In elke opdracht is het zo geweest dat aan het begin van de opdracht duidelijk werd verteld wat je wel en vooral wat je niet mocht doen, dat is in dit geval niet zo geweest. Zo'n twee weken daarvoor had ik mijn relatie met Andrea verbroken en kreeg ik het verbod om contact met haar op te nemen opgelegd. In mijn optiek heb ik dat ook niet gedaan, aangezien ze haar voor mijn neus neergezet hebben. Omdat ik, ondanks dat ik met haar aan het praten was, gewoon doorging met mijn opdracht, had ik het chique gevonden als ze me een waarschuwing hadden gegeven, zoals wel vaker gebeurde als ik iets deed dat niet in het plan van de Master paste.
Mijn vriendin en ik zijn natuurlijk weer gewoon bij elkaar. Alles was vooraf besproken en er is ook nooit sprake van geweest dat het eventueel uit zou zijn. Andrea heeft zelfs tijdens de opnames bij mijn ouders ingewoond...
Mijn vrienden namen mij die uitspraken niet echt kwalijk, ze kennen me immers. Natuurlijk hadden zij ook door dat zaken nogal verknipt en verdraaid waren. Op het moment zelf vonden ze het niet geweldig, dat moet ik natuurlijk wel toegeven.
Ik kan niet zeggen dat er ook maar iets in mijn leven definitief veranderd is, ik leidt gewoon weer het leven zoals ik dat deed voor MP. Alleen als ik ga stappen dan merk ik dat ik een "bekende kop" heb. Dat vind ik wel gaaf.
Ik ben niet echt tot nieuwe inzichten gekomen, maar heb wel geleerd dat ik heel ver kan gaan als ik mezelf een doel stel. Ik ben vastberadener dan ik vooraf had gedacht en ben aardig in staat om emoties uit te zetten. Dit heeft echter ook een nadeel. Nu alles achter de rug is, heb ik best moeite om alles een plek te geven en ik heb soms buien die ik niet kan verklaren. Ik was bijvoorbeeld gisteren enorm slecht gehumeurd, terwijl ik dat anders nooit ben. Ik denk dat ik het gevoel van nederlaag nog niet helemaal heb verwerkt.
Ik heb nergens spijt van, dat komt waarschijnlijk omdat ik er heilig in geloof dat je alleen spijt moet hebben van dingen die je niet gedaan hebt. Over dingen die je wel gedaan hebt kun je hooguit zeggen "dat doe ik niet nog een keer". Er is in MP niets gebeurd dat ik niet nog een keer zou willen meemaken. Zelfs wetende wat ik nu weet (verliezen in level 6, geen 100.000,-, programma binnen een maand van de buis) zou ik me zonder twijfel weer opgeven. Het was super om mee te maken.
Dank voor de kritische kijk en opmerkingen,
Michel