Eindelijk is dat vrouwenpact doorbroken en krijgen we een totaal nieuwe dynamiek op het Tweede Kans eiland. JayJay weer de beste speler, die gaat nog eens een keer weggestemd worden vrees ik. Loek en Wietze zijn toch ook best goede proef spelers hoor. Had liever Loiza zien gaan in plaats Anouk omdat ze me van de vier vrouwen in dat pact nog het meest irriteert (al is dat niet het goede woord).
Wat me verder opvalt is dat ze zowel bij de nieuwe Expeditieleden als bij de groep van de Tweede kansers ze zich 'zo bewust zijn' dat ze iemand hun expeditie ontnemen. Maar wat ik dan wel hypocriet vind is dat er zo dramatisch wordt gedaan over snijden in eigen vlees, terwijl ze toch echt Rob al weggestemd hebben.
Ik vermoed ook dat afvallerseiland een soort derde kamp gaat worden. Want nu zitten Jasmine, Rob, John, Anouk en Jasper daar. Daar komt iemand bij, zijn ze met vier. Daarna komen er weer 2 afvallers waarvan er 1 blijft, zitten we op 5. Andere optie, die me meer logisch lijkt is dat we het volgende krijgen:
Kamp noord en zuid (8 kandidaten)
Kamp tweede kans (5-6 kandidaten)
Afvallerseiland (rond de 6 kandidaten)
Op afvallerseiland halen er 2 de samensmelting, de rest niet, bij de tweedekansers vallen er 2 af en 3-4 gaan er door en bij kamp noord en zuid ook 6 van de 8 door. Kom je op een samensmeltingsgroep van 12-14 kandidaten zoiets. Maar dat is allemaal een beetje wikken, wegen, koffiedik kijken wat ik nu doe. Feit blijft dat ik het eerste systeem van kandidaten wegsturen bij afvallerseiland en tweedekans raar vind t.o.v hoe ze het nu doen met een duel tussen beide afvallers en de andere eilandbewoners die safe zijn.
Ik vind het wel heftig dat al zo vroeg in de expeditie een eilandraad is met maar 4 deelnemers. Dan is de kans zo vroeg in de expeditie al 25% dat je er uitgestemd wordt.
Wat zou er eigenlijk gebeurd zijn als de dames hadden besloten echt bij elkaar te willen blijven en de loophole te gebruiken waarin ze allemaal 1 stem op elkaar in te zetten? Herstemming met de andere kampleden erbij? Eerdere stemmingen erbij pakken? Er zijn geen zwarte of extra stemmen er is geen echte tie-breaker of het moeten de resultaten in de laatste proef of proeven zijn. Ik vond het ook wel raar dat er geen stemming met de hele groep was omdat er nog maar 4 spelers over waren.