Bjorn en Brent, gefeliciteerd met jullie finaleplek!
Ik heb vandaag hard nagedacht over wat ik Bjorn wilde gaan vragen. Mijn vraag voor Brent had ik al weken klaar. Maar Brent zou Brent niet zijn als hij me zelfs nu nog weet te irriteren, door in zijn speech al precies uit de doeken te doen hoe hij Chip had verslagen. Daar ging mijn geniepige vraag!
De vraag die ik voor Bjorn had bedacht gaat over de droom-F4. We hebben het op Discord met z'n 2en en met z'n 3en natuurlijk een paar keer gehad over wie we in de F4 wilden hebben. Je weet dat ik daar het liefst jou, Brent, Monkeysuncle en mezelf zag staan. Hoewel ik schreef aan Brent dat we dan op jou zouden gaan, was dat zeker geen uitgemaakte zaak. Het is nu natuurlijk allemaal hypothetisch, maar wie zou jij gedragd hebben, denk je, als jij bij die F4 weggestemd zou zijn?
En nog een vraag: in je speech zeg je dat jij je bewust in de minderheid hebt geprobeerd te manoeuvreren bij het stemmen. Ik vind dat jij in de eerste ronde je stem hebt getrhowd, door op iemand te stemmen waar niemand anders voor ging, en wat jij ongetwijfeld wel wist. Waarmee jij je maatje Tim meer risico liet lopen voor het duel. Waarom koos je niet voor een stem op Brent?
Ik weet dat ik veel vragen tegelijk stel, maar ik wil ze graag allemaal ineens stellen, zodat jullie genoeg tijd hebben om het beantwoorden.
Mijn laatste vraag is voor jullie beiden: welke 4 personen zou jij de meest terechte F4 hebben gevonden, en welke 4 personen zou jij het t meest hebben gegund? (Dat kan overlappen, maar dat hoeft dus niet). Met uitleg waarom graag, uiteraard.
Dankjewel Swifty!
Ik ben dol op van die hypothetische vragen, die stel ik in real life ook voortdurend aan mensen en die houden er helaas minder van dan ik
.
Over deze heb ik trouwens tijdens het spel ook al even nagedacht. Er was een moment in het spel dat ik achterdochtig begon te worden over de loyaliteit van jou en MU richting mij, maar dat ik nog niet besloten had om de move te maken die ik uiteindelijk deed.
In die hypothetische final 4 van jou, mij, MU en Brent had ik vermoedelijk een aanvalsoffensief gekregen van MU en had jij misschien meer in een twijfel gezeten nog. Ik overwoog daarom om in die situatie jou te bedreigen met een drag op een zelfde manier als MU bij mij deed, omdat de kans van slagen bij jou in mijn ogen iets groter zou zijn geweest dan bij MU of Brent. Zeker omdat jij ook een speler bent die dit spel heel fanatiek speelde en daarom zou je vast voorzichtig omgaan met je plek in de finale. Ik weet echter niet zeker of ik ook door zou zijn gegaan met mijn drag. Dit hangt van het hele verloop van die ronde af natuurlijk, maar ik denk dat ik heel erg de neiging zou hebben om daar een final 2 van jou versus MU te creëren. Ik zag jullie als de 2 tactisch sterkste spelers in het spel, en Brent die nam het naar eigen zeggen iets minder serieus en speelde tegelijkertijd meer met zijn hart denk ik. Ook weet ik dat hij er meer vrede mee zou hebben als ie de finale niet zou halen, hij deed immers mee zodat het spel aan zijn 9 deelnemers kwam, wat ik heel lief van hem vindt overigens
.
Ik heb in aflevering 1 inderdaad mijn stem bewust gethrowd. Ik wist ook wel dat ik geen meerderheid ging krijgen voor Arno daar. Maar hier had ik wel een goede reden voor. Ik heb in ronde 1 inderdaad een alliantie met Tim gekregen, dus op hem stemmen ging ik daar sowieso niet doen. Echter had ik ook goede gesprekken met Brent in die ronde, ik heb in Jespers Discord Big Brother voor het eerst een spel gespeeld met Brent, en in dat spel stonden we tegenover elkaar, waar ik pas vlak voor zijn exit doorkreeg wat voor speler hij was en dat het best interessant had kunnen zijn om met hem samen te werken. Dit hebben we in ronde 1 ook tegen elkaar uitgesproken, dus ik wilde graag achterhalen of daar tijdens dit spel meer in zat.
