Auteur Topic: Flikken-Maastricht  (gelezen 292169 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #820 Gepost op: 25-02-2023, 16:43:57 »
Komt nog bij, wat ik hierboven al zei: degenen die keken vanwege Tygo, die kunnen op vrijdagavond gaan kantklossen of een ándere bezigheid binnenshuis zoeken.

Voor wie Khalid & Sophie kijkt:

Degene die de minuut vaan Ruud deed (of doet, ik kijk het programma niet), is nu Eddie  Wijnberg.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #821 Gepost op: 26-02-2023, 12:33:51 »
Een personage krijgt verwondingen in zijn gezicht, wordt als een mummie ingepakt, en komt vervolgens met een gewijzigd gezicht weer in de serie terug.
In ieder geval bij 'Allo 'allo (Herr Flick)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #822 Gepost op: 26-02-2023, 19:08:26 »
In een grijs verleden ook bij Dynasty, en er zijn er nog wel wat geweest.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #823 Gepost op: 26-02-2023, 19:15:13 »
Zo'n transformatie hebben ze eerder gedaan, maar in Nederland kan ik me dat niet voor de geest halen.

Een personage krijgt verwondingen in zijn gezicht, wordt als een mummie ingepakt, en komt vervolgens met een gewijzigd gezicht weer in de serie terug.

Met een disclaimer bij de aflevering hadden ze dat acceptabeler kunnen oplossen.
Ik vind juist dat ze dit redelijk goed in het verhaal hebben kunnen verwerken. Eddie was in zijn gezicht geraakt, en zou evt ook nog wat schade aan zijn gezicht kunnen hebben opgelopen door de val.  Een dierenarts lapt hem op en heeft daarbij wat gezichtsmodificatie moeten doen, waardoor hij er nu wat anders uitziet .   Niet iets wat vaak optreedt maar wat bv na serieuze ongelukken of brandwonde helaas wel in real life dient te gebeuren .

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #824 Gepost op: 27-02-2023, 11:58:40 »
Ik las dat Tygo er door privéomstandigheden er niet meer in zit en dat de rol van Eddie is overgenomen door Ruud Smulders.

De timing is apart, net na de voor de kijkcijfers belangrijke seizoensopener.

Ik snap de kritiek op deze (inderdaad) ongeloofwaardige verhaallijn trouwens niet zo. Er zijn mensen die een val van een flatgebouw overleven, dus mja, waarom niet? Het is licht vermaak.

De rest is ook ongeloofwaardig. Om twee voorbeeldjes te noemen: Wolfs die iemand van de Rijksrecherche een muilpeer verkoopt en meerdere keren beledigt, maar zo weg mag lopen. Zitman die als een blad aan een boom is veranderd en nu regelmatig buiten de lijntjes kleurt, maar die illegale dingen gewoon met haar diensttelefoon regelt.

Offline Sven.

• Forumlid
« Reactie #825 Gepost op: 4-03-2023, 16:24:40 »
Zitman die als een blad aan een boom is veranderd en nu regelmatig buiten de lijntjes kleurt

Dat is niet helemaal buiten haar karakter volgens mij hoor. We hebben haar nog niet zo lang gezien (alleen afgelopen seizoen), maar de voormalige politiechefs in deze serie waren een stuk meer "anti" Eva en Wolfs (Donna Martina, Marlies Kamphuis en Frieda Mechels in elk geval zeker). Ik vind het wel verfrissend dat de politiechef eindelijk een keer wat meer meeveert met Eva en Wolfs.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #826 Gepost op: 4-03-2023, 17:17:13 »
Ik zie in Zitman een politiechef die vooral zichzélf niet al te serieus neemt.

Dat heb ik meen ik vorig seizoen óók al eens gezegd. Dat gevoel is gebleven

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #827 Gepost op: 17-03-2023, 09:24:02 »
ook gek dat die vrouw in de Ardennen zo Nederlands praatte.
Deze actrice, Simone Milsdochter, woont en werkt zelf al jaren in België. Dat een inwoner van België zo Nederlands spreekt is dus zeker niet onmogelijk.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #828 Gepost op: 28-04-2023, 21:29:35 »
Eindelijk weer eens een écht sterke aflevering (ondanks enkele onrealistische Flikken-foutjes die we inmiddels gewend zijn).

(Fijn ook een aflevering zonder Floris en Eva)
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 21:31:24 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #829 Gepost op: 29-04-2023, 12:15:05 »
O leuk, ik ga m dit weekend kijken :)

(ondanks enkele onrealistische Flikken-foutjes die we inmiddels gewend zijn).

Vind het altijd grappig als ze onberekenbare verdachten een kop koffie geven in de verhoorkamer.

Of Wolfs met een vest dat 20 maten te klein is. Dat soort 'details' ::rofl::

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #830 Gepost op: 29-04-2023, 14:11:22 »
Ja in de aflevering van gister zat een topografisch dingetje

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
You'll never walk alone

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #831 Gepost op: 30-04-2023, 12:57:12 »

Offline Sven.

