Iedereen denkt dat hij gaat:
Ik stem op HIDM
Waarschijnlijk ben ik op weg naar de jury, maar misschien werkt het
Aaarghhh, die onzekerheid ineens! Pfff. Misschien ga ik wel
Hallo D*N! Ik schrijf vanavond Lan op mijn stembrief.
Geen muziek voor Molcrazy, die bewaren we voor de halve finale
Pfff, man Dennis, zoo zenuwachtig dat ik van dit spel word
Nou, ben benieuwd naar de opdrachten
O ja, het Frozenspel was wel leuk! Mooi gemaakt. Hopelijk weer spannende opdrachten! Alleen please geen muziek.
Het drama met de idol gaan we even overheen, ook omdat daar niet altijd even leuke dingen zijn gezegd
.
Dankzij de bekendmaking dat Hidm een idol had begint iedereen te twijfelen aan de idols:
ik wil nog eens kijken of er bij Abeltje een idol ligt
Lucy praat ons bij over deze drama aflevering:
OHMYGOD wat een drama-aflevering... Het begon al met de immuniteitsproef. Echt een superleuke proef, kudos naar de spelleiding voor het verzinnen! Het ging ook erg goed, volgens mij was mijn opdracht niet zo heel lastig, maar toen ging Hillo me lastigvallen. Hillo verplaatste me naar de verkeerde kant van het bord en toen moest ik ineens heel ver lopen. Dat was nog bijna gelukt ook, maar toen kwam Hans net op tijd bij mij om Elsa te bevrijden en won Niek alsnog. Niet dat het veel uitgemaakt had als ik immuniteit gehad had, maar oké. Wel beetje zuur.
En toen... De eilandraad. In mijn beleving was alles zo klaar als een klontje: Lan was een flipper die je nooit kon vertrouwen, dus die moest zo langzamerhand maar eens afvallen. Heel Trudeau zei het ermee eens te zijn en ook Hans zou meestemmen. Maar toen gingen ze dus ineens HIDM wegstemmen, omg!! En HIDM had een idol, omg!! En Roy was voor de verandering geen verrader, omg!! Zoveel verwarring heb ik nog nooit gehad. Maar goed, HIDM was mijn F2 en ik werd verraden door 3 mensen uit mijn F5, dus ik heb een beetje een probleem... De kans is het grootst dat ik volgende Eilandraad eruit lig, maar er is nog een ieniemini kansje dat ik het spel toch nog zo kan draaien dat ik verder kan komen. Hillo lijkt namelijk bereid te zijn om met mij, Hans en Roy op Lan te stemmen deze ronde. Lan heeft als enige meer tegenstemmen dan ik en als het goed is, zitten er aan die kant geen idols meer, dus dat zou betekenen dat ik deze ronde overleef en we de ronde daarna Niek/Swifty kunnen stemmen, afhankelijk van of een van de twee immuniteit wint bij de pegels. Dus er is een kans! Ik realiseer me dat Hillo net zo goed een verhaal tegen me kan ophangen zonder echt bereid te zijn me te redden, maar een andere mogelijkheid heb ik toch niet. Dus ik ga er maar even vanuit dat Hillo de waarheid spreekt en anders is het sowieso klaar.
Er zijn wel een aantal dingen waardoor ik denk dat Hillo best wel eens de waarheid zou kunnen spreken tegen mij. Hillo wilde HIDM helemaal niet weg hebben, hij wilde mij weghebben. Hij had namelijk een F2 met HIDM. Ik had ook een F2 met HIDM, dus nu we allebei geen F2 meer hebben, moeten we elkaar maar beschermen. Bovendien ziet Hillo Swifty als een grote bedreiging voor de winst, dus de F3 die hij met Swifty en Niek heeft, wil hij eigenlijk niet mee naar de finale. Ik vraag me af of het verstandig is voor hem om mij mee te nemen naar de finale, en het is voor mij ook eigenlijk niet slim om Hillo mee te nemen, maar goed. Ik heb geen andere keus en Hillo zegt dat ie het wel wil omdat niemand het verwacht. Dus laten we er maar vanuit gaan dat alles goed komt, meer kan ik nu toch niet doen.
Oh en btw, HIDM heeft dus over heel veel dingen wel tegen mij gelogen, dus ik vind hem ook niet zielig meer. Hij had niet alleen die idol waar ik niets van wist, maar hij had dus ook een F2 met Hillo en hij wist al veel langer dat Hillo de Trudeau idol had. Ohja, en hij heeft een fake idol geplaatst waardoor Niek nu denkt dat hij ook een idol heeft lol. Misschien is Hillo's Trudeau idol ook wel fake... We gaan het zien, ik ben benieuwd hoe het spel nu verder gaat!