Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Levenslied  (gelezen 13610 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Levenslied
« Reactie #60 Gepost op: 19-01-2025, 17:18:19 »
Lamp is ook een onmogelijk woord, daarvan snap ik ook nog wel dat je dan maar gewoon een woord aanpast in een niet-gerelateerd nummer. Je kunt een nummer kiezen met 'light', maar dan wordt het alleen maar onwaarschijnlijker dat iemand op lamp komt.

The Lamb Lies Down on Broadway. Een ander woord natuurlijk, maar komt qua klank nog wel enigszins in de buurt.
Maar van voor Sophie's geboorte natuurlijk en ook wat minder bekend.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 19-01-2025, 17:25:33 »
Ik dacht aan: I got the key, I got the secret..
Klopt. Was een nummer 1 hit in 1993 van Urban Cookie Collective. Misschien wel het meest succesvolle nummer met secret in de titel.

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 19-01-2025, 17:29:36 »
Er hing een banner voor Valentijsdag. Doet aan de ballon denken bij Anna Gimbrere.
Is er iemand jarig op 14 februari?
https://www.radionacional.co/cultura/tradiciones/historia-del-dia-del-amor-y-la-amistad-en-colombia-septiembre
Dat wordt daar meestal niet in februari maar pas in september gevierd.

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Levenslie
« Reactie #63 Gepost op: 19-01-2025, 17:41:06 »
Van achter je pc of met je telefoon in de hand en Google binnen handbereik is het natuurlijk makkelijk om wat geschikte titels te vinden, maar kom er maar eens op als je daar staat in de karaokebar, onder tijdsdruk…

Van achter zijn of haar computer is elke molloot een held in elke opdracht.  :)

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 19-01-2025, 17:53:06 »
DAt geheim vond ik ook moeilijk.

Bij I want to break free riep ik meteen stofzuiger.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 19-01-2025, 18:43:57 »
Lamp is ook een onmogelijk woord, daarvan snap ik ook nog wel dat je dan maar gewoon een woord aanpast in een niet-gerelateerd nummer. Je kunt een nummer kiezen met 'light', maar dan wordt het alleen maar onwaarschijnlijker dat iemand op lamp komt.

Paradise by the dashboard light.  ::tandpastasmiley::

Offline Draaksje

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 19-01-2025, 18:56:57 »
Leuke opdracht.  Maar waarom een stel grote ogen opzetten bij dat woord (Sam) soms werd afgekeurd, terwijl anderen ermee wegkwamen (Roos bijvoorbeeld, die bij 'beautiful' zowel grote ogen opzette als een hoofdknik gaf en een vinger uitstak), is niet helemaal duidelijk.

Dit vond ik ook 
Het was nogal met de natte vinger wat mocht en wat niet  ::rofl::
Ook Nora was duidelijk aan het maken dat ze volledig fout aan het zoeken waren, maar dat kleine knikje van Sam was te veel?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 19:22:42 door Draaksje »

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 19-01-2025, 19:05:39 »
"O middernacht, schijn een lichie op mij" dacht ik gelijk bij lamp. (Drukwerk) Maar thuis op de bank is alles makkelijker.

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 19-01-2025, 19:07:57 »
Ik, Noord Hollander van geboorte, dacht ook dat het om sr. ging hoor, haha. En ik kon ook niet snel op een nummer met ‘secret’ komen...
Bijvoorbeeld ‘Do you want to know a secret’ van The Beatles. Maar daar moet je onder stress maar opkomen natuurlijk.
"O middernacht, schijn een lichie op mij" dacht ik gelijk bij lamp. (Drukwerk) Maar thuis op de bank is alles makkelijker.
Ik ook!
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 19:09:42 door Starry Night »

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #69 Gepost op: 19-01-2025, 19:20:27 »

Niet mee eens. We moeten kunnen zien wie wat heeft gedaan. Of zat er een veel te duidelijke Mol-actie tussen?

Wij moeten niks. Jij zou dat graag willen denk ik. Maar dan worden uitzendingen echt 2 a 3 uur als elk detail getoond moet worden van elke opdracht.

De strekking was nu duidelijk dus dan kun je de 2e ronde iets vlotter af doen.

Er moeten ook keuzes gemaakt worden wat de uitzending haalt en wat niet.
Nu was de 2e ronde niet perse heel interessant schijnbaar. En dan laat je dingen weg. Waren er belangrijke acties/momenten geweest in die 2e ronde dan was dat vast uitgelicht.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 19-01-2025, 19:57:59 »
Ik vind dat de kijkers moeten kunnen zien wat de kandidaten deden en waardoor er wel of niet werd gescoord. Dat is essentiële informatie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MissLeonie91

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 19-01-2025, 21:43:11 »
Wat mij opvalt is dat Stijn met geen enkel goed antwoord meegaat en overal iets anders van probeert te maken. ‘Kluis’ bijvoorbeeld bij uitbreken. Duidelijk voor true (waarheid) gaan.
En dan zo’n showtje doen en iedereen laten lachen zodat ze het je vergeven. Slim

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 19-01-2025, 21:43:31 »
Deze opdracht is vrijwel onmogelijk om goed uit te voeren. Het is extreem moeilijk om daar ter plekke meteen een juist liedje te kiezen. Ik heb voor de grap meegedaan en kwam bij veel trefwoorden ook niet op een goed liedje (terwijl ik toch flink veel muziek ken). Je denkt al snel te ver door, zoals Gabriel met Kleine jongen. Ik heb nog geen een liedje kunnen bedenken rondom het woord lamp (wel rondom het woord licht, maar lamp?). Liefde is dan weer super gemakkelijk te bezingen.

