Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10
1
Mol Online 2023 / Re: [MO23] Feedbacktopic
« Laatste bericht door wouterv Gepost op 10-05-2023, 13:22:39 »
Ik moet alles nog bijlezen enzo, maar een paar dingen die ik al had.

a) jullie beschikbaardheid was top, als er problemen/vragen waren kregen we snel een antwoord.

b) de dag (of beter nacht) na de bekendmaking zijn er heel veel berichten (meer dan 300 dacht ik) gepost in de discordgroep met achter de schermen enzo. Maar dat zou ook hier moeten gepost worden vind ik. Misschien ben ik wat ouderwets maar aangezien dit een forumspel is, vind ik dat deze zeker hier moet gepost worden. Dat is ook leuk om achteraf te lezen.

2
Mol Online 2023 / Re: [MO23] Feedbacktopic
« Laatste bericht door Whatthefrank Gepost op 9-05-2023, 11:01:56 »
Bedankt voor de feedback heren! Grotendeels inderdaad herkenbare punten voor ons. Fijn dat jullie met een flink verhaal komen. Mochten mensen nog feedback willen geven; het hoeft echt niet zo lang te zijn hoor, mag wel, maar alle vormen zijn prima  ::jaja::
3
Mol Online 2023 / Re: [MO23] Feedbacktopic
« Laatste bericht door Aurynn Gepost op 8-05-2023, 19:54:46 »
Het heeft even geduurd om het e.e.a. op papier te zetten maar wil zeker ook m'n feedback delen. Fijn dat jullie hier ook voor open staan.

Ten eerste complimenten voor het spel. Voor allebei is het het eerste grote forumspel en dat is al een prestatie opzich. Vaak zie je dat mensen toch afhaken halverwege, maar jullie is het gelukt de energie erin te houden tot het volle einde. Super!

De locatie vond ik erg leuk bedacht met een eilandtour. Wel merk je dat door deze vluchtigheid je een plek net niet goed genoeg leert kennen. Op een gegeven moment wist ik ook niet meer waar we waren. Het had kunnen schelen nét wat meer in de afleveringsintroductie te stoppen om het land te leren kennen. Desalniettemin, erg leuk.

Als Mol heb ik het spel natuurlijk toch anders beleefd dan de meeste kandidaten. Ik had het geluk van tevoren alle voorbereiding mogen in te zien en wat waren er toffe plannen. Ik snap best dat sommige van deze plannen niet gelukt zijn gezien de ambitie, maar jullie hebben groot gedacht en dat is fijn.
Wat ik jammer vond is dat de voorbereiding die in de docs stonden niet altijd rijmden met de werkelijke opdrachten in de topics. Vaak veranderden jullie toch nog zaken waardoor ik als Mol een beetje verkeerd ingelicht was  ::rofl:: Ik denk dat de woordzoeker een goed voorbeeld is, maar helaas kwam dit wel vaker voor. Of vaak was de opdracht nog niet uitgewerkt en moest ik er wel even achteraan om achter de eventuele voorkennis te komen (bijv. wat het Galgjewoord moest zijn, oplossing van raadsels) om effectief te saboteren.
De opdrachten zelf leenden zich ook niet altijd even goed om überhaupt te kunnen saboteren. Juist omdat sommige opdrachten wat simpeler waren (echt categorie galgje zegmaar) is het ook ingewikkeld om vernuftigde sabotages uit te halen zonder dat ik gelijk vol in de spotlight zou staan. Dat is wel oprecht heel jammer.
Een aantal opdrachten hadden wel de extra lagen en dat maakte het allemaal dan nét even wat leuker. Het eiland was bijvoorbeeld qua insteek supergoed en je merkt ook dat de kandidaten dan wat meer tot leven komen en er een spel ontstaat.

De kandidatengroep was dit jaar best stil en dat vond ik jammer. Vaak kon ik niets doen om de opdracht te laten mislukken, maar dat is ook niet leuk. Activiteit bevorderen blijft lastig. Misschien konden jullie nét wat meer de hype levendig houden: een nieuwe intro, wat Jamaicaanse jingles in de Discord, wat mysterie... Denk dat het bij de kandidaten net wat had gescheeld.

Jullie bereikbaarheid was echt top en ook voor vragen reageerden jullie altijd geduldig en met liefde. Iets wat niet vanzelfsprekend is. Echt fijn!
De hoeveelheid troeven in het spel viel opzich mee. Aan het begin was het wel wat veel en dat werd later minder, dat had misschien beter verdeeld kunnen worden.

