vervolgt Dido. “Je bent ook zo leuk!”

'Poep' en Roel ligt dubbel

"Je bent te erg Roel!" Dido en Roel liggen nog steeds omarmd op bed. "Jij spoort ook niet hoor!", zegt Roel. "Waarom spoor ik nou weer niet?", vraagt ze lachend. Dan constateert ze: "Je bent de hele dag al zo vrolijk, je moet overal om lachen. Let op: 'poep'." En Roel moet lachen. Dido gaat nog even door: "En zelfs dit vind je leuk: 'mascara'. Roel lacht weer, maar zegt tegelijkertijd: "Je zit me voor lul te zetten, ga nou maar weer weg." "Nee", zegt Dido lief, "Ik zet je niet voor gek, ik vind je lief!"
Dan klopt Nathalie op de deur: "Kom maar binnen, ik heb toch nooit seks hier", roept Dido gastvrij. Nathalie komt even wat pakken: "Wat zie je er goed uit: top", complimenteert Dido haar vriendin met haar uiterlijk.

Nathalies enkel wordt blauwer

"Het is zo blauw eromheen", zegt Nathalie tegen Dido als ze naar haar enkel kijkt. Dido: "Je hebt je ook zwaar gekneusd."
Nathalie twijfelt: "Zal ik dan toch maar een dokter vragen? Het is alweer een week geleden." Rob valt bij: "Het is puur rust dat je moet houden. Je hebt twee dagen de hele tijd gelopen. Je ziet ook dat het geneest. Maar je kan altijd naar een dokter vragen." Nathalie vraagt Rob om een glas water: "Dan neem ik in ieder geval een aspirientje." Dido vindt dat een goed besluit: "Dat is wel slim ja."

De drank is terug!

"Joost, kom 'ns!" Dido doet hem -zoals ze dat wekelijks doet- wat rouge op. Zo worden zijn wangetjes gezond rood. Chantal valt ondertussen bovenop Roel die op de bank hangt. "Oh Roel!", spreekt Chantal haar Big Brother-broer toe. Dan gaat ze weer verder met haar potje Tric Trac, waaraan Ingrid, Joost en Rob meedoen. Ze worden afgeleid door Rob die naar de Dagboekkamer wordt geroepen. Hij komt terug met... drank! Een luid gejuich barst uit. Vervolgens klinkt het geluid van een kurk die uit de fles knalt en worden glazen tegen elkaar geklonken.

Wel thuis

"Succes allemaal jongens!", zegt Dido. Roel: "Succes met jullie leven allemaal verder, maak goede keuzes." Lieske: "Succes en wel thuis."

Weekopdracht gehaald

Het programma is begonnen, in het Huis hebben ze nog geen flauw idee van wat er in de studio plaatsvindt. Lieske zingt: "Iedereen is mooi, en je bent wie je bent..." Ingrid vindt het een raar idee om te gaan. Chantal is nog wat dramatischer: "Het is net als doodgaan, het is onomkeerbaar." Roel lacht: "Net als doodgaan!" Hij weet wat er komen gaat: "Vanaf nu kan je elk moment horen: 'Beste Bewoners!'" Dido beseft dat ze haar batterijen nog niet heeft gewisseld. Chantal ook niet. Rob: "Dan ben je echt zo uit de lucht." Ruud komt in beeld. Hij begint over de Weekopdracht en komt met goed nieuws: "Jullie hebben de Weekopdracht gehaald! En het Ronald McDonald Kinderfonds is tienduizend euro rijker!"

Rob heeft kramp in z'n pens

Rob wil dat nou iedereen even ophoudt: "Ik heb nog nooit zoveel kramp in mijn pens gehad als vanavond." Iedereen is aan het speculeren over wie eruit gaat, wat wie zal krijgen. En het gaat maar door. "Ophouden!", zegt Rob nog eens. Nathalie zit aan haar sieraden te friemelen. Joost merkt op: "Altijd maar dat armbandje, hou nou eens op!" Iedereen is duidelijk nerveus...

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #452 Gepost op: 25-11-2005, 00:42:24 »
"Dit is iets blijvends"

Dido zegt tegen Bridget dat ze het erg zou vinden als Roel en zij uit elkaar worden gehaald. Roel heeft hetzelfde: "Voor mij geldt dat ook." Bridget merkt op: "Het is en blijft een spel, toch?" Dat beamen ze. Alleen zegt Dido: "Dit is misschien iets blijvends." Maar als Bridget zegt dat ze het prijzengeld misschien samen kunnen delen, klinkt dat hen ook wel goed in de oren...

Chantal kampioen piepers schillen

"Big Brother, mag ik misschien een braakje leggen?", vraagt Lieske, wiens nervositeit begint op te spelen. Chantal heeft hetzelfde: "Ik zweet zo dat mijn dijen aan elkaar plakken. Maar ik heb alles ingestraald wat ik in kon stralen." Chantal bemoedert Lieske, zo hebben ze beiden wat afleiding. "Lieske, rechtop zitten, borsten vooruit, denk aan Marijke Helwegen." Lieske verstaat wat anders: "Tietjes in de lucht?" Chantal begint nog even over de Weekopdracht: "Wat goed dat we het gehaald hebben zeg, 1200 kilo." Ze grapt: "Ik vind het niet erg dat ik wat meer heb moeten doen dan jullie. Met gewichten stelde ik dan niks voor, maar piepers schillen kan ik als de beste."

Ruud en lipostructuur

"Grappig ook dat Ruud kwam in het begin", vindt Nathalie. Roel dacht dat het 'één of ander crew-member was ofzo'. Lieske: "Ja, je herkent die stem helemaal niet als je er geen gezicht bij ziet." Rob vertelt twee keer met iemand mee geweest te zijn toen iemand liposuctie onderging. Lieske begint over het verschil tussen liposuctie en lipostructuur.

