Auteur Topic: Filmtip(s)  (gelezen 86226 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Filmtip(s)
« Reactie #460 Gepost op: 20-10-2005, 17:46:53 »
lijkt me super leuk, moet Wallace & Gromit binnenkort maar eens gaan bekijken...

dit worden denk ik ook wel goede films:

Legend of Zorro (26-10-05)

Don Alejandro de la Vega (probeer die naam maar eens tien keer snel hardop achter elkaar te zeggen) had eigenlijk zijn zwaard aan de wilgen gehangen, maar zoals het hoort in vervolgen op avonturenfilms ziet hij zich door een speling van het lot genoodzaakt het zwarte kostuum weer uit de mottenballen te halen en het degen weer op te pakken. Dit alles tot groot ongenoegen van zijn fraaie echtgenote Elena. Een paar duistere figuren liggen dwars bij de toetreding van de staat Californië tot de Verenigde Staten en de la Vega ruikt onraad.

The Mask Of Zorro betekende in 1999 de absolute doorbraak voor Catherine Zeta-Jones. De specifieke scène waarbij haar reputatie als nieuw sekssymbool gevestigd werd was natuurlijk het moment waarop Zorro met zijn zwaard Catherine Zeta-Jones tot haar verbazing uit haar nachtjapon hielp. En wat was het jammer dat ze zulke lange haren had. Inmiddels is mevrouw Douglas-Zeta-Jones misschien wel beroemder en populairder dan Antonio Banderas, dus kijk vooral niet verbaasd op als mevrouw de la Vega in dit vervolg minstens zo vaak in beeld is als haar manlief.

De cast en crew pakt flink uit met dit tweede deel: ook al is Anthony Hopkins in dit vervolg niet meer van de partij, de film bevat wel nog meer romantiek, nog meer passie, en nog meer avontuur dan het eerste deel.

Wel zal het moeite kosten om na Shrek 2 nog serieus naar Antonio Banderas te kijken als Zorro. Zo gauw de sexy Spanjaard zijn degen en hoed tevoorschijn haalt zullen miljoenen bioscoopgangers wereldwijd luidkeels “My Name is Puss… In Boots“ door de zaal roepen!


Flightplan (10-11-05)

Op 15 kilometer hoogte beleeft Kyle Pratt de nachtmerrie van iedere moeder, als haar 6 jaar oude dochter Julia spoorloos verdwijnt tijdens de vlucht van Berlijn naar New York. Kyle zit emotioneel al aan de grond door het plotseling overlijden van haar echtgenoot. Ze probeert krampachtig aan de bemanning en passagiers te bewijzen dat ze niet gek is. Terwijl ze ook onder ogen ziet dat ze misschien echt haar verstand aan het verliezen is.

Niemand wil aan de diepbedroefde weduwe twijfelen, maar is er geen enkel bewijs dat Julia ooit aan boord is geweest. Dit resulteert in paranoia en twijfel onder de passagiers en de bemanning van het vliegtuig. Kyle voelt zich vreselijk in de steek gelaten en kan alleen nog op haar eigen verstand vertrouwen om het mysterie op te lossen en haar dochter te redden.

Chicken Little NL (16-11-05)

Wat zou jij doen wanneer je denkt dat de hemel naar beneden komt vallen? Zorgen dat iedereen dat weet natuurlijk! Tenminste, dat deed het kuikentje Chicken Little. Jammer genoeg bleek het niet de hemel, maar een stukje maïs te zijn, dat naar beneden viel. Alle paniek was dus helemaal voor niets.

Omdat veel dieren hem door dit gedoe maar een lastig en lawaaierig kuikentje vinden, probeert Chicken Little alles om te zorgen dat ze hem weer aardig gaan vinden en vertrouwen. Maar net als dit een beetje lijkt te gaan lukken, krijgt hij écht een stuk hemel op zijn hoofd. En dit keer heeft hij zich niet vergist: de hemel komt echt naar beneden! Samen met zijn vrienden zoekt hij een manier om de wereld te redden. Zonder opnieuw paniek te zaaien natuurlijk.