Verder heeft Brent al heel veel gezegd. Ik wil jullie ook nogmaals bedanken voor dit spel. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden maar wát een enorm werk is het om dit op te zetten. Je bent gewoon als host 10 weken keihard aan het werk, elke dag weer, om dit voor anderen neer te zetten. Ik heb genoten wederom Mol te zijn en ondanks dat ik af en toe best op jullie geklaagd heb, waren jullie een topduo en  hoop ik dat jullie nog zeker vaker samen spellen gaan organiseren!  ::bravo::
4
Mol Online 2023 / Re: [MO23] Feedbacktopic
« Laatste bericht door Whatthefrank Gepost op 7-05-2023, 18:15:31 »
Hartelijk bedankt voor je feedback!  ::bravo::

De punten die je benoemd zijn voor ons grotendeels wel herkenbaar. Sommige dingen merkten we tijdens het spel al wel op (de vraagtekenjokers, de test) maar om er dan dieper op in te gaan is op zulke momenten lastig en kan na het spel wat beter, omdat er dan meer ruimte voor is. Wat de pot betreft; je hebt gelijk, jouw stand klopt! Er zat bij ons ergens een foutje in de Excel waardoor de eindstand niet klopte. GerritDeBloempot heeft in het andere topic dit bevestigd. Nogmaals bedankt voor jouw feedback want er zitten zeker dingen tussen waar we wat mee kunnen!  ::jaja::
5
Mol Online 2023 / Re: [MO23] De Ontknoping
« Laatste bericht door GerritDeBloempot Gepost op 7-05-2023, 18:12:19 »
Kleine correctie naar aanleiding van de feedback van Brent:

De eindstand van de pot bedraagt 27.300 euro in plaats van de eerder genoemde 28.105 euro.
6
Mol Online 2023 / Re: [MO23] Feedbacktopic
« Laatste bericht door Brent Gepost op 7-05-2023, 14:33:29 »
Ondertussen is het alweer een week geleden dat de Mol, de winnares en de verliezend finalist openbaar werden gemaakt. Ik gebruik dan ook dit bericht om onze hosts, Whatthefrank en GerritDeBloempot, nogmaals extra te bedanken voor de voorbereidingen, het vele werk en de enorme inzet de voorbije weken. Ik kijk er algemeen met een fijn gevoel op terug en heb niet het gevoel dat er veel zware of moeilijke momenten waren tijdens het spel. Doorheen het spel heb ik hier en daar wat dingetjes proberen neer te pennen op een soort van feedbacklijstje. Sommige punten zijn doorheen het spel van het lijstje geschrapt en sommige dingen zijn er pas later bijgekomen. Dus ik ga in onderstaande tekst de gefilterde versie van die puntjes proberen te overlopen. Ik zou zeggen, doe er wat mee, want ik weet niet of er nog iemand anders feedback gaat geven!

Laat ik beginnen over de aankleding, de kadering en de lay-out van de opdracht. Daarover wil ik meegeven dat de titels van de opdrachten leuk en origineel bedacht waren. Vaak in de typische WidM-stijl en vaak ook creatief toegepast met de opdrachten. Niet te onderschatten, dus dat hebben jullie goed gedaan! Daarnaast miste ik soms wel wat meer aankleding toen ik het topic openklikte. Ik miste vaak toch wel wat eigen gemaakte plaatjes of zelfs wat eigen gemaakte filmpjes om de opdrachten meer kleur te geven. Vaak werd er ergens een (vrij willekeurige) afbeelding geplaatst van het land of de stad in kwestie, en dat was het een beetje. Enkel bij spelborden (Ingetuind, Inschatten, etc.) was er een soort van zelfgemaakt spelbord. Maar dit was alsnog vrij miniem. Nog miniemer was het spelbord in Zeeslag, ik mis daar dan toch wat creativiteit in. Wat ik ook jammer vond is dat de intro, op één keer na, niet meer up-to-date werd gebracht. En groepsfoto's? Nooit van gehoord. Daar hebben jullie in mijn ogen echt wel wat kansen laten liggen die ik persoonlijk wel belangrijk vind.

