Auteur Topic: RSC 30 - Roma, Italia || Il fuochi d'artificio  (gelezen 89 keer)

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
RSC 30 - Roma, Italia || Il fuochi d'artificio
« Gepost op: 1-04-2025, 09:52:34 »
Buona giornata amici miei!

Terwijl ik dit schrijf klinken de prachtige herkenbare klanken van Vivaldi’s “De Vier Jaargetijden” uit mijn JBL-boxje. Het bekendste deel daarvan is natuurlijk “La Primavera” ofwel “De Lente”. En dat is het nu zeker: de zon voelt aangenaam warm, de vogeltjes fluiten, de bloemen bloeien… en af en toe moet je nog je autoruiten krabben na een koude nacht 😊

De lente is ook weer de periode waarin een nieuwe editie van het songfestival gaat plaatsvinden... Voor ik losbarst wil ik uiteraard vanaf hier Vermoljoen bedanken voor het presenteren van de vorige editie!
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
En wat was dat toch een fijne editie… met zowaar LdH als winnaar met zijn prachtige Italiaanse inzending! Geniet nog maar eens van zijn bijdrage…

Welnu, we gaan starten. Deze eerste editie van het jaar is gewoontegetrouw een “reguliere”, ofwel: iedereen krijgt een land toegewezen en dan is het een kwestie van een goed liedje uitzoeken. Simpel toch?
Dat toewijzen gaat op een speciale manier, namelijk met behulp van een bingomolen en een “Rad van Fortuin”.

Wat gaan we doen?

Iedereen schrijft zich eerst in via een PM naar ondergetekende. Op grond van binnenkomst krijgt iedereen een volgnummer. Die zullen pas (tegelijk) bekend worden gemaakt als de inschrijftermijn voorbij is. Daar is een reden voor maar daarover zo meer.

Vervolgens ga ik online een bingomolen in werking zetten, waarbij de 75 getallen in een standaard bingospel achter elkaar zullen worden getrokken. Hier maak ik een filmpje van en zet ik online. Heb je volgnummer 1, dan is het eerste getrokken getal voor jou. Heb je volgnummer 2, dan krijg je het tweede getrokken getal toegewezen etc. Zo hebben alle deelnemers een getal variërend van 1 tot en met 75.

Als laatste ga ik met behulp van een landen-Rad van Fortuin 75 willekeurige landen kiezen. Alle landen van de wereld zitten op het rad! Het kan dus betekenen dat je Frankrijk krijgt, maar ook Nauru of de Malediven is mogelijk. Het kan allemaal! Op deze manier zullen er mogelijk meerdere debutanten op het Songfestival zijn. Heb er nu al zin in!

De 75 landen krijgen allemaal een nummer. Stel dat Hongarije als eerste wordt geloot, dan behoort Hongarije bij bingoballetje 1. Heb jij bingoballetje 1 dan wordt Hongarije jouw land! En komt bv. Eritrea als 75e  (en laatste) land van het rad dan wordt Eritrea jouw land als jij bingoballetje 75 toegewezen hebt gekregen.

Er is nog een speciale regel. Met deze manier van trekken is er het risico dat het gastland Italië niet mee gaat doen. En dat kan natuurlijk niet! Dat los ik op de volgende manier op: de deelnemer die zich als 13e aanmeldt (en volgnummer 13 krijgt) zal mee mogen doen met Italië! Waarom 13 hoor ik iedereen denken? Nou, in Italië is 13 juist een geluksgetal… niks meer dan dat… Om te voorkomen dat de deelnemer met Italië meer tijd zou hebben om een lied uit te zoeken zal ik alle volgnummers tegelijk bekend gaan maken.

Spoiler: Algemene regels (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Specifieke regels (klik om te tonen/verbergen)

Inschrijven is mogelijk tot maandag 20 april 2025, 23:59 CET en doe je door een PM sturen naar KingLennart . Je krijgt van mij zo snel mogelijk een volgnummer toegezonden!

De definitieve keuze van je liedje moet je vóór maandag 12 mei 2025, 23:59 CET doorgeven via PM aan KingLennart . Je levert hierbij minstens volgende gegevens aan:

Land:
Artiest:
Lied:
Youtube link:
Informatie over je inzending (optioneel):
Recap segment van 20 seconden (optioneel):

Gelieve de regels grondig na te lezen en bij vragen de host te contacteren. Veel succes!

« Laatst bewerkt op: Gisteren om 19:53:48 door KingLennart »

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
Re: RSC 30 Roma - Italia || Il fuochi d'artificio
« Reactie #1 Gepost op: 1-04-2025, 09:55:08 »
Hier had uw advertentie kunnen staan...

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid