Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 118724 keer)

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #460 Gepost op: 26-11-2005, 19:34:58 »
Flipperdeflip

Terwijl de Bewoners één voor één naar de Logeerkamer worden geroepen, vermaken Joost, Ingrid en Lieske zich in de Zithoek met een potje 'Jostiflip'.

"Ik heb het verkeerde gekozen"

Alhoewel de Bewoners niet over hun bezoekje in de Logeerkamer mogen praten, wordt al snel duidelijk dat ze voor elkaar een cadeautje mochten uitkiezen. Dit gegeven houdt de gemoederen erg bezig. Iedereen kletst door elkaar heen. "Oh, als ik jou had getrokken dan had ik echt wel geweten wat ik had gekozen", is één van de veelgehoorde uitspraken. Nathalie wordt er helemaal nerveus van. "Ik heb het verkeerde gekozen, ik weet het zeker!" Ze loopt terug naar de Logeerkamer en vraagt aan Big Brother of ze haar keuze mag veranderen. Maar Big Brother laat haar niet naar binnen.

Potje stoeien

Normaal is Roel de gelukkige, maar dit keer is het Joost die met Dido op bed ligt. Het is echter geen romantisch onderonsje. Dido heeft Joost geboeid. “Roel trek dat wijf van me af en maak die handboeien los”, kermt Joost. Roel helpt Joost maar al te graag om Dido te grazen te nemen. “Auw auw auw, jullie breken me”, schreeuwt Dido als de twee mannen haar vastketenen. Het potje worstelen zet aan tot nog meer gestoei, want in de Woonkamer bespringen Joost en Roel huisoudste Rob. De 44-jarige is beide jonge honden echter de baas.

Borrelhapjes en een aperitief

Nathalie heeft lekkere hapjes klaargemaakt: stukjes stokbrood met brie en met tonijn voor bij de wijn.
Hongerig vallen haar huisgenoten aan, maar Dido heeft pech: zij lust geen brie en ook geen vis. De volgende keer wil ze dan ook een bakje filet américain meebestellen. Maar voor nu plundert ze de koelkast op zoek naar iets wat ze wél lust.

Het is weer tijd voor een feestje

Na het eten leggen de Bewoners een kaartje. Opeens schalt er dancemuziek uit de speakers. Nathalie springt overeind en begint te dansen. De anderen blijven doodleuk zitten. Nathalie vindt het onbegrijpelijk dat niet iedereen meedoet. "Toen we voor de eerste keer muziek kregen, stonden we de hele avond te dansen!"

Joost nam een pilletje

Joost is een bezwete party-ganger die al tien uur achtereen heeft gefeest. Althans, zo doet hij zich voor. Hysterisch springt hij op en neer op de beat, veegt zo nu en dan het denkbeeldige zweet van zijn voorhoofd en stoot euforische kreten uit. Dan trekt hij zich uitgeput terug, waarna dealer Ingrid hem weer een 'pilletje' aanbiedt. En vol overgave stort hij zich weer in het feestgedruis...

Onderonsje van Nathalie en Dido

Nathalie vertelt aan Dido dat ze haar en Roel zo leuk vindt samen. Maar soms vindt ze het wel vervelend, omdat ze nu zo vaak samen zijn. Ook op momenten dat zij even lekker met Dido wil kletsen. Als ze de twee ziet liggen, loopt ze maar weer weg. Maar Dido drukt haar op het hart dat Nathalie dan gewoon naar haar toe moet komen.

Dans de wave

Er wordt een drum 'n bassnummer opgezet. Dat is Roels muziek. Ook de anderen kunen het wel waarderen en doen spontaan een wave.

Hakkuh...

Ingrid geeft Joost gabberles. "Je moet je bovenlijf stil houden. En dan zo met je benen." Ingrid demonstreert het. Lieske doet ook mee, en het gaat haar vrij goed af. "Dit is best leuk!"

Het is afgelopen

Opeens spitst Lieske haar oren en rent naar de Tuindeur. "Ik word geroepen!" De anderen rennen achter haar aan de Tuin in. Maar ze moeten van Big Brother meteen weer naar binnen komen. Ondertussen is de muziek gestopt. "Is het nu al voorbij?", zegt Joost teleurgesteld.

Dolfijnen-weetjes

De Bewoners zijn maar weer een kaartje gaan leggen. Rob heeft een pizza met tonijn klaargemaakt. "Wist je dat als ze tonijnvissen er ook weleens een dolfijn meekomt?", weet Roel. "Aahh, wat zielig!", roept Nathalie. "En dat dolfijnen elkaar onderling ook weleens verkrachten?", doet Roel er nog een schepje bovenop. Ook dit vindt Nathalie nou niet bepaald leuke informatie..

Scherven brengen geluk

Het tweede wijnglas sneuvelt deze avond. Dit keer door toedoen van Nathalie. "Jongens, dit wordt echt gênant", vindt Lieske.
"Straks moeten we nog uit de fles drinken", is Robs commentaar.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2005, 00:02:05 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #461 Gepost op: 27-11-2005, 12:38:36 »
Bijkomen

Terwijl buiten de gure herfstwind door de Tuin speelt liggen binnen de Bewoners heerlijk knus in hun warme nestjes.

Herfst in de Big Brother-tuin

Together we’ll stare into silence
And we’ll try to imagine what it looks like
Yeah, we’ll try to imagine what silence looks like
(Prince)

Beweging

Ook al is het vandaag een uurtje later; het is toch weer Rob die als eerste wakker is. Dit is voor Dido het teken om snel koffie te gaan zetten.

Ingrid ziet spoken, of juist niet

Het duurt niet lang of Ingrid en Nathalie komen ook uit bed. Ingrid is Lieske kwijt en ze denkt dat ze weg is. “Jullie zien nou echt spoken hoor”, zegt Rob. “Die ligt gewoon lekker in bed. Die kan zich altijd heel klein oprollen als ze ligt te slapen.”

Grote bak voor Dido

"Wij nemen altijd een klein beetje, maar jij begint meteen met een grote bak", reageert Rob afgunstig op het ontbijt van Dido. Hij wil het nog even benadrukken: "Lieve schat, dat is voor twee personen. En je vreet nog niet eens alles op, want je vindt het niet eens lekker!" Dat is niet waar volgens Dido: "Ik eet alles op." "Niet normaal, dat meisje denkt echt dat ze alleen op de wereld is!", vindt Rob zogenaamd stellig. En dan, natuurlijk, gaat het weer over de Nominaties. "Ik heb gister Lies verteld dat ik op haar had gestemd", brengt Nathalie als nieuwtje. "En?", vraagt Dido. Nathalie: "Ze wist het eigenlijk al." Dido houdt halverwege op met eten: "Ik kan niet meer." "Ik zei het je toch", zegt Rob. Nathalie neemt de bak van haar over.

Worden de Bewoners paranoïde?

Zo langzamerhand beginnen de Bewoners overal wat achter te zoeken. Zo denkt Dido dat de pakjes met shag zijn verdwenen. Nadat ze nog even goed kijkt blijken ze gewoon op hun plek te liggen. Dit lijkt Dido gerust te stellen. Ze praat wat met Nathalie maar na een minuut of tien staat ze op: "Ik ga die pakjes shag verstoppen, ik vertrouw het voor geen meter." Ze voegt de daad bij het woord en verstopt de shag. Wat ze precies niet vertrouwt is niet duidelijk.

Lichamelijke verzorging

Rob trekt zijn sportkleren aan en is klaar voor een stevige work-out. Terwijl hij in de tuin gaat sporten nemen Dido en Nathalie een verkwikkende duik in de jacuzzi.

Joost net de neef van Dido

Joost weet het zeker: “Jij en ik zouden elkaar in het echte leven ook niet tegenkomen”, zegt hij tegen Dido. Daar is Dido het niet helemaal mee eens: “Jij past zó in mijn familie. Je bent net m’n neef, met dat achterlijke en imbeciele…”

Zalf of thee?

Ingrid heeft last van een soort eczeem onder haar ogen. Dat heb ik al twee maanden, maar nu is het wel heel erg.” Ingrid heeft inderdaad wat vochtzakjes onder haar ogen zitten. Dido heeft wel een ‘goed’ advies. “Dan moet je theezakjes onder je ogen leggen”, adviseert Dido haar. “Zwarte thee”, voegt ze er aan toe. Zal Ingrid haar advies opvolgen of probeert ze het toch maar op haar eigen manier, met crèmepjes.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2005, 13:31:50 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #462 Gepost op: 27-11-2005, 14:15:01 »
Rob doet Ingrid een belofte

Rob en Ingrid bespreken de Nominatie van Rob op de blonde Hagenees. “Ik heb nu het gevoel dat we quitte staan en zal je de volgende keer niet nomineren. Dat beloof ik je bij deze.” Ingrid: "Wat mij betreft ook, maar je moet niet zeggen dat je me niet gaat nomineren. Je weet nooit of we morgen misschien ruzie krijgen.” Maar Rob belooft haar niet te nomineren. “Beloofd is beloofd!” We wachten af. Ingrid is deze week sowieso vrijgesteld van Nominaties en dat zal haar toch behoorlijk wat lucht geven.

"Zou Tanja het nog een keer doen?"

De Bewoners in de jacuzzi kletsen over vreemdgaan en zwangerschappen. Automatisch komt Tanja ter sprake. Lieske zou zelf nooit zwanger in zo'n huis willen, maar beseft dat het voor Tanja best ideaal was. “Thuis had ze ook niet veel. Geen baan en ze heeft een moeilijke periode gehad. De verwekker was kielekiele en al die stress is haar bespaard. Hier is ze als een koningin behandeld.“ "Denk je dat ze het weer had gedaan Dido?”, vraagt Nathalie. “Ik denk het wel, maar dan had ze wel bepaalde dingen anders aangepakt”, antwoordt deze.

Nathalie miste Joost

Ingrid ziet Nathalie ijsberen en wil weten of ze Joost mist. “Wordt het nu sterker nu je naar het einde toegaat?” Nathalie zwijmelt even weg naar haar vriendje: “Vorige week miste ik hem heel erg. Toen wilde ik zo graag bij hem zijn. Ik vind het wel spannend om hem te zien hoor. Ohhhh.” “Die achtentwintig dagen kunnen nog heel lang worden”, zegt Lieske niet echt motiverend…

En daar is Roel

Roel is ook weer onder de mensen, maar gezellig is hij nog niet echt. Hij neemt Dido kwalijk dat ze hem niet wakker heeft gemaakt. “Maar ik ga je toch niet wakker maken als je moe bent.” “Nou ik had gewoon ook graag in de jacuzzi gezeten.” De twee kibbelen nog even door. Waar is Roel bang voor? Had hij er echt bij willen zijn, of wil hij elk gesprek op de voet volgen?

Advies van de camera

Roel zit in de jacuzzi en geniet van z'n biertje. Hij heeft dan geen gezelschap van Dido, maar met Rob kan hij ook een leuk praatje houden. Ingrid is aan het sporten in de Tuin. Lieske doet met haar mee. Nathalie is al in de jacuzzi geweest en staat na het douchen voor de spiegel in de gang. Ze twijfelt over haar outfit en vraagt de camera om hulp. "Kan dit? Ja? Nee?" Ze hoopt dat de camera knikt of schudt om haar van advies te dienen. Maar een duidelijke reactie blijft uit.