Ik had opgeschreven dat ik de vraagtekenjoker veel te lang een mysterie vond zijn. Ik blijf het nog steeds op één of andere manier merkwaardig vinden dat dat er geen soort van twist aan deze vraagtekenjokers was gekoppeld. Daarmee bedoel ik een twist na Opdracht 9.2 Blij Dat Ik Glij. Er werd doorheen het spel ook weinig subtiel naar gehint om ze bij te houden en te koesteren. Dat vond ik achteraf ook wel een klein beetje jammer. Ik had ook de vraag opgeschreven waar de opdrachten bleven met de actieve kijkers en de afvallers. Uiteindelijk vonden er wel een paar opdrachten plaats met actieve kijkers, maar dat voelde vaak wel een soort van "vrijblijvend" aan waar de interactie ook relatief beperkt was. Afvallers hebben zelf ook geen rolletje meer gekregen in een opdracht gekregen. Ze kwamen nog eens aan bod in de laatste aflevering met die quotes en stellingen, maar ik vind het ook altijd nog eens fijn als ze nog eens prominent in de kijker gezet worden. Nu ik dit schrijf herinner ik me dat ze wel een rolletje hadden in Opdracht 8.1 Escape Through The Internet, maar ik had vernomen dat niet iedereen daar even goed en/of tijdig van op de hoogte was? En natuurlijk was die interactie er enkel op Discord en enkel met Sydney en mijzelf. Uiteraard is dit geen dealbreaker ofzo, maar ik geef het alsnog graag mee.

Inhoudelijk over de opdrachten miste ik soms wel wat gelaagdheid en mysterie in de uitwerking van de opdrachten. Maar al te vaak werden dingen helemaal openbaar gemaakt en ik vind WidM toch wel een spel waar hunkeren naar kennis inherent een onderdeel uitmaakt van de spelervaring. Dat gevoel had ik bijvoorbeeld meteen bij Opdracht 1.0 Ik ga op reis en ik neem mee… Bij die opdracht werden achteraf de groepjes meteen openbaar gemaakt en ik vond dat wel bijzonder. Misschien is dit vrij persoonlijk, maar ik vind dat een online editie ook wat moet weghebben van een echte editie. Mede omdat het daarop gebaseerd is uiteraard. En dan vind ik het raar dat iedereen zomaar alles kan zien en alle informatie krijgt. Ik vind dat je als deelnemer zelf ook op zoek moet gaan naar die informatie. Het spel is een beetje geven en nemen en het is ook goed voor de dynamiek in de groep. Die was nu vaak een beetje zoek omdat iedereen gewoon op eigen houtje 95% van de informatie kon verzamelen. Ik vond de meeste opdrachten ook eigenlijk te rechtlijnig en te eenduidig. Ik miste een heleboel zijweggetjes en onverwachte twists om het spel wat nodige spanning te geven.

Verder ben ik diep teleurgesteld in de rol en taak van de penningmeester. Waarom neem je een penningmeester aan als je die toch geen enkele rol laat spelen in het spel? Ik ben zo'n 80% van het spel penningmeester geweest, maar ik heb er niks mee moeten doen. Sterker, ik heb grondig de pot bijgehouden en ik heb een overzicht gemaakt van wat er in de pot zit. Zie ook helemaal onderaan deze post. Dat verschilt met wat jullie in Ontknoping hebben gepost (28.105 euro) en dat heb ik ook gepost in het WidM-kanaal op Discord. Geen reactie op gekregen, en dat doet dan toch wel mijn wenkbrauwen fronsen. Voor hetzelfde geld heb ik zelf een foutje gemaakt, maar ik had dat dan toch wel graag uitgeklaard gezien. Waar ik het meest in teleurgesteld was, waren eigenlijk de testen. Nu ga ik brutaal een oude wonde openrijten, maar ik denk dat ik in totaal minstens 5 fouten heb gezien bij de antwoorden bij bepaalde testvragen. Dit is niet acceptabel. Zeker als je al eens eerder een foutje hebt gemaakt dat reeds aangekaart werd én als je de luxe hebt om met twee hosts te zijn, dan ga je toch maniakaal je volgende test nakijken? Misschien ben ik extreem analytisch op dat vlak, maar dat heeft er hoe dan ook voor gezorgd dat ik mensen verder ben kunnen afschrijven. Fijn was het echter niet, al kan ik me voorstellen dat het voor jullie zelf nog minder fijn was.

