Om een lang verhaal kort te maken: Natuurlijk ben ik het met je eens, Mirjam heeft wel erg veel voordeel dit seizoen. Maar in beide pelgrimscode-seizoenen is gebleken dat degene met het voordeel lang niet altijd de beste in de opdrachten is. Dat Mirjam wel vaak de winnaar is, is dus wel degelijk een resultaat van haar goede prestatie, niet zozeer van haar bijbelkennis. Bovendien is Mirjam ook gewoon succesvol omdat de anderen haar simpelweg niet tegenwerken; dat is onverstandig van hen maar betekent nog niet dat het spel oneerlijk bedeeld is. Ten slotte bleek vorig jaar de eindstrijd echt een open strijd te zijn, waarin iedereen gelijke kansen had. Dit zal hopelijk dit seizoen weer zo zijn. Als het niet zo is, ben ik het met je eens, Supernova, dat het spel oneerlijk is. Maar gebaseerd op vorig seizoen & alles wat ik van dit seizoen heb gezien, denk ik dat het wel degelijk een eerlijke strijd zal gaan worden.
We gaan het zien! Ik hoop in ieder geval dat je nog even tot de laatste aflevering blijft kijken, al is het maar zodat we er nog even leuk over kunnen discussiëren, haha.
Ok goed ik heb vorig seizoen niet gezien en dit seizoen maar deels.
En als ik het zo bekeek in de finale ben ik het wel met je eens idd, aangezien het toch voornamelijk om de verkregen informatie ging en die kennelijk doorgegeven kon worden aan de finalisten wat ik me nog niet realiseerde op het moment dat ik dit schreef. Dat maakt wel veel verschil.
Ik dacht dat Mirjam met een pak informatie en bijbelkennis etc op zak op pad zou gaan en Winston met bijna niks, dus in dat opzicht leek het me niet geheel fair ook al speelt de bijbel in een dergelijk programma natuurlijk wel een vrij grote rol.
Daarnaast waren er ook fysieke opdrachten idd alleen hebben we haar daar minder in bezig gezien. Ik moet zeggen alles bij elkaar een terechte winnares (met of zonder bijbelse kennis).
Van Winston vond ik vooral de opmerkingen over zijn tegenstandster wel grappig in de finale.. 'een vervelende tegenstander' oid.
Maar zoals hier ook al terecht opgemerkt en waar hij zich ook eerder al van bewust was, als hij een betere kans wilde maken had hij het spel harder moeten spelen en haar eruit moeten knikkeren door met zn mannetjes samen te spannen. Ze hadden er deels mogelijkheid toe (deels ook niet want dat rad wees de alpha en omega leden op basis van toeval aan, althans als we de beelden mogen geloven.
).
Hij wilde liever een 'eerlijke'strijd wat wel in het kader van het programma past dus.. Maar inderdaad kan hij nu tegen zichzelf zeggen : Post, je hebt een eerlijke wedstrijd gelopen en je bent een sportieve verliezer..
Wel grappig trouwens hoe (door speling van het lot??) Mirjam eerder blundert maar door haar kleinere en herstelbare blunder aldaar nu zo gefocust werd dat ze er uiteindelijk won.
Beide kandidaten hadden duidelijk last van overschot aan adrenaline, omdat cool and collected er niet meer inzat.. De knop omzetten en doorgaan is beiden uiteindelijk wel gelukt maar het duurde even.