Auteur Topic: Sherlock - Moord Mysterie ++  (gelezen 1664 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Sherlock - Moord Mysterie ++
« Gepost op: 14-03-2022, 11:14:32 »

Sherlock zit met de handen in het haar en heeft jullie hulp nodig voor een overzeese opdracht. Een verdacht overlijden in Detroit!

Hiervoor gaan we terug in de tijd, naar februari. (toen deze opdracht oorspronkelijk op het menu stond, maar we hebben nog wat thema's en opdrachten van plaats gewisseld en ik weet niet meer waar ik overal de datum heb vermeld, dus als ik het in de openingspost aan pas e nvervolgens komen jullie in andere gesprekken, bewijsstukken etc een andere datum tegen, dan is iedereen in de war. Dus let's pretend dat het vandaag 13 februari is :) )

Jullie worden naar de USA gestuurd!

Detroit, 13 februari 2022

Jullie verzamelen in een vergaderzaal van de Detroit Public Safety Headquarters (!). Het is een moderne zaal met de laatste state of the art technieken. Op een scherm zien jullie de uitzending van Sherlock's webcam die jullie voorstelt aan Hoofdinspecteur Patricia Olive, jullie opdrachtgeefster en direct leidinggevende in deze zaak.

"Bedankt inspecteur Sherlock." neemt Patricia het woord, waarna ze zich naar jullie richt en verder gaat. "Welkom speurders. Gisterenavond ontving de lokale politie een telefoontje in verband met de dood van een jonge vrouw. De man die het lichaam vond en ons er over inlichtte is Josh Taylor. Hij vertelde dat hij het lichaam van de vrouw vond in het huis op het adres 81 Grove St  in Detroit (!). De deur stond wagenwijd open, waardoor hij naar binnen keek en vervolgens 911 belde. Onze collega’s van de politie gingen ter plaatse en bevestigden wat de getuige vertelde. Ze hebben de omgeving afgezet en de forensische onderzoekers zijn sinds vanochtend al bezig met hun werk. Volgens de voorlopige info is het slachtoffer neergeschoten met een pistool."

"We zijn er ook achter gekomen dat ditzelfde adres enkele jaren geleden gelinkt werd in een andere case van een brand waarbij een getrouwd koppel is omgekomen en de plotse verdwijning van hun dochter. Die case stond lang in de aandacht, maar plots werd het er stil rond. Daarom schakelen we jullie hulp in. Misschien is deze moord op een of andere manier gelinkt met de brand en de verdwijning van het meisje. Ik verwacht eind van de week een individueel rapport van elk van jullie.”

Hoe spelen?
Elke dag krijgen jullie een aantal mogelijke aanwijzingen/taken die jullie kunnen kiezen om uit te voeren. Elke taak kost een uur tijd om uit te voeren en binnen die taak krijg je soms de optie om nog een extra uur tijd te besteden om nog dieper te graven.

De eerste drie dagen krijgen jullie elke dag 5 mogelijke leads om te volgen (en om dus tijd aan uit te geven).
De vierde en de vijfde dag zullen er telkens nog 2 zijn.
De zesde dag zal er nog één lead zijn en daarnaast mag je eventueel overgebleven tijd gebruiken om een sporen onderzoek (DNA, vingerafdrukken, etc) te laten doen. Je mag daarbij een personage noemen dat je ontmoet hebt en dan worden alle mogelijke bewijsstukken die jij zelf tegengekomen bent automatisch gecheckt.

Ik zal elke dag de mogelijke taken posten. Jullie antwoorden dan in dit topic welke taak/taken je wil doen. Je mag er meer op één dag doen, maar ze kosten allemaal een uur en mogelijks een extra uur als je dieper wil graven.
Je hoeft niet fysiek iets uit te voeren met de taken, je krijgt meestal een transcriptie van bvb je ondervraging opgestuurd, of een rapport of ander bewijsmateriaal. Veel info waaruit jullie het antwoord moeten vinden.