Wat ik erg goed vond is dat er geen (?) opdrachten waren waar er zo'n stomme regel was waardoor je niet mocht gaan opzoeken. Ik vind dat jullie dat erg goed hebben aangepakt, zoals het moet eigenlijk. Ik denk eerlijk gezegd dat er individueel weinig mogelijkheden waren tot valsspelen, dus hulde daarvoor! Verder ben ik ook onder de indruk dat jullie vaak snel konden reageren op posts, vragen of bij bepaalde opdrachten. Ik heb nooit lang moeten wachten op antwoorden op mijn vragen en in het spel merkte ik wel dat jullie twee als een geoliede machine te werk gingen. Dat moet niet makkelijk geweest zijn, maar ik merkte wel dat dat goed verliep. Achter de schermen waren jullie er steeds om, vanuit mijn ervaring, kandidaten op te vangen en een luisterend oor te bieden. En alhoewel het lijkt alsof ik hierboven een paar knelpunten naar boven heb gebracht kijk ik met een positieve blik terug op dit spel. Ik zou deze editie vooral beschrijven als een gemoedelijke en zachte editie. Nog niet vaak meegemaakt als ik zelf in een spel zit, maar ik heb er wel van genoten.

Spoiler: "Geldschema" (klik om te tonen/verbergen)
7
Mol Online 2023 / Re: [MO23] De Nabespreking
« Laatste bericht door NF07 Gepost op 1-05-2023, 00:03:57 »
Wat een prachtig bericht Frank!  ::bravo::

En proficiat ook aan de winnares, ons molletje en natuurlijk ook aan de verliezende finalist  ::bravo::
8
Mol Online 2023 / Re: [MO23] De Nabespreking
« Laatste bericht door Whatthefrank Gepost op 30-04-2023, 22:58:15 »
Lieve lieve lieve allemaal,

Vandaag was hectisch. We zijn vandaag bezig met al het nieuws zo goed mogelijk op jullie over te brengen. Sindsdien blijven we bezig. De biechten, de testuitslagen, Discord, details details. Nog steeds hebben jullie niet alle info (wel bijna), maar ik voel gewoon even dat we iets met jullie moeten delen, tijd voor een bericht, en voor de mensen die mij en spelletjes enigszins kennen, je weet dat dit een lang bericht wordt, ik zal me proberen in te houden  ::rofl::

Laat ik beginnen met dat wat voor ons altijd voorop heeft gestaan, de kandidaten. We hadden dit jaar een diverse groep, maar was het echt een groep? Het spel werd wel gespeeld, maar op welke manier? Er waren gelijk al vraagtekens bij bepaalde mensen, maar hoe dat komt heeft de volgende verklaring. We hadden precies 13 inschrijvingen! De twist hadden we daarvoor al bedacht, dus we kwamen precies uit. Bij de intake hebben we dus niks aan groepsvorming kunnen doen. Desalniettemin ben ik enorm blij met de mensen die het aangedurfd hebben zich bij ons in te schrijven. We zijn jullie allemaal lief gaan hebben. Jullie kritische vragen, jullie biechten, jullie gestookt, alles heeft ons geholpen scherp te blijven en jullie moeten je absoluut niet bezwaard voelen met dit nieuws. We zouden jullie allemaal afzonderlijk gekozen kunnen hebben voor ons seizoen. Bedankt voor de energie die jullie ons hebben gegeven!  ::bravo::

Tijdens een seizoen gebeurt er ontzettend veel. Er ligt van tevoren een plan, de opdrachten zijn uitgewerkt. We hebben locaties. We weten welke twist wanneer komt, en toch. Dingen blijven veranderen. Soms waren we ontevreden over een bepaalde opdracht en moesten we deze toch nog even bijschaven vlak voor hij online kwam. Soms hebben we zelfs een dag voor de nieuwe aflevering nog een nieuwe opdracht bedacht "want dit is saai, we kunnen beter dan dit". Jullie als kandidaten hebben dit altijd goed opgepakt, waarvoor onze dank  ::jaja::

Voor zowel Gerrit als ik was het ons eerste grote forumspel als host. De zenuwen gierden door ons lijf, tot aan vanmiddag zelfs. Ik wist precies wat er zou gaan gebeuren, alsnog stond ik door de kamer te stuiteren als een joch van 8. Omdat het ons eerste spel was, is natuurlijk niet alles goed gegaan. Bedankt voor de support die we het hele seizoen alsnog gevoeld hebben!

We hebben tijdens ons seizoen geen hints gebruikt. Ik denk dat dit vooral uit zenuwen komt. We hebben ons zo bezig gehouden met allerlei andere zaken, dat dit ons ontgaan is. Wellicht dat we dit in een vervolgseizoen sneller zouden doen. Excuses voor de speurneuzen onder jullie, ik zie jullie wel!

