Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
21
Survivor 2021 / Re: [Survivor] Feedback-topic
« Laatste bericht door D*N Gepost op 27-12-2021, 21:00:27 »
Dank voor alle complimenten en uiteraard de hendige feedback ::bravo::

Ik ben enkel geen fan van de proeven voor de samensmelting (omdat ik vind dat je bij survivor enkel door stemming het spel zou mogen verlaten).

Het enige dat ik zou veranderen is bij een gelijkspel een herstemming en indien dat gelijk is een 'rock draw' zoals survivor doet.


Ik ben hier nog wel benieuwd naar meer meningen eigenlijk! We hebben hier van tevoren zelf ook over nagedacht namelijk. Dit is inderdaad precies hoe ze het nu in Survivor doen zoals je het omschrijft (los van de fire challenge de laatste seizoenen).

Het hebben van proeven waar kandidaten afvallen is sowieso wel iets wat altijd terug is gekomen in onze Online variant, maar deze keer zeker ook geboren uit het hebben van heel veel kandidaten, dus we moesten meer eliminatie momenten creëren. In de eerste seizoenen was de halve finale altijd ER geïnspireerd, waarbij je je moet plaatsen voor de finale door een proef te winnen (sociale proef, fysieke proef). Sinds 2016 is dat toen veranderd. Ik ben zelf altijd wel fan van een proef eliminatie rond de samensmelting of halve finale.

Gelijkspel hebben we ook lang over nagedacht. Rocks kan spannend zijn, maar een tiebreaker proef is wel eerlijker doordat je uiteindelijk afvalt op basis van een game. En de tegenstemmen in plaats van een revote zorgt én voor tijdwinst én zorgt weer voor hele andere tactieken die toegepast kunnen worden in het spel.

Dat zijn een beetje de gedachtes erachter, maar hoor graag nog meer meningen  ::vergroot::
22
Survivor 2021 / Re: [Survivor] Feedback-topic
« Laatste bericht door Lucy Gepost op 24-12-2021, 23:45:41 »
Over de flashgames: dat was niet zozeer inspiratieloos maar een bewuste keuze, omdat dat vlak voor de halve finaleproef en finaleproef zat waar we heel veel werk aan hadden ;)
23
Survivor 2021 / Re: [Survivor] Feedback-topic
« Laatste bericht door SpacyColours Gepost op 24-12-2021, 19:42:13 »
@Nieky: wat jij omschrijft met alleen schaduwen was min of meer het concept van The Circle Discord, wat eerder dit jaar werd georganiseerd door Aurynn. :) Dat levert inderdaad weer een heel andere dynamiek op omdat je dan écht geen idee hebt met wie je speelt.

Zelf vond ik in dit geval voor Survivor juist wel het idee van twee accounts interessant, en was ook de reden dat ik me inschreef. Het zorgde met name in de kampfase voor enorme mindfucks. Achteraf gezien wel hilarisch dat zowel Sanmol als ik een tweede account in het kamp hadden en dat niet van elkaar wisten. ;D

Wat betreft de proeven;

Ik heb mezelf (na mijn deelname aan Pointless) voorgenomen om nooit meer mee te willen doen aan forumspellen waarbij mensen makkelijk kunnen valsspelen. Simpelweg omdat ik, mede door mijn ervaring op dit forum, weet dat het sowieso gebeurt, en dus zo'n spel onmogelijk op een eerlijke manier kan winnen. Het feit dat dit soort opdrachten opdoken in dit spel heeft mij dan ook enorm gefrustreerd. Wat doe je in een spel waarbij je moet kiezen tussen eerlijk verliezen of oneerlijk winnen? Dat is nogal een dilemma want ik wil allebei niet.

Je kunt het onmogelijk bewijzen en dus moet je het voor zijn. Want anders krijg je ook nog eens een eindeloze discussie, zoals nu ook met het vermeende valsspelen van Sanmol is gebeurd. Dat kan je van te voren verwachten, ook al is dat een trieste constatering. Zoals Brent volgens mij ook al aangaf; het is niet de schuld van de hosts, maar wel de verantwoordelijkheid van de hosts om dit zoveel mogelijk te voorkomen.