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Filmtip(s)
« Reactie #461 Gepost op: 22-10-2005, 12:21:09 »
Lord of War  (coming soon)
Een wapenhandelaar (Cage) baant zich listig een weg, al kogels en verraders ontwijkend, naar de top van de wapenmarkt. Totdat hij een vijand ontmoet die hij nooit had verwacht: zijn eigen geweten. Een leven vol glamour, wapens en vrouwen is echter niet zo makkelijk achter je te laten. Vooral niet als iedereen, zelfs je vijanden willen dat je blijft.
 
History Of Violence, A  (3 november in bios)
Tom Stall heeft een gelukkig leven tot hij ineens uit noodweer een dubbele moord begaat: met gevaar voor eigen leven schiet hij twee mannen dood die zijn eetcafé willen beroven. Ineens staat zijn hele bestaan op zijn kop: Stall wordt tot nationale held uitgeroepen en zijn kop is de hele dag op tv. Tegen wil en dank is hij ineens het middelpunt van een media-circus. Dan wordt Tom herkend door de lokale gangster Carl Fogaty die hem aanziet voor iemand uit het verleden met wie hij nog een appeltje te schillen heeft. En vanaf daar gaat alles mis...

Met deze film laat David Cronenberg, vooral beroemd vanwege zijn naargeestige horrorfilms uit de jaren '80, weer van zich horen. De man is nooit vies geweest van een beetje opschudding veroorzaken en op het filmfestival van Cannes dit voorjaar zorgde deze rasprovocateur dan ook voor gemengde reacties voor deze bij vlagen ultragewelddadige film. Met name de finale tussen Viggo Mortensen en William Hurt is niet geschikt voor mensen met een zwakke maag. En geloof het of niet, toch wordt A History of Violence gezien als de meest toegankelijke én meest realistische Cronenberg-film tot nu toe.

 

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Filmtip(s)
« Reactie #462 Gepost op: 30-10-2005, 10:07:18 »
gisteren gezien op dvd: Hostage

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Misdaad
113 minuten

geregisseerd door Florent Emilio Siri
met Bruce Willis, Jonathan Tucker en Ben Foster

Jeff Talley (Bruce Willis) is een onderhandelaar bij gijzelingen, die zijn werk opgeeft nadat een crisissituatie de mist in is gegaan. Maar een kans om zich opnieuw te bewijzen verschijnt vanzelf en Talley doet een poging zijn vergissingen te vergeten, al is degene die hij probeert te bevrijden uit de gijzeling een accountant van de maffia.

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Filmtip(s)
« Reactie #463 Gepost op: 30-10-2005, 12:01:42 »
Ik heb ze inmiddels ook gezien. The Wrong Trousers is mijn favoriet van de drie. Maar ze zijn alledrie geweldig!
Helemaal mee eens! ;D Dat was ook mijn favoriet ::jaja::.

Nostradamus, heb jij W&G inmiddels ook gezien?

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Filmtip(s)
« Reactie #464 Gepost op: 30-10-2005, 14:28:02 »
Vanaf woensdag komen W&G ook elke week op Nederland 3. Dat zijn korte filmpjes van een paar minuten.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Filmtip(s)
« Reactie #465 Gepost op: 30-10-2005, 14:48:40 »
Helemaal mee eens! ;D Dat was ook mijn favoriet ::jaja::.