Chantal verlaat het Huis

"Hoe voel je je?", vraagt Bridget aan Chantal. "Ik was eerst heel onrustig, maar nu is dat weg." Ingrid zegt nog niet klaar te zijn om weg te gaan. Nathalie: "Ik had een pechweek. We staan nu quitte, Menno en ik, het was niet mijn bedoeling iemand te kwetsen." Dan komt de uitslag. Twee Bewoners moeten het Huis verlaten. Het is gelijkstand (zegt Bridget, maar één van de Bewoners gaat het huisje van de buren in, zonder dat de anderen dat weten). Als Chantal hoort dat zij als eerste eruit moet, zegt ze: "Oké, tot zo." En als Bridget weg is: "Ik wist het." Ze neemt afscheid van een huilende Lieske. "Niet huilen", zegt Chantal. Nathalie wenst haar heel veel succes, en Dido geeft ze een snelle knuffel en een hand. Joost moet ook huilen, en als ze afscheid neemt van Roel heeft ook hij een brok in de keel. "Bedankt voor alles", zegt Chantal. "Jij ook. Misschien zie ik je zo", zegt Roel.

Net of Chantal op de WC zit

Ingrid denkt dat zij de tweede persoon is die moet vertrekken: "Chantal en ik hadden dezelfde mening, dus dat is gelijk opgegaan." Nathalie: "Ik vind dat helemaal niet Ing." Ingrid: "We hebben het de hele week gezegd: samen gaan we eruit, samen." Rob is van slag: "Tjonge jongejongejonge." Lieske: "Nou, die is weg, zo gaat dat." Dido: "Gek hè? Net of ze even naar de WC is."

"Het was een poepie"

Rob is stil van Chantals vertrek. Dido spreekt hem aan en zegt plotseling: "Ik wil je even zeggen: je bent echt mijn steun en toeverlaat geweest. Rob kijkt haar stil, maar diep in de ogen aan. Hij glimlacht en slikt. Joost roept eerst: "Doe eens normaal, nu geen afscheid meer nemen!" Dan krijgt hij het weer behoorlijk op zijn heupen en de tranen komen opnieuw naar boven. Dido: "We kennen elkaar drie maanden en dan leer je elkaar zo kennen." Ingrid: "Jullie kennen me beter dan sommige van mijn vriendinnen." En dan: "Nou, één van jullie kan tenminste op Chans verjaardag zijn." Joost snikt: "Ja, over een week." Ingrid spreekt waarschijnlijk voor velen als ze zegt: "Het was een poepie."

Ingrid: "Daar gaat m'n thuis"

Dido: "Zal ik iets belachelijks zeggen, dat is weer typisch 'mij'. Als ik straks wegmoet, denk ik nu al: 'heeft iemand daar wel een sigaretje voor mij?' Dan komt Bridget binnen en brengt de uitslag. Het gaat tussen Nathalie en Ingrid. Nathalie denkt: "Ik ga." Bridget begint bij Ingrid: "Helaas moeten we ook afscheid nemen van jou." Roel geeft een klap op haar knie: "Ing, je hebt het goed gedaan." "Oh, ik ga jullie missen", verzucht ze. "Naar Channie toe, ongelofelijk!" "Ing", Joost omhelst haar huilend. "Je bent mijn kanjer, ik ga je koffer inpakken!" Nu komen ook bij Rob de tranen. "Ik ga jullie missen jongens", herhaalt Ingrid. Rob: "Ik jou ook meisje." Ingrid: "Daar gaat m'n thuis. Kom op hè jongens, kom op!" Daar gaat ze. Niet wetende dat ze helemaal niet naar huis gaat...

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #453 Gepost op: 25-11-2005, 00:44:57 »
"Je hebt ons nog"

Lieske huilt voluit na Ingrids en Chantals vertrek: "Ze moeten gewoon nú terugkomen!" Joost legt Bridget uit: "Je bouwt met z’n allen iets op en het is zo moeilijk dat iemand dan gaat. Het is niet uit te leggen." Dido zegt: "Op een gegeven moment is dit jouw wereld geworden en mensen verdwijnen daar dan uit, dat is heel erg. Ook al gaat het soms niet goed, je beleeft al je emoties met zo’n persoon. En ruzie hoeft dan niet altijd slecht te zijn." Bridget heeft nog wat slecht nieuws: "Volgende week gaat er nog iemand uit. Dat betekent dat jullie nu gaan nomineren. Rob moet als eerste, live." Rob vraagt of de Bewoners het ook zien. Maar Bridget zegt: "Zo slecht zijn we niet." Als Rob daarmee bezig is, zegt Dido tegen Roel: "Sorry, sorry, ik dacht echt dat ik zou gaan." Joost: "Je zat gewoon al afscheid te nemen joh." Roel: "Ik voelde hem echt zitten zeg." Joost troost Lieske die het nog steeds moeilijk heeft: "Je hebt ons nog." "Ja, dat is zo", weet Lieske.

Nog maar een paar mensen

Dido sluit Nathalie in de armen: "Ik ben zo blij dat je er nog bent!" Dat geldt ook voor Nathalie: "Ik wist zeker dat ik zou gaan. Maar dat ze toch mij hier nog willen hebben ondanks wat ik heb gedaan!" Ze kijkt naar het kleine aantal mensen in de Woonkamer. Met een hoog stemmetje zegt ze. "Moet je kijken! Moet je kijken." Ze wijst nog eens: "Moet je kijken!" Iedereen moet lachen om haar verbazing.