Doordat de 2 heren redelijk uitgesproken elkaar targetten maakte dat mijn positie en keuze des te trickier. Ik heb toen bewust een stem op Arno gedaan, en mocht het 4-4-1 zijn geworden, dan had ik daarna wel mijn stem geswitcht naar Brent, omdat ik met Tim al een meer vastgestelde samenwerking had, terwijl het met Brent nog niet genoeg zekerheid aan mij bood dat hij mij echt veel kon helpen in het spel.
In ronde 2 ging de vote enkel tussen jou, MrChipie en Brent, dus weinig opties. Brent kwam toen al vroeg naar mij toe en zei dat hij verwachtte dat ik op hem ging stemmen. Dit gaf mij het gevoel dat er inderdaad nog weinig vertrouwen was opgebouwd, ondanks dat ik niet op hem stemde, waardoor ik besloot hem in die ronde te targetten bij zowel de vote als bij de drag die Chipie mocht doen.
Zoals we al weten is daar later alsnog een succesvolle samenwerking uitgekomen, zo zie je maar dat flexibel zijn in dit spel geloond heeft
.
En dan nu je laatste vragen, en dan moet ik echt gaan douchen en slapen
.
De meest terechte final 4 zou voor mij bestaan uit de 4 spelers die dit spel het meest fanatiek gespeeld hebben, en het beste tactische spel hebben gespeeld, want dat matcht met mijn eigen spel en mijn eigen fanatisme om dit spel te winnen.
Deze final 4 zou dus bestaan uit jou, Monkeysuncle, Chipie en mijzelf! Bijna dezelfde final 4 dus, maar dan jou geswapt met Brent.
Ik zet jou en Monkeysuncle hierin omdat ik julie speelstijl enorm respecteer en jullie houding in het spel (puur game en geen persoonlijke aanvallen) ook erg apprecieer. Ik zet Chipie hierin omdat hij ondanks de vele drama waar hij in beland is echt heeft laten zien dat hij héél héél héél graag ver in dit spel wilde komen en dit samen met ons wil spelen.
Als het hem niet had geboeid dan was die drama niet ontstaan ook.
Brent zijn unieke speelstijl waardeer ik ook enorm overigens, maar ik weet dat hij er minder fanatiek instond dan wij vieren.
Ik laat Arno eruit omdat hij met zijn Joker speelstijl in de laatste ronde ook heeft aangetoond dat hij juist graag deze rol wilde omarmen, en liever met hoofd omhoog het duel zou verliezen dan minder initiatief nemen en de final 4 halen.
Verder laat ik Hans eruit omdat ik aan Hans zeker in ronde 3 wel merkte dat dit soort intensere tactischere spellen met drama erbij niet iets zijn waar hij enorm veel energie in wil steken, en dat snap ik ook goed
.
En Tim laat ik eruit omdat zijn speeltijd helaas in dit spel van te korte duur was om echt goed te kunnen oordelen of hij een terechte final 4 speler zou zijn of niet
. Mitch was meer geïnteresseerd in zijn bondgenoten beschermen dan zelf winnen heeft hij gezegd, dus dat vind ik geen terechte final 4 speler.
De 4 spelers die ik het het meest zou hebben gegund zijn Arno, jou, Chipie en Monkeysuncle. Als ik hier mezelf ook bij zou zetten, want natuurlijk gun ik het mezelf ook, zou ik Monkeysuncle eruit halen denk ik. Moeilijke keuze wel. Ik denk hem vanwege de 2 hele stressvolle dagen die hij mij heeft bezorgd tijdens die heftige final 4 discussies
.
That's the game natuurlijk dus ik respecteer het enorm, maar ik ben er 10 jaar ouder van geworden volgens mij
.
Zo. Nu echt tijd voor bed. Als je nog meer vragen of hypothetische scenario's hebt probeer ik die zeker nog met je te bespreken, dus laat het gerust weten
.
De andere vragen van de juryleden zal ik morgen moeten doen helaas, dat wordt tijdens mijn lunchpauze of aan het eind van de middag!