Nostradamus, heb jij W&G inmiddels ook gezien?

nee nog niet...zal eens een kennis vragen of hij eraan kan komen... school is erg druk laatste tijd (over 2 weken veel rustiger)
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Filmtip(s)
« Reactie #466 Gepost op: 30-10-2005, 16:31:49 »
Ik zag stukjes van Corpse Bride, lijkt me een hele leuke film ook. De humor in de trailers alleen al. ::rofl:: En de muziek (Hall of the Mountain King) in de eerste trailer is ook gewoon *kippenvel*. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Filmtip(s)
« Reactie #467 Gepost op: 30-10-2005, 16:36:34 »
Ik zag stukjes van Corpse Bride, lijkt me een hele leuke film ook. De humor in de trailers alleen al. ::rofl:: En de muziek (Hall of the Mountain King) in de eerste trailer is ook gewoon *kippenvel*. :)

 :D ja die leek me ook coooool
van de maker van 'The Nightmare Before Christmas'  ::ok::
Johnny Depp doet de hoofdrol-stem
en Joanna Lumley Patsy uit AbFab doet ook mee, dus ik ga hem zeker zien


W&G viel me een beetje tegen
ik vind ze nog steeds geweldig, maar het was niet wat ik had verwacht
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Filmtip(s)
« Reactie #468 Gepost op: 13-11-2005, 19:13:48 »
Vandaag The Corpse Bride gezien. Was een erg gave film!
Ook een filmtip: Moulin Rouge! Ontzettend gave film met een eigen stijl (vooral de bekende popnummers in een nieuw jasje die gebruikt zijn in een verhaal dat zich afspeelt in 1900 zijn geweldig).
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Filmtip(s)
« Reactie #469 Gepost op: 14-11-2005, 16:57:25 »
Ik denk dat A History of VIolence weleens een goede film zou kunnen zijn, of Lord of War
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Filmtip(s)
« Reactie #470 Gepost op: 15-12-2005, 22:36:41 »
ik kijk nu al uit naar 19 mei 2006, prèmiere The Da vinci COde. Trailer ziet er veel belovend uit ::ok:: (te zien op http://www.filmfocus.com/trailers/item.php?id=16873)
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Filmtip(s)
« Reactie #471 Gepost op: 15-12-2005, 23:16:21 »
www.groenbrothers.com
alle filmpjes daar zijn aanraders ::tandpastasmiley::

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Filmtip(s)
« Reactie #472 Gepost op: 16-12-2005, 15:13:26 »
Vanaf woensdag komen W&G ook elke week op Nederland 3. Dat zijn korte filmpjes van een paar minuten.

W&G is kei gaaf!
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Filmtip(s)
« Reactie #473 Gepost op: 5-02-2006, 11:13:05 »
W&G is kei gaaf!
Absoluut!! ;D

Hier dan ook nog maar even mijn aanraders van de laatste tijd:
-March of the Penguins is echt schitterend, en even totaal iets anders dan de standaard Amerikaanse massa. Eigenlijk een 'normale' natuurdocumentaire, maar dan zo gebracht dat ie ook voor de bios heel geschikt is! En helemaal volkomen volstrekt écht. ::ok::


-The Merchant of Venice van Shakespeare. Wat een schitterende taal, wat een emoties en wat een adembenemend goede acteurs (vooral Al Pacino). Normaal hou ik nooit van echt 'goede films'  d.w.z. met veel menselijke ellende, maar dit is een grote uitzondering! Kijk zelf maar!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Filmtip(s)
« Reactie #474 Gepost op: 24-06-2006, 19:21:52 »
Saw is heel goed!

Offline Clubbin

  • Forumlid
Re: Filmtip(s)
« Reactie #475 Gepost op: 13-05-2007, 22:05:27 »
welke goede films komen eraan?

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Filmtip(s)
« Reactie #476 Gepost op: 13-05-2007, 22:14:59 »
Saw is heel goed!
::kots::

Echt never nooit meer dat ik die film ga kijken!
First you go backwards, but then forwards again

Offline pietervderwoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Filmtip(s)
« Reactie #477 Gepost op: 31-05-2007, 21:54:17 »
pirates 3: the end of the world, een film die je gezien meot hebben om de trilogie te completeren, maar naar mijn mening een kutfilm. na een uur is alles duidelijk, maar je meot vervolgens nog bijna 2 uur kijken voor dat het ook daadwerkelijk gebeurt.