Maar dan is het echt afgelopen:
Biecht Jacco - Aflevering 5.5.5
Lieve lezers, het moment waarvan ik had gehoopt dat het nooit zou komen: ik lig eruit
Hoewel, nog niet officieel. Maar iedereen heeft gezegd op mij te stemmen, dus ja ik verwacht niet dat iets mij nog kan redden. Maar, ik heb ALLES gegeven om het plekje in de volgende ronde te bemachtigen, dus ik neem mijzelf niks kwalijk. Ik zal zo alles uitleggen, maar eerst nog de opdrachten:
HoH 5 - Knowing me, Knowing you
Omg, is dit een opdracht waar je geen muziekkennis voor nodig hebt? Maak ik eindelijk kans op de winst? Ja! Uiteindelijk werd ik 3/6, wat een nieuw record is voor een HoH bij mij. Mitch won, en die staat aan onze kant, prima dus (dacht ik toen).
PoV 5 - I think I wanna marry you
Ah, een liefdesliedje waar je op kan dansen. Ik moest meteen denken aan Gold, zo'n schattig liedje en ideaal voor het schuifelen! Hier zou ik wel mee kunnen win- LAATSTE?!
Hier baal ik achteraf gezien natuurlijk wel van, want als ik dit had gewonnen had ik er niet uitgelegen. Ik zou echter niet weten wat ik had kunnen inzenden en wel had gewonnen.
Snif snif, Jacco ligt eruit
Maar hoe?
Mitch nomineerde dus Insanis en chip, Frank won Veto en redde Insanis (mrchip en ik probeerde nog Frank te overtuigen de Veto niet te gebruiken, als belofte dat wij de week daarna Frank niet zouden nomineren, maar dat we op Mitch zouden gaan. Dit heeft natuurlijk niet gewerkt, maar het was het proberen waard). Bjorn heeft ook Veto, dus ik bleef als enige over om naast chip te staan als genomineerde. De mensen die stemmen: Insanis, Frank en Bjorn.
Bjorn: heb ik best een goede band mee, in ieder geval beter dan hij met chip heeft dacht ik, dus die stem heb ik wel binnen. Toen vroeg ik het, en zei hij dat hij het nog niet zeker wist! Toen hij dat zei stuurde ik die biecht van een paar dagen geleden over mijn slechte positie.
Wat blijkt nou, mrchipie en Bjorn werken ook al vanaf het begin samen, verdorie. Hij vindt mij gevaarlijker dan chip en daarom stemt hij mij eruit.
In dat geval moeten Insanis en Frank op chip stemmen, alleen dan ga ik nog door. Op welke manier kan ik dat het beste doen? Door me aan te sluiten bij hun bondje! Dan zijn zij weer in de meerderheid. En aangezien ik Bjorn en Mitch toch niet vertrouw, vind ik het helemaal niet erg om uit dat bondje te stappen.
Frank had al gezegd dat hij op chip ging stemmen ('dat staat wel vast voor mij' heeft hij letterlijk gezegd), dus ik stuurde mijn plan eerst naar Insanis:
Ik wil me aansluiten bij Frank en jouw bondje.
Natuurlijk klinkt dat ongeloofwaardig, dat ik dit precies zeg wanneer ik iets van je nodig heb, maar ik meen het oprecht. Hierbij de reden waarom ik deze keuze maak:
PieterBasje was degene die ik het meest vertrouwde in het spel, maar hij bleek de verrader van het bondje van 5 te zijn, dat werd gezegd althans. Ik geloofde dat niet, ik zag PB daar niet voor aan, dus heb ik het met hem besproken. Hij gaf goede argumenten en ik weet daarom ook dat hij de verrader niet was, maar wie dan wel? We hebben het er verder over gehad en zijn tot een conclusie gekomen: Bjorn heeft het aan Mitch verteld, zij werken stiekem samen.
Dat wij daar achter kwamen was al in september, en de weken daarna kregen we alleen maar meer bewijs. Bjorn stond nog wel aan onze kant qua stemmen, dus we wilden Mitch eruit hebben. Dat is uiteraard niet gelukt helaas.
Onze ideeën hebben we ook met mrchipie gedeeld, maar hij gelooft er niet zo erg in. Maar als hij straks ook weg is (als alles goed gaat) ben ik in mijn bondje natuurlijk alleen nog over met Bjorn en Mitch, precies de twee die ik niet vertrouw. Los van het feit dat jij en Frank mij deze week kunnen redden, heb ik sowieso meer vertrouwen in jullie. We stonden dan wel tegenover elkaar, jullie zijn wel altijd eerlijk tegen mij geweest en we hebben leuke gesprekken gehad. Daarom voelt voor mij dit bondje voor mij beter.
Ik weet niet of Frank het het al aan je heeft verteld, maar anders doe ik dat nu: chip en ik hebben gisteren geprobeerd om Frank te overtuigen zijn Veto niet in te zetten, door te zeggen dat we de week daarna niet Frank maar Mitch zouden targetten (wat we ook echt zouden doen in dat geval). Dit was voor jouw spel natuurlijk een naaiactie vanuit onze kant. Maar ik wil wel eerlijk zijn als ik dit bondje in ga stappen.
