Auteur Topic: Bizarre theorieën/waargebeurde verhalen WIDM  (gelezen 6251 keer)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
Re: Bizarre theorieën/waargebeurde verhalen WIDM
« Reactie #20 Gepost op: 5-02-2025, 10:48:39 »
Charlotte was wat ze in het Zuid-Afrikaans zo treffend 'een oogplesiertjie' noemen, maar helaas niet de Mol.

Met dat eerste meer dan akkoord ;) Maar voor mij zal ze in dat seizoen altijd de mol blijven, al is het maar uit protest naar de echte mol van toen ;D

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #21 Gepost op: 7-02-2025, 00:32:00 »
Met dat eerste meer dan akkoord ;) Maar voor mij zal ze in dat seizoen altijd de mol blijven, al is het maar uit protest naar de echte mol van toen ;D

De eerste en enigste keer dat ik volmondig vanaf aflevering 1 de juiste mol durfde te benoemen. ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #22 Gepost op: 7-02-2025, 08:42:28 »
De eerste en enigste keer dat ik volmondig vanaf aflevering 1 de juiste mol durfde te benoemen. ::rofl::

Straf dat je Charlotte al zo snel doorhad  ::rofl::! Ik had ze pas na aflevering 2 volledig in het vizier  ::ok:: >:D

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 7-02-2025, 22:08:14 »
@Michmol

Weet jij hoe dat met Astrid in 2004 zat?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #24 Gepost op: 8-02-2025, 00:19:08 »
Er was geen WIDM in 2004.

Je bedoelt 2003.

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #25 Gepost op: 8-02-2025, 08:45:59 »

Je bedoelt 2003.

Jawel toch? Dit is het seizoen in Canada. 2003 was het seizoen in Portugal.

Online edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 8-02-2025, 09:21:10 »
Jawel toch? Dit is het seizoen in Canada. 2003 was het seizoen in Portugal.
2003 was Canada, Portugal was 2002.
Het eerste seizoen is over een jaarwisseling uitgezonden (1999-2000), seizoen 2 in 2001. In 2004 was er inderdaad geen Wie is de Mol. Het eerste seizoen met BN'ers was 2005 en daarna was er ieder jaar een serie.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #27 Gepost op: 8-02-2025, 11:15:13 »
"Portugal" werd opgenomen in september 2001. Ze zaten daar ten tijde van de aanslagen op onder meer het WTC en het Pentagon.

2004 was het jaar van het lobbyen. De Avro werd bestookt met telefoontjes, omdat veel kijkers niet blij waren met hun besluit om de stekker uit het programma te trekken.

Het vervolg is bekend.

Offline WhoIsTheMole2

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 9-02-2025, 20:31:09 »
WIDM 2005 is inderdaad een interessante casus voor dit soort zaken. Volgens mij is daar veel misgegaan. Dat is alleen al te zien als je naar het seizoen kijkt op basis van dynamiek tussen de kandidaten. Het is een bij uitstek geschikt seizoen als analyse voor hoe ook een succesvolle televisieshow te maken kan krijgen met controversie.

Dank voor alle input iedereen! Ik ben benieuwd of er nog meer naar boven komt, ook met betrekking tot andere seizoenen.

Het zou tof zijn als er ooit een deep-dive interview komt met bijv. Rick of een ander voormalig crewlid, zoals een tijdje geleden ook met Anton is gebeurd. Of met kandidaten uit diverse seizoenen. In 25 jaar tijd zal er behoorlijk wat achter zijn gehouden, zowel positief als negatief.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2025, 10:55:55 »
2005 had zoveel gedoe dat het een wonder is dat ze het voor herhaling vatbaar vonden met BN-ers  ::tandpastasmiley::

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #30 Gepost op: 10-02-2025, 17:44:14 »
Het lijkt me geweldig als er eens een keer een documentaire komt die helemaal aan dat seizoen gewijd is. Reconstrueren wat er allemaal mis is gegaan, interviews met alle kandidaten, heerlijk!

Offline WhoIsTheMole2

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 24-02-2025, 13:33:12 »
Het lijkt me geweldig als er eens een keer een documentaire komt die helemaal aan dat seizoen gewijd is. Reconstrueren wat er allemaal mis is gegaan, interviews met alle kandidaten, heerlijk!
Ja, dat zou fantastisch zijn. En volgens mij zag ik Michmol hier naar verwijzen in een ander topic; Lottie en Jim waren bij nader inzien wel heel erg close op sommige momenten. Was daar sprake van een affaire, haha?

