"Meen je dat werk2lijk, 20 kopjes thee opdrinken?" D*N was overduidelijk niet blij. Swifty kon haar lach bijna niet inhouden, en ook Starlight kon haar lach niet onderdrukken. "Nee joh, domkop," zo Starlight, "jij hebt zeker niet geluisterd naar Molcrazy toen hij de opdracht voorlas?"
Starlight: "Werkelijk waar, die D*N is een aardige jongen, en hij doet ook echt zijn best, maar soms luistert hij totaal niet. Of zou hij watjes in zijn oren hebben gedaan? Maar goed, vreemd is het wel dat hij de opdracht al vergeten is."
***Flashback***De 5 kandidaten zien op een vlak stuk grond 5 stoelen, een tafel en een hele rij met theepotjes staan. Nieuwsgierig lopen ze erheen, als plotseling Molcrazy een kaartje op tafel ziet liggen. Hij pakt hem op en leest hardop voor: "Welkom kandidaten met smaak. Voor jullie staan 20 theepostjes met 20 verschillende soorten thee. Op de potjes staat welke theesoort hierin zit. Jullie hebben 20 minuten de tijd om de verschillende smaken in je op te nemen. Dan zal ik een voor een jullie komen ophalen. Drink ze!"***flashback***
"Och ja," reageerde D*N, we moeten zo snel mogelijk de verschillende theesmaken in ons opnemen. Eens kijken welke ik hier heb." D*N schenkt Swifty en zichzelf een kopje in en leest voor "Ah, brandnetelthee, die herken ik wel denk ik." Swifty daarentegen had zo haar twijfels. "Brandnetelthee? Lijkt dat niet erg op kamillethee? Die had ik daarnet al." Mollenmania en Starlight hadden ondertussen een paar kopjes naast elkaar gezet om al die verschillende Indische theesoorten te proeven. "Darjeeling, Assam en Ceylon. Voor mij een pot nat. Oke, er zit wel een heel klein verschil tussen, maar of ik dat strakjes nog weet?" Mollenmania had er geen vertrouwen in of hij nog wel wist wat hij daarnet allemaal geproefd had.
Mollenmania: "Ik drink weleens thee, maar dan blijft het beperkt tot dat spul dat je hier in de Albert Heijn koopt. Ik koop daar ook weleens Ceylonthee, maar dat smaakt toch volgens mij heel anders dan hetgeen we hier drinken. Hopelijk hebben de anderen ook die problemen, want ik wil niet voor paal staan."
Molcrazy zat op zijn stoel aan een hoekje van de tafel rustig zijn ding te doen. Een voor een schonk hij een kopje in, nam een paar slokken, spuugde het professioneel weer uit, en dacht even na. Toen Swifty hem zo zag vroeg ze hem "Jij bent wel heel professioneel bezig, of ben je helemaal in gedachten verzonken?" Molcrazy antwoordde: "Op deze manier kan ik mij beter concentreren. Zo doe ik dat op school ook vaak. Ik onthoud zo ook vast meer smaken." Na 20 minuten lag de tafel bezaaid met lege kopjes, lege theepotjes en aantekeningen die sommigen hadden gemaakt.
Swifty: "Echt, wat een bende hebben ze ervan gemaakt. Ik schaamde me er wel een beetje voor, ook al deed ik lekker mee. Maar ja, dan zo de opdracht. Die zal vast iets te maken hebben met de verschillende soorten thee? Misschien wel een x aantal smaken herkennen? Hopelijk mogen we dat dan gezamenlijk doen, want ik vrees het ergste."
Ondertussen, elders op de plantage komen de 5 andere kandidaten aan op een theeveld. De kandidaten zien een groot veld, met theeplantjes, zover het oog reikt.
***Flashback naar die ochtend***In het hotel komen de kandidaten allemaal nogal slaperig naar beneden. Die rit in de kabelbaan is de meesten blijkbaar niet in de koude kleren gaan zitten. Vooral D*N en Lama1997 zagen er niet uit.
Spechteke: "Ik dacht dat die D*N zo'n goede zanger was. Kijk, dat Lama1997 nou een beetje schor klinkt, kan ik me wel indenken, want dat doet hij volgens mij niet iedere dag. Maar D*N? Daar heb ik op internet allerlei filmpjes met fantastische nummers door hem gezongen, voorbij horen komen. En dan zou hij van 6 simpele nummertjes hier zo schor gaan klinken?"
Als iedereen rustig aan het ontbijt zit, de croissantjes smeert, een kopje koffie drinkt, of de molboekjes bijwerkt, komt plotseling de dame van de receptie met een telefoon naar de tafel. "You have a phonecall" zei ze. Lucy griste de telefoon uit haar handen en nam aan. "Hi... Oke... Ahum? Is goed. Tot straks." De andere 9 kandidaten keken haar verbaasd aan. Miek1999 riep meteen: "Zou je niet eens snel zeggen hoe en wat?" Ze klonk een beetje geïrriteerd. "Rustig maar, hoor; dat was TimvDons met de volgende opdracht. Althans, daar ga ik wel van uit. Hij zei dat we ons moeten opdelen in een groep van 5 personen die smaak hebben, en 5 personen die een oog voor detail hebben. Oh ja, we moeten over 5 minuten beneden staan." Na het nodige gekwebbel en geroezemoes was men het er al snel over eens. Molcrazy, D*N, Starlight, Swifty en Mollenmania vonden dat ze wel smaak hadden, terwijl Wouterv, Lama1997, Lucy, Miek1999 en Spechteke een oog voor detail meenden te hebben."***Flashback***