Tijd
Iedereen krijgt 15 uur tijd. Taken kosten 1 uur, maar er zijn meer dan 15 taken, plus wil je eventueel ook nog tijd overhouden voor het sporen onderzoek. Het is dus onmogelijk om álle taken uit te voeren, want daar heb je niet genoeg tijd voor. Je zal dus moeten kiezen.
Hoewel, je mág beslissen overuren te maken. Daarmee "koop" je extra tijd. Maar, op het einde van deze opdracht moet je een vragenlijst invullen over de moord. Per extra gekocht uur, gaat er een punt af van je score in die vragenlijst. Dus wees er voorzichtig mee.

Samenwerken?
Jullie mogen samenwerken, om zo meer info te delen, maar wees daar uiteraard voorzichtig mee. Vertelt je medespeler wel de waarheid? En weet je zeker dat die medespeler die info weer niet met iemand anders deelt? Want als iedereen uiteindelijk dezelfde info heeft, gaat iedereen hetzelfde score en kan je dus geen voorsprong nemen met deze opdracht. Bedenk of het nog wijs is veel te delen in deze halve finale. ;)

Echte gegevens (!)
Dit verhaal is uiteraard fictief! Maar ik heb af en toe wel gebruik gemaakt van echte gegevens. Die worden telkens met een (!) aangeduid. Soms hangt er dan een directe link aan, zoals in deze post waarbij je kan klikken om via Google maps de Headquarters te zien en ook om de plaats delict te zien. (hier is hopelijk geen echte moord gebeurd, maar ik gebruik de omgeving voor het verhaal)
Daarnaast zal je soms ook (!) bij info zien staan zonder een link. In dat geval betekent het dat je die info in Google kan opzoeken om er meer informatie over te vinden. Sommige van deze info zou mogelijks kunnen helpen met het onderzoek. Daarnaast maakt het het verhaal ook wat rijker/echter. ;)

ZP
Wie op het einde onterecht de foute moordenaar aanduidt, wint sowieso géén ZP.
Bij iedereen die wél de juiste moordenaar aanwijst, wordt er gekeken naar alle vragen in de vragenlijst. Punten worden opgeteld per goed antwoord en eventuele minpunten van overuren worden daarvan afgetrokken. Degene met de meeste punten wint 4 ZP, de volgende 3, dan 2, 2 en 1. Je krijgt dus enkel 0 punten als je de moordenaar fout hebt.

Veel succes!
« Laatst bewerkt op: 14-03-2022, 11:17:22 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
Re: Sherlock - Moord Mysterie ++
« Reactie #1 Gepost op: 14-03-2022, 11:19:49 »
Patricia projecteert een slide op de muur en zegt "Jullie taken voor vandaag zijn als volgt."

Op de muur zien jullie:
  • Ondervragen Josh Taylor
  • Plaats delict onderzoeken
  • Autopsie rapport bekijken
  • Forensisch onderzoeksrapport bekijken
  • Info over slachtoffer opzoeken

Voor de kijkers: omdat niet iedereen alle info mag zien, zal ik pas op het einde van de opdracht alle info en aanwijzingen posten, in spoilers, zodat jullie zelf nadien ook kunnen kiezen welke taken je wil doen etc.

Aan de spelers: post hier welke taak/taken je wil doen. Jullie hebben daarvoor tijd tot middernacht.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2022, 15:42:22 »
Ik kreeg een vraag: zijn de taken van vandaag enkel vandaag geldig of kan je ze later in de week ook nog kiezen?

Ze zijn enkel vandaag geldig! Zie het als dat bvb Josh Taylor vandaag op het bureau zit, op vraag van de politie. We kunnen hem hier niet een hele week vasthouden zonder reden.
En het forensisch team heeft ook geen tijd om elke dag weer hetzelfde verslag aan iemand anders uit te leggen etc. ;)

En nog een vraag:
Mag ik eerst een taak doen, dan wachten op de info die ik daaruit krijg en dan nog een taak kiezen? Of moet ik alle taken tegelijk doorgeven?