Dan ga ik dit verhaal afsluiten met het bedanken van een hoop mensen!
Te beginnen met de kandidaten die de finale helaas niet hebben gehaald. Timmy, Chardo, Arno, Luna, Chip, Giorgio, Wouter, Tim, NF07 en Mitch. Jullie hebben allemaal het seizoen op jullie eigen manier kleur gegeven. Van het jeugdige enthousiasme van Timmy tot aan het ervaren spel en de mooie biechten van Chardo. Van de kritische maar altijd eerlijke vragen van Giorgio tot aan de humor van Mitch. Van de zachtheid van Arno tot aan de gedrevenheid van NF07. Van de dedication van Wouter tot aan de warme openheid van Lunagirl. Van de mysterieuze acties van Tim tot aan het uitslapen van Chip. Ik heb jullie lief. Bedankt!  ::bravo::

Onze finalisten, Aurynn, Brent en Syd, wat zijn jullie ongelofelijke strijders. Jullie zijn echt het spel ingedoken en hebben het optimaal gespeeld. Syd als eerste vrouwelijke winnares is natuurlijk iets fantastisch, Brent gaat denk ik nooit meer print screens maken, zo dichtbij de winst zijn is ook iets om trots op te zijn! En Aurynn, je was een heerlijke Mol en ik denk dat ik namens ons allen spreek als ik zeg dat we van je genoten hebben. Weinig verdacht en toch veel acties uit kunnen voeren. Ik ben trots op jullie alledrie!  ::bravo::

Dan de mensen die ik absoluut niet ga vergeten, de mensen die ons backstage hebben geholpen, of dit nou een grote rol was of niet. In het bijzonder ga ik hier D*N, Hadewychisdemol, SpacyColours, Chowi en MollenvangR noemen, maar de kijkers die zich hebben laten zien vind ik ook ontzettend belangrijk. Bedankt voor alles wat jullie voor ons hebben willen doen, ook zonder jullie was er geen seizoen!  ::bravo::

Dan wil ik nog 1 iemand bedanken, en dat is GerritDeBloempot. Dat wij samen een spel gehost hebben is vrij bijzonder, normaal als wij samen in een spel zitten groot of klein kunnen we elkaars bloed soms wel drinken  ::rofl:: ik heb maandenlang een ontzettend fijne samenwerking met je gehad en ik ben echt blij dat we dit samen hebben mogen meemaken. Bedankt voor alles, het was me een waar genoegen met je!  ::bravo::

We streven op het einde af. WIDMO2023 was een sprookje. Ons sprookje. Iedereen heeft op zijn of haar eigen manier een bijdrage geleverd en daar ben ik ontzettend trots op. Nogmaals, allemaal bedankt. De Mol duikt weer ondergronds, maar jullie weten het, voor eeuwig ondergronds blijven gaat natuurlijk niet. Wanneer hij weer bovenkomt? Dat zien we ooit wel weer, dat is weer een ander verhaal....

Dankjulliewel voor alles, oprecht

Liefs,
Frenkie
9
Mol Online 2023 / Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Laatste bericht door GerritDeBloempot Gepost op 30-04-2023, 22:27:00 »