Nominatieleed

Lieske zegt: "Je moet nu eenderde noemen van die familie die je over hebt, dat is echt heel moeilijk!" De Bewoners gaan nóg eens nomineren, omdat er nu te weinig mensen op de 'nieuwe' Bank zaten. Iedereen beweegt zich stuk voor stuk nog een keer naar de Dagboekkamer. Dido: "We zijn al bijna bij het einde, het maakt niet meer uit. De winnaar gaat met de pot naar huis. We weten toch van dit ploegje dat we elkaar onwijs graag mogen!" Nathalie roept: "Weet je wat ik denk? We zitten er gewoon allemaal op!" Dat zij deze Bank heeft overleefd, heeft haar opgelucht als nooit tevoren, geeft ze aan. Roel: "Het boeit me niet als iemand me nu nomineert."

Rémy in Big Brother-land

Rob komt terug uit de Dagboekkamer met een envelop. Daarin staat dat de Bewoners zaterdag niet in de Tuin mogen komen. Ook de deuren moeten dichtblijven. "Dan zie ik helemaal geen daglicht meer!", zegt Nathalie die met haar zere poot de afgelopen dagen op de bank moest blijven zitten. Zij voelde zich eenzaam als haar maatjes niet in de buurt waren. Lieske kent het, zij had ook een blessure: "Je voelt je Rémy in Big Brother-Land."

Zes heel mooie mensen

Rob zegt: "Zie je dat Bridget het ook helemaal niet begrijpt? Mensen zeggen dingen over elkaar en zijn toch heel verdrietig als iemand gaat. Je hebt helemaal niemand hier, alleen elkaar. Ik ben blij dat jullie dit mee mogen maken. Ik ben 44 en heb zoiets nog nooit beleefd!" Nathalie ziet het helder: "We zijn zes hele mooie mensen." Rob stelt voor om voortaan met z'n zessen op de Herenslaapkamer te slapen. Nathalie complimenteert de groep nog 'ns: "Ik ben zó trots. Zó trots op ons allemaal!"

Roels glazen bolletje

"Het heeft niets te maken met hoe ik hen zie, maar het is wéér volgens mijn verwachtingspatroon. Mijn mening over hoe de mensen hen zien en hoe erover hen wordt gedacht. Het zijn volgens mij vooral meisjes die stemmen. Het heeft niks te maken met mijn mening over die mensen, maar ik dacht het al dat het zo zou gaan." Lieske luistert, daarna zegt ze te hopen dat ze morgen eindelijk weer eens mag uitslapen.

Rob wou zoenen

Joost heeft slecht nieuws voor Rob: "Nu zijn de vrouwen waar Rob mee wilde zoenen weg." "Oh jammer", zegt Rob. "Wilden ze met me zoenen dan Lies?", vraagt hij aan Lieske. Maar hij vat het verkeerd op: hij wilde graag met hen zoenen, niet andersom.

Lieske snikt in Badkamer

Nathalie blijft op haar lijn letten: "Zo, ik heb gevreten nu, jeetje." Rob verbetert haar: "Naat, je vreet al weken achter elkaar. Ik heb nog nooit een meisje zoveel weg zien werken!", grapt hij. Zojuist hebben ze popcorn gemaakt in de magnetron, waarvan het meeste is verbrand. Joost is niet met het eten bezig: "Nog eenentwintig dagen jongens, tot vijftien december." Dido is opgelucht dat het straks is afgelopen: "Echt, wat ben ik dan blij." Lieske is in haar eentje in de Badkamer. Ze is overstuur en snuit grondig haar neus. "Ik zal je zo missen", snikt ze tussen haar tranen door.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #454 Gepost op: 25-11-2005, 00:45:27 »
"Het is een harde meid hoor"

Rob komt Lieske troosten: "Je mist je vrienden. Je bent nog maar negentien, dus je mag je best uiten." Vervolgens komt Joost langs. "Laat me maar Joost", zegt ze. "Ik ben gewoon een beetje verdrietig." Ze loopt naar de Dagboekkamer en gaat er naar binnen. Dido stelt zich voor hoe zij zich zou voelen als Roel en Nathalie weg waren gegaan. Roel: "Het zijn toch twee clubjes, ook al hebben we geen hekel aan elkaar." Rob stelt voor daar vanaf nu niet meer aan te doen. Nathalie: "Dat doen we toch ook niet? Daar zijn we volgens mij de mensen niet naar." Joost vindt het klote voor Lieske. Rob ook wel, maar hij weet ook: "Het is een harde meid hoor."

Josti de tweede

“Hi Josti”, zegt Nathalie tegen een foto van haar vriend. “Noem je jouw Joost ook Josti?”, vraagt Joost. “Zo dat zal die a-relaxed vinden”, zegt Roel lachend.

"Ik snurk nooit"

Opeens is er beweging in het Huis. Lieske en Joost komen uit bed, zien dat het er buiten niet echt aantrekkelijk uitziet, en duiken dan weer snel hun bed in. In de Slaapkamer klaagt Nathalie dat Rob weer heeft liggen snurken. Rob belooft vanaf nu op zijn zij te gaan liggen. Volgens Roel heeft Dido ook haar steentje bijgedragen aan het ‘zaagconcert’ van vannacht. “Dat is onzin,” bijt zij hem vanonder de dekens toe. “Ik snurk nooit.”

Lieske een beetje leeg

Bij het wakker worden is het eerste dat Lieske kan uitbrengen: “Wat weinig mensen he?” Alle Bewoners kunnen nu op één Slaapkamer liggen, en dat doen ze dan ook gezellig. Dido vraagt aan Lieske hoe ze zich nu voelt. “Ja goed. Ik heb een beetje een leeg gevoel. Heb ik altijd na de Nominaties. Het duurt meestal een dagje of anderhalf.”, vertelt Lieske. Maar opgewekt voegt ze toe: “Maar ik heb wel zin in de komende week!” "Het is zoals het is.", zegt Dido later als conclusie.