Mogelijke molacties zijn:
- raar liedje kiezen, waardoor jouw woord niet geraden wordt
- moeilijk woord kiezen om te bezingen
- liedjes van anderen verkeerd interpreteren en bijsturen als het goede woord wordt gekozen
- vals zingen (onmogelijk voor iemand van wie de groep weet dat die goed kan zingen)
- de spelregels overtreden door de tekst te veranderen, uit te beelden of de groep middels bewegingen te bevestigen

Gezien de hoeveelheid mogelijke molacties kun je niet zo veel uit deze opdracht halen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 19-01-2025, 22:20:33 »
"De Lamp" van De Kreuners: Dit nummer beschrijft een persoon die gewaarschuwd wordt voor zijn gedrag en de gevolgen daarvan.

"De Lamp Ging Oet" van Rowwen Hèze: Dit lied vertelt het verhaal van een man die verandert onder invloed van alcohol, wat leidt tot conflicten en uiteindelijk het 'uitgaan van de lamp'.

"Burning of the Midnight Lamp" van The Jimi Hendrix Experience: Dit nummer werd uitgebracht in 1967 en is bekend om zijn psychedelische geluid en het gebruik van een wah-wah pedaal op de gitaar.

"Genie of the Lamp" van Mac Dre: Een hiphopnummer waarin de artiest zijn wensen en verlangens bespreekt, vergelijkbaar met het verhaal van Aladdin en de geest in de lamp.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 19-01-2025, 22:44:00 »
Al googelend kom ik ook op liedjes, het gaat erom of je dat ter plekke kunt bedenken. (De liedjes die hierboven genoemd zijn, ken overigens niet)

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 19-01-2025, 23:21:36 »
Deze opdracht is vrijwel onmogelijk om goed uit te voeren. Het is extreem moeilijk om daar ter plekke meteen een juist liedje te kiezen. Ik heb voor de grap meegedaan en kwam bij veel trefwoorden ook niet op een goed liedje (terwijl ik toch flink veel muziek ken). Je denkt al snel te ver door, zoals Gabriel met Kleine jongen. Ik heb nog geen een liedje kunnen bedenken rondom het woord lamp (wel rondom het woord licht, maar lamp?). Liefde is dan weer super gemakkelijk te bezingen.

Mogelijke molacties zijn:
- raar liedje kiezen, waardoor jouw woord niet geraden wordt
- moeilijk woord kiezen om te bezingen
- liedjes van anderen verkeerd interpreteren en bijsturen als het goede woord wordt gekozen
- vals zingen (onmogelijk voor iemand van wie de groep weet dat die goed kan zingen)
- de spelregels overtreden door de tekst te veranderen, uit te beelden of de groep middels bewegingen te bevestigen

Gezien de hoeveelheid mogelijke molacties kun je niet zo veel uit deze opdracht halen.
Vals zingen vind ik best risicovol als je goed kan zingen, ook als de rest dat niet weet. Je zult een dag later met iemand op een kamer slapen en spontaan gaan zingen onder de douche. Valt het je kamergenoot gelijk op dat je de opdracht verknald hebt.

« Reactie #76 Gepost op: 20-01-2025, 03:48:45 »
Aangezien er bij de 2e ronde niet veel verdiend is kan je zeggen dat het niet veel aan is om te hoeven zien... maar aan de andere kant kan het zijn dat de mol goed heeft gemold, of de avond was te lang en te gezellig met een drankje, we weten het dus niet en misschien komt het terug in de laatste aflevering.

Vond het raar wat goed gekeurd werd als helpen en wat niet (knikje van Sam), inconsequent.. jammer.

Bij lamp dacht ik meteen aan Shine van de toppers  ::rofl:: mja kom dan maar op Lamp nog steeds, lastig woord.

Offline JanneMol

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 20-01-2025, 09:39:11 »
https://www.radionacional.co/cultura/tradiciones/historia-del-dia-del-amor-y-la-amistad-en-colombia-septiembre
Dat wordt daar meestal niet in februari maar pas in september gevierd.

Je hebt het verkeerde land. Ze zijn in Cambodja, niet in Colombia. Ik kan vrij veel artikelen vinden over Valentijnsdag in Cambodja, die gewoon op 14 februari valt.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #78 Gepost op: 20-01-2025, 10:56:53 »
Bart Kaëll ken ik wel, maar dat liedje zegt me dan toch weer niets...

Idem hier. Die radiozender luister ik toch niet naar.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 20-01-2025, 13:22:12 »
Ik vraag me af of die montage wel klopte.
In de tweede ronde horen we Nora The Final Countdown van Europe zingen waar ze best wel de nadruk legt op het woord count down. Via een tussenshot van Bridget horen we hierna Sam ABC van Jackson 5 zingen. Dit fragment wordt afgekapt op 'one two three' en dan zien we dat Roos het bord met 'tellen' omhoog steekt waarna Rik zegt "En dat is goed".

Hebben 2 kandidaten hetzelfde woord moeten uitbeelden? Hoe verzin je zo snel ABC bij het woord tellen? ABC is spellen. Ja, ik weet het, in de tekst ervan komt ook voor 'it's as simple as 1, 2 3'. Hoe kun je het woord tellen missen bij dat legendarische nummer van Europe.
Zou het niet zo kunnen zijn dat het woord tellen is geraden bij Nora en niet bij Sam?
« Laatst bewerkt op: 20-01-2025, 13:27:01 door MartinJ »