Ingrid is de Huispikker

Nathalie en Dido staan in de Badkamer. Dido heeft de sokken van iemand anders aan. Nathalie is niet geschokt. "Doet Ing ook altijd. Zij is de pikkerd van het Huis." Zo vertelt Nathalie verder: "Ze had ook een keer een truitje van me aan." "Ja?", vraagt Dido verbaasd. Nathalie zegt: "Ja, zo'n wit basishemdje. Ze heeft er zelf ook wel veel, dus misschien was ze in de war." Dido besteedt er niet veel aandacht aan: "Effe lekker weer mijn haar uit mijn gezicht..." Nathalie constateert hierop: "Wat ben ik blij dat ik weer lekker kan lopen zeg." Dido zegt het zich voor te kunnen stellen, loopt de Badkamer uit en de Woonkamer in. Ze treft Ingrid en zegt: "Ik heb sokken gepikt. Die draag ik nu en ik heb geen idee van wie ze zijn." Ingrid zegt: "Oh, doe ik ook." "Ja?", vraagt Dido verbaasd. Ingrid antwoordt droogjes: "De eerste keer heb ik het netjes grevaagd, maar daarna pikte ik het gewoon."

Snurkende Dido

"Ik snurk niet!" Dido wil er niet aan dat ze in haar slaap geluiden maakt, maar Roel weet beter: "Jawel, niet een hele grove snurk, maar je hoort het wel. En de rest van Nederland..." Dido: "Dat is echt niet waar!" "Jawel", zegt Roel. Dido geeft uiteindelijk een beetje toe: "Nou, misschien omdat ik een beetje verkouden ben..."

Wilde merrie

Binnen zijn Dido, Nathalie en Rob aan het schoonmaken. Joost ligt op de bank te luieren. Uiteindelijk staat hij toch ook maar op en gaat Nathalie helpen met de afwas. Als Dido voorbij komt razen met de stofzuiger, roept hij: "Kijk nou eens uit, wilde merrie!" De andere drie Bewoners zitten lekker in de jacuzzi. Ze praten over de veiligheid in Nederland. Lieske zegt dat de politie nauwelijks bekeuringen voor fietsen zonder licht uitdeelt. Ze verwacht dat Rotterdam de meest onveilige stad is. Haar Rotterdamse mede-Bewoners reageren niet echt op die stelling.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2005, 16:33:32 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #463 Gepost op: 27-11-2005, 16:55:53 »
"Je hoeft je niet te verdedigen"

Ingrid, Lieske en Roel praten over Roels relatie met Dido. “We weten het allang. Dat het goed zit met jou en Dido. Je hoeft je echt niet te verdedigen”, vertelt Ingrid aan Roel. “Dat ik tegen jou zei ‘Hou wel even je koppie erbij.’ tijdens de karaoke-Opdracht, was echt niet bedoeld om Dido een hak te zetten.” Ingrid probeert uit te leggen dat ze alleen het beste met Roel voorheeft. Ook Lieske legt uit: “Als buitenstaander horen we twee verhalen. Van jou erg positief. Van Dido negatief, iets negatiever.” Maar die laatste opmerking ontkracht ze direct: “Ik hoor die negatieve verhalen van Dido nu echt niet meer hoor, dat was toen.” Roel is blij met deze informatie: “Misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, maar het was dus niet bedoeld om het onderuit te halen?”

Roel heeft de hoofdprijs

Roel is erg gelukkig met Dido: “De laatste dagen, voordat we op de Bank zaten, daar weegt niets tegen op. Het is een mooi gevoel, het was lang geleden. In de Dagboekkamer heb ik gezegd: ‘Ik denk niet dat ik als een loser naar huis ga, ik heb wekenlang met de hoofdprijs in bed gelegen’.” Ingrid denkt ook dat het belangrijk voor Roel is dat hij, voor het eerst na zijn ex-vriendin, weer opnieuw verliefd is.

Pas op voor de mars

In de Zithoek zijn Nathalie, Rob, Dido en Joost aan het hartenjagen. “Deed ik toch slim om de klaverboer te pakken hè!” Rob legt uit: “Het is heel belangrijk dat je telt.” ”Ik ben aan het tellen!”, zegt Dido. Joost waarschuwt de anderen: “Ze trekt er zo een mars (dat Dido alle punten pakt, red.) uit hoor!”

"Je hebt je goed gehouden"

Lieske en Ingrid zitten nog lekker even in de jacuzzi. “Jij hebt het ook niet makkelijk gehad”, zegt Lieske tegen haar teruggekeerde vriendin. Ze doelt hiermee op het verdriet dat de Haagse heeft gehad om haar 'maatje' Menno. “Ik vind wel dat ik het goed verborgen heb gehouden”, antwoordt Ingrid. Lieske ziet dit toch anders: “Nou niet voor mij. Ik had het wel door.” Ook voor de Groningse studente is het soms zwaar geweest in het Big Brother-Huis: “Maar dat vind ik niet erg. Laat het mij ook maar een keer niet voor de wind gaan!” Ingrid complimenteert Lieske echter: “ Je hebt je goed gehouden hoor. Daarom zit je er ook nog in!”

Ingrid wilde 'professional' worden

Ingrid vertelt dat ze bij het programma ‘Boobytrap’ heeft gesolliciteerd. “Ik wilde echt graag in dat team werken, om mensen in de maling te nemen.” We kunnen wel zeggen dat ze van haar grootste hobby haar beroep wilde maken. “Wat een droombaan”, vindt ook Dido.

Nog vier dagen tot de honderdste dag

De Bewoners realiseren zich dat ze donderdag honderd dagen in het Huis zitten. “En vandaag is de 96ste dag en zouden we 96 croissantjes bakken”, vertelt Joost. “Hebben we zoveel croissantjes dan?”, vraagt Ingrid. “Ja, er is iets mis gegaan met de bestelling.” “Dan moeten we donderdag echt een feestje vieren”, vindt Ingrid. “Misschien viert Big Brother het ook wel met ons”, hoopt ze. Rob: “Nou, dat denk ik niet!” We zullen zien of Big Brother iets voor de Bewoners in petto heeft.

Wisseltruc

Terwijl de Bewoners gezellig in de Woonkamer aan het kletsen zijn is Nathalie in de Slaapkamers in de weer. Ze versleept een matras van de ene naar de andere Slaapkamer. Daar wisselt ze het matras voor een andere om, die ze weer terug brengt. Daarna gaat ze zonder er iets over te zeggen bij de andere Bewoners zitten. Wat voert Nathalie in haar schild?

Het mysterie ontrafeld...

Het matrassenmysterie is opgelost. “Ik slaap lekker in mijn eigen bed vanavond”, zegt Lieske blij. “De vier dames slapen weer in hun eigen Slaapkamer”, legt Joost aan Rob uit. Nu Ingrid is teruggekeerd, passen de Bewoners niet meer in één Slaapkamer. "Ik slaap ook in mijn eigen bed", laat Dido weten. "Ja, ze slaapt lekker bij mij", zegt Nathalie treiterend tegen Roel. De Rotterdammer is 'not amused'. Maar gelukkig voor hem krabbelt Dido meteen weer terug. "Nee hoor, ik slaap bij jou. Ik ga gewoon af en toe bij hun slapen, dat vind ik gezellig." Nu weten we dus waarom Nathalie met matrassen aan het slepen was.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2005, 22:16:53 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #464 Gepost op: 27-11-2005, 22:19:16 »
Nathalie heeft last van winderigheid

Nathalie laat een scheet. Helaas voor haar, was hij iets luider dan gepland. “Liet je ook zulke bouten toen je die tien kilo er nog niet bij had?”, zegt Roel pestend. “Ik wist niet dat vrouwen zulke harde scheten konden laten”, zegt Joost. Dan heeft hij een idee. “We moeten er ook een keer een vlam bij houden.” “Nee, dat is gevaarlijk, dan kan je aars in de fik gaan”, waarschuwt Dido. “Nee, dat kan niet, er zit geen zuurstof in je aars”, weet Roel. “Nou, in die van mij wel”, beweert Dido. Joost: “Ja, die van mij is ook heel winderig.” Joost voegt de daad bij het woord en hij roept tegen Roel dat hij een aansteker moet pakken. Dan laat hij een hele harde scheet. Iedereen schiet van schrik van de bank. “Wat ben je een vreselijk type”, zegt Dido afkeurend.

Big Brother verstoort showblok van Bewoners

Terwijl Dido Joost in de Slaapkamer omtovert tot travestiet, voor een nog op het programma staande act, wordt hij naar de Dagboekkamer geroepen. “Nou, dat doet Big Brother expres”, zegt Joost teleurgesteld. “Nu kan iedereen me al zien.” “Iedereen ogen dicht”, roept Dido naar haar mede-Bewoners als ze samen de gang oplopen. Het is dus niet Joost die de Dagboekkamer binnengaat, maar….Tiffany.

Vaagheid

Joost, Nathalie Ingrid, Rob zijn in de Dagboekkamer geweest en maken Lieske nieuwsgierig. Het enige wat ze uit Rob krijgt is de vage zin: “Je kent jezelf.” Van de vier is alleen Nathalie niet negatief over wat er in de Dagboekkamer besproken wordt. Wat is er toch aan de hand?

Tiffany is niet handig

Joost maakt een ladder in Dido’s panty. De dames vinden het allemaal zonde van de mooie panty van Dido. “Die heb ik net nieuw!”, roept zij verschrikt uit. “Maar we gaan shoppen in de P.C.Hooftstraat!”, zegt Joost en belooft dan het allemaal goed te maken.

Joost de expert

Na zijn beroerde performance haalt Joost zijn make-up er maar weer af. Zelfs Rob kreeg een harder applaus...Is Joost zijn talent kwijt? Zelf vindt hij dat hij door Big Brother uit zijn concentratie is gehaald.

Roel met de billen bloot

Dido is er achtergekomen dat haar vriendje Roel en Linda meer hebben uitgespookt dan alleen maar zoenen. Dido is ontzettend teleurgesteld en dat is nog een 'understatement'. In de Slaapkamer voeren ze een pittige discussie en Roel moet met de billen bloot. "Ik ben, om in jouw bewoordingen te spreken, zwaar afgeknapt", laat Dido weten. "Ik ben zo gek op jou, ik wil je echt niet k*t laten voelen", probeert Roel de boel te lijmen. In de Woonkamer wordt ook over de affaire gepraat. Rob relativeert de acties van Roel. "Ja, maar dat was een beetje zijn image in het begin", vindt de huisoudste. "Dat ie als een geile bok achter iedereen aanliep", vult Joost aan.

Nog maar een potje kaarten...

De vrouwen liggen in diepe rust in de Slaapkamer. De mannen kaarten nog een beetje. Na de 'Roel en Dido-Crisis', is er verder niet veel over gepraat. Dido wil er tegenover haar vriendinnen alleen over kwijt dat ze het 'walgelijk' vindt. Roel durft zijn mond niet open te doen tegen de mannen, in de angst dat hij het nog meer verpest bij Dido. Dus de mannen gaan nog maar een potje kaarten. Maar echt blij zit Roel er niet bij in de Woonkamer. Joost doet nog even een pizza in de oven. Toch wil Roel nog één ding kwijt over de hele affaire. "Lieske was ook niet één van de tactische: 'Nou als je dat nog niet wist ben je ook achterlijk', zei ze. En 'bij mij was hij ook niet helemaal rustig onder de dekens'," vertelt Roel aan de mannen.

