Poll

Wie is de Mol?

Alexy
8 (7%)
Michèle
62 (53.9%)
Nimrod
12 (10.4%)
Sarah
33 (28.7%)

Totaal aantal stemmen: 115

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 25554 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #460 Gepost op: Gisteren om 12:05:24 »
Jan was inderdaad fenomenaal. En is totaal onvergelijkbaar met Sarah. Immers Jan was echt super in your face keihard aan het mollen terwijl Sarah simpelweg niets uitvoert. Dit ten voorbeeld:

Dus de perfecte molactie die Sarah hier doet is volgens jou:
1. Risico nemen om eigen helm te sabboteren bij de tussenstop
2. Van zodra ze mogen zingen elke keer 2 correcte foute antwoorden doorseinen.
3. Ondanks de hard stand van de lach-helm heeft ze maar €300 euro meer uit de pot gehouden dan Alexy, 8 keer niet lachen tegenover 5 keer.
En wat nog het belangrijkste is: ze gebruikt de escape niet eens! Dat ben je absoluut verplicht te doen als mol. Dan wil je wel van de daken schreeuwen dat jouw helm gesaboteerd was, want dat ontlast jou immers. Nu krijgt ze verdenkingen op zich omdat ze meer lacht dan Alexy. Dat wil de mol ab-so-luut niet. Als kandidaat wil je alle info juist voor je houden.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #461 Gepost op: Gisteren om 12:16:03 »
Als de opdracht op het punt van mislukken staat, en het enige wat je als mol moet doen is je mond houden...dan lijkt het me heel, heel sterk dat de mol ineens toch het juiste antwoord geeft, voor 1000 euro. Eigenlijk gewoon onmogelijk.

Als de molstrategie was om hier te winnen en door te gaan (wat ik niet verwacht, maar vooruit), waarom wacht ze dan zo lang met de goede landen noemen en laat ze Pedro alles doen? Dan kan je als mol beter volledig gaan voor vertrouwen winnen en een heleboel landen opnoemen.

Het is op alle vlakken volledig onlogisch voor een mol, en tegelijkertijd perfect kandidaats.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #462 Gepost op: Gisteren om 12:25:44 »
Inderdaad, of je plan is om tot bij Gilles te geraken zonder je wat aan te trekken van die €1000 euro of je plan is om die €1000 euro niet in de pot te brengen.
Ik zie niet echt een andere optie.

Ze kiest hier voor de optie om de €1000 euro in de pot te brengen, maar dan draagt ze 0 glazen. Moet ze als eerste gaan tegen de kandidatenploeg Hilde en Rusiana. Mag Hilde die tweede aan beurt komt tegen de mol 5 glazen in haar handen dragen, terwijl het de bedoeling was dit alleen op de plateau of het kostuum te doen. Pedro draagt 20 glazen op die plateau alleen al, moesten ze zeggen tegen Hilde dat het niet mocht had ze 19. Gevolg de mol mag verder, dit doen ze dus niet.
De mol krijgt geen enkele ondersteuning of voordeel van de productie uit in deze wagon... Heel onlogisch voor mij als Sarah dan toch de mol is.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #463 Gepost op: Gisteren om 19:01:39 »
Dus de perfecte molactie die Sarah hier doet is volgens jou:
1. Risico nemen om eigen helm te sabboteren bij de tussenstop
2. Van zodra ze mogen zingen elke keer 2 correcte foute antwoorden doorseinen.
3. Ondanks de hard stand van de lach-helm heeft ze maar €300 euro meer uit de pot gehouden dan Alexy, 8 keer niet lachen tegenover 5 keer.

Wie de laatste slag mag doen valt perfect uit te rekenen, ze moesten sowieso binnen 9 slagen.
Als je als derde slaagt zoals Michèle slaag je toch altijd slag 3, 6 en 9. Dat de bal zo dicht bij de hole ligt is puur toeval door de goede slagen van Nimrod en Pedro.
Sarah is een lachebekje, dat moest gecompenseerd worden. En mooi niet opvallend zo toch? Welke mol laat zich vrijwillig harsen. En meteen roepen dat ze die 1000 voor een extra handicap voor de golfers moeten doen ja Sarah molt lekker hoor.
Michele en Alexy zaten samen in 1 auto. Ze trekken vaker samen op. Alexy nam zijn helm mee, dus bleef er nog maar 1 helm over in de auto.
Hoe ver een ander slaat met een golfstick heb jij niet in de hand. Daar zit geen logica in. Toeval is het wel.
En de perfecte mol geloof ik niet in. Juiste posities wel. Hoe imperfecter hoe  beter, maar je moet wel invloed hebben op het geld. De golfers hadden invloed op 2000, de harsers op 3000. Wederom een puntje voor mol Sarah.
Sarah had bij de voetmassage al laten zien een bikkel te zijn. Beetje harsen lacht ze om.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 19:04:04 door foxhunter »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #464 Gepost op: Gisteren om 20:52:00 »
Vrouwen betalen daar gewoon voor hoor .. harsen. No big deal

Mannen  ::)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #465 Gepost op: Gisteren om 20:55:55 »
 ::rofl::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #466 Gepost op: Gisteren om 21:08:30 »
Vrouwen betalen daar gewoon voor hoor .. harsen. No big deal

Mannen  ::)
Tsja worden we gratis geknipt en geschoren.  ;D
Nou ja ik betaal altijd dubbel, want mijn kapper knipt ook wel eens iemand gratis die het niet kan betalen, dat hoeft ie dan niet voor niks te doen.