Het Tuinverbod

De Bewoners mogen tot en met zaterdag niet in de Tuin komen, maar de reden hiervoor is hen niet verteld. Als de Bewoners opstaan zien ze de gevolgen van de storm in de Tuin. Het zonnescherm is losgeraakr en een lamp is gevallen. “Het is gewoon een onwijs zware storm, daarom mogen we niet naar buiten.”, denkt Nathalie.

Liters drank of bergen knotsen

De Bewoners zijn nauwelijks een uur op of het gesprek gaat al over alcohol. De bestelling moeten gedaan worden en het belangrijkste is natuurlijk: ‘hoeveel en wat voor drank moet er ingeslagen worden?’ Dido gaat vanaf nu meer bier drinken. Nathalie wil altijd een glaasje wijn bij het eten (maar dat wisten we natuurlijk al). “Ik ben ook zo opgevoed thuis, bij het eten altijd een glas wijn. En dat is ook helemaal niet verkeerd.” Lieske is ook van de rode wijn bij het avondeten. Joost begint maar alsvast met de bestelling: “Dag Big Brother, mag ik voor driehonderd euro salmiak-knotsen?” Gelukkig belde hij niet echt, want je weet nooit wat Big Brother dan zou doen…

Roel-en-Dido momentje

Dido kruipt nog maar even bij Roel in bed. “Wat was ik chagrijnig vanochtend he?”, zegt ze. Roel bromt bevestigend. Van een kopje koffie en een eerste sigaretje is Dido weer helemaal opgeknapt.

Bestel maar

Lieske, Nathalie en Joost zijn bezig met de weekbestelling. ze hebben nog 55 euro te besteden, dus de Bewoners kunnen zich wat extratjes permiteren; Voor 3 euro sap, pakje rooibos, Piza'tje, Make-up watjes, dagcreme, lekker stukkie brie, stokbroodje, extra ham en, oh ja, slavinkjes.

Fotogalerij

Dido loopt luid zingend door het Huis. Haar koffer is alweer uitgepakt en ze gaat nu haar nieuwe foto’s boven haar bed ophangen. Ze maakt er een hele galerie van. Dido is duidelijk opgelucht dat ze niet is weggestemd door het publiek. Joost komt de Slaapkamer binnen en geeft Dido ‘foto-opplak-tips’.
« Laatst bewerkt op: 25-11-2005, 14:46:21 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #455 Gepost op: 25-11-2005, 14:49:03 »
Roel 'complimenteus'

Dido gaat de enveloppen naar de Dagboekkamer brengen. Roel zegt: “Wat ben je toch een slijnjurk!” Dido pakt hem terug; ze leest de brief nog even en zegt dan: “Wat is dat nou. Oh”. Ze stopt de brief snel in de envelop en loopt geheimzinnig lachend weg. Roel trapt er even in, maar heeft al snel door dat ze hem voor de gek houdt. “Teringwijf”, noemt hij haar nu.

Twee soorten lief

Roel en Dido praten over Lieske. Dido haalt nog maar even aan hoe Lieske was toen ze het Huis in kwam: “Bij de studentenvereniging was ze ‘top of the bill’. Iedereen daar vindt het leuk om met haar om te gaan. Ze kwam heel zelfverzekerd het Huis binnen en dat is haar toch wel tegengevallen.” Roel vindt dat er twee soorten van liefheid zijn: “Je kan schattige trekjes hebben of echt lief zijn door interesse te tonen en te luisteren. Op dat punt vind ik jou en Lieske twee uitersten. Lieske is meer schattig, maar jij hebt een liefheid die mensen ook gelukkig kan maken.” “En dat terwijl ik hard kan overkomen”, voegt Dido toe. Als Rob erbij komt eindigen ze hun analyse van de huisjongste.

Een poetsbui

Sinds de Weekopdracht de Bewoners verplichtte om het Huis nu eens echt goed schoon te maken, heeft Dido de smaak te pakken. Ze heeft vandaag haar koffer sl netjes opgeruimd, haar foto’s opgehangen en is nu bezig met algemene huishoudklusjes, zoals het schoonmaken van het Washok en chocolade van de poef poetsen. Ze legt Nathalie uit wat de beste manier is om suède schoon te maken. “Hoe weet je al die schoonmaakweetjes?”, vraagt Nathalie. “Oh ja, je maakt natuurlijk ook veel vies”, antwoord ze zelf al direct. Dido legt meteen maar uit dat ze thuis ook veel schoonmaakt.

Creatief met Joost

Joost wil de tafel tussen de kledingkasten ‘herschikken’ maar Dido had dit klusje voor zichzelf in gedachten. Hardhandig wordt Joost richting Zithoek gewerkt. “Zeg”, roept Joost, quasi ontstemd: “Doe ‘s effe normaal. Wie is hier nu de binnenhuishomo?”

Lekker bluf

De Bewoners spelen de hele week al poker, zo ook vandaag. Met z'n zessen zitten ze gezellig en knus aan tafel. Er wordt veel over koetjes en kalfjes gepraat en af en toe ook wel gelachen. "Wat is het stil.", vindt Joost. "Ik wil Ing en Chan terug." "Als ik moet kiezen (tussen die twee, red.) dan wil ik Ing terug. De Bewoners noemen degenen die ze nog wel terug zouden willen zien, maar echt serieus zijn ze daar niet over: "Ik wil Tanja terug, want daar kan je zo mee lachen", zegt Joost. "Ik wil Menno", lacht Dido. "Ja, en ik wil Ralph dan!", gaat Nathalie op dezelfde toon verder. Alleen Lieske is serieus en zegt stilletjes: "Ik wil Ing en Chan terug." Misschien gaat haar wens binnenkort wel in vervullig!