Even ergens anders

Dido is bij Nathalie gaan slapen nadat ze erachter was gekomen dat Linda haar Roel eerder een 'handje hielp'. Zou ze er minder mee zitten na een nachtje rust, of blijft ze bij haar mening?

Wild en geblokt

Deze morgen valt het pas op: de meeste Bewoners slapen onder een effen dekbedovertrek. Joost lijkt echter te kiezen voor een wild gekleurd geblokt dekbed.

Rob wil sneeuw en Dido een ijsbaan

Joost zit er wat beteuterd bij. Zwijgend voegt hij zich bij de tandenpoetsende meiden in de Badkamer. Rob en Dido maken zich intussen druk over het weer. Rob is erg enthousiast over het feit dat het gevroren heeft, maar hij heeft nog meer wensen: “Het zou zo mooi zijn als er heel veel sneeuw viel. Dan konden we lekker sneeuwballen gooien.” Dido hoopt dat er een ijsbaan voor de deur komt. Als deze er niet komt, is ze vastbesloten er zelf één te maken.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2005, 11:16:43 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #465 Gepost op: 28-11-2005, 11:17:02 »
Wat zit er in de schoenen?

Joost, Ingrid en Lieske komen erachter dat hun schoenen, die ze de avond ervoor in het Washok hebben gezet, nog leeg zijn. Maar Sinterklaas heeft wel de peen meegenomen. “Misschien was hij de cadeautjes vergeten.” Joost denkt dat Sinterklaas boos op hun is. Nathalie vindt het raar dat ze de schoen in het Washok hebben gezet. Roel stelt voor dat ze hem vanavond voor de digitale openhaard zetten. Joost vindt dat echter geen goed plan omdat de zwarte pieten er dan minder goed bij kunnen.

Had Ingrid de meeste stemmen?

Joost denkt te weten wat de rede was dat Ingrid een paar dagen in het Huisje zat: “Ik denk dat jij, van alle genomineerdenden, de meeste stemmen had .” Rob is het met hem eens. Ingrid kan zich dat echter niet voorstellen. Roel onderbreekt de conversatie. Hij ergert zich omdat er druppels vanuit de wc-borstel op de bril liggen: “Heeft er weer iemand de borstel gebruikt, zonder eerst de bril omhaag te doen.”

Dido: "Hoe is het nu met Roel?"

Dido en Roel ontwijken elkaar deze morgen zichtbaar. Dido informeert bij Nathalie hoe Roel zich nu voelt. “Hij begrijpt het wel, dat je nu wat afstandelijker bent. Maar hij hoopt niet dat Dido hierop afknapt.” “Ik vond het wel een echte afknapper”, reageert Dido. Nathalie denkt dat het uiteindelijk wel weer goed komt: “Maar ik kan natuurlijk niet in je gevoel kijken”, aldus Nathalie.

“Ik vind ze hartstikke klein"

In de Badkamer bespreken de vrouwen hun borsten. Nathalie vindt dat de borsten van Ingrid (na haar operatie red.) mooi zijn geworden. Hierdoor wordt ze ook enthousiast om haar eigen borsten onder handen te laten nemen. Lieske vindt kleine borsten zelfs mooi: “Ik zou het niet doen”, adviseert ze aan Dido. “Ik vind ze hartstikke klein als ik ze zo zie”, reageert Dido. Lieske vindt plastische operaties maar niets, “je hebt toch gewoon een decolleté”, vindt ze.

Jip en Janneke

Joost en Nathalie lopen als Jip en Janneke door de regen.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2005, 12:30:09 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #466 Gepost op: 28-11-2005, 13:24:48 »
Roel: "Ik wil nog wel iets van Dido weten"

Dido en Roel ontwijken elkaar deze ochtend zichtbaar. Joost stelt voor vanavond een debat te houden. “Ja, ik wil ook nog wel iets van Dido weten”, reageert Roel. “Laten we vanavond een debat houden met het thema tradities”, vervolgt Joost.

Mooi meissie

Joost, Dido en Roel spelen een potje kaart. Dan treden Joost zijn voelsprieten in werking en laat hij het stel even alleen. "Je speelt me helemaal blut. Ook dat nog!", verzucht Dido tegen Roel. Het is de eerste keer dat ze vandaag direct iets tegen hem zegt. Hij grapt: "Ik probeerde je te laten winnen, maar ik heb zulke goede kaarten..." Dat kan Dido niet hebben: "Je moet me absoluut niet laten winnen, dát zou ik pas erg vinden!" Dan wordt het stil tussen de twee. Dido richting Rob: "Zou iemand de deur dicht willen doen, het is echt gruwelijk koud." Rob zegt dat de sporters van het Huis een cooling down aan het doen zijn. Dido vindt: "Nou, dit is mijn cooling down op het moment." Zowel Roel als Dido weten weinig tegen elkaar te zeggen. Dido doorbreekt hun zwijgen, als ze constateert: "Wat kijk je kwaad naar me." "Mooi", zegt Roel alleen. "Mooi?", vraagt Dido met opgetrokken wenkbrauwen. "Mooi meissie."

Schokkende beelden van thuis

Ingrid legt Joost iets voor: "Stel, je mag video's zien van Brenda. Maar die beelden zouden ook kunnen betekenen dat je het Huis wilt verlaten, omdat je ziet hoe zij zich vermaakt zonder jou, aan het stappen is enzo." Joost is niet meteen gegrepen door Ingrids poging tot contact: "Heel even dit potje afmaken." Dido wint. "Goed gedaan stuk", zegt Roel. Joost komt terug op Ingrids ding, maar eerst bemoeit Roel zich ermee: "Stel dat je Brenda in de armen van één of andere bodybuilder ziet liggen kwijlen, terwijl ze twee pillen achterover heeft geslagen en loopt te gillen." Joost zou dat niet hoeven te zien: "Dat voegt niets toe aan mijn verblijf hier, laat dat maar achteraf zien. Anders word ik heel verdrietig." Roel zou het zelf meteen willen zien: "Drie dagen huilen, dan is het over. Misschien krijg je nog wat medelijden van de kijkers. Als je dan hebt gewonnen, kan je met je nieuwe Hummer haar toeterend voorbij rijden." Maar hij beseft wel: "Beelden kunnen ook verdraaid worden." Kijk maar naar Temptation Island, laat Ingrid weten. Dido: "Ik kijk daar wel naar, maar word er zo naar van!"

Zou Nathalie het willen zien?

Ingrid en Nathalie staan onder de douche. Wat Ingrid net aan Joost vroeg, wil ze nu van Nathalie weten. "Zou jij beelden van je vriend willen zien, ook als je ziet dat hij zich ergens heel erg vermaakt met een ander meisje? Nathalie zou het wel willen zien, zegt ze: "Ik ben niet jaloers aangelegd." Ingrid vertelt dat Joost het niet zou willen: "Ik ook niet hoor, denk ik." Nathalie blijft bij haar besluit: "Dan kan ik zien of het goed met hem gaat of niet." Ingrid vraagt: "Maar als je hem met een meisje ziet dansen? Stel, het is zijn nichtje, maar dat kom je dan niet te weten en dan kun je gaan piekeren." Maar Nathalie denkt dat je het echt wel ziet of het 'meer' is of niet: "Nee, ik zou het wel willen zien. Zo nieuwsgierig ben ik dan ook wel weer."

Dat zit wel goed

"Jongens, zetten jullie ook allemaal even in", zegt Joost tegen enkel Roel en Dido. Ze zijn nog steeds aan het kaarten. Dido en Roel hebben elkaar dan nog niet uitvoerig uitgesproken na Roels onthulling over Linda: ze flirten behoorlijk tijdens het spel met hun blikken over en weer. Zit het dus wel weer goed?

48 croissantjes in twee minuten

Nathalie bakt croissantjes, 48 in totaal. “In sommige croissantjes zit een verassing en in sommige niet”, roept ze vanuit de Keuken. “Is het een kalknagel?”, gilt Joost vanuit de Zithoek. Roel wil weten hoe lang het nog duurt. “Nog twee minuten”, antwoordt Nathalie.

Is het weer goed?

Na een ongemakkelijk spelletje kaarten vinden Dido en Roel elkaar weer in de Slaapkamer. Ze vallen elkaar in de armen en wisselen smakzoenen uit. Het lijkt weer goed te komen tussen de twee tortelduifjes. “Ik ben helemaal leip van je. Ik kan mijn ogen niet eens van je wegdraaien. Je bent de grappigste en de leukste. Als ik nu met je zou kunnen trouwen, zou ik dat doen, ik meen het”, complimenteert Roel haar. “Maar je geeft me een rotgevoel, dat vind ik niet leuk. Dat vind ik stom”, reageert Dido. Dido wil alles nog wel eens terug zien op band: “Dan weet ik precies wat er is gebeurt.” Roel zou het fragment zelf niet terug hoeven zien: “Daar graaf je alleen maar dingen mee op en zoveel betekent het niet.” "Het is maar goed dat ze ongesteld was, want wie weet hoe het anders afgelopen was. Ik durf erom te wedden dat jullie dan wel seks hadden gehad”, stelt Dido. Ze is duidelijk nog niet gerust: “Telkens als we nu zoenen, denk ik eraan."
« Laatst bewerkt op: 28-11-2005, 15:16:15 door Nîcky »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #467 Gepost op: 28-11-2005, 14:21:04 »
Ingrid heeft zeker zelf zo'n aanbieding van BB gehad en peilt nu wat de anderen zouden doen?
The British are not impressed.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #468 Gepost op: 28-11-2005, 22:36:34 »
Jacuzzi

Om een beetje te ontspannen gaan Dido en Nathalie in de jacuzzi zitten. Voordat Dido naar buiten loopt zegt ze tegen Roel: "We praten er een andere keer verder over. Is dat goed?" Roel reageert niet op deze handreiking maar hij is zichtbaar opgelucht dat Dido dit op een normale toon tegen hem zegt.

Ongemakkelijke sfeer

Er heerst een wat ongemakkelijke sfeer in het Huis. Iedereen voelt zich betrokken bij de ruzie tussen Dido en Roel. Niemand lijkt te weten op dit moment wat te zeggen of te doen. Roel heeft een idee om Dido het hof te maken maar daar heeft hij de hulp van Big Brother voor nodig. Hij bespreekt zijn idee met Joost en twijfelt of hij naar de Dagboekkamer zal gaan om zijn plan voor te leggen. Wie weet kan Roel het met iets bijzonders nog goed maken.

De dames hebben het 'zwaar'

De twee vriendinnen zitten samen in het ‘badje’ en Nathalie vindt Dido maar een tuttebel. “Waarom vind je mij een tuttebel?” “Omdat het jou ook allemaal wel overkomt. Wat dat betreft zijn wij wel de vrouwen die het meeste te verduren hebben hier in het Huis”, reageert Nathalie. De meiden lachen en vinden inderdaad dat ze het zwaar hebben in het Huis. Dido besluit zich niet te laten kisten. “Roel hoeft van mij niet weg hoor. Ik wil niet dat hij eruit gaat. Hij is heus lief, maar heeft me nu gewoon heel veel verdriet gedaan.”
Ondertussen trekt Roel zich nog maar eens terug op zijn bed...

Taglatini....

