Pfoeeeeeeeee lastige keuze. Sowieso heb ik de jury veel te vertellen, maar denk ik sowieso heb laten zien dat ik hoor te winnen. Een spelprogramma bestaat imho uit twee onderdelen: spellen winnen en plezier geven aan de kijkers. En volgens mij heb ik dat door alle switches ook zeker gedaan. Dus ik zal zeker nog wat roddels over mijn medefinalist kunnen vertellen.
Ik heb de afgelopen week flink nagedacht en zal mijn denkwijze met jullie delen.
Laten we beginnen bij Mrchipie. Hij zit grotendeels in het spel omdat mensen hem hebben onderschat. Hij heeft natuurlijk geen HoH of PoV gewonnen, of hij leverde het niet in. Hierdoor kwam hij ver, omdat niemand écht bang voor hem was. Maar daardoor heeft hij ook geen vijanden gemaakt en is het nu natuurlijk een hele gevaarlijke speler. Vind ik Chip een verdiende finalist? Deels. Hij heeft het sterk gespeeld, maar uiteraard vind ik vooral op spelgebied dat Frank hier had moeten staan.
Over Frank gesproken. Bjorn was ons bondje en het deed me grotendeels pijn dat hij Frank eruit werkte. Ik hoopte oprecht met Frank en Bjorn de finale te halen. Echter was Frank natuurlijk wel qua spel de grootste concurrent. Dus om heel eerlijk te zijn, kwam het op dat gebied niet slecht uit. Maar het vertrouwen in Bjorn daalde daardoor wel iets. Zou hij mij er ook uit hebben gewerkt als hij mij toch vandaag had verslagen?
Chip en Bjorn, ik gun jullie allebei de finale en te moeten kiezen tussen jullie is super lastig. Maar ik heb na lang wikken en wegen besloten om deze keuze te maken. Sorry voor de nummer 3, maar het is het podium en je hebt het fantastisch gedaan!
Gefeliciteerd aan mijn medefinalist!
Frank, ik mis je! En Ricardo ook, al was die er natuurlijk maar even. Oh ja mijn medefinalist:
Nog een spoiler dan:
Bjorn!