Naar goede gewoonte nog even over de opdrachtjes. Omdat ik de finale heb weten te halen heb ik gewoon alle opdrachten kunnen ranken. Wat goed, dan moet ik dat achteraf niet allemaal nog doen! Opdracht 10.1 Kraak De Codeja Vu vond ik zeer leuk. Sommigen zaten te morren over de intensiviteit, maar ik vond het net geweldig dat er nog een vervolg werd gebreid aan eerdere opdrachten. Een mooie terugblik in het verleden als je het mij vraagt. In eerste instantie was ik super geïrriteerd door Sydney die galgje had verpest door stomweg te gokken en niet even na te denken. Ze wist zelfs het woord plots, maar natuurlijk als het net te laat was. Ik was toen even een donderwolkje, maar dat ging snel voorbij. Verder enorm genoten van deze opdracht. Ik denk dat ik die Tetris-opdracht het beste heb gedaan en ook de quiz over de natuur in Florida heb ik goed gedaan. Ik deed ook een vreugdedansje toen we het juiste woord hadden gevonden. Hard werken wordt uiteindelijk toch beloond! Ik trek het toch een beetje naar mezelf, want zonder die X bij de quiz over de natuur in Florida hadden we nooit het goede woord gevonden. Applausje voor mezelf! En dan gaan we even naar een dalletje, oeps. Opdracht 10.2 Sale Aan De Overkant. Ja, jongens, wat zal ik zeggen? Ik heb op mijn eentje in totaal zeventig (70!) winkels bezocht. Ik weet niet of jullie dat goed beseffen, maar ik heb dus op 70 momenten deze week aan deze opdracht moeten denken en een actie moeten uitvoeren. En wat heeft het opgebracht? Amper 800 euro. Met geluk, want we hebben moeten gokken bij sommige zaken. Op zich ben ik niet geïrriteerd dat Syd slechts 17 winkels heeft bezocht en Aurynn slechts 4. Dat is wat het is. Maar deze opdracht was met z’n drietjes (waaronder een Mol) gewoon niet haalbaar. Wat ik eigenlijk nog het meest jammere van al vind, dit had een top-tier opdracht kunnen zijn als we dit met 8 à 6 personen hadden kunnen spelen. Dan had je chaos gehad van mensen die naar winkels liepen zonder overleg, niemand die nog een overzicht had en mensen die van alles gingen gokken. Ik denk oprecht dat de opdracht dan B-tier of zelfs hoger had gescoord. Ik kan het niet over mijn hart halen om dit in de F-tier te stoppen omdat jullie er ook veel werk in hebben gestoken en omdat het de finale is. Maar jullie hadden een gouden opdracht in handen, alleen hebben we ze véél te laat gespeeld. Zonde, echt zonde! En tot slot hebben we Opdracht 10.3 Uitgespeeld. Leuke titel! Ik vond het fijn dat er een terugkoppeling werd gemaakt met de afvallers en ik vond het leuk dat ze ook nog wat betrokkenheid met het spel hebben kunnen tonen. Op zich een basisopdrachtje, maar ik heb er wel van genoten om foto’s te maken, quotes te analyseren en het verschil te zoeken tussen waarheid en leugen. Dit was wel de enige opdracht bij wie ik moeilijk een afbeelding kon vinden voor in mijn ranking, dus dat zegt misschien wat over de aankleding van deze opdracht. Eigenlijk een klein opdrachtje dus, maar ik koester ‘m wel een beetje. Ik vind dat we het goed hebben gedaan en ik ben blij dat ik Aurynn nog even in de val heb gelokt met die foto over Giorgio. Sydney, Chardo en ik hadden het vaak over Giorgio die de 😛 emoji enorm veel gebruikte. Dus dat vertelde ik aan Aurynn alsof het een detail was en hij maakte meteen een foto van zichzelf met z’n tong eruit. Hij dacht vast dat Sydney het nooit zou raden, maar het was de meest kenmerkende foto die er bij zat! Joke's on you!

En dan zijn we wel zo’n beetje door alles heen, denk ik? M’n laatste Brentbiechtje komt zo op z’n einde. Spijtig! Het heeft me altijd geholpen om even een recap over de aflevering te schrijven en mijn verdenkingen neer te pennen. Aangezien de uitvoerige bedankingen aan de hosts, de andere deelnemers en de kijkers nog zullen volgen in de topics wil ik graag een bedanking uiten aan de lezers van mijn (en hopelijk ook andermans) lange biechten. Ik hoop dat jullie hebben kunnen genieten van mijn biechtjes nu. Maar ook hoop ik dat ik voor jullie, als kijkers, het spel een beetje kleur heb weten te geven. Mochten jullie nog vragen hebben, stel maar gerust! Dat vind ik alleen maar leuk. Dus aangezien dit mijn laatste biecht is van dit spel wil ik nog even zeggen dat ik jullie allemaal graag zie. Wat de uitslag ook mag worden, ik ben blij en trots. Veel liefs en vele groetjes aan iedereen!

Brent.
10
Mol Online 2023 / Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Laatste bericht door GerritDeBloempot Gepost op 30-04-2023, 22:23:48 »


Blijf ik na Sequester en Z4P voor de derde keer met zilver over? Of zal er nu toch goud aan mijn handen plakken?