Joost kookt vanavond en Ingrid assisteert hem. Chef-kok Rob is een spelletje Tric-Trac aan het doen met Lieske. “Dit wordt echt lekker”, denkt Ingrid. “Dit is perfect!”, vindt ook Joost. Ze praten over verschillende recepten. “Wat zijn nou ook alweer die kussentjes met dat vlees erin? Taglatini?”, vraagt Ingrid. “Ik weet het niet Ing”, antwoordt Joost. Nu maar zien of de twee de kookkunsten van Rob kunnen overtreffen.

Dido naait knuffel

Dido zit op de bank haar knuffel dicht te naaien. Het beestje is behoorlijk gehavend. “Goede verstopplek!”, merkt Roel op. “Nou of niet dus, want jullie raden het gelijk”, reageert Dido. “Was het maar zo dat ik geld moest verstoppen!”, bluft Dido. Een andere reden voor de grote oplapbeurt zou kunnen zijn dat Dido haar knuffelpanter de komende tijd hard nodig heeft. Het beestje biedt een goede steun in deze moeilijke dagen. “Deze tijger is me echt heilig”, bevestigt Dido.

Aan Tafel

“We gaan eten”, roept Joost. “Er is een knusse kant aan tafel, waar Dido nu zit. En een ruime kant, waar Ingrid zit”, legt hij uit. “Nou, dan kies ik de knusse kant”, roept Rob meteen. Roel zit zo ver mogelijk van Dido af. Probeert hij haar toch maar even met rust te laten?

Tijgetje de poema

De Bewoners discussiëren over de knuffel van Dido. "Dit is mijn mascotte. Hij gaat me geluk brengen", laat Dido weten. “Het is een luipaard”, denkt Roel. “Ik noem ‘m Tijgetje, hè Tijg”, zegt Dido lieflijk tegen het speelgoedbeest. “Kun je wel merken dat ik klein was toen ik ‘m een naam gaf.” “Ja, want het is een panter”, meent Lieske. “Nee, het is een poema”, weet Dido. “Het kan ook een jaguar zijn”, zegt Lieske die gek is van auto’s.

Een man weet pas wat ie mist, als ze er niet is

“Een man weet niet wat ie mist, maar als ze er niet is, weet een man pas wat ie mist”, zingt Dido in de Zithoek waar Roel ook zit. Is dit een stille hint? En kan Roel vast afscheid nemen van de gekrenkte koningin. De songtekst zet Joost in ieder geval aan het denken. Hij trekt zich even terug in de Tuin en neuriet zachtjes het liedje van de Dijk.

Stelt Joost zich aan?

Joost komt weer even naar binnen om een kopje thee te zetten en zijn jas aan te doen. Hij laat aan zijn mede-Bewoners weten dat hij zich eventjes terugtrekt in de Tuin. Hij wil namelijk eventjes alleen zijn. “Jij wilt nooit alleen zijn”, merken zijn nieuwe vrienden op. En daarom vertrouwen ze de zaak niet. Als Joost buiten zijn kopje thee stilzwijgend opdrinkt, staat Dido binnen op de loer. “Let maar op, hij heeft een Geheime Missie. Chantal zit gewoon nog in zo’n hutje en Joost moet haar eruit halen.” “Volgens mij is Joost zich gewoon aan het aanstellen”, denkt Roel.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2005, 22:38:32 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #469 Gepost op: 28-11-2005, 22:41:36 »
Op zoek naar een geheime deur

Als Joost weer binnen is gaan Dido en Roel samen op onderzoek uit. “Misschien zit daar wel een deur?”, denkt Dido. Ze speurt alle hoeken van de Tuin af, op zoek naar een geheime ruimte. “En?”, vraagt Nathalie als ze weer binnen komt. “Nee, niks”, is het antwoord. Hebben de Bewoners dan zo weinig vertrouwen in elkaar, dat iemand zich niet meer even terug kan trekken zonder argwaan te wekken?

Knus?

Na een rumoerige middag lijkt de rust teruggekeerd in het Huis. Dido doet extreem vrolijk, zingt liedjes en doet gezellig mee met kaarten. Roel houdt zich rustig en laat Dido haar gang gaan. Het ziet er oh zo knus uit daar in de Zithoek, maar komt er vanavond nog een (onvermijdelijk?) gesprek tussen Dido en Roel?

"Ik vind het mooi dat ze elkaar gevonden hebben"

“Het is wel mooi dat ze er zich allebei zo druk om maken, dat geeft alleen maar aan dat ze gek op elkaar zijn”, vindt Joost. Hij en Rob praten in de Tuin nog even over de ruzie tussen Dido en Roel. “Ik vind het wel mooi dat ze elkaar hebben gevonden”, gaat hij verder. Joost geeft aan dat zijn relatie met Roel ook beter is geworden sinds hij verliefd is op Dido. Rob vindt dat wel raar. “Maar ik vind het wel leuk voor jullie”, geeft hij toe. Joost legt uit waarom hij en de kraker nader tot elkaar zijn gekomen. “Hij is zachter geworden, die harde laag is er vanaf. Ik merkte vandaag wel dat hij ons nodig had. En wij waren er ook voor hem.” “Ja maar daarvoor zitten we ook samen in zo’n Huis”, vindt Rob.

Roel naar de Dagboekkamer

Na drie potjes kaarten is iedereen behoorlijk ingekakt. "Hoe laat is het dan?", vraagt Nathalie. Als het nog maar net half tien is geweest besluiten ze nog maar een potje te kaarten. Maar dan grijpt Big Brother in en wordt Roel naar de Dagboekkamer geroepen. Wat speelt zich daar af? De Bewoners besluiten niet te wachten op Roel en gaan verder met spelen.

Weegschaal der liefde

“Het is nu de tweede keer in twee dagen dat Roel mij aan het janken krijgt. Apart hè, dat juist hij dat kan doen”, zegt Dido tegen Nathalie in de Badkamer. Nathalie heeft een goed advies; “Wegen dadelijk de leuke dingen zwaarder dan de minder leuke, dan kun je overwegen om er verder mee te gaan. Maar is het andersom dan kun je beter voor jezelf kiezen. Je moet echt nog van de tijd hier genieten.” Dido is het ermee eens. Telt Roels affaire met Linda dan zo zwaar?

"Wat een enge muziek!"

Roel loopt naar de Badkamer. “Big Brother, als jullie me nog één keer naar de Dagboekkamer kunnen roepen, dan regel ik de rest”, zegt hij tegen de camera. Wat bedoelt hij met deze geheimtaal? Dan gaat de muziek keihard aan in de Tuin. Iedereen rent geschokt naar buiten. “Wat is dit, wat een enge muziek”, roept iedereen. “Nee, dit is een afleidingsmanoeuvre van Roel”, denkt Dido. Als Roel iets van plan is, dan wordt hij nu in ieder geval scherp in de gaten gehouden door zijn huisgenoten. De meiden gillen. “Ze hebben iets gedaan, dat niet ten goede is van ons”, roept Dido. Wat is hier aan de hand?

'Er zit iemand in dat hok'

Voor de derde maal gaat de rockmuziek aan in de Tuin. Roel, Dido en Ingrid gaan naar buiten. "Oh, ik krijg echt kippenvel van deze muziek", griezelt Ingrid. Dido denkt dat er iemand in het hok verstopt zit. "Hoorde je dat niet? Er werd 'freedom, freedom' gezongen. We moeten iemand bevrijden." Dan trekt Dido de deur van het hok open en begint keihard te gillen. Ingrid verstijft van angst, maar Dido maakt een grapje.

Praten en verontschuldigen

Dido en Roel besluiten samen wat dingen uit te praten op de Slaapkamer. Alhoewel uitpraten. Het is met name Dido die praat en Roel die verontschuldigt. Zij houdt voet bij stuk en vindt het echt een 'waardeloze' actie van de Rotterdammer. "Je weet mijn zwakke plek en je speelt gewoon met mijn hart." Roel begrijpt niet waarom hij het heeft gedaan en hij is teleurgesteld in zichzelf, omdat hij altijd dacht dat hij niet iemand kon kwetsen. "Nou, dat is je wel gelukt." "Ik wil je alle tijd geven, want ik wil je wel terug." Hierop blijft het even stil. Waar denkt DIdo aan en geeft ze hem nog een kans?

Moe spelen

Terwijl Dido en Roel aan het praten zijn, slaat de jolige sfeer er bij de rest in. Joost en Rob gooien een mandarijn door het hele Huis. Als ze daar klaar mee zijn nemen ze Nathalie en Ingrid te grazen. Ze springen op de twee om ze de kieteldood te geven. Ingrid zit er niet zo op te wachten. "Rot op Rob", gilt deze het uit. Dan nemen ze Nathalie onder handen, maar ook zij is er snel klaar mee. "En nu ga ik mijn tanden poetsen."
« Laatst bewerkt op: 29-11-2005, 11:21:17 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #470 Gepost op: 29-11-2005, 11:23:24 »
Koude nacht

Het bed naast Roel is leeg, zonder Dido was het een koude nacht. Vandaag wordt het ook niet echt warm, slechts drie graden. Verder kan het op lokale wegen door bevriezing plaatselijk glad zijn.

Zonnestralen

De eerste zonnestralen komen de Slaapkamers al binnen, maar er is nog geen teken van leven. Alleen Roel opent even zijn ogen, maar hij denkt waarschijnlijk weer aan afgelopen dagen en snel sluit hij ze weer.

Wakey wakey!

Daar is de haan. Zoals gewoonlijk veert Rob als eerste overeind en kleedt zich aan, terwijl de anderen zich mopperend nog een keer omdraaien. Het blijft opmerkelijk aangezien hij toch veruit de oudste Bewoner is!

Een mysterieuze sfeer

De nieuwe dag begint onrustig. De gisteravond weggehaalde speelkaarten zorgen nog altijd voor veel verwarring. De ogen van de dames zijn verder ook gericht op het geheimzinnige gedrag van Rob en Joost, die de laatste tijd voortdurend fluisterend communiceren. Nathalie vindt dat er een 'mysterieuze' sfeer in het Huis hangt..

De Bewoners en hun 'werk'

De Bewoners bespreken hun verblijf in het Huis. In feite, zo redeneren ze, is het gewoon een fulltime baan. "Het is net slaapdienst", zo refereert Dido aan haar vak als verpleegkundige. "Eigenlijk zijn wij ook gewoon webcamgirls", vindt Nathalie. "Wat??", roept Lieske. "Ja, dan zit je met een aantal naakte meiden in een huis met overal camera's. Wij doen eigenlijk precies hetzelfde. Wij lopen zelfs af en toe ook naakt rond!" Lieske heeft nog nooit van dit fenomeen gehoord maar vindt Nathalies vergelijking onzin. "De beelden vanuit dit huis hebben toch een heel ander doel?"

Koffieleuten

Het is een gemoedelijke ochtend. Gezellig zitten de Bewoners bij elkaar en drinken een kop koffie. Het lijkt wel alsof de Bewoners steeds dichter tot elkaar komen nu de volgende Exit nadert.

Echt oud!

“Ik ben alweer over twee maanden jarig!", verzucht Roel. ”Dan word ik alweer 27. Oud man. “Ja, da’s écht oud”, vindt Ingrid, die blijkbaar nog steeds niet over het feit dat zij afgelopen maand zelf 27 werd, heen is. “Echt een zelfmoordleeftijd!", gaat Roel verder. “ Jimi Hendrix, Jim Morrison, Kurt Cobain.” “Janis Joplin”, voegt Dido eraan toe. “Welnee, die was 48 ofzo”, weet Joost. Maar Dido weet het zeker.

