Roel: "Ik wil nog wel iets van Dido weten"
Dido en Roel ontwijken elkaar deze ochtend zichtbaar. Joost stelt voor vanavond een debat te houden. “Ja, ik wil ook nog wel iets van Dido weten”, reageert Roel. “Laten we vanavond een debat houden met het thema tradities”, vervolgt Joost.
Mooi meissie
Joost, Dido en Roel spelen een potje kaart. Dan treden Joost zijn voelsprieten in werking en laat hij het stel even alleen. "Je speelt me helemaal blut. Ook dat nog!", verzucht Dido tegen Roel. Het is de eerste keer dat ze vandaag direct iets tegen hem zegt. Hij grapt: "Ik probeerde je te laten winnen, maar ik heb zulke goede kaarten..." Dat kan Dido niet hebben: "Je moet me absoluut niet laten winnen, dát zou ik pas erg vinden!" Dan wordt het stil tussen de twee. Dido richting Rob: "Zou iemand de deur dicht willen doen, het is echt gruwelijk koud." Rob zegt dat de sporters van het Huis een cooling down aan het doen zijn. Dido vindt: "Nou, dit is mijn cooling down op het moment." Zowel Roel als Dido weten weinig tegen elkaar te zeggen. Dido doorbreekt hun zwijgen, als ze constateert: "Wat kijk je kwaad naar me." "Mooi", zegt Roel alleen. "Mooi?", vraagt Dido met opgetrokken wenkbrauwen. "Mooi meissie."
Schokkende beelden van thuis
Ingrid legt Joost iets voor: "Stel, je mag video's zien van Brenda. Maar die beelden zouden ook kunnen betekenen dat je het Huis wilt verlaten, omdat je ziet hoe zij zich vermaakt zonder jou, aan het stappen is enzo." Joost is niet meteen gegrepen door Ingrids poging tot contact: "Heel even dit potje afmaken." Dido wint. "Goed gedaan stuk", zegt Roel. Joost komt terug op Ingrids ding, maar eerst bemoeit Roel zich ermee: "Stel dat je Brenda in de armen van één of andere bodybuilder ziet liggen kwijlen, terwijl ze twee pillen achterover heeft geslagen en loopt te gillen." Joost zou dat niet hoeven te zien: "Dat voegt niets toe aan mijn verblijf hier, laat dat maar achteraf zien. Anders word ik heel verdrietig." Roel zou het zelf meteen willen zien: "Drie dagen huilen, dan is het over. Misschien krijg je nog wat medelijden van de kijkers. Als je dan hebt gewonnen, kan je met je nieuwe Hummer haar toeterend voorbij rijden." Maar hij beseft wel: "Beelden kunnen ook verdraaid worden." Kijk maar naar Temptation Island, laat Ingrid weten. Dido: "Ik kijk daar wel naar, maar word er zo naar van!"
Zou Nathalie het willen zien?
Ingrid en Nathalie staan onder de douche. Wat Ingrid net aan Joost vroeg, wil ze nu van Nathalie weten. "Zou jij beelden van je vriend willen zien, ook als je ziet dat hij zich ergens heel erg vermaakt met een ander meisje? Nathalie zou het wel willen zien, zegt ze: "Ik ben niet jaloers aangelegd." Ingrid vertelt dat Joost het niet zou willen: "Ik ook niet hoor, denk ik." Nathalie blijft bij haar besluit: "Dan kan ik zien of het goed met hem gaat of niet." Ingrid vraagt: "Maar als je hem met een meisje ziet dansen? Stel, het is zijn nichtje, maar dat kom je dan niet te weten en dan kun je gaan piekeren." Maar Nathalie denkt dat je het echt wel ziet of het 'meer' is of niet: "Nee, ik zou het wel willen zien. Zo nieuwsgierig ben ik dan ook wel weer."
Dat zit wel goed
"Jongens, zetten jullie ook allemaal even in", zegt Joost tegen enkel Roel en Dido. Ze zijn nog steeds aan het kaarten. Dido en Roel hebben elkaar dan nog niet uitvoerig uitgesproken na Roels onthulling over Linda: ze flirten behoorlijk tijdens het spel met hun blikken over en weer. Zit het dus wel weer goed?
48 croissantjes in twee minuten
Nathalie bakt croissantjes, 48 in totaal. “In sommige croissantjes zit een verassing en in sommige niet”, roept ze vanuit de Keuken. “Is het een kalknagel?”, gilt Joost vanuit de Zithoek. Roel wil weten hoe lang het nog duurt. “Nog twee minuten”, antwoordt Nathalie.
Is het weer goed?
Na een ongemakkelijk spelletje kaarten vinden Dido en Roel elkaar weer in de Slaapkamer. Ze vallen elkaar in de armen en wisselen smakzoenen uit. Het lijkt weer goed te komen tussen de twee tortelduifjes. “Ik ben helemaal leip van je. Ik kan mijn ogen niet eens van je wegdraaien. Je bent de grappigste en de leukste. Als ik nu met je zou kunnen trouwen, zou ik dat doen, ik meen het”, complimenteert Roel haar. “Maar je geeft me een rotgevoel, dat vind ik niet leuk. Dat vind ik stom”, reageert Dido. Dido wil alles nog wel eens terug zien op band: “Dan weet ik precies wat er is gebeurt.” Roel zou het fragment zelf niet terug hoeven zien: “Daar graaf je alleen maar dingen mee op en zoveel betekent het niet.” "Het is maar goed dat ze ongesteld was, want wie weet hoe het anders afgelopen was. Ik durf erom te wedden dat jullie dan wel seks hadden gehad”, stelt Dido. Ze is duidelijk nog niet gerust: “Telkens als we nu zoenen, denk ik eraan."