Maar, D*N en Lucy, misschien is dit een beetje achterhaalde kritiek want jullie hebben dit uiteindelijk uitstekend opgelost, dus daar wil ik mijn complimenten absoluut ook voor geven. Ik weet namelijk dat dat ook heel lastig is en helaas veel meer beperkingen geeft (en misschien was er ooit een tijd waarin dit soort opdrachten nog wel eerlijk konden gespeeld, dat maakt het eigenlijk des te triester).

Verder vond ik de proeven super. Ik vond eigenlijk alleen de "hier heb je een flash game bye"-week een beetje inspiratieloos, maar de andere proeven zaten allemaal erg goed in elkaar, waren erg veelzijdig en ook allemaal erg leuk! ::bravo::

Wel ben ik het zeker met Brent eens dat de uitleg in veel proeven duidelijker had gekund. Nog regelmatig moesten we echt doorvragen om te begrijpen wat nou de bedoeling was. Bijvoorbeeld bij het ei doorgeven en die fotobloemen - op zich allebei vrij simpele opdrachten, maar vanwege de summiere uitleg waren veel spelers in de war over hoe het nou precies in z'n werk ging.

De twists zaten prima in elkaar. Steeds als het spel een bepaalde richting op leek te gaan, kwam op het juiste moment een twist. Ook de Idol clues en hoeveelheid Idols allemaal goed doordacht! ::ok::

De eilandraden waren erg spannend opgezet met de filmpjes, de thema's waren tof. Jullie hebben het spel echt met liefde en moeite in elkaar gezet en uitgevoerd. Die finaleproef zal voor jullie ook een hel zijn geweest om te moeten afnemen. Diep respect! ;D
24
Survivor 2021 / Re: [Survivor] Feedback-topic
« Laatste bericht door Nieky Gepost op 24-12-2021, 14:40:39 »
1. Algemeen concept

Ja, ik ben dus helemaal fan van schaduwen! Sterker nog, van mij mogen spellen ook weleens met alleen maar schaduwen zijn zodat niemand bevooroordeeld een spel ingaat en iedereen zijn eigen tactiek kan uitstippelen. Het lijkt mij bv. leuk om eens een écht andere strategie/act op te voeren die ik met mijn echte account niet geloofwaardig kan voeren. Ook de twist zaten dit seizoen erg goed in elkaar!

2. Proeven

Variatie was goed! Wat ik fijn vond was dat de proeven niet allemaal zo heel veel tijd in beslag namen of je er persé op een bepaald moment voor online moest zijn. Zo hielden jullie het voor iedereen toegankelijk. Klein verbeterpuntje vond ik de krappe deadlines bij de creatieve proeven. Ik snap dat de jury tijd moet hebben om te beoordelen, maar dit was voor ons wel erg haasten/krap.

3. Twists
- De manier waarop je idols kon vinden:
 Leuk, moet ook gewoon lekker variatie in zitten t.o.v. andere seizoenen. Het waren wel vrij veel idols, maar daar heb ik me niet aan gestoord. Maakt het spel wat tactischer nog. Van mij mogen er ook veel wapens met luxeproeven in het spel komen, dan kan een dominant verbond makkelijker tegengewerkt worden.

- Tribal Wars & het War Token
Ik vond het war token niet echt een groot wapen om te hebben. 4 kampen vond ik wel erg leuk! Ik was ook blij met de regel dat je niet mocht communiceren met andere kampen. Zo duurde het lang voordat het spel een beetje in een plooi kwam te liggen tactisch gezien.

- Slechts één kampwissel vlak voor de samensmelting:
Prima, dit moet vooral niet elk seizoen hetzelfde zijn. Onvoorspelbaarheid is leuk!

- Battles vlak voor de samensmelting:
Erg goede twist. Helemaal top!

- Fast Forward weken
Die zijn erg druk altijd, maar onontkoombaar met dit aantal deelnemers. Zolang de proeven dan maar niet heel tijdrovend zijn kan het prima.

4. Overig
Visuals en video-eilandraden zijn super. Ik vond een FTC met 3 in deze opzet ook helemaal oké. Ook hiervoor geldt. Variatie is helangrijk zodat je er niet voor een volgende survivor automatisch op kan anticiperen. het valsspelen losten jullie goed op.