Buutvrij

Nathalie is even naar de Dagboekkamer voor haar voet. De rest besluit melig om zich te gaan verstoppen. Dido en Lieske kruipen in een kast. Roel, Rob en Joost kiezen het Washok als verstopplek. Lieske merkt nu op 'smerig is het hier, die stofrand'. Ik moet eigenlijk ook naar de wc.”Hoe zal Nathalie reageren, als al haar Huisgenoten ‘zoek’ zijn?

Hoe laat is het?

Normaal gesproken kunnen de Bewoners aan de hand van een klokje op de jacuzzi inschatten hoe laat het ongeveer is. Maar nu mogen de Bewoners tot zaterdagmiddag niet in de Tuin komen en moeten ze vertrouwen op hun biologische klok. “Ik vind dat wij het recht hebben om te weten hoe laat het is”, zeurt Rob. Roel moet lachen: "Haha, dat slaat nergens op." Aangezien het buiten al donker is denken de zes overgebleven Bewoners dat het zeker half vijf is. Ze kunnen dus best zonder klok.

Lieske mag niet naar de dokter

“Envelopje?”, schreeuwen Nathalie en Joost wanneer Lieske uit de Dagboekkamer komt. “Ze wilden gewoon even weten hoe het met mijn gezicht was en ik mag niet naar de dokter”, verklaart Lieske. “Daar kom je wel heel makkelijk vanaf”, vindt Rob. Het is duidelijk dat hij het niet vertrouwt.

Alle Bewoners naar de Dagboekkamer

De krakende stem van Big Brother verstoort de rust in het Huis, alle Bewoners worden in de de Dagboekkamer verwacht. Alleen Lieske scharrelt nog even rond door het Huis om zich daarna pas bij de groep te voegen. Heeft Rob gelijk en was Lieske zojuist toch voor een andere reden in de Dagboekkamer? Wat voert de huisjongste in haar schild?

Ik schrok me dood

De Bewoners komen terug uit de Dagboekkamer. Daar hebben ze de foto’s van Ingrid en Chantal gekregen. Ook is er champagne. Lieske heeft nog iets te vertellen, ze heeft een vreemde indringer gesignaleert. “Toen ik net naar de wc was, toen jullie al in de Dagboekkamer zaten, zag ik hier in het Huis andere mensen lopen. Ik schrok me dood”, vertelt Lieske.
« Laatst bewerkt op: 25-11-2005, 22:17:47 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #456 Gepost op: 25-11-2005, 22:20:27 »
Proost! Op de oud-Bewoners...

In de Dagboekkamer hebben de Bewoners twee flessen champagne gekregen van Big Brother. Het is tijd om te proosten op alle oudhuisgenoten. Met een glas in de hand spreken de Bewoners de foto's in de Keuken toe. Er worden veel lieve woorden gezegd, maar ook kritische. Joost en Rob schieten vol bij hun toespraakjes. De Bewoners kunnen nu met een schone lei verder.... Maar wat ze niet weten is dat Ingrid in het kleine Huisje meeluistert!

Is Roel niet objectief meer?

Roel springt voor Dido in de bres wanneer Lieske Chantals Nominatie van Dido achteraf verdedigt. Lieske verwijt Roel dat hij niet objectief is ten opzichte van Dido, omdat hij nu iets met haar heeft. Roel vindt dat onzin. “Waarom denk je dat ik verliefd op haar ben? Juist omdat ze zo lief en aardig is.” Roel is echt geïrriteerd over Lieskes ‘aanval’. De Bewoners bikkelen nog een halfuurtje door hierover, maar dan vindt Rob het welletjes geweest. Hij gaat koken. “Dit kan ook niet de bedoeling zijn geweest van deze opdracht van Big Brother”, denkt Lieske.

Iedereen tegen Lieske

De Bewoners kunnen toch niet ophouden met hun geruzie. Het komt er op neer dat niemand het met Lieske eens is en dat vindt ze duidelijk helemaal niet leuk. “Nu ben ik helemaal alleen”, zegt Lieske. Maar volgens de anderen is dat helemaal niet waar! Ze proberen haar alleen duidelijk te maken dat een meningsverschil in een discussie niet betekent dat iedereen haar ‘uitkotst’. Maar Lieske blijft het moelijk vinden, ze is toch haar twee beste maatjes kwijt. “Misschien waren zij dat wel helemaal niet”, vindt Roel. "Misschien waarderen wij jou wel veel meer."

En toen waren er nog maar zes

Voor 't eerst wordt echt duidelijk dat Big Brother een afvalrace is. Zaten er gisteren nog acht mensen aan de dis, vanavond zijn dat er nog maar zes.

Roel dijt uit

Roel zit als enige nog te eten. En hoe: hij heeft in zijn eentje bijna een hele pan gebakken aardappelen naar binnen geschoven. "Roel krijgt een buikje!", weet Dido. "Voordat we toen die drie weken Noodrantsoen kregen, had Roel wel een buikje", zegt Joost. "Nu weer hoor, ik heb het allang gezien", knipoogt Dido.

Ondertussen in het huisje...

Ingrid vermaakt zich zo te zien nog prima.

Lieske is kinderachtig

"Ik vind het een beetje flauw om het nu opeens te spelen alsof ze alleen staat", aldus Dido over Lieske. "Ja", vindt Joost, die zich bij Dido in de Badkamer heeft gevoegd. "Dat is inderdaad een beetje kinderachtig. Vooral omdat wij vijven heel sociale en vriendelijke mensen zijn. Daardoor worden we in een negatief daglicht gesteld. Maar ik laat me niet gek maken, ik ben heel gevoelig voor dit soort dingen, maar ik laat het niet gebeuren!", besluit Joost zijn standpunt.

