maandag 05/07 12u.
9 geblindeerde auto's arriveren aan het sequesterhuis. De chauffeurs stappen uit en helpen een geblinddoekte kandidaat uit de auto. Deze worden meegenomen naar 9 aparte ruimtes meegenomen.
Wanneer de chauffeurs de deur achter zich dichtdoen, weerklinkt de stem van sequesterbot:
'Neem nu je blinddoek af'.
De kandidaten nemen hun blinddoek af en zien voor zich een tafel met 9 kaarten op.
'Op elke kaart staat een motivatie van elke speler. De motivatie gaat over het feit waarom die speler niet als eerste het spel mag verlaten. Jij moet nu kiezen welke motivatie je de sterkste vindt en welke je de slechtste vindt. Dit laat je via PM weten aan mij. Wanneer elke kandidaat dit gedaan heeft, gaan de deuren open én kunnen jullie elkaar voor de eerste keer ontmoeten.'. Jullie hebben tot dinsdag 06/07 12u om je stemmen uit te brengen. '
"Oh ja, deze keer is het NIET toegelaten om op jezelf te stemmen."
Enigszins onder de indruk pakken de kandidaten de kaarten vast en lezen het volgende:
Kaart 1
Ik mag niet weg omdat de sfeer toch waarschijnlijk wel hard zal worden en ik probeer het toch zo luchtig mogelijk te houden. Bovendien ben ik denk ik ook geen groot gevaar.
Kaart 2
Ik mag het spel absoluut niet verlaten, omdat ik sfeer breng maar ook een versterking ben voor het spel. Ik speel slim, maar ik maak ook graag plezier. Na het Nederlands Elftal mag ook ik niet het spel verlaten...
Kaart 3
Ik heb veel zin om dit spel te spelen en ik heb de serie op YouTube ook gevolgd. Een andere kans om dit coole tactische spel mee te maken heb ik niet, dus ik ga er elke aflevering alles aan doen om leuke dingen te doen en mezelf te vermaken. Als je houd van drama moet je niet bij mij zijn, ik wil alleen entertainment veroorzaken op een manier die niet mensen persoonlijk aanvalt of kwetst, maar saai hoeft het daardoor absoluut niet te zijn!
Kaart 4
Wanneer je mij er als eerste uit stemt, dan verlies je een vriend! Iemand die voor jou door het vuur gaat, elke ronde weer voor je klaar staat. Dit spel kan je niet in je eentje winnen, je hebt vrienden nodig. En met mij als vriend, dan kun je heel ver komen!
Kaart 5
Ik mag absoluut niet als eerste het spel verlaten, omdat ik gewoon te gezellig ben! Ik ben de vrolijke noot tussen de (wannabe) meestertactici.
Kaart 6
"Ik win sowieso niet, dus het is alleen maar handig voor de rest als ik verder kom in het spel."
Kaart 7
Ik mag zeker niet als eerste afvallen. Ik heb altijd pech in spelletjes en zoveel heb ik niet te doen deze vakantie, dus ik zou graag nog wel effe blijven.
Kaart 8
Waarom ik sowieso het spel niet als eerst mag verlaten? Omdat ik heel graag dit spel wil spelen en ver wil komen in het spel. Ik heb me niet ingeschreven om als eerste het spel te verlaten. Ik wil uiteraard winnen, net als iedereen. Als ik terecht verlies dan is het zo, maar ik wil en zal er alles aan doen om het spel zo lang mogelijk te mogen en kunnen spelen. Ik zou het daarnaast ook jammer vinden om als eerste het spel te moeten verlaten. Ik heb me mede ingeschreven omdat ik graag een (groot) strategisch spel wil spelen en als je dan als eerste afvalt dan zou dat heel zuur zijn.
Kaart 9
Ik mag absoluut niet als eerste het spel verlaten omdat ik de leukste speler ben. Ik ben actief, kan het met iedereen goed vinden, ben zo eerlijk mogelijk, ben loyaal en niet gemeen. Wie zou mij nou niet erbij willen houden?