Vandaag zijn we zondag 23 april 2023. Het spel is gespeeld. Hier staan we dan. Ik sta in de finale, maar dat is ongelooflijk! Ik neem dit linkje even over uit de laatste biecht van Chardo van 2020. Als eerbetoon omdat hij voor korte tijd echt mijn maatje was deze editie, maar ook voor de symboliek omdat hij toen de winnaar werd. Vorige week werd het laatste rode scherm getoond en MitchK moest ons groepje als laatste persoon verlaten. Had ik dat zien aankomen? Ik denk meer dan hijzelf. Mijn gevoel zat en zit goed. Ik hou alles keurig bij en ik heb me enorm ingezet voor dit spel. In ieder geval hoop ik dat ik de test volledig juist heb gemaakt en dat ik een snellere tijd had dan hij. Dan zou het misschien toch minder bitterzoet aanvoelen. In ieder geval, ik ben blij met mijn prestaties tot nu toe. Ik heb bewezen dat ik nog maar eens een finale van een groot spel heb weten te behalen. Ik heb nog maar eens bewezen dat ik goed ben in opdrachten en ook in dit spel veel heb bijgedragen aan de pot. Over de pot gesproken, die staat nu op 28.800 euro. Wellicht gaat daar nog 1.500 euro van af, maar ach, ik denk dat we enorm blij mogen zijn met dit als eindresultaat. Ik kijk met een gezonde blik terug op dit spel. Ik heb niet het gevoel dat er enorm pieken of diepe dalen waren. Af en toe een dipje, een paar hoogtepunten hier en daar. Dat is wat WidMO 2023 voor mij typeert. Een heel andere dynamiek dan vorig jaar, een heel andere groep ook. En ook een enorm verschil als ik het met WidMO 2020 vergelijk natuurlijk. Het was heel anders, maar het was wel van ons. Wij hebben samen met de hosts WidMO 2023 gemaakt tot wat het is geworden en daar mogen we trots op zijn. Dus een welverdiende "dankjewel" en "goed gedaan" aan iedereen! Maar ben ik hier om te vergelijken? Nee, ik ben hier om dit spel te spelen. En dat heb ik gedaan, ik heb gespeeld. Alle 32 opdrachten heb ik meegemaakt en doorstaan. Geen enkele keer heb ik me laten kennen en geen enkele keer ben ik gestopt met me fanatiek in te zetten. Voor het spel, voor de Mol. Voor mezelf? Omdat ik het zo'n ontzettend leuk spel vind? Omdat ik graag win? Omdat ik wil tonen dat ik het kan? Heel eerlijk, ik weet het niet. Ik zit met geduchte medefinalisten, maar dat laat me niet afschrikken. Mijn doel is om alles juist te hebben tijdens de finaletest. Als me dat gaat lukken, dan ben ik al ontzettend blij. Zoals ik zei heb ik alles meticuleus bijgehouden. Ik heb van alle opdrachten lijstjes bijgehouden en heb nog eens door alle voorgaande tests gesnuisterd. Ik ga er voor de zoveelste keer voor om all-in op de Mol te gaan en dat gaat me lukken ook. Ik geloof erin!

Over de Mol gesproken. Wie is dat nou? Het is eens goed om mijn medefinalisten een laatste globale analyse te geven. Laat ik beginnen met Sydney. Ik weet nog dat ze in het begin veel geld heeft gepakt en enorm veel heeft lopen spammen om toch maar haar golden ticket te krijgen. Dat voelde meteen héél onmols aan, maar het is natuurlijk ook een ideale dekmantel als Mol. Daarnaast werd ze ook kapitein bij Ingetuind en bij Bij(de)les gokte ze dat iedereen alles goed zou hebben waardoor er geld uit de pot zou gaan. Sydney kwam in mijn vizier toen ze bij Ontspoord een opdracht liet mislukken en zo twee personen mee het ravijn in sleurde. In Razende Restaurantrunners was zij een barvrouw en laat dat net een ideale positie zijn voor de Mol omdat je daar de sfeer in het restaurant kan bepalen. In Annie, are you okay? klopte ze te veel op de kist en bij Presenteerblaadjes had ze het minste antwoorden goed. Zo moeilijk waren die vragen ook weer niet, dus was dit een mollenstreek? Ze schoot zomaar twee mensen dood in Op een onbewoond eiland en bij Escape to the internet bleef ze maar om hints vragen. Het toppunt van haar molgedrag was Maken of kraken want ze ging alleen maar foute antwoorden geven. Had zij vrij spel omdat niemand haar verdacht als Mol? Heeft zij in het begin haar ogenschijnlijke best gedaan om vervolgens keihard toe te slaan? Daartegenover staat Aurynn. Die ging bij de allereerste opdracht Syd als Sydney drukken en bij Carnavalstrik waren zijn omschrijvingen nogal ... cryptisch. Ze werden wel elke keer gevonden door de ontcijferaars. Bij Te woordzoeker staan heb ik letterlijk alles gedaan en heeft Aurynn niets uitgevoerd. Aurynn kwam bij mij vooral in het vizier bij Dat Vloekte Eruit en Inschatten. Hij heeft wellicht het meeste gevloekt van iedereen én op één van zijn foto's bij Ontspoord stond "fuck" in het klein op de achtergrond. Is dat toeval of is dit subtiel molgedrag? Bij Inschatten ging hij als een gek kisten en boetes pakken, plus één van zijn foutief geclaimde kisten bevatte een zilveren item dat toevallig meer waard was. Meer geld uit de pot dus! Die piepstem in Presenteerblaadjes zorgde ervoor dat er veel foutief beantwoord werd en bij Daar teken ik voor tekende hij een panda op een fiets in plaats van een pinda op een fiets. En daar moest ook opeens een boom bij getekend worden? Een vreemde kronkel of is er wat anders aan de hand? Bij Ver delen liepen alle opdrachten bij hem fout en ik verdenk hem ervan om zijn hint bij Escape to the internet gewijzigd te hebben zodat we de volgende stap niet konden vinden. Zijn tekeningen bij Maken of kraken waren erbarmelijk en bij Blij dat ik glij begon hij toevallig met spammen toen Sydney een opdracht moest doen waarbij ze binnen een minuut moest posten. Stuntelig gedrag noemen ze dat, toch?