Hartenjagen

Joost, Lieske, Rob en Nathalie zijn weer eens een potje aan het Hartenjagen. In de Slaapkamer spelen Roel en Dido hun eigen versie van dit spel...

Gestoei in bed

Dido en Roel liggen samen in bed, maar van slapen komt niet veel. Eerst bespreken ze het Lieske-voorval weer even. Daarna wordt het stoeien. Ze willen bepalen wie de sterkste is. Dido waarschuwt hem dat hij nog weleens verrast zou kunnen worden door waartoe zij allemaal in staat is! Maar Roel drukt haar tegen het matras en laat haar niet los totdat ze toegeeft dat hij de sterkste is van de twee. "Oh, wat ben jij vervelend", roept Dido. En zo rommelen de twee nog een tijdje door.
« Laatst bewerkt op: 26-11-2005, 00:12:26 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #457 Gepost op: 26-11-2005, 11:20:40 »
Vreemde vogel in huis

Het is rustig in het Huis. De storm is gaan liggen, de files zijn net opgelost en de zon komt langzaam op. Dit alles is volledig voorbijgegaan aan de Bewoners. Ook hebben ze niet door dat er een ‘vreemde vogel' in huis is. Op de bank in de Zithoek ligt Ingrid heerlijk te slapen…

"Teringwijf!"

Zoals bijna altijd is Rob als eerste wakker. Hij loopt een beetje dooor het Huis, zet een bakje thee en ruimt de koffietafel wat op. Na een minuut of tien valt het hem opeens op dat er een vreemd schapenvel op de Bank ligt. En onder dat schapenvel ligt Ingrid. "Teringwijf!!!", roept Rob vol verbazing."Je hebt geen idee hoe klote ik me voelde donderdag!!" Ze vliegen elkaar in de armen.

"Wakker worden!"

“Wakker worden!”, brult Rob terwijl hij de Slaapkamer binnenloopt. De anderen Bewoners kijken verstoord en slaperig op. En dan zien ze Ingrid. De tranen vloeien, er wordt gekust en iedereen praat honderduit, alsof ze elkaar jaren niet gezien hebben.

Coole grap

Nathalie vraagt Ingrid: "Hebben jullie niets meer van ons meegekregen?" "Nee, helemaal niets", liegt Ingrid. "Ik vind het echt een coole grap gewoon!" Lieske vindt het wel 'nasty' dat het juist Ingrid was die dit moest overkomen. "Ik ben gewoon weer thuis!", zegt Ingrid. Lieske stelt voor: "Zullen we met z'n allen gaan ontbijten?" Dat vinden ze een goed idee, al moeten de boodschappen nog binnen komen. Nathalie: "Hopelijk hebben ze er rekening mee gehouden dat jij kwam."

"Het is meer een spel"

"Heb je wel lekker geslapen dan?", vraagt Joost aan Ingrid in de Badkamer. Afgelopen nacht niet echt, geeft ze aan. Ze vraagt of Joost al weet wie er genomineerd is. Joost kan daar niks over zeggen: "Al weet ik bijna zeker dat degene op wie ik heb gestemd, ook op mij heeft gestemd." Ondertussen zitten Roel, Rob, Dido en Nathalie in de Woonkamer en praten over Ingrids terugkomst. Rob zegt: "En ze is niet genomineerd." Roel vindt dat relaxed: "Zou ik niet erg vinden." Nathalie vindt het leuk dat Ingrid terug is, maar: "Het is wel weer meer een spel geworden."

Beetje bijkomen

Na alle opwinding op deze vroege zaterdagmorgen is het tijd voor een lekker bakkie koffie. In de Zithoek wordt nog eens de stand van zaken van de afgelopen dagen doorgenomen. Al gauw komt het onderwerp van gesprek weer op de discussie van vannacht; de reden waarom Dido door drie vrouwen werd genomineerd. De koffie is op en de gemoederen dreigen weer hoog op te lopen.

Vondst onder Chantals matras

"Ik zag hem hier." Lieske wijst achter de bank. Ze zegt iemand in het Huis gezien te hebben: dat moet de persoon zijn die de persoonlijke spullen van de Bewoners meenam. "Wat deed je toen?", vraagt Dido. "Ik ging verschrikt op de WC hangen." Rob twijfelt aan haar verhaal: "Eerst zeg je naar de Slaapkamer te willen, dan ga je naar de WC..." Ingrid en Joost komen de Woonkamer binnen met een bierflesje, dat ze onder Chantals matras vonden. Roel denkt dat Chantal dat tactisch heeft gedaan, om Dido, de hoofdverdachte in het drankmysterie, op de Bank te zetten. Lieske gelooft dat niet: "Er zijn zoveel mysteries gaande! Over jou ook, waarom was jij zo boos in de Slaapkamer? En wat mag Rob er wel of niet over zeggen? Dan heb je nog het fotomysterie, en het drankmysterie." Ingrid vraagt of er nog wat schokkends is gemeld tijdens de Live-uitzending. Joost heeft een nieuwtje voor haar: "Er is gezegd dat jij eigenlijk een man bent!"

Dido is er helemaal klaar mee

Dido is er helemaal klaar mee. Al dat geouwehoer over de nominatie op haar: "Ik ben er jaren geleden al over uitgepraat. Ik vind het dan ook zwaar irritant dat er weer op teruggekomen wordt. Het enige wat ik heb gedaan is een grote bek teruggeven toen iemand mij op m'n plaats zette (haar reactie op Chantals reden van nomineren, red.)." Ze maakt het nog één keer duidelijk aan Joost en Nathalie, die bij haar in de Badkamer staan: "Als je dingen uitpraat, is het de bedoeling dat het weer goedkomt, anders kan je er net zo goed niet over beginnen."