Je mag eerst eentje doen en daarna nog een. Voel jullie vrij om me om discord te contacteren dat je iets gepost hebt hier zodat ik nog op tijd kan reageren.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2022, 15:59:44 door Robbieazerty »

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 14-03-2022, 18:05:55 »
Ik wil graag Josh Taylor ondervragen  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MitchK

• Forumlid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #4 Gepost op: 14-03-2022, 18:08:29 »
Ik ga graag een kijkje nemen op de plaats delict

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Verliezend finalist WIDMO22 & winnaar RSC 26 + Z4P
« Reactie #5 Gepost op: 14-03-2022, 19:13:57 »
Ik wil graag info over het slachtoffer opzoeken!  ::joehoe::
Er is geen Mol meer...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 14-03-2022, 20:20:11 »
Verstuurd!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 14-03-2022, 20:28:58 »
Voor mij graag het forensisch rapport en ik wil ook het plaats delict onderzoeken
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 14-03-2022, 21:41:55 »
Ik wil graag Josh Taylor ondervragen en het autopsie rapport bekijken
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 14-03-2022, 22:11:19 »
Alles verstuurd. Als je iets niet ontvangen hebt, laat het me weten want dan is er iets mis gegaan met de pm.

Sommigen onder jullie hebben nog een keuze om dieper te graven. Dit kan ook tot middernacht.
Omdat ik dat niet eerder aangegeven heb, wil ik die deadline ook overdragen naar morgen. Maar je mag géén nieuwe taken doen om daarna dieper te graven in een oude taak. Dus vanaf je een nieuwe taak gekozen hebt, neem ik aan dat je niet dieper graaft op de vorige.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 14-03-2022, 22:43:12 »
Ik ga het autopsie rapport bekijken

Offline MitchK

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 14-03-2022, 23:30:13 »
Forensisch onderzoeksrapport lijkt me wel wat

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 15-03-2022, 08:30:53 »

Deze ochtend begroet Patricia jullie wederom op de headquarters.

"Goedemorgen inspecteurs. Goed werk verricht gisteren. Terwijl sommigen onder jullie nog moeten beslissen of je dieper wil graven of niet, heb ik voor de rest die al verder willen gaan de volgende taken voor vandaag.

Sommigen onder jullie hebben gisteren mogelijk over John Stevens gehoord of gelezen. We kunnen hem hierheen halen voor ondervraging.

Ik blijf het toch verdacht vinden dat dit gebeurd is in exact hetzelfde huis als waar enkele jaren geleden die brand het leven aan twee personen heeft gekost. Jullie kunnen het politie rapport over die case bekijken.

Hier is een plannetje van de buurt.

Misschien hebben de buren iets opgemerkt. We kunnen hen ondervragen. Laten we het voorlopig bij de naaste buren houden voordat we de hele straat gaan ondervragen. Dus jullie kunnen naar huisnummer 82, 83 of 84.

Veel succes vandaag."

De taken voor vandaag zijn dus:
  • Ondervragen John Steven
  • Politie rapport ivm de brand opvragen
  • Ondervragen buren huisnummer 82
  • Ondervragen buren huisnummer 83
  • Ondervragen buren huisnummer 84

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Verliezend finalist WIDMO22 & winnaar RSC 26 + Z4P
« Reactie #13 Gepost op: 15-03-2022, 16:32:27 »
Ik wil graag het politierapport ivm de brand opvragen  ::vergroot::
Er is geen Mol meer...

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 15-03-2022, 17:48:36 »
Ik wil ondervragen buren huisnummer 83

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15 Gepost op: 15-03-2022, 18:28:41 »
Ik neem John Steven graag onderhanden
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 15-03-2022, 18:53:30 »
Allemaal verstuurd!

Offline MitchK

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 15-03-2022, 21:56:15 »
Ondervraging buren huisnummer 82

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 15-03-2022, 22:53:54 »
Verstuurd!

Ik ga nu mijn bed in moeten kruipen, maar feel free om nog taken te posten. Dan stuur ik morgen de info. Ook dieper graven op huidige taken kan morgen nog, totdat je dan aan een van de nieuwe taken begint.

Brent is als enige vandaag nog niet aan een nieuwe taak begonnen en mag dus eventueel nog dieper graven op een taak van gisteren.

Offline MitchK

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 15-03-2022, 23:39:17 »
Ik neem John Steven graag onderhanden

Ben je klaar?

Want dan zou ik dat nu graag doen!