Auteur Topic: Filmtip(s)  (gelezen 86225 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Filmtip(s)
« Reactie #140 Gepost op: 5-04-2003, 10:59:36 »
misschien vind dat meisje het gewoon een heel erg eng verhaal?

btw han, thnx voor de tip van the beach, die ga ik zeker kijken :) k wilde m een tijdje geleden al huren, maar toen hadden we een andere film gehuurd.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Filmtip(s)
« Reactie #141 Gepost op: 5-04-2003, 14:08:53 »
Ik denk dat ik de film ook zo vreselijk eng vond, omdat ik dus niet wist dat het niet echt was. Ik heb echt al die aftitels af zitten kijken!

Gisteravond moest ik weg, dus ik kon niet kijken, maar ik kan me voorstellen dat, als je weet dat het niet echt is, de sjeu er een beetje af is. In de film is het juist de suggestie die het 'm doet, in feite gebeurt er helemaal niks. Ik weet wel dat ik sinds the BWP een heel  naar gevoel in m'n maag krijg als ik in een bos loop en ik hoor krakende takken  :o

Nou ja, ik ga 'm nog wel een keer van de band kijken, maar ik denk inderdaad dat het verrassingselement er nu wel van af is. Toch blijf ik het denk ik wel een hele goeie film vinden....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Filmtip(s)
« Reactie #142 Gepost op: 5-04-2003, 15:21:20 »
Ik heb BWP opgenomen en moet em dus nog gaan kijken.

Ik vind het wel jammer dat ik nu pas lees dat gisteravond ook Festen op tv was. Ik ben namelijk laatst naar de toneelvoorstelling daarvan geweest. Was wel een soort tragi-komische uitvoering, maar het was echt super goed en grapig en tegelijkertijd ook heel beklemmend. Het werd gespeeld door "De Ploeg", waarin onder andere ook Viggo Waas speelt. Volgens mij speelt de voorstelling niet meer, maar als iemand nog de kans heeft om em te gaan zien, zou ik dat zeker aanraden!







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Filmtip(s)
« Reactie #143 Gepost op: 5-04-2003, 15:45:43 »
Ik heb gister ook de BWP gezien. Ik wist al dat het niet echt gebeurd was, maar ik denk dat ik het anders toch niet geloofd zou hebben dat het echte beelden zijn. De angst op de gezichten is wel erg goed gefilmd. In vergelijking met bv Scream vond ik het toch behoorlijk spannend. Ik heb het gevoel dat ik het aatste deel van de film bijna niet geademd heb. Net als bij The Shining, die was ook creepy.

Daarna Festen ook nog gekeken (nou ja half dan, een half uur voor het einde ben ik in slaap gevallen :-[ )







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Filmtip(s)
« Reactie #144 Gepost op: 5-04-2003, 15:47:13 »
misschien vind dat meisje het gewoon een heel erg eng verhaal?




Ja, maar het meisje deed het al, voordat de moeder begon te vertellen. Ach, het zal ook wel niks betekenen, maar ik vond het wel een beetje vreemd.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Filmtip(s)
« Reactie #145 Gepost op: 5-04-2003, 15:51:13 »
njah, ik geloof dat soort dingen eerlijk gezegd nooit zo erg.

oh ja, mn broertje kreeg vanmiddag zo'n mailtje met de text: i'm jenna, i'm seven years old, i've got black hair and red eyes... and i'm DEAD. if you don't send this to 15 people, i'll kill you tonight with a knife.
moest dr wel om lachen :D maar wat ik dr beetje mee bedoel te zeggen: dit soort dingen geloof je toch ook niet (waarschijnlijk). dit kan net zo goed een mythe worden als dat gedoe van die blair witch, terwijl het toch niet waar is...

als ik films eng vind dan bedenk ik altijd maar hoe nep het is en dat het maar acteurs zijn. dan stel ik me ook meteen maar ff de set voor enzo, maar dat maakt het wel minder leuk...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Filmtip(s)
« Reactie #146 Gepost op: 5-04-2003, 15:56:57 »
njah, ik geloof dat soort dingen eerlijk gezegd nooit zo erg.

oh ja, mn broertje kreeg vanmiddag zo'n mailtje met de text: i'm jenna, i'm seven years old, i've got black hair and red eyes... and i'm DEAD. if you don't send this to 15 people, i'll kill you tonight with a knife.
moest dr wel om lachen :D maar wat ik dr beetje mee bedoel te zeggen: dit soort dingen geloof je toch ook niet (waarschijnlijk). dit kan net zo goed een mythe worden als dat gedoe van die blair witch, terwijl het toch niet waar is...

als ik films eng vind dan bedenk ik altijd maar hoe nep het is en dat het maar acteurs zijn. dan stel ik me ook meteen maar ff de set voor enzo, maar dat maakt het wel minder leuk...

Die doorstuurmailtjes dat is pas een ramp. Ik krijg er bijna elke dag wel een. Je moet ze nooit doorsturen, want dan wordt er automatisch ook een mailtje teruggestuurd naar de oorspronkelijke verzender. Die verzender weet daardoor dat jij een actief emailadres gebruikt en zal je overladen met spam.  

Over mythes, tja....in heksen en dergelijke geloof ik niet zo, maar ik heb teveel dingen gezien om te zeggen dat ik niet geloof in geesten (of het echt geesten zijn ook weer niet, maar bv. glaasje draaien is niet zo onschuldig en daar komt wel meer bijkijken.)








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Filmtip(s)
« Reactie #147 Gepost op: 5-04-2003, 16:01:08 »
jah idd, glaasje draaien is best wel echt ja... ik weet niet wat het is dat dat kan, maar of t geesten zijn, ik weet het niet. ik denk trouwens dat er wel mensen zijn met n soort magische krachten, n soort heksen maar dan niet zoals ze in films enzo zijn. meer gewoon mensen met genezende krachten enzo.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Filmtip(s)
« Reactie #148 Gepost op: 6-04-2003, 01:48:37 »
Speciale tip voor mensen die van films houden, Viggo Waas een lekker ding vinden en een theater bezoek kunnen waarderen.  De Ploeg(met oa Viggo Waas) speelt op dit moment een toneelversie van Festen.

Ik ben er donderdag naar toe geweest en heb me zeer goed geamuseerd. Natuurlijk is het vrhaal van Festen bekend maard e keiharde satirische ondertoon die de Ploeg er aan meegeeft, maakt het stuk nog krachtiger.(en viggo waas loopt naakt over de buhne).

Films want daar ging dit eik toch over:
-Le fabuleux d'estin D'amelie Poulain
-Dead Poets Society
-Reservoir Dogs
- The Mean Machine
The Full Monty
Lock Stock and Two smoking Barrels
Snatch
The usual Suspects
True Romance
Memento


slechtste films, domme amerikaanse actiefilms, aka Bad boys, of iets van van Damme.


Oja musical keuze's. Ik zou zeker voor Aida gaan , echter, doorleefder en niet zon costuum-musical. Maar dat is gewoon niet mijn smaake, vond elisabeth ook helemaal niks door de pracht en praal van de costuums. Chicago vond ik gewoon er goed en cats en les miserables ook







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Filmtip(s)
« Reactie #149 Gepost op: 6-04-2003, 11:00:00 »
Ha Mollemand, jij bent er dus ook naar toe geweest. Ik schreef al enkele pagina's eerder dat ik ook was geweest. Ik vond het fantastisch.

Ik ben een paar jaar geleden naar 'De driestuiversopera' geweest door het Noord Nederlands Toneel in samenwerking met NUHR. Dat was ook hilarisch (en Viggo Waas loopt daarin ook naakt over het podium  ;D).

Echt een aanrader Festen. Gaat het zien!!!!!







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Filmtip(s)
« Reactie #150 Gepost op: 6-04-2003, 16:04:57 »
en viggo waas loopt naakt over de buhne

 :oWaar kan ik reserveren?!?!  :P

Waar ik verder graag naar kijk:

The house of the spirits
The cider house rules
The color purple (was al genoemd geloof ik)
A perfect murder
The game







« Laatst bewerkt op: 6-04-2003, 16:05:26 door Tweety »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Filmtip(s)
« Reactie #151 Gepost op: 6-04-2003, 18:14:35 »
Films want daar ging dit eik toch over:
-Le fabuleux destin D'amelie Poulain
eindelijk iemand die die film ook kent! :D








Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Filmtip(s)
« Reactie #152 Gepost op: 6-04-2003, 18:58:32 »
Wel Annemieke ik ken m ook hoor! En ik vond het wel een grappige film! Maar helaas hoort ie nietin mijn top lijstje  ;D







When God created man, she was only joking!

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Filmtip(s)
« Reactie #153 Gepost op: 6-04-2003, 19:25:17 »
Ik wil Amelie ook nog steeds erg graag zien. Ik zag hem laatst op dvd ergens liggen, maar ik heb geen dvd=speler, dus dat is een beetje zinloos  ;D. Misschien hebben ze hem wel bij de videotheek...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Filmtip(s)
« Reactie #154 Gepost op: 6-04-2003, 19:45:10 »
Jahoor hebben ze!! Toen ik laatst in de videotheek was (nouehhh... in januari, met Daans verjaardag ;D), stonden dr tig exemplaren van Amelie, zowel dvd als video! En tis echt een superleuke film hoor, vind ik!! Heel erg grappig en heel erg origineel :D.








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Filmtip(s)
« Reactie #155 Gepost op: 6-04-2003, 21:00:51 »
The game

die heb ik op dvd ! machtige film hoor, je weet zelf niet meer wat je moet geloven en dan komt die scène op het dak zo onverwacht !!







banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Filmtip(s)
« Reactie #156 Gepost op: 6-04-2003, 22:11:22 »
playlist van festen te vinden op http://www.nuhr.net/ . spelen nog tot einde deze maand.


oja topfilm die ik nog vergeten was: the big lebowski.







« Laatst bewerkt op: 6-04-2003, 22:11:34 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Filmtip(s)
« Reactie #157 Gepost op: 7-04-2003, 11:20:53 »
Mooi lijstje Tweety, daar kan ik me wel in vinden! John Irving is mijn favoriete schrijver, dus the ciderhouse rules vond ik ook erg mooi.








A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Filmtip(s)
« Reactie #158 Gepost op: 8-04-2003, 19:53:58 »
Dank je Pino. Trouwens, je kijkt volgende week woensdag zeker wel om 20:30 uur naar V8 ?  ;)

Nog een filmtip voor volgende week:
Vrijdag 18 april 22:00 uur Yorin: "The talented Mr. Ripley"
Dezelfde avond 22:30 uur Net5: "Dangerous liasons" waarvan ik de clou de vorige keer geloof ik niet helemaal vatte...







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Filmtip(s)
« Reactie #159 Gepost op: 8-04-2003, 20:04:57 »
the talented mr. ripley vond ik niet zo'n heel goede film... ik weet niet maar ik had dr meer van verwacht. t is wel zo'n film die je eigenlijk gezien moet hebben, dus als je toch nix te doen hebt vrijdag is t best n aanrader. k zou dr alleen niet voor thuisblijven :)








Wij willen WIDM 5 in 2004!!!