5. Spelleiding
Het was écht een topspel. Maar écht!
25
Survivor 2021 / Re: [Bar] Survivor Shadow Shack
« Laatste bericht door Jennifer (Survivor) Gepost op 23-12-2021, 23:51:10 »
::gordijn::

Lief dagboek,

Dat was het dan. Tijd om afscheid te nemen.



Maar het voelt zo onwerkelijk, alsof dit allemaal één grote droom was. Een verhaal met een perfect einde, waarin ik van begin tot eind een rol heb mogen spelen. Een avontuur waarin ik maandenlang werd opgeslokt. Een droom waaruit ik nu ontwaak maar nooit zal gaan vergeten. ::hug::

Ik vond het een eer om dé glansrijke hoofdrol van dit avontuur te mogen spelen. ::trots:: Maar het was óók wel vermakelijk om het nog eens te herbeleven vanuit het perspectief van de supportive characters, die evengoed wel weer elk een eigen verhaal hadden. ::wijn::

In het bijzonder toch mijn twee medefinalisten, die samen met mij het hele avontuur hebben mogen meemaken en een vurige, slopende Eilandraad hebben doorstaan.

Sanmol, mijn vurige Motozusje. ::brunette:: Wij zijn - op dat ene weekje Ardhi/Maji na - van begin tot eind onafscheidelijk gebleven. Ik had je geen moment willen missen in het spel. Ik ga onze dagelijkse kopjes thee missen, meid. ::bravo:: Het spel was natuurlijk enorm saai geweest zonder jou, al is het maar omdat letterlijk elke move in dit spel uiteindelijk jouw verdienste was. ::helderziend:: Wat je in de finale vertelde heeft mij echt geraakt en ik hoop dat je met heel veel trots terugkijkt op het spel. ::hug:: Als je in een volgende editie iets meer de werkelijkheid en spel gescheiden kan houden, dan weet ik aan wie ik tegen die tijd mijn kroon kan doorgeven. :-*



B&W. Let's face it. Wouter kocht bij de veiling een metamorfose, maar ik wéét dat jij er ook één hebt gekocht. ::vergroot:: Het kan niet anders. My God, wat heb jij je ontplooid. Je begon dit spel als muurbloempje en nu shine je als een zonnebloem. Laten we het speltechnische geneuzel éven achter ons laten. ::hand:: Jij hebt de belangrijkste move gemaakt in dit spel. Niet omdat het je winstkansen vergroot heeft, of het spel op z'n kop heeft gezet, of Sanmol en mij naar de finale heeft geholpen, of whatever - nee. Het was de belangrijkste move in dit spel omdat jij daarmee met je vuist op tafel hebt geslagen, jezelf hebt laten zien en dikke vette schijt had aan wat iemand daar ook van zou vinden. Plotseling stond jij in de schijnwerpers, plotseling was jij in charge en zie hoeveel het je gebracht heeft. Er zit zoveel meer in je dan je denkt. Een les die ik zelf ook heb geleerd door me in dit spel van niemand wat aan te trekken en me voor niemand te verstoppen. Het was leuk om eindelijk de ware B&W te leren kennen en hopelijk gaan we daar alleen nog maar meer van zien. :)

Nou, ik moet gaan. Wachten tot mijn cheque wordt overhandigd waarmee ik mijn droom kan waarmaken - de Jennefire parfumlijn beginnen. ::love::



Sincerely yours,

The sexiest, shadiest shadow in town.

~Jennefire ::blond::

 ::rits::
26
Survivor 2021 / Re: [Survivor] Feedback-topic
« Laatste bericht door Brent Gepost op 23-12-2021, 23:35:35 »
Ik ga me wel focussen op de tijden die ik zelf actief heb meegemaakt, hoor. De rest heb ik uit mijn geheugen gewist! ::hypocriet::

1. Algemeen concept
Hoe vonden jullie het concept van het seizoen in het algemeen?
Ik heb nog nooit een seizoen van Survivor meegemaakt op dit forum, dus ik heb weinig referenties. Echter vind ik dat het concept zeer geslaagd was en fantastisch georganiseerd was. Het was leuk om met vier kampen en zoveel deelnemers aan de slag gegaan. De vormgeving zat goed, er was genoeg variatie in de opdrachten en er was genoeg dynamiek zowel voor als achter de schermen. Alles was prachtig gestructureerd en de hosts waren steeds goed bereikbaar. Ik denk dat dit een voorbeeld is van hoe een spel in elkaar moet zitten en gehost moet worden. De biechten, achter de schermen en de mooie schema's achteraf vind ik subliem en professioneel werk. Top gedaan dus!