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #458 Gepost op: 26-11-2005, 11:21:12 »
Ingrid op visite

Voor Ingrid is er wel iets veranderd na haar logeerpartij elders: "Op een gegeven moment dacht ik: "ik wil niet meer terug. Heel raar." Dido kan zich dat wel voorstellen, net als Roel: "Je hebt het al als je op de Bank zit. De kans straks weer al je maten te zien. En dan kom je weer terug bij ons!" Ingrid voelt zich alsof ze op visite is: "Ben je maar twee dagen weggeweest. Het is net of ik opnieuw binnen ben!"

"Joost moet niet het Huis op z'n kop zetten"

Joost komt uit de Dagboekkamer. "Ik heb met Big Brother gepraat, over de foto's. Het was een goed gesprek, kort, maar goed. Ik heb gezegd dat ik kwaad was en niet lekker heb geslapen. Big Brother zei er zelf niets over. Uiteindelijk komt het hierop neer: "Joost moet gewoon rustig aan doen, hij moet niet het hele Huis op z'n kop zetten en Bren houdt sowieso van hem." Hij kan zich niet voorstellen dat iemand uit het Huis deze Opdracht heeft aangenomen en uitgevoerd.

Onderonsje van Roel en Lieske

Roel en Lieske komen elkaar tegen in de Keuken. Roel geeft aan zich wel een beetje beledigd te voelen door een opmerking van Lieske “Toen Ingrid het huis uitging zei je: ‘Nu heb ik helemaal niemand meer, dat deed pijn.” “Maar Roel”, reageert Lieske. “Dat was iets wat je door de emotie van het moment roept. Je kent me toch.” “Jawel”, gaat Roel verder, terwijl hij zijn armen om Lieske heen slaat. “Maar ik vraag me af of die twee net zoveel om jou geven als ik.” Ze geven elkaar een zoen. “Alleen de manier waarop jij discussieert, dat is echt belachelijk”, voegt Roel er nog even snel aan toe.

Meidenmomentje in het 'Boudoir'

De dames zitten lekker bij elkaar. Ingrid doet een schoonheidsslaapje, Dido is bezig met haar make-up en Nathalie en Lieske doen grondoefeningen.

Guppie

Als Nathalie en Lieske klaar zijn met de grondoefeningen hebben ze een goed gesprek over het karakter van Lieske. “De makkelijkste ben ik niet. Maar saai is het niet met me. Denk ik”, zegt Lieske over zichzelf. “Ach kleine gup. Je bent een schatje, maar je kan wel een enorme zeur zijn.” Maar Nathalie is wel erg onder de indruk dat Lieske vorige week haar zo goed heeft geholpen. Dat heeft haar mening over de jonge studente ten goede veranderd. ”Je hebt af en toe gewoon een bui. Zoals gister (in de discussie met de rest van de groep, red.). Dan heb ik echt heel erg met je te doen. Ik vind het heel erg voor je dan.Dan gaat je neus in de lucht. Hoe erg je je kont tegen de krib kan gooien dan! Maar dat kan je ook weer zo omdraaien.” Lieske is het eens met deze beschrijving van Nathalie van haar. “Kleine benjamin ben je!”, zegt Nathalie lief en ze adviseert Lieske eraan te werken dat ze soms zich niet lekker voelt in de rol van kleine benjamin.

Rob is naar de bank geweest

Rob, Roel, Dido en Joost spelen in de Zithoek een spelletje poker. Ze gebruiken nootjes als inzet. Volgens Joost is elk nootje 10.000 euro waard. Rob is al gauw blut gespeeld, maar daar heeft hij een oplossing voor. Hij loopt naar de Keuken en komt terug met een zak borrelnoten: "Ik ben even naar de bank geweest..."

Maar dat is logisch

Roel zondert zich af in de Slaapkamer. Hij hoeft niet lang te wachten; Dido volgt direct. Dido vertelt weer verder over ‘de discussie’: “Nathalie moest helemaal huilen he?” Daarna kletsen ze lekker door over Lieske: “Onzin dat ik me er ook druk over maak.” Lieske draait haar mening de hele tijd om, kan geen discussie voeren. Ze vinden het 'vreselijk'. Dido geeft een vergelijking: “Het is net als dat zij denkt ‘een kan is paars’ en jij zegt ‘nee, hij is groen’en jij wilt uitleggen dat hij groen is want je hebt blauw en geel gemengd. Maar dat kan je niet uitleggen.” Gelukkig snappen ze elkaar wel.

Neusjes weer in de wind

Rob vraagt aan Big Brother of ze de Tuin weer in mogen voor een frisse neus. Om een wit voetje te halen, voegt hij eraan toe: “En dan kunnen we ook de jacuzzi schoonmaken.” Big Brother meldt dat het verbod is opgeheven en Rob en Joost gaan meteen naar buiten. Joost roept Roel en Dido: “Jongens we mogen weer naar buiten!”, maar de twee blijven lekker op bed liggen. Lieske en Nathalie zitten een spelletje te doen aan de eettafel. Het lijkt even of Ingrid helemaal niet terug is, die heeft zich in haar bedje verstopt. Door de spanning was slapen vannacht niet zo goed gelukt.