Dido verpleegt Joost

Joosts acné speelt erg op vandaag; hij heeft een aantal pijnlijke onderhuidse ontstekingen. Vanmorgen probeerde hij met een warme vochtige handdoek de pijn al wat te verlichten, maar het mocht niet erg baten. Verpleegster Dido neemt Joost onder haar hoede. Ze maakt een compresje met thee om op de pijnlijke plek te leggen. “Kijk, het doet heel veel zeer. We moeten er nu heel snel bij zijn”, overdrijft Joost. Geduldig werkt Dido aan het compres, ondertussen ‘I’m doctor T’ neuriënd. "Snel, het wordt nu met de seconde erger", gilt Joost.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2005, 12:28:10 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #471 Gepost op: 29-11-2005, 13:23:02 »
Spiegeltje, spiegeltje

De sportievelingen onder de Bewoners zijn buiten fanatiek bezig. Ook tijdens het sporten controleert Nathalie voortdurend of alles er nog wel esthetisch verantwoord uitziet. Ze heeft echter niet door dat aan de andere kant van haar spiegel, (de tuindeur, red.) Dido, Roel en Joost dubbel liggen om de grimassen die ze allemaal trekt.

Stokbroodgevecht

Rob en Roel beginnen te bekvechten over een stukje stokbrood. De discussie lijkt uit de hand te lopen en Dido probeert tevergeefs de gemoederen tot bedaren te brengen. Dit leidt echter van kwaad tot erger en de ruzie lijkt op een handgemeen uit te lopen. Plotseling beginnen de beide kemphanen te lachen en geven elkaar een hand. Dido staat verbaast te kijken en roep, lachend als een boer met kiespijn: "Stelletje klootzakken!"

Dido nog een beetje ontdaan

"Ik dacht; daar gaan we weer. Ik heb toch verteld dat ik er niet tegen kan als mensen vechten. Ik zie jullie zo gaan en ik spring er dus weer tussen", zegt ze tegen Roel. Roel begint te lachen en zegt: "Je houdt toch van acteren, dan moet je dit ook een leuk geintje vinden." "Ja, nu ook wel, maar net stond ik te shaken", is Dido's reactie.

"Geef me effe een knuffel"

Roel ligt op bed en roept tegen Dido, die langs komt lopen: ”Geef me effe een knuffel, want ik hou het niet meer.”
Dido: ”Doe eens effe normaal, dit is je eigen schuld.”
Roel: ”Ja dat weet ik nou wel, geef me gewoon maar effe een knuffel.”
Dido: ”Het stomme is, dit soort dingen kun je niet uitpraten.”
Roel: ”Nee, die moeten gewoon uit je systeem slijten.”
Dido: ”Ik weet niet wat ik uit m’n systeem aan het drijven ben. Het voorval of jou.”
Roel: “Is er iets wat ik kan doen.”
Dido: “Nee, of ja, ga terug in de tijd en maak het ongedaan.”
Roel: “Je weet ook dat het nu nooit meer zou kunnen gebeuren.”
Dido: “Ja weet ik, maar het is een gevoel, wat kan ik tegen een gevoel doen?”
Roel: “Uitzitten… of er tegen vechten.”

Dido laat zich nog niet vermurmen. Er zal nog heel wat moeten gebeuren voordat zij hier overheen is gestapt. Die knuffel krijgt Roel in ieder geval wel.

Dido en Roel doen een 'dutje'

Roel en Dido doen samen een middagdutje. “Dat het uit zou komen wat ik toen met Linda deed was mijn grootste nachtmerrie”, zegt Roel. “Het ergste wat me had kunnen overkomen.” “Nou ja, je mag blij zijn dat je nu naast me mag liggen”, zegt Dido.
Ze staren elkaar vijf minuten zwijgend aan. Daarna laat Dido Roel het hele verhaal en zijn beweegredenen nogmaals afdraaien, want ze begrijpt gewoon niet waarom hij het deed. Nogmaals probeert Roel het uit te leggen.

"Het stinkt hier"

Rob en Nathalie zijn aan de Keukentafel aan het Tric-Trac'en. Rob ruikt iets raars: "Wat ligt hier te meuren?" Nathalie merkt het ook. Ze duiken samen met hun hoofd onder tafel. "Het lijkt wel of er iets ligt te rotten", zegt Rob. Dan weet Nathalie het: "
Ik heb een luchtje opgedaan. Is die een beetje gek?" Rob ruikt aan haar pols: "O ja, die is het." Nathalie constateert: "Dat is dan niet zo lekker!" Ingrid komt binnen. "Het stinkt hier." Maar het is niet alleen Nathalies parfums: "Ik rook het ook toen Joost hier zat, dus het ligt niet alleen aan ons."

Roel: "Dido, mag ik je zoenen?"

"Roel wat zit je me ontzettend te pushen in een richting. Laat het nou gewoon even voor wat het is!" Roel wil Dido zoenen. Zij gaat door: "Het gaat toch goed. Je wilt me meteen weer zoenen, misschien wil ik dat wel helemaal niet meer in dit programma. Misschien wil ik het wel helemaal nooit meer!" Toch zoent Roel haar weer. "Roel...". Roel verklaart zichzelf: "Je zegt 'nooit meer', dan pak ik nog even m'n momentje." Ze blijven liggen in een omhelzing. "Laten we nu gewoon normaal tegen elkaar doen." Roel begrijpt: "Dus dat we weer gaan zoenen?" Dido lacht. "Laten we er maar over ophouden. Ik ben er helemaal klaar mee." Roel: "Je spullen terugbrengen en weer bij mij slapen, dat is normaal." Maar Dido vindt van niet: "We doen normaal op een laag pitje. Laat mij kwaad op je zijn zonder dat je zo leuk doet. Ik wil je gewoon een lul vinden!" Roel: "Sodemieter op met je lage pitjes en je lul." Dido: "Maar diep in mijn hart vind ik je dat. En dat meen ik ook nog! En jij gewoon een beetje leuk doen. Bah! Een losgeslagen alcoholistische gek kan jij zijn!" Roel laat zich van een andere kant zien: "Maar ook een doetje." Dido: "Ik ben echt boos op je en heb zin om je zeer te doen. Voor een stuk ben ik zó kwaad op je. En voor een stuk vind ik je heel erg leuk."
« Laatst bewerkt op: 29-11-2005, 22:28:22 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #472 Gepost op: 29-11-2005, 22:30:12 »
Museumbezoek

De Bewoners worden verrast met een bezoek aan het 'Big Brother Museum'. Het is de vraag of één van de Bewoners ooit eerder zo enthousiast door een museum heeft gelopen.

"Volgens mij is het belangrijk"

Onder het genot van een drankje praten de Bewoners na over het museumbezoek. “Laten we even doornemen wat er allemaal aan de muur hing”, zegt Rob. “Hoezo dat dan?”, vraagt Nathalie. “Volgens mij is het belangrijk”, vermoedt Rob. Denkt hij misschien dat dit iets met een Weekopdracht te maken zou kunnen hebben?

'Logisch Lies'

Lieske vindt het ‘logisch’ dat Big Brother de foto heeft opgehangen. “Dat is het spel.” “Ja logisch hè Lies”, snauwt Roel cynisch. Roel is in de Zithoek naast Dido gaan zitten en ze zijn allebei goed pissig. Met name Roel. “Waarom moesten ze nou die foto ophangen en alles weer zo aanwakkeren? Hebben we er net drie dagen ruzie over lopen maken, is het net weer een beetje goed en dan doen ze dit!” Ondertussen houdt Dido zich stil.

Roel uitzetten

"Kon je maar een knopje omzetten hè, bij je gevoelens." Nathalie doet een poging haar vriendin te troosten. Dido zegt: "Kan ik goed hoor, bij mij is het nu klaar." Roel merkt scherp op: "Ik heb het idee dat je mij dan tegelijkertijd uitzet." Daar geeft Dido hem gelijk in: "Dat moet ik dan weer langzaam opbouwen." Roel staat te kijken van de foto in het Museum waarop hij en Linda zoenend staan: "Ik vind het onnodig. Die foto staat helemaal los van alles. Een suffe actie. Ze hadden er ook geen dommer moment voor kunnen uitzoeken. Of slimmer moment, zo kun je het ook bekijken." Roel is vastbesloten: "Ik ga straks even met ze babbelen." "Doe nou niet Roel, dat heeft toch geen nut", sust z'n vriendin hem.

Joost is het zat

"Jullie moeten eens ophouden met dat gezeur van: 'Ach het is een man' of 'Ach het is een vrouw'", gooit Joost bij de dames, die lekker aan het klagen zijn, voor de voeten. "Dat is volstrekt onlogisch en het stoort me dat iedereen zomaar even over één kam wordt geschoren. En daarbij; vrouwen zijn net zo sletterig als mannen."

Wat gaat er gebeuren?

Roel komt uit de Dagboekkamer en gilt naar Nathalie dat zij nu moet. “Ikke? Maar jij bent toch niet geroepen?” Roel kijkt haar wat verbaasd aan. “Nee, maar jij moet nu gewoon.” Nathalie staat op en Dido volgt haar tot aan de gang. Dan ziet Roel zijn kans schoon. “Jongens, willen jullie vanavond pas na een uur bij Dido en mij in de jacuzzi komen zitten?” Lieske laat hem weten dat ze al eerder komt. “Nou Lies, dan kom je er gezellig bij”, zegt de Rotterdammer bits. Roel kan de cynische geintjes van Lieske even niet zo hebben.

Eenzame Weekopdracht

Na het eten worden de Bewoners toegesproken door Big Brother. Ze moeten allemaal in de Zithoek plaatsnemen. "Jawel, het gaat gebeuren. We krijgen het filmpje te zien van jou en Linda", denkt Dido. Iedereen neemt wat ongemakkelijk plaats en dan opeens verschijnt Nathalie op het grote plasmascherm. Ze zit in de Dagboekkamer en moet de Weekopdracht in haar eentje doen. Nathalie moet veertig van de vijftig voorwerpen uit het museum opnoemen en anders is de Weekopdracht mislukt!

Nathalie haalt het niet

Nathalie had vijf minuten voor de opdracht. Ze krijgt te horen dat ze nog 20 seconden heeft. “Uh, een microfoon van die zanger die bij ons in het Huis heeft gezondgn. Ohh, ik kom niet meer op zijn naam.” De tijd is om en Big Brother komt met een vervelende mededeling: ‘De Weekopdracht is niet gehaald’. Nathalie kan zichzelf wel voor haar kop slaan en komt terug het Huis in. “Gerard Joling”, roepen de Bewoners. “Oh shit, maar ik had het toch niet gehaald”, bedenkt ze. “We hebben hier meegekeken!” Nathalie baalt. “Sorry jongens!” Roel houdt de humor er in en herinnert haar aan een geweldige omschrijving: “Dat ding waar je kunstmatig kinderen in kan brengen van Chantal”, zei je. Ze lachen en nemen Nathalie niks kwalijk.