En ikzelf? Tja, een portie zelfreflectie kan nooit kwaad natuurlijk. Ik heb natuurlijk ook niet alles perfect gedaan. Zeker in het begin niet. Bij Te woordzoeker staan heb ik expres wat woorden weggelaten om voor wat zwarte gaten te zorgen bij de andere kandidaten. Ik heb een paar keertjes gevloekt, oeps, en bij Bij(de)les heb ik bewust mijn laatste ronde verpest. Gewoon omdat het kon. Bij Inschatten was het mooi meegenomen dat ik als een gek naar schatten kon zoeken, want ik wou natuurlijk een joker. Ook bij Razende Restaurantrunners kon ik het me niet laten om eens te komen piepen in het restaurant en daar één of ander gerecht over een gast te laten vallen. Wat lomp van me! Toch? Vanaf aflevering 5 ben ik me wel duidelijk meer beginnen inzetten. Ik denk dat ik sindsdien amper nog heb lopen nepmollen, integendeel. Na aflevering 5 ben ik vol voor het geld gegaan. Dat merk je ook aan de pot die gestaag begon te stijgen. My impact! Ik ben ontzettend trots dat ik hier mag staan. Doorheen heel het spel heb ik amper één jokertje gebruikt, terwijl Sydney er vorige ronde gewoon twee gratis heeft gekregen van de Mol. Ik mag best fier zijn op mezelf. Niemand pakt me dit nog af en ik ga mijn uiterste best doen bij de finaletest. Tot slot wil ik zeggen dat ik ontzettend heb genoten van mijn medefinalisten en ik tevreden ben dat ik met hen hier mag staan. Sydney als topbondgenote die mijn steun en toeverlaat was na het triestige vertrek van Chardo. We hebben zo vaak gepraat en ik heb zo moeten lachen om jouw shady opmerkingen soms. Bij elke actie van die dekselse Mol konden we ons ei kwijt bij elkaar. En als het weer niet mee zat kon ik mijn beklag bij jou doen. Mijn favoriete moment was die Escape room die we met z’n tweetjes helemaal wisten op te lossen. Wij tegen de rest. En wat waren we goed! En Aurynn, molletje van me, jij hebt het goed gedaan! Die stomme foutjes die je maakte in de opdrachten, die subtiele molacties. Ik had ze vast niet allemaal door, maar je hebt het echt goed aangepakt. Tot en met aflevering 2 had je me hélemaal in je greep. Als Chardo niet was afgevallen, dan was mijn rood scherm veel vroeger een feit geweest. Kan niet anders. Je hebt me privé zo goed weten te manipuleren. Normaal heb ik dat altijd meteen door, maar deze keer niet! Ik heb daarna een tikkeltje afstand gehouden, dat zal je ook gemerkt hebben. Ik heb je bewust ook nooit geconfronteerd met het molschap, zelfs toen we een dag met elkaar hebben gespendeerd in Mechelen. Dat was voornamelijk uit respect, want ik vind dat je het prima hebt gedaan. Dat houdt een Mol ook gemotiveerd, denk ik. Ik merkte dat je motivatie de laatste weken wel slonk, maar ik hoop dat jij ook de finale met opgeheven hoofd in gaat. Ik kan niet wachten om al je biechten, acties, frustraties, mislukkingen én successen terug mag lezen. Jouw taak is nu klaar en ik heb nog één ding te doen. Daarna blikken we samen terug op dit mooie avontuur dat we samen hebben meegemaakt. Santé!

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10