Auteur Topic: [WIDM] In de Media  (gelezen 15592 keer)

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #60 Gepost op: 14-02-2025, 18:03:38 »
Het is niet echt een spoiler, hoor. Ik heb mijn verdenkingen voor een deel dankzij dit forum/  ::tandpastasmiley::

Oh  ::rofl::  weet ik veel  ::ok::   ::regenboog::
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #61 Gepost op: 15-02-2025, 19:04:03 »
Ik heb denk ik dé "sleutel" gevonden, on de mol feilloos te ontmaskeren.

Wát hebben we daarvoor nodig?

Antwoord: een stuk of negen analisten, die met hun wetenschappelijke input allemaal bij een ándere kandidaat uitkomen......die het dan vervolgens niet blijken te zijn.

Voilá: er blijft dan automatisch 1 over.

Ik kan het ook anders zeggen: ik geloof niet in wat voor wetenschappelijke benadering dan ook......

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 20-02-2025, 20:02:35 »
De finale niet met groot publiek dit jaar.

Wat fijn!  ::bravo::

Wat n achterlijk gedoe was dat

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #63 Gepost op: 20-02-2025, 21:06:25 »
De finale niet met groot publiek dit jaar.

Wat fijn!  ::bravo::

Wat n achterlijk gedoe was dat

Nouja, ik lees iets over 300 personen. Dat is nog altijd 289 mensen teveel... ;)
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 20-02-2025, 22:15:14 »
Nouja, ik lees iets over 300 personen. Dat is nog altijd 289 mensen teveel... ;)

::rofl::
Eens

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 20-02-2025, 22:59:32 »

::rofl::

Ik ben heel benieuwd hoe het eruit komt te zien. Hopelijk voldoende tijd voor mollenacties en om de winnaar in het zonnetje te zetten.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 27-02-2025, 20:29:19 »
Er is zojuist in Leuven op n gebouw geprojecteerd dat de Mol begint op 23 maart 20:15

Week ervoor waarschijnlijk cafe de mol

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #67 Gepost op: 27-02-2025, 23:35:59 »
Er is zojuist in Leuven op n gebouw geprojecteerd dat de Mol begint op 23 maart 20:15

Week ervoor waarschijnlijk cafe de mol
::hyper:: ::boogie::
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #68 Gepost op: 28-02-2025, 12:56:53 »
Die kloktijd staat er los van.

Dat was de tijd op dat moment.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #69 Gepost op: 1-03-2025, 17:13:18 »
Waar moet je dít artikel nou plaatsen? Het stond op de site van Omroep Brabant, en dus hoort het thuis in dit topic.

Veel mensen herinneren Cor van Driel nog wel. Ik herinner me hem vooral van de uitspraak: "ik had niets tegen de mol, maar nu wél". Dat sloeg op de opdracht met de zandloper, waarbij mol Nico slechts 1x vergat te turven, waardoor de opdracht mislukte.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #70 Gepost op: 1-03-2025, 17:23:37 »
Wow Cor  ::bravo:: leuk nog eens iets van hem te zien. Hier een linkje naar het volledige artikel

"Ik zou zo graag nog een keer willen meedoen!", verzucht de oud-manager. Zijn leeftijd is daarbij geen belemmering, benadrukt hij. "Ik kan op mijn 85e nog altijd redelijk veel."

Dat zou leuk zijn ;D Of laat ze hem anders een keer aan de desk bij Moltalk zetten of zo (of in het publiek).
« Laatst bewerkt op: 1-03-2025, 17:29:29 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 1-03-2025, 17:42:07 »
Wat een leuk artikel! Zou mooi zijn als Cor op een of andere manier kan meedoen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 1-03-2025, 17:49:32 »
Ontzettend leuk om te lezen!
De eerste serie die ik zag van widm en ik herinner me Cor nog heel goed inderdaad spelend op de doedelzak, maar ook ging hij in de auto slapen.
Bedankt voor het plaatsen!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #73 Gepost op: 6-03-2025, 23:02:27 »
Bij "Eva" vandaag waren Merel Westrik, Jurre Geluk, Kees Tol en Jeroen Kijk in de Vegte uitgenodigd en Eva kondigt ze aan als de vier van de "allerbeste mollen uit de geschiedenis van het programma". Is natuurlijk subjectief, maar teleurstellend dat de echte beste mollen ooit, zoals Jan Versteegh en Dennis Weening, niet uitgenodigd waren in dat opzicht. (Of misschien zijn zij gewoon teveel commerciële zender figuren).