Robs grap slaat niet echt aan

Rob staat opeens op en rent naar buiten. Dido besluit na een paar seconden een kijkje te nemen, maar ziet hem niet. “Hij is weg!” Ze gaat naar binnen om de rest erbij te halen. Joost blijft buiten en praat tegen een raam. Zit Rob daar achter en hebben zij dit grapje samen bekokstoofd? “Niemand komt naar buiten, Dido durft niet”, zegt Joost tegen Rob die inderdaad achter het raam staat. De huisoudste geeft hem de opdracht om de meiden te halen. Dan komt de Heemsteedse naar buiten en loopt naar het hok toe. “Ingrid, jij moet er ook bijkomen”, zegt Joost haar. De meiden lopen naar het hokje toe en dan gaat de deur opeens open. Rob staat in zijn screampak in de deuropening. Dido en Ingrid lijken niet onder de indruk en druipen al snel weer af naar binnen. “Grapje mislukt”, roept Dido nog.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #473 Gepost op: 29-11-2005, 22:34:22 »
"In hun blote snikkel"

“Ik ben een keer op een naaktcamping geweest”, zegt Ingrid. Rob had dat niet achter haar gezocht. “Ik was daar ook zo maar voor een dagje. Maar echt maf joh, in de supermarkt lopen ze gewoon naakt. Met hun boodschappenmandje in hun blote snikkel." "En daar heb je gewoon een dagje rondgelopen?” “Ja, omdat ik dat wilde.”

Roel is er bijna klaar voor

Roel maakt zich klaar voor zijn bijzondere avondje met Dido. Omkleden, tanden poetsen en wat kaarsjes worden aangestoken bij de jacuzzi. Zal zijn toenaderingspoging aanslaan bij Dido? Ze spingt in elk geval enthousiast op als ze Roel in zwembroek ziet langslopen. "Ik ga lekker in het badje!"

Kaarsjes in hartvorm

Roel komt de Dagboekkamer uit met een pak waxinelichtjes. Hij wil die mee naar buiten nemen, maar de anderen hebben een veel beter idee. “Wij zorgen ervoor dat die kaarsjes in een hartvorm op de Slaapkamer staan”, bedenkt Rob. Joost ziet het helemaal zitten en wil er ook echt wat leuks van maken: “Met allemaal romantische dingen er omheen.” "Ja, en dan vraag ik aan het einde van de avond of ze bij mij blijft slapen. Ah, bedankt jongens!”, en dan remt hij met een grote glimlach op zijn gezicht naar buiten toe.

De potentie is er

Ik vind het wel lief dat je zo je best doet.” “Ja, maar ik kan zo weinig doen hier”, reageert Roel. “Normaal heb je een telefoon, portemonnee en een auto om lekker even weg te gaan. Afleiding te zoeken. Hier kan je niks. Jij kan niet eens je zusjes bellen.” De twee zitten samen in het badje en bespreken wederom de hele situatie. Hoe hard Dido ook haar best doet, ze is niet boos op hem. “Ik vind het zelf heel jammer dat er in mijn gevoel iets is gebroken. Ik wou ook dat het anders was, maar het is niet meer helemaal hetzelfde.” “Ik vraag me af of dat nog wel terugkomt, maar we weten wel dat de potentie er is.” Daar lijkt Dido het wel mee eens te zijn.

Muziek voor Dido

Lieske verveelt zich en weet een goede grap. “Ik ga mijn bikini aandoen en doe dan net alsof ik bij ze in het badje kom zitten. Dat is toch humor?” De anderen reageren er niet echt op. Zal Lieske het doen?

Dan gaat buiten de muziek buiten aan. Rob de Nijs met ‘Ritme van de regen’ schalt door de boxen. Dido lacht zich rot. “Wat lief, ahhh. Dat je hier aan gedacht hebt.” Dan komt er nog een nummer achteraan. 'Oh life' van Des'ree schalt nu dor de Tuin heen. Een aantal weken geleden liet Dido weten dat dit haar lievelingsnummer is en ja, dat was Roel niet ontgaan.

Komen de tranen

“Echt heel lief van je!” “Ja, ik blijf het proberen. Je krijgt het ook altijd voor elkaar hè?” Dido zat namelijk net even haar tranen weg te bijten. Na een paar minuten gaat de muziek weer aan en zitten de twee stil, maar betekenisvol in de jacuzzi. De tranen staan de twee dichterbij dan het lachen.

Verstoppertje!

Terwijl buiten de muziek door de boxen klinkt, zijn de Bewoners binnen verstoppertje aan het spelen. Het is duidelijk dat ze even geen zin hebben in diepzinnige gesprekken na al de spanningen van de afgelopen dagen.

Everyday I love you more

Lieske, Ingrid en de andere Bewoners willen ook lekker van de muziek genieten en gaan buiten zitten. Wel precies zo dat Roel en Dido ze niet kunnen zien. “Ik hou wel van jou schat”, zegt Lieske dan tegen haar ‘zus’ Ingrid. “Ik ook wel van jou”, reageert deze. Iedereen wordt wat romantisch van deze muziek. Nathalie en Joost kruipen lekker tegen elkaar aan onder een dekentje. Dan gaat ook nog de muziek van Racoon. 'Everyday I love you more'. Hoe toepasselijk...

"Soms is het zo klote"

Joost houdt het niet meer. "Laat je emoties maar even de vrije loop", zegt Rob tegen Joost. Samen met Nathalie onder het dekentje huilen de twee. En drie keer raden aan wie ze denken. Joost: ”Zo klote is het soms gewoon.” Nathalie zegt dat ze vandaag ook echt een rotdag had. “Wat ben je dan bij ze hè zo? Maar de laatste loodjes wegen het zwaarst”, zegt de Rijswijkse met krakende stem. Rob, Ingrid en Rob zoeken het bij elkaar. “Op al mijn vriendinnen”, proost Ingrid.
De muziek gaat nog even door…de tranen waarschijnlijk ook.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #474 Gepost op: 29-11-2005, 22:38:14 »
Deurenkraker Roel

"Wat kan ik verder nog doen?", vraagt Roel zich af. "Even niks, geef het wat rust", stelt ze hem gerust. Roel: "Ik ben gek op je. Ik ga er gewoon kapot aan." "Geef het tijd liefie", zegt ze, waarna ze hem een zoen geeft. “Je hebt iets in me beschadigd en ik heb mijn deurtjes dichtgedaan.” “Maar ik ben deurenkraker Roel”, zegt hij spottend. “Ik had het ook liever anders gewild. Het feit dat je zo gek op me bent en dat je daar spijt van hebt, dat is al een straf genoeg."

Bren, ik hou van je!

De Bewoners zingen en praten nog na over alle liedjes die ze langs hebben horen komen. De romantiek komt ook helemaal bij Joost boven. In de condens van het camera-raam in de Tuin schrijft hij met zijn vingers: “Bren, ik hou van je!”
“Mijn zielige liedje hebben ze hier nog nooit opgezet”, vertelt Ingrid. “Welke is dat?”, wil Joost weten. “Dit was je leven…”, zingt Ingrid. Nathalie wil wat vrolijke liedjes zingen. Lieske zet ‘Heb je even voor mij” in van Frans Bauer, maar ‘Like a prayer’ van Joost doet het beter bij de dames.

Waxinelichtjes voor de tortelduifjes

Rob, Lieske, Nathalie en Joost steken waxinelichtjes aan voor Roel en Dido, die op dat moment gezamenlijk een douche nemen. “Deze is voor mijn lieve vriendinnetje Dido. Deze is voor mijn lieve familielid Roel”, lacht Nathalie. “Deze is voor mijn lieve huisgenoot Roel”, zegt Joost terwijl hij er één aansteekt. Ze doen het licht uit en aanschouwen de tientallen kaarsjes. Roel komt even inspecteren. “Thanks jongens. Echt te gek!”, fluistert hij enthousiast. Dido is nog in de Badkamer; Roel wacht ongeduldig op haar komst.

Dido kan geen nee meer zeggen

Dido is klaar in de Badkamer en Roel wacht haar buiten op. Hij neemt haar mee naar de Slaapkamer en toont haar de romantische verlichting. “Blijf je bij mij slapen?”, vraagt hij haar. Dido: “Nou kan ik toch geen nee meer zeggen. Wanneer heb je dit gedaan?” “Mijn vrienden hebben me geholpen.” Dido loopt naar de Woonkamer. Roel loopt achter haar aan en bedankt de anderen: “Thanks jongens, geregeld!” “Wat een rare bedoening allemaal”, giechelt Dido, die nog even shaggie rookt voordat ze gaat slapen.

Rob heeft zijn lolbroek aan

Nathalie: “Wij hebben buiten ook zitten genieten van de muziek.”
Joost: “Wij dachten aan thuis.”
Rob: “En ik had twee lieve dames in mijn armen”, doelend op Ingrid en Lieske.
Ingrid kondigt aan dat ze gaat slapen. “Jullie ook?” “Joost en ik mogen nog niet”, grapt Rob. Dido is ook klaar om naar bed te gaan. “Ga je mee?”, vraagt ze aan Roel. “Nee, hij blijft hier”, lacht Rob, die duidelijk zijn gevoel voor humor weer terug heeft.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2005, 23:32:13 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #475 Gepost op: 30-11-2005, 12:04:38 »
Lovebirds in diepe slaap

Roel heeft 'het muurtje' van Dido iets weten af te brokkelen gisteravond. Wat een romantisch gebaar al niet kan doen. De spetters vlogen er weer vanaf.

Rob is op
Het is haast niet meer nodig het te vermelden: Rob staat als eerste op en maakt koffie.

De haan is afgegaan

De Bewoners liggen er dan vaak nog een tijdje verdwaasd bij. Zo ook vandaag. Ze zijn wel 'n beetje hardleers, want de ervaring leert dat de haan dan nog een keertje genadeloos kraait.

Een dik hoofd

Dido kijkt Nathalie verschrikt aan. "Je hoofd is heel anders!"
"Maar hoe dan? Wat is er precies veranderd?", vraagt Nathalie nerveus. "Nou, je hoofd is...dik! Het ziet er heel gek uit", antwoordt Dido. "Maar als ik mijn haar nou anders doe, dan toch niet?"
Maar Dido blijft volhouden dat het er raar uitziet. Daar is Nathalie niet zo blij mee en bezorgd inspecteert ze haar hoofd in de spiegel.

Graag naar huis

Onder het genot van een lekker ontbijtje (vast recept: een cracker met een gekookt ei) bespreken de Bewoners de dag van morgen. Ze weten niet goed wat hen te wachten staat. "Gaat er nou echt iemand uit?", vraagt Roel zich af. "Nee, ik denk het niet. Ik denk dat er twee man bijkomt", zegt Joost met een stalen gezicht. Maar dat lijkt Lieske niks; dan duurt het nog weer honderd dagen voordat de winnaar overblijft. Ook Rob heeft het wel een beetje gehad. Hij wil toch wel graag naar huis!

Joost is net een egel

Joost is enigszins in paniek. Hij heeft haaruitval! Hij baalt ervan. Dit had hij voordat hij het Huis inging nog niet. Lieske vindt dat hij zich niet zo moet aanstellen. Elke man krijgt tenslotte inhammen op een gegeven moment. "Maar ik ben 21, geen 30!"
Nathalie neemt hem mee naar de Badkamer. "Kun je wat meer volume aanbrengen", verzoekt hij Nathalie, die met gel en wax in de weer gaat. Maar als hij de Woonkamer weer inkomt, is niet iedereen even enthousiast over zijn kapsel.
"Je bent net Sonic the Hedgehog (een figuurtje uit 'n computergame, red.) !", vindt Dido. "Dit kan écht niet. Dit is haar voor iemand die heel stoer is en heel funky, en dan ben jij niet. "Jawel, ik ben wel funky, ik heb heel erg gefunkt afgelopen zaterdag!", roept Joost.