• Forumlid
« Reactie #832 Gepost op: 4-02-2024, 16:30:57 »
Mooie openingsaflevering wel. Wat meer achtergrondverhaal bij de karakters is nooit verkeerd.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #833 Gepost op: 21-02-2025, 13:49:50 »
Wolfs gaat na dit seizoen uit de serie (die haalt de 20e reeks dus niet), is dat het verhaallijntje met die trillende hand? (ziekte bij Wolfs?). Dan hoop ik ook eigenlijk dat Angela een andere rol krijgt (misschien wel hoofd van bureau als Zitman eruit vliegt omdat ze het bureau niet op orde krijgt?) en Romeo en Marion de grote zaken gaan doen.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #834 Gepost op: Vandaag om 00:49:10 »
Iemand dit seizoen gekeken? Ik ben in de war  ??? Het seizoen zelf vond ik maar karig/vlakjes. Het vervolg van de cliffhanger van seizoen 18 an sich goed, maar voorspelbaar.

De rest van het seizoen weinig bijzonder. Paar leuke zaken, maar sommige ook met een vage afloop. Zoals die een na laatste. De roof bij die chique dame. Ze hebben iemand gepakt, maar die crimineel op het terras hebben ze nooit meer wat mee gedaan. Dacht dat dat een lijntje zou worden in de volgende aflevering. Of een opstap naar een nieuwe schurk. Niks van dat alles, een los eindje dat ik niet helemaal snap..  ???

De zij verhaaltjes van Romeo en Marion waren op zich prima. Ik had ook het idee dat de soevereinen in de 10e aflevering een opmaat zouden worden naar meer (bijvoorbeeld dat ze Romeo of Marion zouden pakken), maar dat was ineens snel afgehandeld. Dat de boks verhaallijn zo zou eindigen was ook voorspelbaar. Gelukkig hebben ze Tara laten leven, want Marion en zij zijn toch soort Moeder - dochter  ::love:: Zoals Nico (die ook ineens random wegging) een soort kind was voor Floris en Eva.

De verhaallijn van de trillende hand leek een opmaat naar exit Wolfs, zeker toen wolfs de een na laatste aflevering zei vaker vrij te willen nemen en het doktersadvies op te volgen. De verhaallijn van Zitman die onder druk stond viel me ook erg tegen. Had nog wat meer in gezeten.

En dan nog wat andere losse eindjes die meer vragen oproepen dan antwoorden:

- Wat hebben Wolfs en Eva gedaan met het geld van Eddy/Zwart? (want Steen kon het niet vinden)   

- Dat Steen corrupt was, was wel duidelijk, alleen had hier ook weer zoveel meer mee gedaan kunnen worden, ook met dat kartel erachter en die leningen die door de loan shark op naam van Wolfs zijn aangegaan.

- En die hele zaak met Boris, Wolfs heeft ineens een zoon. Als Viktor Reinier niet gecanceld was, was dit geen hele random seizoensfinale geweest, maar een opmaat. Nu voelt het als een heel raar einde. Hoe gaan ze dit nu verwerken in seizoen 20 (die gaat er komen las ik). Ik denk dus dat dit eigenlijk een verhaallijn was die in seizoen 20 MET Wolfs zou worden vervolgd en dat dit allemaal zo bedacht en geschreven is voordat werd besloten Viktor te cancelen. Idem voor de lijn met Richard Steen die allemaal schulden heeft bij het syndicaat (ook potentieel nieuwe verhaallijn) en via Wolfs zijn problemen wil oplossen. Dat liep ook al even vanuit de tijd met Eddy. Wat gaat er met hem gebeuren?  Toch jammer dat ook de trouw verhaallijn van Fleva nooit meer een kans zal krijgen. Ik had liever een mooie exit gezien voor Wolfs. Of een spectaculaire dood (oude vijand?) na een seizoensfinale of getrouwd met Eva en dan stoppen met werken.

- Wat gaan ze nu met seizoen 20 doen? Tijdssprong? Want zoals gezegd de seizoensfinale voelt met de kennis van nu heel random. Die zoon verhaallijn zal waarschijnlijk net zo snel als deze kwam weer verdwijnen (iets van Wolfs is voor hem gaan zorgen). Boris overigens heel goed gecast, perfect de zoon van Wolfs haha.

- Romeo in coma, zal het wel overleven, maar Eva dan een nieuwe partner? Of Romeo en Marion als hoofdkarakters, kan ook nog steeds. Als ze een tijdssprong maken, is alles zo opgelost. Of net als met Eddy een re-cast van Wolfs. Of een cross-over met Rotterdam?

Al met al voelde dit seizoen als een beetje afgeraffeld, zeker nu we meer weten over achter de schermen. Wel jammer dat er helemaal niet meer te praten valt en geen opening is om Viktor nog een kans te geven. Denk dat dit de serie niet ten goede gaat komen. Andere mensen die gecanceld zijn, zijn ook weer in genade aangenomen (Glennis Grace, Bilal Wahib, Imanuelle Grives, Tom Egbers). O en over cancelen gesproken, Tygo is natuurlijk ook eruit geschreven en vervangen door een andere acteur. Ik vond het dan wel frappant dat op het dossier een foto van de Tygo Eddy te zien was op een gegeven moment ;D

Wat vinden jullie?

Edit: op de socials van Flikken schrijven ze: Er stond Wolfs een verrassing te wachten... Hoe dit afloopt zie je in het volgende seizoen

Nu snap ik het niet meer, hij zou niet meer te zien zijn in S20 toch  ???
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 01:15:59 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023