Hier vind je leuke feitjes en weetjes over boer Jochum en kun je alles over hem kwijt
Provincie:
Friesland
Leeftijd:
37 jaar
Sterrenbeeld:
ram
Soort bedrijf:
biologische kasteelt
Mooiste plek op bedrijf: midden in de kas als de zon schijnt.
Hobby's: actief bezig zijn en muziek luisteren.
Lievelingsdier: de jonge poesjes die mijn kat dit voorjaar weer krijgt.
Lievelingsmuziek: Heather Nova, Norah Jones, David Gray, Jewel, maar ook Placebo en Muse.
Mooiste boek: Stephen King, Tovenaarsglas (de donkere toren 4).
Mooiste film: de laatste film die ik zag en die ik erg mooi vond was 'I am Sam'.
Favoriete actrice: Scarlett Johansson in 'Girl with a pearl earring.'
Ideale bruid: ben jij een vrouw? Stel jezelf dan eens voor in een mooie witte jurk...
Lievelingseten: uit eigen tuin. Wintergroente in de winter en zomergroente in de zomer.
Bier/wijn, of...: cocktails! Maar alleen in goed gezelschap.
Lente, zomer, herfst of winter: de lente. Dat voelt elk jaar weer als een nieuw begin.
Vakantie: naar Spanje (waar geen, of weinig toeristen zijn). Maar ik wil ook graag nieuwe landen ontdekken.
Stel je wint 14 miljoen euro: ik zou (maar niet metéén) kijken of ik in bijvoorbeeld Spanje ook iets zou kunnen ondernemen en daar lekker de donkere maanden doorbrengen.
Mooiste jeugdherinnering: ik heb een fijne jeugd gehad, maar de mooiste jeugdherinnering moet nog komen (zeer binnenkort).
Levensmotto: doe de dingen die je eigenlijk niet durft en je krijgt een spannend leven (maar blijf wel trouw aan vrienden, familie en partner).
Toekomstdroom: blijven ondernemen. Steeds nieuwe uitdagingen aangaan. In de nabije toekomst met een vrouw (en eventueel kinderen) aan mijn zij iets moois en bijzonders van dit leven maken.
Bron: kro