Jeroen vertelde dat niet alle nieuwbakken mollen zaten te wachten op tips van oud-mollen (maar noemde geen namen). Kees vertelde dat hij heel erg zichzelf is gebleven en geen andere rol hebt aangenomen. Jeroen vond Kees erg inspirerend door het plezier wat hij had en uitstraalde in het molschap. Kees vertelde dat hij het moeilijk vond wanneer de camera's uitgingen, maar zijn rol als mol gewoon doorging. En dat het spel 24 uur per dag doorging, ook tijdens het eten. Hij heeft zelf het 'Bier en Tieten Tijd'-concept geïntroduceerd, zodat hij zelf ook even kon ontspannen  ::rofl::  Er ging wat mis voor Kees toen hij de moltest moest maken terwijl de zon net aan het ondergaan was. En de regisseur zei tegen Kees: 'Die zon verwijnt achter de berg, doe jij even twee keer moeilijk kijken naar dat scherm, heb jij die test gedaan. Binnen één minuut kan de volgende kandidaat door.' Maar het was wel een enorm risico, aangezien niemand anders in één minuut die test deed. Terwijl Kees geen vraag gelezen had. En het probleem werd acuut toen in de bus de andere deelnemers gingen vragen: "Wat had jij nou ingevuld bij vraag 15? Had jij nou onderbroek met streepje of bh ingevuld?" "Ja die was moeilijk hé", reageerde Kees dan, die geen enkele vraag had gezien. In de stress heeft hij toen tijdens een plasstop de productie gevraagd hem die vragenlijst over de wc deur heen te geven, zodat hij snel al die vragen kon lezen. Doorgespoeld door het toilet, en toen kon hij meepraten  ;D

Voor Merel was het een droom die uitkwam om van betrouwbare nieuwslezer naar hufter te gaan. Ze heeft haar chaotische kant en haar neiging vragen te stellen uitvergroot om te kunnen mollen. Ze had in het begin het gevoel dat iedereen in de groep meteen kon zien aan haar dat ze de mol was, maar kwam er al snel achter dat mensen vooral met zichzelf bezig waren en de molpuzzel in hun eigen hoofd, en toen kon ze meer losgaan als mol. En toen zocht ze de randjes ook wat op.

Jurre heeft zijn sociale kant ingezet en gebruikte het feit dat mensen zich snel vertrouwd bij hem voelen, om dan als mol snel uit hun vizier te raken. Hij vond het nepjuichen wanneer een opdracht gelukt was heel erg irritant.

Jeroen zette de groep aan tot het nemen van rare beslissingen, en legde de schuld daarvan vervolgens bij de anderen neer. Jeroen vond het erg lastig om te blijven onthouden wie hij welke leugens en verhalen had verteld, en om die administratie in zijn hoofd op orde te houden en niet door de mand te vallen. Hij was niet bang zich te verspreken, maar heeft in Italië wel gehad dat hij bij Peggy Vrijens op de kamer lag en had gedroomd dat hij iemand had verteld dat hij de mol was. En hij werd vervolgens helemaal gestrest wakker, niet wetend of hij Peggy daadwerkelijk had verteld dat hij de mol was. Maar hij kon het haar niet vragen en is toen eigenlijk gewoon er overheen gestapt (dus anders dan de Vlaamse mol die helemaal in de war raakte ervan en psychisch niet meer verder kon met het molschap toen... en die ook écht in zijn slaap had gepraat).