2. Proeven
Een belangrijk aspect zijn natuurlijk de proeven. Het is altijd inschatten naar de mate van uitdaging, is de proef te makkelijk of juist te moeilijk? Originaliteit is natuurlijk belangrijk. En daarnaast variatie. Was er voldoende variatie? Welke proeven sprongen erbovenuit als favoriet en welke waren minder? Nog andere op- of aanmerkingen?
De proeven zaten bomvol variatie, zowel naar soort proeven als naar de aankleding van de proeven. Ik merkte dat de proeven veel creativiteit vergden met een vleugje uitdaging en dat kon me persoonlijk smaken. Zelf vond ik het bijzonder leuk dat er zowel proeven bij zaten die de focus legden op samenwerking binnen het kamp, maar anderzijds ook andere proeven die meer neigden naar sabotage/samenwerking van/met andere kampen. Dat zorgde voor een zeer fijne dynamiek zodat niet elk kamp geïsoleerd raakte, dus goed bedacht. Ik ga niet verder uitweiden over opdrachten waar 'je mag niet opzoeken' een regel is, want daar kent iedereen ondertussen wel mijn standpunt over. Het énige aandachtspuntje is misschien dat sommige opdrachten net iets beter uitgelegd konden worden. Dat ligt misschien aan mij omdat ik nooit een opdracht begrijp, maar bij de eitjesopdracht kan ik me herinneren dat werd gezegd dat het gewoon een welbekende opdracht was. Ik had geen idee! Gelukkig kon ik dan bij onze bevallige hosts terecht die meteen uitlegden wat we moesten doen, dus dat was snel en efficiënt opgelost. Maar ik snap de opdracht heel erg goed hoor!

3. Twists
Wat vonden jullie van de twists dit seizoen? En van de hoeveelheid? Denk aan:
- Schaduwaccounts
- De manier waarop je idols kon vinden
- Tribal Wars & het War Token
- Slechts één kampwissel vlak voor de samensmelting
- Battles vlak voor de samensmelting
- Fast Forward weken
Fantastisch! De schaduwaccounts gaven echt kleur aan het spel en zorgden voor een extra laag hetgeen mooi was om mee te maken. Op een bepaald moment in het spel liggen wel alle schaduwaccounts nogal bloot en dan vraag ik me eigenlijk af of het nut van de schaduwaccounts wel nog van toepassing is. Echter hoort dat inherent bij het spel en krijgt iedereen daarmee gelijke kansen, dus algemeen een erg toffe toevoeging. Bij de kampwissel had ik ergens het gevoel dat het allemaal iets te random (?) ging. Het gegeven van de wissel zelf was superleuk, maar ik had ergens verwacht dat er daarin meer input zou zijn vanuit de kampleden zelf en minder vanuit de organisatie. Ikzelf ben totaal niet op zoek gegaan naar idols, maar het is echt een prachtige toevoeging aan dit spel. Zeker niet weglaten en de manier van implementeren was ook zeer goed! Van mij mochten er zelfs meer advantages (vote blocks, vote switches, etc.) in het spel zijn, want ik ben daar echt grote fan van. Ik denk dat het voor dit spel zeer gebalanceerd was en dat de hosts dit goed hebben doordacht.