Oh, ander punt! In 2013 wisten Paulien, Janine en Carolien natuurlijk al vroeg wie de mol was. Dat is algemeen bekend. Maar dat Kees zich versprak, had daar alles mee te maken. Hij heeft wel eens verteld dat hij bij de savanne-opdracht met quads het woord 'quad' liet vallen terwijl hij met de drie dames liep - nog voor de opdracht was begonnen. Op zich niets geks, maar Art had het specifieke gedeelte van quads nooit in zijn uitleg/presentatietekstje benoemd. Het moest dus wel voorkennis zijn. Vanaf dat moment was het duidelijk voor de drie dames: klaar is Kees.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #32 Gepost op: 24-02-2025, 13:42:49 »

Je bedoelt 2003.

Wat een verschrikkelijk jaar moet 2004 zijn geweest.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #33 Gepost op: 24-02-2025, 14:06:42 »
Ja, dat zou fantastisch zijn. En volgens mij zag ik Michmol hier naar verwijzen in een ander topic; Lottie en Jim waren bij nader inzien wel heel erg close op sommige momenten. Was daar sprake van een affaire, haha?

Misschien is de term 'affaire' wel wat zwaar aangezet, maar het is duidelijk dat zij erg van elkaar gecharmeerd waren - in elk geval Jim van Lottie. In de reguliere afleveringen kwam dit, behalve bij de opdracht met de vrachtwagentrein, niet eens zozeer in beeld, maar in de terugblikaflevering waren ze heel erg close. In één van de laatste shots houdt Angela, omringd door de kandidaten, een soort afscheidswoord, waarbij Jim op de achtergrond staat met een arm om Lottie heen en haar zelfs een kus geeft. Daarna zijn ze volgens mij nooit samen gezien, dus het zal wel doodgebloed zijn.

Elders haalde ik aan dat Marc-Marie tegenwoordig een podcast heeft met Isa Hoes. Daarin komt ook zijn deelname aan WIDM met enige regelmaat langs. Zo zei hij dat hij het nog altijd het leukste vindt dat hij ooit voor televisie heeft gedaan. Een ander grappig verhaal vond ik dat dankzij die tijdelijke zwarte tattoo die hij op zijn kuit liet zetten nog wekenlang last heeft gehad van verbranding door de zon.

Opmerkelijk vond ik zijn herinnering in de meest recente podcast, dat het luxeresort op Bali (waar ze de laatste drie afleveringen logeerden) aan de achterkant uitkeek op een sloppenwijk, en dat de kandidaten  zich daar zo ongemakkelijk bij voelden.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 14:34:44 door Michmol »
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 24-02-2025, 14:35:23 »
En Airen is geloof ik zelfs getrouwd met haar lover. Waargebeurd verhaal.

WIDM produceert net zoveel babietjes als Boer Zoekt Vrouw hoor. Bijna waar.
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 25-02-2025, 07:20:02 »
Taeke Taekema en Airen Taekema met hun 2 kindjes in de Jubileumeditie ???
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #36 Gepost op: 25-02-2025, 09:00:38 »
Ze hebben Portugal wel als favoriet vakantieland. Maar zitten dan in de buurt van Porto.

Ik heb de terugblik van seizoen 5 nog eens teruggekeken. Maar daaruit is nog steeds niet goed af te leiden of Roeland wel of niet de aanvankelijke mol was.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 25-02-2025, 09:13:54 »
Ik heb de terugblik van seizoen 5 nog eens teruggekeken. Maar daaruit is nog steeds niet goed af te leiden of Roeland wel of niet de aanvankelijke mol was.
Seizoen 5, was mijn eerste seizoen dus ik moest er nog inkomen.
Een vriendin van mij die widm niet meer kijkt, omdat ze met onbekende leuker vind. En ze gaf ook als reden aan dat de mol toen heel makkelijk was sinds aflevering 1 en dat was in haar ogen Yvon en daarom vond ze minder leuk om te kijken. Dus ik heb een vermoeden dat het gerucht van Roeland de mol is, gewoon een gerucht was en niks meer dan dat.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #38 Gepost op: 25-02-2025, 09:22:38 »
Ik heb altijd die uitspraak van Yvon in mijn gedachte gehad. Graven als een kip zonder kop, ondersteund door de beelden op het strand.

En ook bij het openen van de tonnen speelde zij een bedenkelijke (in het spel dan) rol. Bij mijn weten was Roeland daar nog bij, maar dat weer ik niet zeker.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 25-02-2025, 09:54:30 »
En ook bij het openen van de tonnen speelde zij een bedenkelijke (in het spel dan) rol. Bij mijn weten was Roeland daar nog bij, maar dat weer ik niet zeker.
Heb even gekeken, maar Roeland was er toen nog bij.