Eva Jinek zelf zegt nooit de mol te kunnen spelen, omdat ze in het vliegtuig waarschijnlijk al zou uitschreeuwen dat ze de mol is.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2025, 23:07:04 door Nat007 »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #74 Gepost op: 6-03-2025, 23:28:10 »
Heel maf, maar wel waar:

De koker die Kees in beeld uit de achterzak van Tim jatte, ligt nu  hier thuis. Grappig om na 12 jaar dat fragment nog eens terug te zien.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 7-03-2025, 00:15:16 »
Het meest opvallende aan dit item vond ik dat Eva niet de obligatoire vraag stelde aan de ex-mollen: wie denk je dat de mol is.
Ik denk dat ze het hierover al met deze vier heeft gehad en dat ze alle vier dezelfde naam noemden en wat mij betreft kan dat er maar één zijn: Stijn. Dus ik denk dat die vraag daarom in de uitzending niet is gesteld.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #76 Gepost op: 7-03-2025, 00:17:58 »
Heel maf, maar wel waar:

De koker die Kees in beeld uit de achterzak van Tim jatte, ligt nu  hier thuis. Grappig om na 12 jaar dat fragment nog eens terug te zien.

Wat gaaf! Ja dat was een geweldige mollenstreek van Kees en dus een iconische koker  ::ok::

Het meest opvallende aan dit item vond ik dat Eva niet de obligatoire vraag stelde aan de ex-mollen: wie denk je dat de mol is.
Ik denk dat ze het hierover al met deze vier heeft gehad en dat ze alle vier dezelfde naam noemden en wat mij betreft kan dat er maar één zijn: Stijn. Dus ik denk dat die vraag daarom in de uitzending niet is gesteld.

Mee eens! Die vraag is dus overgeslagen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 7-03-2025, 08:08:34 »
Dat is inderdaad bijzonder.
Maar wat mij wel opvalt, is dat vaak oud mollen de nieuwe mol helemaal niet kunnen raden.
En dat is niet alleen bij Moltalk, maar ook op Instagram.
Je zou verwachten dat het voor hun makkelijker is nadat ze zelf de mol geweest zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2025, 08:24:43 door Mol1991 »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 7-03-2025, 11:13:40 »
Dat is inderdaad bijzonder.
Maar wat mij wel opvalt, is dat vaak oud mollen de nieuwe mol helemaal niet kunnen raden.
En dat is niet alleen bij Moltalk, maar ook op Instagram.
Je zou verwachten dat het voor hun makkelijker is nadat ze zelf de mol geweest zijn.
Ik denk dat ze het wel weten en tussen de regels door wordt het verklapt!
Eva: ‘beste mollen ooit’ , dat was dan zo want Maaike wordt de beste mol ooit, want niet geraden.
Kees had zoveel lol in zijn rol, dat heeft Maaike ook duidelijk.
Merel was eerst bang dat iedereen het van haar gezicht aflas, na een paar opdrachten werd ze steeds brutaler en liep zelfs met het bordje ‘mol’ op haar voorhoofd. Maaike zei precies hetzelfde en is in de loop van de tijd ook steeds brutaler geworden door gewoon te zeggen wat er ging komen, bv ‘tien halen’ en ‘the Shining’.
Jeroen zegt dat hij opzetjes gaf maar dat hij de anderen het werk liet doen. Is ook Maaike’s tactiek, bv bij de vrijstellingsopdracht waar anderen de hoge bedragen boden.
Jurre zegt dat zijn sterkste punt was vertrouwen wekken bij de anderen. Is ook een van Maaike’s kwaliteiten, daarom wordt ze niet geraden.

« Laatst bewerkt op: 7-03-2025, 11:19:26 door Run »

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #79 Gepost op: 7-03-2025, 11:46:56 »
De koker die Kees in beeld uit de achterzak van Tim jatte, ligt nu hier thuis.
Maar de vraag is: is die open geweest? ::rofl::

Bij "Eva" vandaag waren Merel Westrik, Jurre Geluk, Kees Tol en Jeroen Kijk in de Vegte uitgenodigd en Eva kondigt ze aan als de vier van de "allerbeste mollen uit de geschiedenis van het programma".
'vier van de allerbeste mollen' is gewoon televisietaal voor 'vier mollen die toevallig konden' want dat laatste zeg je natuurlijk niet. ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas