Ik ben er nog niet uit wat ik van deze aflevering vind, maar dat komt vooral omdat Leo eruit ligt. Aan de ene kant begon ik dat vader-zoon-gebeuren een beetje zat te worden, aan de andere kant was Leo wel een van de smaakmakers van het seizoen en heel wat leuker om naar te kijken dan Wim, Sjoerd en Marian. Ik vind deze serie op alle vlakken een beetje vilein: de deelnemers komen op z'n zachtst gezegd niet helemaal als aardige personen naar voren (Bert blijf ik irritant vinden, Marian is nu een soort heks die alles en iedereen tegen elkaar uitspeelt en dat ook nog leuk vindt om te doen). Hiermee bedoel ik niet dat Bert en Marian ook echt zo zijn, maar zo worden ze wel in de montage getoond. Kim blijft me positief verassen, wat een leuke en fanatieke kandidaat! Wim vindt ik gewoon aardig en Sjoerd, tja die ik vind ik een beetje op de achtergrond blijven.
De eerste opdracht: leuk en goed uitgedacht! Ik snap alleen niet helemaal waarom Kim en Marian op zo'n onnozele manier werden vastgeketend. Ik vind het gewoon niet leuk om naar te kijken hoe mensen een lamme arm krijgen, zonder dat daar echt een goede reden voor is.
De eliminatieopdracht: tja ik kreeg ook zo'n Nyoman-gevoel. Ik vond het wel een leuke opdracht om naar te kijken, al speelt pech/geluk wel weer een grote rol. Volgens mij had Leo ook niet zo'n handige strategie, want hij liep rond op een plek waar amper mensen waren terwijl Bert gewoon in het midden van het centrum bleef.