"Het kamp blijft in rep en roer, maar ik durf niet gelijk een vinger te wijzen. Ik ben compleet de controle kwijtgeraakt over dit kamp. Mensen roepen namen, wijzen en stemmen. Alsof de waanzin zelfe toegetreden is. Desalniettemin lijk ik zelf ook beïnvloed te worden door deze krachten. Domweg overrompeld door blinde paniek, of woede, of allebei sleepten we ons eerste lid voor de wolven.
Ricardo wordt door 3 man sterk vastgepakt en er wordt mij doorgefluisterd dat ze de ware identiteit kunnen achterhalen middels een magische sabel. Onfortuinlijke is wel dat Ricardo zelf geen woord meer kan spreken... Heel etisch is deze kwestie niet, maar nadat de laatste adem uit Ricardo's lichaam was ontsnapt, kwam er een magische stofwolk omhoog. Deze kreeg de vorm van een hoedje... Ik vreesde al voor het ergste... Ricardo was een Expiditielid
"
Veel tijd om hierover na te denken hadden we niet. Een wilde zandstorm leek de ronde te doen en we moesten vluchten in onze tenten. Dit leek een voorbode... Alsof er een andere entitieit bestond. Gelukkig duurde de storm niet al te lang. Maar tot groot verdriet was het lichaam weggewaait. Wel lag er voor ons een droomkaart, van de handellaar... Dit bleek
De Kaars te zijn. We hebben allemaal onze munten, waarmee deze koehandel zou beginnen."[/i]
De handellaar heeft de eerste van zijn 5 kaarten te koop gezet:
Als je deze kaart inzet, krijg je informatie over een van je buren in de deelnemerslijst. Je speelt deze kaart openbaar.
De zandstorm is niet voor niks, iemand is gisternacht vergeten de olielamp door te geven. Hierdoor hebben jullie de eerste waarschuwing van de djinn gekregen. De olielamp blijft bij dezelfde persoon, tenzij hij vannacht weer vergeten wordt.Jullie hebben tot
dinsdag 5 september 21:00 uur om te bieden en de nachtelijke acties uit te voeren.