4. Overig
Feedback op dingen als...
- Thema's
- Visuals
- Video-eilandraden
- Aanpak van mogelijk valsspelen
- Opzet van de finale met een proef, stemming, en FTC met 3 spelers
- Etc.
De meeste dingen heb ik hierboven reeds genoemd. Ik vond de video-eilandraden echt geweldig, gewoon hoe het moet en met de nodige spanningen en seriositeit. Visueel en qua thematiek heb ik niks aan te merken, dat zat gewoon allemaal goed en in mijn ogen hebben jullie gewoon goed gebruik gemaakt van jullie eigen concept. Dat merk je bijvoorbeeld ook aan bondjes die een naam kregen op basis van de thematiek die jullie hebben toegepast op dit spel, denk maar aan het modderpact! Daarnaast vind ik dat jullie mogelijk valsspelen goed hebben aangepakt. Een tip is om te trachten dat zoveel mogelijk uit te schakelen door middel van de opzet van de opdrachten, maar het is begrijpelijk dat dat niet voor elke opdracht zomaar kan. Dat maakt het hosten natuurlijk wel uitdagender, maar het is steeds moeilijk te vermijden en nog moeilijker te controleren.

5. Spelleiding
Op-en-aanmerkingen over hoe dit spel geleidt werd :)
Wie?! Nee grapje! Naast het feit dat we twee sexy spelleiders hadden die een puike prestatie hebben neergezet wil ik wel nog even kwijt dat ik het ergens jammer vond dat er in een beperkt aantal opdrachten net wat meer Nederlandse invloed te bemerken was. Dit is echt superminiem, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk oprecht dat ik als Belg niet zomaar aan rauwe haring kan komen en ik denk dat maar weinig Belgen weten wie boerin Agnes is. Ik probeer het omgekeerd te benaderen: Stel dat "Ellen Dufour"  een antwoord zou zijn in Jeopardy, dan kan ik me voorstellen dat vele Nederlanders niet weten dat zij de winnares van de Vlaamse versie van Big Brother was in 2001. Ik kan me ergens voorstellen dat Nederlanders daar een wrang gevoel bij zouden hebben omdat dat wellicht toch een nadeel is. Dat wou ik nog even echt als miniem aandachtspunt kwijt om dat zoveel mogelijk gelijk te trekken, want verder heb ik van het hele spel genoten en kijk ik er met veel plezier op terug!

 ::bravo::
27
Survivor 2021 / Re: [Survivor] Feedback-topic
« Laatste bericht door wouterv Gepost op 23-12-2021, 23:16:41 »
Het concept vond ik heel goed, de 4 kampen brachten zeker iets bij zeker omdat je elke keer tegen een ander kamp uitkwam.

De proeven waren goed en afwisselend. Er was voor iedereen wel iets. Ik vind het wel jammer dat er geen kennisproeven meer waren door de omstandigheden maar that's it. Harry Potter en geografie waren mijn favorieten.

Ik vond de twists echt leuk, de idols waren moeilijk te vinden zo hoort het ook. Ik ben enkel geen fan van de proeven voor de samensmelting (omdat ik vind dat je bij survivor enkel door stemming het spel zou mogen verlaten).

Ik vind dat jullie het mooi aangepakt hebben, visueel, eilandraden en de eventuele problemen.

Het enige dat ik zou veranderen is bij een gelijkspel een herstemming en indien dat gelijk is een 'rock draw' zoals survivor doet.

Kortom, echt  ::ok:: gedaan



28
Survivor 2021 / Re: De Eilandraad
« Laatste bericht door Brent Gepost op 23-12-2021, 22:30:53 »
Nogmaals van harte gefeliciteerd Jennifer (en Spacy)! Je was van alle schaduwen mijn grote favoriet en ik denk dat je die rol met glans hebt mogen vervullen doorheen heel het spel, goed gedaan! Laat je wel nog weten wat je als prijs via de post hebt ontvangen? Ik gok dat het een potje ras el hanout zal zijn!

::love::
29
Survivor 2021 / Re: [Bar] Survivor Shadow Shack
« Laatste bericht door D*N Gepost op 23-12-2021, 20:40:10 »
Zowel Jennifer als Spacycolours hebben een titel gekregen (die Hillo nu kwijt is ;D). De schaduwaccounts zullen binnenkort niet meer bruikbaar zijn ;).
30
Survivor 2021 / Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Laatste bericht door wouterv Gepost op 23-12-2021, 15:07:36 »
Dat is eigenlijk wel hilarisch achteraf gezien  ;D
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10