Wat vond jij de hoogtepunten van deze Winterspelen?
Qua medailles was voor mij het hoogtepunt de gouden medaille op de 1500 meter van Mark Tuitert. Jarenlang heeft hij alles gedaan om deze race perfect te rijden. En dat is hem gelukt. Wat wordt het hem vreselijk gegund, echt fantastisch dat hij het gewoon heeft gedaan!
Qua grappige momenten vond ik Anni Friesinger gisteren bij de halve finale van de ploegenachtervolging de top. Onderuitgaan vlak voor de finish, al 'zwemmend' verder schuiven, het been naar voren gooiend. Daarna woedend met de vuist op het ijs slaan, en teleurgesteld blijven liggen. En dan ineens het besef 'we hebben het gehaald!' Geweldig, wat moest ik lachen!
Qua emotionele momenten heb ik erg genoten van de ontlading van Sven Kramer na de 5 km. Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe sporters de tribunes bestormen (al sinds ik als 12-jarige Pat Cash dat tijdens Wimbledon zag doen, dat was voor mij de eerste keer dat ik dat zag gebeuren
)
Qua prestaties vind ik Bjorndalen geweldig, 1 van de succesvolste Winterspelendeelnemers ooit.