Online Flos

• Forumlid
« Reactie #467 Gepost op: Gisteren om 22:56:27 »
Sarah is een lachebekje, dat moest gecompenseerd worden. En mooi niet opvallend zo toch? Welke mol laat zich vrijwillig harsen. En meteen roepen dat ze die 1000 voor een extra handicap voor de golfers moeten doen ja Sarah molt lekker hoor.

Voor mij was het pleiten voor de extra handicap juist een klein streepje door Sarah's naam, dit was de enige optie die de opdracht haalbaar maakte. Nu lukte het bijna, als de golfer maar één handicap had gehaald was het geld absoluut zeker niet verdiend.

Verder wel alle respect voor je kapper-dubbelbetaal-actie, wat mooi!

« Reactie #468 Gepost op: Gisteren om 23:05:11 »
Voor mij was het pleiten voor de extra handicap juist een klein streepje door Sarah's naam, dit was de enige optie die de opdracht haalbaar maakte. Nu lukte het bijna, als de golfer maar één handicap had gehaald was het geld absoluut zeker niet verdiend.

Verder wel alle respect voor je kapper-dubbelbetaal-actie, wat mooi!
Sarah had niets te zeggen in het kiezen hoeveel handicaps.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #469 Gepost op: Gisteren om 23:07:39 »
Dat klopt niet helemaal. Sarah stuurt aan op het bijkopen van een extra handicap (samen met Michèle meen ik)

« Reactie #470 Gepost op: Gisteren om 23:17:57 »
Dat klopt niet helemaal. Sarah stuurt aan op het bijkopen van een extra handicap (samen met Michèle meen ik)
Het heeft zowel iets mols als kandidaats.
Mols = 1.000 euro weg.
Kandidaats = 2de handicap maakt de opdracht stuk makkelijker.

Nimrod stond bij mij 1ste na aflevering als hoofdverdachte, ondertussen zie ik hem niet meer als mol wegens te afwezig in sommige opdrachten.
Vanaf afl. 2 heb ik Alexy, Sarah en Michéle.

M.a.w. van de 10, heb ik de 4 kandidaten die er nog zijn op mijn lijst gehad. Typisch toch.

Michéle is too obvious.

Oftewel Sarah (mijn 1ste mol) of Alexy.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #471 Gepost op: Gisteren om 23:54:23 »
Ik denk dat ze dit jaar de nadruk hebben willen leggen op de molkoffer en dat de mol (Nimrod) daarom wat minder zichtbaar is.

« Reactie #472 Gepost op: Vandaag om 09:10:29 »
Ik denk dat ze dit jaar de nadruk hebben willen leggen op de molkoffer en dat de mol (Nimrod) daarom wat minder zichtbaar is.
Beetje snelle redenering, nee ?
Deed amper tot niet mee in de trein-opdracht, als eerste uit de olifantenopdracht, weinig mol-invloed bij de ballonen, .. . Nee ik zie het niet.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #473 Gepost op: Vandaag om 09:27:07 »
Ik heb het idee dat je je in allerlei bochten moet wringen om te verklaren dat Sarah, Nimrod of Alexy de mol is, terwijl dat bij Michele helemaal niet zo nodig is. Natuurlijk is niks onmogelijk, maar vaak blijkt het toch gewoon de logische molkandidaat te zijn.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #474 Gepost op: Vandaag om 10:07:49 »
Je bedoelt het scheermes van Ockham  ::trots:: filosofisch instrument om onwaarschijnlijke verklaringen af ​​te slijpen  ::joehoe::

Wanneer we te maken hebben met concurrerende verklaringen voor hetzelfde fenomeen, is de eenvoudigste waarschijnlijk de juiste ::jaja:: ::zwaai::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Heyendaal

• Forumlid
« Reactie #475 Gepost op: Vandaag om 10:55:06 »
Ik heb het idee dat je je in allerlei bochten moet wringen om te verklaren dat Sarah, Nimrod of Alexy de mol is, terwijl dat bij Michele helemaal niet zo nodig is. Natuurlijk is niks onmogelijk, maar vaak blijkt het toch gewoon de logische molkandidaat te zijn.

Ja, dit. Occam's razor (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes).
Ik hou nog wel een klein kijkgaatje open naar Nimrod. Alexy en Sarah sowieso niet.

Online Flos

• Forumlid
« Reactie #476 Gepost op: Vandaag om 11:13:38 »
Het leuke (en tegelijk frustrerende) van de Mol is wel dat het de vraag is wat je 'afschaaft' met Occam's razor.
Voor alle kandidaten zijn in de betreffende fora te vinden dat zij bij opdrachten absoluut niet op de beste molplek stonden, terwijl ze op andere momenten verdachte dingen deden. Het ligt er echt maar aan aan welke momenten je de meeste waarde hecht denk ik.

