Ik vind de boekenselectie erg interessant. Zeker het boek van Paulien Cornelisse moet er door de productie zijn neergelegd, want dit is (nog) niet vertaald in het Engels. Waarschijnlijk zijn de andere boeken dan ook doelbewust neergelegd (anders had Art ze ook niet weg hoeven te halen uit de boekwinkel). Dat hij ze zo nadrukkelijk laat zien, zegt denk ik ook wel wat.
Ik heb heel Amazon afgezocht naar dit Rembrandt-boek. Duidelijk is dat het lastig verkrijgbaar is
. Ik heb twee boeken gevonden die er enigszins op lijken, maar het toch niet zijn. De theorie dat er alleen een leeg notebook verkrijgbaar is met deze cover kan in ieder geval van tafel; er zijn wel degelijk boeken die dit schilderij op de cover hebben staan.
Rembrandt
--> het boek lijkt een studieboek te zijn over de schilder Rembrandt, er staat immers geen extra titel op, de schrijver is niet te lezen
Paulien Cornelisse - De verwarde cavia
--> humoristische roman die gaat over een 'cavia' die vertelt over het typische kantoorleven met bijbehorende jargon en relaties op de werkvloer
--> geschreven door winnares WIDM
Dr. Zakaria Erzinçlioglu - Every contact leaves a trace
--> het boek vertelt over de forensische wetenschappen, bijv. wat een bloedspetter kan vertellen over de moord
--> het boek is populair wetenschappelijk, zo geschreven dat ook leken het kunnen begrijpen (het wordt een page-turner genoemd)
E.H. Young - Miss Mole
--> het boek vertelt het verhaal van Hannah Mole, een veertigjarige vrijgezel, die alles doet om geld te verdienen, zo verhuurt ze zichzelf als gezelschap voor oude dames en is ze een huishoudster
--> Hannah Mole wordt beschreven als een vrouw met geheimen en dromen, die niet ten onder wil gaan in moeilijke omstandigheden
Ik denk dat deze boeken of iets zeggen over de mol of juist verwijzen naar kandidaten.