Het spel en de knikkers

De Bewoners zijn in een discussie over geld verwikkeld. Ze hebben inmiddels ervaren dat er af en toe veel geld het spel in komt. Er werd een stelling in de groep gegooid: "Als je een grote som geld van iemand kan afpakken op aanwijzing van Big Brother, zou je het dan doen?" Joost in elk geval wel. Dido is verbijsterd. "Dat had ik nou nooit achter jou gezocht", is haar reactie. Maar Joost ziet het anders, want het is immers een spel en het spel gaat uiteindelijk toch om de knikkers. Maar Dido vindt het not-done om geld, waar iemand iets voor heeft moeten doen, af te nemen.

Anderhalf uur in je nakie

Lieske gaat, als ze er vrijdag nog inzit, anderhalf uur hardlopen. "Nee, ik wil niet dat je jezelf gaat drillen", zegt Rob bezorgd. "Nee ik ga dat doen zodat Nederland me dan anderhalf uur kan zien zweten." Rob kijkt haar niet-begrijpend aan. "Ze denkt dat heel Nederland voor haar stemt, zodat ze haar dan vrijdag kunnen zien sporten", legt Nathalie op spottende toon uit. "Nou, dan kan je beter anderhalf uur in je nakie rondlopen", is Ingrids droge commentaar.

Sjoelen maar

Ingrid vertelt over haar werkervaring als entertainer in een vakantieoord. Ze begeleidde daar allerlei spellen zoals minigolf en sjoelen. Dat brengt Joost op een idee... Van tuinmeubilair, een balk en waxinelichtjes als sjoelstenen creeërt hij op de eettafel een heuse sjoeltafel! Het is duidelijk waar de Bewoners zich de komende periode mee gaan vermaken.

Bewegen dat lijf!

Roel en Ingrid zijn aan het trimmen in de Tuin. Op een kleine plek rennen ze wat heen en weer. "Heerlijk weer!", vindt Ingrid. Roel ziet de voordelen van sporten: "Ik voel me al een stuk beter zo!" Dan beseft Ingrid zich iets: "Chan is vandaag jarig!"
« Laatst bewerkt op: 30-11-2005, 18:41:00 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #476 Gepost op: 30-11-2005, 18:43:04 »
De 'offstand' van Dido

Dido vertelt dat ze een 'uitstand' heeft. Wanneer iemand een supersaai verhaal vertelt, kan ze zichzelf totaal afsluiten. Ze denkt dan nergens aan. "Ik kijk je dan wel gewoon zo aan", zegt ze, en laat een nep-oplettende blik zien. Ze past haar 'offstand' vooral vaak toe tijdens haar werk wanneer mensen heel saaie verhalen vertellen. Maar Roel en Joost geloven niet dat zoiets kan; mensen denken altijd wel ergens aan, is hun theorie. Maar Dido houdt vol dat het mogelijk is. De mannen willen het dan ook weleens proberen. "Vooruit, ik vertel wel een verhaal", kondigt Dido aan.
"Op een keer vonden ik en m'n zussen in het atelier een veldmuisje, we vonden hem lief en noemden hem mr. Pepper..." Joost en Roel verroeren zich niet. Lui hangen ze op de bank en hebben de blik op oneindig. Dido begint nog over de breedbeeld-TV van haar zus, en over haar hondje Bowie. Ze vindt de verhalen zelf erg grappig en Joost moet ook lachen, maar Roel ligt er stoïcijns bij. "Nou, ik moet wel zeggen, ik vond mr. Pepper wel grappig!", zegt Joost. "Mr. Pepper, wie is dat?", zegt Roel verdwaasd. Het is nu duidelijk: Roel heeft ook een 'uitstand'.

Ingrid over haar tijd op Tenerife

Rob en Ingrid zitten in de Jacuzzi. Ze vertelt over haar tijd op Tenerife, waar ze vorig jaar naartoe ging omdat ze na een pijnlijke relatiebreuk werkeloos was en helemaal in de put zat. Bovendien wilde ze haar ouders gewoon niet meer opzadelen met haar verdriet. Nachtenlang moest haar moeder op haar inpraten, ze sliep de hele dag door en ze ging vijf dagen per week uit. Wist niet wat ze met haar leven aanmoest. Ingrid realiseerde zich toen dat het tijd werd om voor zichzelf te kiezen en vandaar die baan op Tenerife. Eenmaal daar kwam ze tot rust, maar hield de liefde op afstand. "Maar vanuit Tenerife kwam ik regelrecht in het Huis en zie ik die liefdesperikelen weer en merk ik weer dat ik ook gevoel heb." Rob knikt begrijpend. Hij vindt het knap dat ze voor zichzelf koos en zo zelfstandig is geweest. En ziet het als een goede ontwikkeling dat Ingrid nu weer meer lijkt open te staan voor de liefde.

Een nikserig dagje

Dido en Roel hebben zich zoals gewoonlijk weer teruggetrokken voor hun dagelijks middagdutje. Joost en Nathalie hebben zich inmiddels bij de anderen in de Jacuzzi gevoegd. Joost kan zijn draai niet vinden vandaag, zegt hij. En het is inderdaad een nikserig dagje. Vanavond tijdens wederom een 'laatste avondmaal' komt daar misschien wel verandering in...

Sjonnies en Anita's

In de jacuzzi gaat het over brommers. Nathalie en haar broer gingen naar een school waar zij de enigen waren met een brommer en ze stalen ermee de show. Ook Lieske reed al op haar vijftiende op een scootertje. Ingrid had er nooit eentje, maar haar broer wel; hij had er één voor zijn verjaardag gekregen. Toen het gloednieuwe ding al vier weken in de gang stond vroegen Ingrid en haar ouders zich af waarom hij er niet op reed. Het werd duidelijk toen Ingrid hem verzocht om er even op te gaan zitten. Zijn voeten kwamen niet tot aan het pedaal want hij was gewoon te klein! Hij schaamde zich daar zo voor dat hij al die tijd niets had gezegd.

Linda houdt gewoon van seks

Het gesprek komt op Linda en wat zij en Roel met elkaar gedaan hebben. "Linda is gewoon het type vrouw dat van seks houdt. Ze doet het het liefst een paar keer per dag. Sommige mensen zijn gewoon zo, en dat is prima", stelt Rob.
"Ik hoop dat Roel haar gevingerd heeft", zegt Joost plompverloren. "Nou dat komt wel effe rot je strotje uit", vindt Rob. Maar Joost vervolgt: "Dat is toch zo? Anders zou het echt lullig zijn. Waarschijnlijk weet heel Nederland wat er echt gebeurd is onder die dekens. Alleen wij weten dat niet." Joost leeft blijkbaar volgens het gezegde: 'Voor wat, hoort wat'.

Verdwijnt het ondergoed nu ook al?

Dido is haar sexy ondergoed kwijt en ze wilde het net gaan wassen. "Hoe kan dat nou?", vraagt ze zich af. Even denkt ze dat ze 'm gevonden heeft, maar die is van Lieske. Nathalie wil haar rode BH ook in de was doen, maar Dido wil dat niet: "Dan wordt alles rood." Dido zoekt overal. Uiteindelijk heeft ze het gevonden: "Bij Roel?", vraagt Lieske. Dat had natuurlijk gekund, maar het lag gewoon in de kast!

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #477 Gepost op: 30-11-2005, 18:44:05 »
Babbelen in het bubbelbad

Joost en Rob babbelen over vanalles en nog wat in de jacuzzi. Joost verheugt zich al op het avondeten: "We gaan lekker koken zo." Maar Rob denkt daar anders over: "Ik ga koken, met Ing of met Lies." Hij wil duidelijk Joost niet in de buurt van 'zijn' Keuken hebben. "Ga jij maar lekker Tric-Trac'en." Rob praat verder over zijn kinderen. Hij is erg nieuwsgierig hoe het met ze gaat, en bedenkt alvast vragen voor wanneer hij ze ziet: "Hoe het met hockey gaat, met vriendjes, op school..." "Maar voornamelijk hoe het leven zonder jou was.", denkt Joost. De mannen beseffen dat het leven zonder hen ook wel door gaat. Maar daar denken ze natuurlijk liever niet aan. Joost vreest voor de tijd die komen gaat. Hij verwacht veel heftigheid, vooral van de vragenopdracht. Rob geeft aan dat hij het antwoord met degene gewoon gaat bespreken. "En we krijgen nog een cadeautje, en twee Weekopdrachten en drie 50 duizend euro Opdrachten." "Ik heb wel zin in een film", zegt Rob. Zal Big Brother zijn wens laten uitkomen?

Mannen!

Het is de laatste dag voor de Exit en er wordt weer uitgebreid over Nominaties en Exits gepraat. Voor Nathalie is de kans groot dat een van haar maatjes uit het Huis moet gaan. Maar ze verwacht niet dat het Roel of Dido wordt: “Dus jij denkt dat ik meer kans maakt door mijn verhouding?”, vraagt Dido. Zelf denkt ze juist van niet. Maar Nathalie vindt: “Het is de laatste dagen over niets anders gegaan dan jullie.” Hiervandaan is de stap naar de ‘Roel- en Didodiscussie’ snel gemaakt. Roel was vanmiddag een beetje boos op Dido, omdat ze nog steeds enige afstand bewaard. “Voor die gozer moet alles hap slik en weer over zijn, nadat hij een liedje laat horen. Mannen zijn ook altijd hezelfde: ze nemen een bosje bloemen mee en denken dat dan alles over is."

Vol verwachting....

Nathalie en Dido zijn zich aan het klaarmaken voor vanavond, terwijl niemand nog weet of er wat gaat gebeuren. Rob had het eerder al gehad over het getut van de dames met hun haar. “Ik vind dat het altijd goed zit. Hou toch eens op met dat gezeur!” Aangezien Rob onder de douche staat, wijken Nathalie en Dido uit naar de spiegels in de Zithoek. Ingrid is net wakker geworden, maar Roel en Lieske liggen nog op bed. Wat verwachten de Bewoners van vanavond? Meestal plant Big Brother wel iets op de avond voor de Exit…

Joost zijn dilemma

Nathalie en Dido praten over Joost zijn uitspraak dat hij geld van een mede-Bewoner zou stelen, als dat een Opdracht zou zijn. Dido is hiervan het meest geschrokken en teleurgesteld in Joost. Joost hoort dat en gaat erbij zitten. “Ik ben hier ook anders geworden dan dat ik dacht dat ik zou zijn. Ik had sowieso gedacht dat ik anders zou reageren. Ik had gedacht dat ik stabieler zou zijn.” Dido kent dat: “Maar dat heeft iedereen hoor, mop.”

Even naar het toilet

Joost vindt het raar als Dido zegt ‘ik ga even pissen’. “Even toileteren past beter bij haar”, vind Ingrid. “Jij zegt het altijd heel vies”, vindt Dido. Ingrid zegt namelijk altijd: ‘Ik ga even uit mijn kk’. Wat zal ze daar nou mee bedoelen?