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #477 Gepost op: Vandaag om 12:02:50 »
Michele en Alexy zaten samen in 1 auto. Ze trekken vaker samen op. Alexy nam zijn helm mee, dus bleef er nog maar 1 helm over in de auto.
Hoe ver een ander slaat met een golfstick heb jij niet in de hand. Daar zit geen logica in. Toeval is het wel.
En de perfecte mol geloof ik niet in. Juiste posities wel. Hoe imperfecter hoe  beter, maar je moet wel invloed hebben op het geld. De golfers hadden invloed op 2000, de harsers op 3000. Wederom een puntje voor mol Sarah.
Sarah had bij de voetmassage al laten zien een bikkel te zijn. Beetje harsen lacht ze om.

Hoezo hebben de lachers invloed op 3000€? De lachers konden maximaal 2000€ verdienen. Hadden enkel invloed op de golfers bij de karaoke, wat ze dan ook nog eens goed doen. De golfers hebben net wél invloed op de lachers, want door 2x (en mocht het van Michèle afhangen 3x) een foute bal te laten wegtikken werd 2 x 2 keer de lach op hun gezicht brutaal weggevaagd. En de golfers verloren hierdoor ook nog eens 2 x een broodnodig handicap voor de golfpro. De golfers spelen hier dus 400€ kwijt en de handicaps, terwijl de lachers 2 keer de golfers net helpen in de keuze van de juiste bal. Ja, Sarah kan zeker eens enkel D hebben doorgegeven als molactie. Maar wat heeft ze eraan? De golfers komen bij de waxers, waar Sarah dan nog eens herhaalt 'A & D'. Dus haar briljante molactie haalt ze dan zelf direct onderuit, waardoor de golfers alsnog de juiste keuze maken. Sarah als mol had hier net kunnen kiezen om bij de golfers te staan en Pedro, als überlachebek, te laten lachen. Dan kon ze én zijn helm saboteren, én het golfen laten falen.
I was blind but now I can see

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #478 Gepost op: Vandaag om 12:20:17 »
Beetje snelle redenering, nee ?
Deed amper tot niet mee in de trein-opdracht, als eerste uit de olifantenopdracht, weinig mol-invloed bij de ballonen, .. . Nee ik zie het niet.

Bij de treinopdracht plaats ik toch een kanttekening.
We weten niet hoe het spel zou gaan mocht Nimrod als eerste bij Gilles aankomen. Dat is voor mij nog steeds een groot raadsel.
Het kan niet zijn dat Nimrod hetzelfde dilemma krijgt als Hilde. Dat zou absurd zijn, want als hij zijn koffer gesloten houdt weet hij (en alle andere kandidaten) exact hoeveel er in zijn koffer zat door het bedrag dat erbij komt in de groepspot. Daar moet dus toch ergens een serieuze anaconda onder het gras zitten. Krijgt hij een vrijstelling? Is zijn koffer dan het gemiddelde van alle koffers samen waard? De makers zullen hier zeker een extra dimensie aan hebben toegevoegd om het te laten kloppen. Zolang je niet weet wat er op het spel stond kan je dus weinig zeggen over Nimrods rol bij de treinopdracht.

Maar ik ben het wel eens met de olifanten. Hij begon ook te lopen bij de fruitwandeling, wat ook zeer onmols is. Ze wandelden zeker 2 x zo traag dan wanneer ze begonnen te lopen. Dus zeggen dat hij dit zou doen om de tijd 2 x sneller te kunnen laten afgaan, daar geloof ik niets van.

In de busjes is zijn plan om 6000€ te verdienen. De andere bus volgde hem de eerste keer. Mochten ze dit de 2de keer ook gedaan hebben werd er 6000€ verdiend.

Bij de pasvragenloterij wou hij niet het geld opofferen om naar het papier van de bookie te kijken. Logisch als kandidaat die balletjes kocht, want je wil je 2 pasvragen veilig stellen. Als mol wil je net wel de nog te winnen 1000€ opofferen. Dan maakt het je niet uit dat ze daarna jou, Jan of Sarah kiezen omdat ze allen balletjes hebben gekocht. En hij biecht daarna nog eens eerlijk op dat hij 3 balletjes had gekocht (waarom geen 4 dan, als mol die balletjes wil kopen?). Als mol kon hij dit voor zichzelf houden. Hij gaf toe 1 balletje te hebben gekocht, en dat maakt andere kandidaten, zoals Els en Michèle net verdachter wanneer zij zeggen géén balletjes te hebben gekocht.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 12:53:54 door marivwae »
I was blind but now I can see

Online Flos

• Forumlid
« Reactie #479 Gepost op: Vandaag om 12:26:59 »
Daarop aanvullend vind ik niet dat Nimrod meer of minder invloed had bij de ballonnen dan de rest.
Alleen Sarah (dankzij Els) en Els hebben de opdracht uitgebreider gespeeld dan de rest, maar dit had iedereen willen doen.
Het klopt wél natuurlijk dat Nimrod het bij de ballonnen (te) goed deed.