Dido onzeker

Het is stil in het liefdesnestje van Roel en Dido. Dido staart peinzend voor zich uit en zegt dan uit het niets: “Roel, is je gevoel naar je ex toe veranderd?” Roel bevestigt dat. “In welk opzicht dan?", vraagt Dido door. “Nou ik denk er minder aan.” Hij mompelt nog iets tegen haar schouder, maar gaat er verder niet op in. Dido krijgt nog wel een lief kusje.
« Laatst bewerkt op: 26-11-2005, 19:31:42 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #459 Gepost op: 26-11-2005, 19:33:59 »
Geen zin in

Samen met Ingrid neemt Dido Roel te grazen. Hij krijgt de kieteldood. Hij weet te ontsnappen en Dido roept hem na: “Daar gaat ie hoor de stoere kraker!” Ingrid meldt Dido: ”Ze zijn daar met emmers aan het lopen.” Dido zegt: “Ja dat weet ik, waarom denk je dat ik hier zit.” Maar als Joost even later de Slaapkamer in komt en vertelt wat ze aan het doen zijn, weet ze van niets: “O echt", zegt Dido. “Dat wist ik niet. Dat jullie daar zin in hebben.” Joost loopt teug naar de Tuin en vertelt Rob dat de meiden geen zin hebben om mee te helpen. Rob moppert wat op Ingrid, maar Joost corrigeert hem: “Hé, Roel en Dido helpen ook niet hoor. En wie zitten er nou het meeste in bad?”

Ik lieg nooit

Nathalie, Ingrid en Dido weten het bijna zeker: Lieske had de Opdracht om de brieven en foto’s gisteren te stelen. “Iedereen krijgt iets speciaals (een geheime opdracht, red.) en ik krijg niets!”, roept Nathalie verbolgen. “Nou ik ook niet hoor. Je weet het, ik kan niet liegen!”, liegt Dido glashard. “Ik ook niet”, zegt Ingrid, maar die bedenkt zich dan dat ze natuurlijk net terug is van een Geheime Opdracht. Van Rob en Roel weten de meiden zeker dat ze ontzettende veel Geheime Missies hebben gehad. “Maar goed we laten het voor wat het is”, eindigt Dido het onderwerp. “We komen er snel genoeg achter”, beaamt Nathalie.

Ingrid vraagt door

Roel is nog steeds verbolgen over de discussie met Lieske. Hij, Dido en Nathalie leggen aan Ingrid uit wat er gebeurd is. Zij weten natuurlijk niet dat Ingrid alles heeft kunnen zien. Ingrid concludeert: “Maar dan ga je je studie psychologie tegen een meisje van negentien gebruiken, dat kan ook niet.” Roel reageert gefrustreerd. “Maar het was dus één tegen allen?”, vraagt Ingrid door. De anderen leggen uit dat Lieske zichzelf buiten de groep plaatste en dat ze deed of ze de enige was die de Exits erg vond: “Alsof wij jullie niet erg misten”, zegt Dido.

De boodschappen zijn weer binnen!

Dido constateert: "In die andere BB gebruikten ze jampotjes als asbak." Ingrid vindt: "Wij zijn de meest verwende Big Brother tot nu toe." Roel herinnert ze aan de Bewoners die een arme en een rijke kant in Big Brother hadden: "In het sjieke gedeelte konden ze voor zo'n duizend gulden per dag bestellen!" Ingrid weet: "Dan zou het hier uit de hand lopen." Dan blijkt dat de boodschappen binnen zijn en de Bewoners haasten zich naar het Washok. Voor Joost is er één pakje salmiakknotsen: "Weet wel dat je daar een hele week mee moet doen!", zegt Dido. Zij heeft ook gekregen wat ze wilde: "En jullie ook, kijk maar!" Ze laat een merk deodorant zien. Joost vindt het minder: "Die lust ik niet." Nathalie is tevreden met de brie, die heeft ze gemist. Dido vraagt: "Wat eten we vandaag?" "Pizza!", roept Roel baldadig. Joost vult hem aan: "La, la, la, la..." Dan merkt Roel iets schokkends op: "Er is maar één pakje shag!"

Tien jaar ouder door Dido

Dido komt uit de Dagboekkamer: "Nou, hou je hart maar vast. Dit is het." Roel kan het niet geloven, maar Dido zegt: "En dat heb je aan jezelf te danken. Omdat ze vinden dat jij niet met drank kan omgaan." "Maar er is wel alcohol!", zegt Roel. Dido gaat verder: "Ja, dit is een test. Als het goed gaat, krijg je shag." Roel weet niet meer wat hij moet zeggen. "Grapje!", blèrt Dido met haar olijke gezicht. Roel rent haar achterna om haar beet te nemen. Letterlijk, want hij omarmt haar en begint te zoenen. Als ze beiden terug de Woonkamer in komen, zegt hij: "Ik word tien jaar ouder door Dido hier man!"

Kamikaze Rob

De Bewoners vervelen zich. “Laten we gaan koekhappen!”, roept Joost. Rob heeft zo zijn eigen manier om zijn mede-Bewoners te vermaken. Hij doet net of hij stikt. Niemand is echt onder de indruk. Het feit dat Rob ineens beschikt over een bol wol doet de gemoederen wel oplaaien. Nathalie: “Jeetje, Roel heeft zich laatst wezenloos gezocht naar een stuk touw en jij hebt gewoon een bol wol achtergehouden!”

"Ik heb mijzelf getrokken"

Om en om worden de Bewoners naar de Dagboekkamer geroepen. "Waar moet ik me op voorbereiden?", wil Joost weten. Nathalie praat als eerste haar mond voorbij: "We gaan lootjes trekken!" Nathalie bekent dat ze eerst zichzelf trok. "Dat is toevallig, ik trok ook eerst mijzelf", reageert Joost. Later blijkt Lieske ook eerst zichzelf getrokken te hebben. Wie dus een beetje rekent kan zo voorspellen wie voor wie een cadeautje moet 'kopen'.

Lastig, maar leuk!

Nathalie wordt door Big Brother opgeroepen om naar de Logeerkamer te gaan. Hier staat een verrassing te wachten. Na een paar minuten keert ze weer terug naar de Woonkamer. “Ik kan niks zeggen, jullie komen er allemaal vanzelf wel achter”, zegt ze tegen haar nieuwsgierige mede-Bewoners. “Het is lastig, maar het is wel heel leuk!”, licht Nathalie een tipje van de sluier op.