De nieuwe Tanja

Joost, Ingrid en Nathalie worden naar de Dagboekkamer geroepen. "De niet-Genomineerden dus", zegt Dido zuur. Wat zal Big Brother hen opdragen? In de Zithoek spreekt Dido haar verbazing verder uit over de Bank. "Ik had echt niet verwacht dat we op deze Bank zouden zitten." Rob ging ervan uit dat hij er niet op zou zitten, maar is er meer gelaten onder dan Dido. Ondanks het feit dat Rob juist niet wil weten wie er op hem gestemd hebben, is hij degene die zijn theorie uitspreekt. Hij verwacht dat Nathalie op hem gestemd heeft, maar dat zou hij wel erg vreemd vinden. "De nieuwe Tanja zit daar", zegt Lieske wijzend naar Dido. "Wat?, vraagt Dido. "Ja, het stelletje (dat niet weggestemd kan worden, red.)"
« Laatst bewerkt op: 30-11-2005, 21:58:51 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #478 Gepost op: 30-11-2005, 22:00:42 »
Open kaart onder Bewoners

"Ik vind het logisch als jij niet op Roel of Nathalie stemt." Rob geeft aan het niet erg te vinden als Dido op hem heeft gestemd. Maar hij denkt dat Nathalie dat wel heeft gedaan, en daar is hij minder blij mee: "Als dat zo is, vind ik dat niet leuk. Dan ga ik er met haar over praten." Dido denkt te weten wie haar heeft genomineerd: "Rob en Lieske, dat weet ik zeker. Rob, je kan het gewoon bij mij zeggen hoor, ik weet het toch al!" Maar Rob zegt niets, totdat: "Dido, ik heb op jou gestemd." "Ik wist het", zegt Dido, "Wat was de reden?" "Ik heb geen reden, het is tactisch", geeft Rob toe. "Oh, dan is het goed", aldus Dido. Rob: "Ik ben wel blij dat we samen op elkaar hebben gestemd." Dan speelt Rob helemaal open kaart: "Ik heb op Lieske en Died gestemd." Lieske doet mee: "Ik eerst op Roel, daarna op Dido."

Chinees feestmaal komt eraan!

Nathalie is helemaal enthousiast: "Wat cool man!" Ze hangt de Chinese versiering op in de Keuken en heeft net een snelle blik op het menu geworpen. Ook Ingrid en Joost zijn er natuurlijk bij. "Oh, kijk dan, ze hebben ook allemaal wijn!", merkt Ingrid op. Joost leest het menu: "Zoet eten en zoet praten." "Die dingen om neer te leggen zijn strak. Dat wil ik ook!", roept Nathalie als ze de tafel dekt. De Genomineerden hebben ook weer een fotoboek gekeken, waar Ingrid meteen in wil bladeren. Nathalie: "Laten we het later bekijken, daar hebben we nu geen tijd voor."

Rob niet boos

“Ben je boos op mij?”, vraagt Nathalie aan Rob. “Nee. Ik wil het er ook niet over hebben Naat”, zegt Rob kribbig. Maar toch staat hij enkele minuten daarna op: “Ik ga het je wel even uitleggen.” Hij neemt Nathalie apart in de Slaapkamer. “Ik begrijp de issue. Maar ik vind het niet prettig. Als opa en oma (van Nathalie en Roel, red.) niet samen waren geweest, had jij wel op Roel gestemd.” Rob vindt dat de Nominaties op deze manier een beetje beinvloed worden. Het is jammer dat jij het weet avn Roels oma en jouw opa, anders had jij me niet weggestemd. Het is logisch dat je dat doet, maar het is toch een dompertje. Want ik weet dat onze relatie goed is.”

Natafelen

Het etentje heeft heerlijk gesmaakt en de Bewoners nemen nog een keer de fotoboeken door. Herinneringen worden opgehaald en er wordt gelachen om anekdotes uit het begin van Big Brother.

Het gaat al snel weer over de Nominaties

“Ik heb de motoriek van een drol. Daar heeft Chan weer gelijk in”, lacht Joost. Hij vond het vooral vreemd om zichzelf terug te zien. “Ze pakken zinnen uit een gesprek.” “Ik hoorde Chan vertellen over wat Roel en Dido met elkaar hebben gedaan. Dat heeft Roel met Chan besproken. Dido heeft wel vaker gezegd dat ze niet wil dat Roel dingen over hen bespreekt met Chantal, omdat daar nare dingen van zouden komen. Eerst dacht ik: ‘Dat zal wel meevallen.’ En toen heb ik gezegd: ‘Kijk nou uit, want ze bespreekt het wel anderen. Je moet oppassen wat ze tegen je zegt.' Dat was niet lullig bedoeld, maar om hen in bescherming te nemen.” Joost wil weten of ze rare dingen over zichzelf heeft gehoord. “Dat wil ik niet weten”, zegt Nathalie. Joost begint weer over de Nominaties. Rob heeft het er ook weer over samen met Ingrid in de jacuzzi. “Ik vind het vreemd dat Nathalie Roel niet nomineert omdat het familie is.” Ingrid: “Toen ze dat zei, dacht ik: ‘Dat moet je niet zeggen.’” Rob en Ingrid zitten duidelijk op één lijn. Ze proosten op de goede afloop.

En ze zijn opgelucht!

Dido en Roel bespreken alles na in de Slaapkamer. Alles is weer goed tussen de twee tortelduifjes. "Maar weet wat ik leuk vindt van Naat. Naat kan ook lekker lullen he? Behalve over ons. Ze lult niet over haar maatjes. En wij lullen ook wat af over anderen, maar dat is niet getoond. Ik zei nog tegen Naat over de film 'Nu zijn we echt de lul'" Roel is zo blij over de film dat hij niet van Dido af kan blijven. Eerst bespringt hij Dido midden in een zin, daarna laat hij haar niet vertrekken uit de Slaapkamer. "Doe eens normaal! Ben je dronken ofzo?", roept Dido uit.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2005, 23:14:00 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #479 Gepost op: 30-11-2005, 23:14:20 »
Veranderen of niet?

De Bewoners hebben nu eens gezien hoe ze overkomen op film en dus ook op televisie. Ze hebben veel zin om straks thuis de banden te bekijken. Dido: "En nu zie ik wel degelijk de verschillen tussen ons allen." Nathalie: "Ik heb ook wel trekjes en dat zie je en dan kan je er iets aan doen." Maar Dido is helemaal niet van plan te veranderen. "Ik lijk wel een Rotterdams straatventje", zegt Roel. Nathalie vertelt dat ze niet heeft gevraagd wie er over haar gepraat heeft en dat dat daarom ook niet te zien was. "Dat mag je niet zeggen", waarschuwt Dido. De Bewoners mogen wel over de antwoorden praten, maar niet over de vragen die ze gesteld hebben. "Ik heb in ieder geval meer opheldering over Rob gekregen", zegt Nathalie.

"Roel en Dido zijn de nieuwe Tanja"

“Big Brother mogen wij ook wat romantische muziek, want misschien gaan Ingrid en ik wel zoenen vanavond”, lacht Rob. Lieske verstoort Robs versiertruc en komt gezellig naast de jacuzzi zitten. “Dat viel wel mee, toch?”, zegt Lieske over de film. Rob neemt nog een slok van zijn Breezer. “Negen procent! Ik ben nu al dronken”, grapt hij. Lieske denkt dat zij morgen het Huis moet verlaten. “Roel en Dido zijn de nieuwe Tanja. Die gaan er echt niet uit. Ik vlak mezelf niet uit, want het spel wordt een stuk saaier als je mij eruit stemt.” “Ik denk dat de mensen thuis een beeld hebben van ons. Dat beeld zal niet meer veranderen. We hebben allemaal op de bank gezeten, dus je kunt er niks zinnigs over zeggen. We gaan het zien”, concludeert Rob.

Dag honderd!

Polonaise!!!

De 'magische' grens is bereikt: Dag 100 is begonnen! En Chantal is ook nog jarig! Zullen de Bewoners net zo'n feestje vieren als op de foto hierboven? We zullen het zien. Feit is dat er in ieder geval weer een spannende dag begint!

Is ie geweest?

Alleen Roel is al even opgeweest om een sigaret te roken. Hij werpt een vlugge blik in de schoenen die voor Sint zijn gezet. Daarna kruipt hij weer knus bij Dido in bed.

Stilte voor de Exit....

Er staat weer een spannende dag voor de deur. Voor Lieske, Dido, Rob of Roel zou het wel eens de laatste nacht in het Huis geweest kunnen zijn. Op dit moment is iedereen nog in diepe slaap en vooral Joost hoeft zich nergens zorgen over te maken.

Wie zoet is krijgt lekkers....

Dido en Rob zijn als eerste op. In de Woonkamer treffen zij onder het plasmascherm (een haard hebben ze niet) hun schoenen aan, gevuld met wat lekkers. De Goedheiligman komt zelfs in het Big Brother-Huis. "Er kan maar één Sinterklaas zijn geweest", denkt Nathalie. "Zit jij hierachter?", vraagt Lieske aan Joost. "Nee, natuurlijk niet, het was Sinterklaas", zegt Nathalie.

'Herkende je jezelf?'

"De honderdste dag is aangebroken", merkt Ingrid op. "Ja cool, gefeliciteerd jongens. Dat we het met zijn allen zover hebben gered", zegt Dido trots. Het gesprek gaat gelijk over op de confronterende film die de Bewoners gisteravond voor hun kiezen kregen. "Die kant die je op televisie zag, herkende je jezelf daarin?", vraagt Dido in het algemeen. "Maar je zag jezelf nu alleen over anderen praten", stribbelt Joost tegen. Maar dat bedoelde Dido niet. "Het is voor het eerst dat je jezelf ziet in een normale situatie", vindt Roel (En niet op een vakantiefilmpje). "Dat is toch wel de charme van Big Brother." "We zijn allemaal pure mensen", is Joost van mening. "Nu zie je jezelf puur natuur, je ziet ook hoe je uit bed komt bijvoorbeeld", vindt Rob het leuke eraan. "Ik dacht dat ik veel zachtmoediger was", geeft Roel toe. "Dat dacht ik van mezelf ook", zegt Dido resoluut.

Echt dik
De Bewoners hebben het nu al over het onderwerp ‘wat doe ik vanavond aan’. Ingrid laat weten dat ze hetzelfde aandoet als gisteravond. “Ik wist ook al wat ik aan wilde, maar ik zag het gister terug op de foto van Rob en ik ben er echt dik in. Dus ik doe echt wat anders aan”, klaagt Nathalie. Joost en Rob vinden dat ze zich niet aan moet stellen.

Roel vindt Lieske 'oersaai'

Roel, Nathalie en Dido zitten in de jacuzzi. Roel baalt van Lieske en laat het merken ook. “Ik mag d’r echt niet meer. Ik heb het helemaal gehad met ‘r. Ook al voordat ik wist dat ze twee keer op mij heeft gestemd.” “Joh, je bent gewoon geïrriteerd door haar en alles wat ze zegt vind je irritant”, probeert Dido te relativeren. Maar dan komt ook Dido met een voorbeeld waar haar tenen van krom trekken. “Laatst vroeg ze aan me ‘als je mocht kiezen, zou je dan voor een man kiezen waar je heel erg verliefd op bent of voor een hele rijke man waar je niet gek op bent’. Ik zei ‘de grote liefde natuurlijk’, maar toen ik aan haar vroeg wat zij zou kiezen zei ze: ‘dat is niet op mij van toepassing’. Met andere woorden ‘ik dop mijn eigen boontjes’. “Ze heeft zo’n raar beeld van alles. Ze denkt helemaal dat ze het gaat maken”, denkt ook Roel. “Ik vind haar echt vermoeiend gewoon en oersaai.”
« Laatst bewerkt op: 1-12-2005, 12:22:34 door Nîcky »