Wat is jullie voordeel van mij in jullie bondje? Als ik HoH word nomineer ik Mitch en Bjorn. Als een van hun tegenover een van jullie staat, stem ik Mitch of Bjorn weg. Als ik Veto win gebruik ik die om ons bondje verder te helpen.
Dit was mijn speech. Als je dit weigert, dan zou ik dat onwijs jammer vinden, maar het is onderdeel van het spel. Denk er goed over na, en hopelijk tot in aflevering 6.
Ik vind dit dus echt een supergoed plan en ik was er heel trots op, ik had er echt vertrouwen in. Insanis reageerde ook met: 'Ik lees het morgen nog eens want ben nu heel moe. Maar klinkt eigenlijk wel een goed voorstel op het eerste zicht.' Ik zag mezelf al helemaal in aflevering 6.
Toen kreeg ik een dag later een bericht van Frank dat Bjorn (dat wist ik dus al) en ook Insanis op mij gaan stemmen. Insanis?! Waarom?! Toen zei later mrchipie dat Frank ook op mij gaat.
Een van mijn motto's is 'het is pas verloren als het verloren is' en dat is het geval als iedereen heeft gestemd, en dat moment is nog niet aangebroken. Dus ik ga Frank en Insanis opnieuw overtuigen, deze keer maakte ik een groepsapp aan en zette ik alle argumenten op een rijtje.
Jacco — vandaag om 11:49
Hoi lieve Robin en Frank,
Waarom moeten jullie mij in het spel houden:
- Ik geloof niet dat PieterBasje het bondje van 5 heeft verraden, maar dat Bjorn dat heeft gedaan. Ik geloof dat hij vanaf het begin al samenwerkt met Mitch. Als ik deze week overleef is iedereen die ik vertrouw uit dat bondje afgevallen, en is er voor mij geen reden meer om in dat bondje te blijven.
- Daarnaast zijn jullie twee mensen die ik wel vertrouw. Ook al streden we de afgelopen weken tegen elkaar, we waren wel eerlijk naar elkaar en we hebben leuke gesprekken gehad.
- Als ik in jullie bondje zit en ik win HoH, dan nomineer ik Mitch en Bjorn. Als ik PoV win, gebruik ik die ook ten gunste van het bondje. Als een van jullie tegenover Mitch of Bjorn staat, stem ik Mitch of Bjorn weg.
- Als ik door ga zijn wij ook in de meerderheid.
- Gisteravond heb ik met mrchipie gepraat, hij heeft gezegd dat als hij HoH wordt hij Frank en Mitch gaat nomineren.
- Mrchipie moet je ook niet onderschatten, hij schiet door het spel heen.
- Bjorn stemt op mij, omdat hij blijkbaar een hele goede band met chip heeft in dit spel. Als je chip wegspeelt heb je die band ook kapot gemaakt.
Ik hoop ontzettend dat we samen naar aflevering 6 kunnen.
Groetjes <3
Jacco — vandaag om 14:47
Oh ja, nog eentje:
- Als de reden is dat jullie mij eventueel uit het spel willen stemmen is omdat ik te 'gevaarlijk' ben om in de final 2 tegen te strijden, dat is ook precies wat ik van Mitch en Bjorn heb gehoord. Oftewel, die gaan mij ook nooit meenemen. De kans dat ik de final 2 haal is dus echt super klein.
Maar ook al is die kans heel klein, ik wil gewoon heel graag door met spelen. Het is namelijk toch een leuke afleiding van de toetsen en alles, en ik vind het zo leuk om helemaal op te gaan in een spel (wat ik nu ook al ervaar, ik ben al de hele dag zenuwachtig)
Elk weekje langer in het spel maakt me al super blij
Jacco — vandaag om 18:56
Ten slotte:
- Als jullie mij deze week redden, dan ga ik dat uiteraard belonen als ik in de jury zit. Als jullie mij redden beloof ik op een van jullie twee te stemmen in de finale
Nu heb ik alles gezegd wat ik kan zeggen, it's up to you 😄
Dit zijn dus eigenlijk dezelfde argumenten, alleen vertelde chip mij gisteren dat hij Frank en Mitch gaat nomineren als hij HoH is, dus dat zet ik erbij. Daarnaast gebruikte ik als laatste redmiddel nog een soort jury-chantage. Pas toen kreeg ik eindelijk reactie, dat ze allebei op mij gaan stemmen.
That's pretty sad. Ik ben ook een slechte verliezer dus terwijl ik dit schreef (een kwartier voor de uitslag) ben ik super chagrijnig!
Leuk joh, Big Brother
Misschien, dacht ik nog, is Bjorn wel vergeten te stemmen! Daarom vroeg ik nog aan Insanis (want van Frank wist ik al dat hij had gestemd) of hun op chip wou stemmen omdat ik het fijn vond dat ik dan niet 3-0 verlies. Zodat als Bjorn niet heeft gestemd het 1-1 wordt, en Mitch mij dan eventueel nog kan redden. Maar toen kreeg ik te horen 'Ik heb al gestemd'. Oké, dat vind ik echt niet erg hoor.
Dus, nu is het over en uit. Bedankt Lucy en Nieky voor de super leuke weken Ik heb er echt heel erg van genoten
Dan natuurlijk nog een afsluitend liedje, dit stond in mijn liedjeslijst op 1:
Dat was het
Zonder Jacco geen biechten meer