Opdracht 1 - StillevenFoto 1Op deze foto zien we mijn memorabilia die ik over heb gehouden van mijn Enigma deelname. Dit is ontzettend waardevol voor mij, omdat ik door dit avontuur zelf als persoon een enorm stuk gegroeid ben. Maar ook omdat ik vrienden voor het leven heb gekregen. En we zelfs na 2 jaar nog steeds geregeld met elkaar afspreken.
Foto 2In deze foto heb ik mijn twee grootste hobby's bij elkaar gebracht: mijn 5-koppig gezin en bordspellen.
Wij spelen graag met elkaar en hebben allemaal onze eigen favorieten. In dit stilleven vind je componenten uit die spellen.
Perudo (mijn 7yo), Nidavellir (mijn 10yo), Everdell (mijn 13yo), Obsession (mijn vriendin) en Dwellings of Eldervale (ik).
En dat we dan ook nog in Zap 5 bezig zijn is een fijn bijkomend toeval.
Foto 3tekst: de opdracht was om iets persoonlijks te fotograferen, dus koos ik voor de belangrijkste personen in mijn leven. Enkele dagen geleden besloot ik om hen te verrassen door in een plukweide haar lievelingsbloemen te gaan halen én zijn lievelingsautootjes te kopen. Mensen graag zien, betekent voor mij om hen ook te verrassen én dat doe ik met plezier.
Foto 4Toelichting op het stilleven: Vorige week ben ik gestart met een opleiding voor leefstijladvisering. Eén van de zes pijlers daarvan is beweging. De laatste jaren ben ik zelf hier al actief mee bezig, ik liep gemiddeld 10.000 stappen per dag. In 2024 heb ik dat nog wat opgeschroefd, het gemiddelde staat nu op 11.500 stappen per dag. Op de foto wat accessoires die me helpen om lekker te blijven bewegen.
Foto 5Het stilleven van mij gaat over mijn accordeon. Wie mij leert kennen, weet al snel dat ik accordeon speel. Het instrument is belangrijk en staat als een anker vast in mijn leven. Het stilleven representeert een drie-eenheid: het fijne van muziek maken, het moeten studeren om beter te worden en het gevecht tegen de tijd omdat je alsmaar meer wilt.
Foto 6Dit stilleven tekent mijn leven op een hele simpele, maar toch belangrijke manier. Wanneer de dagen door allerlei verplichtingen soms zwaar intensief en vermoeiend zijn, word ik niet gelukkig van sporten of hectische hobbies. Het liefst van alles kom ik dan een beetje tot rust met lekker eten en een alcoholisch drankje. Ik maak mijn hoofd leeg, neem een hap en een slok, en mijn problemen zijn ineens verdwenen...
Foto 7Een stilleven dat volledig mijn hartje bloot legt. Mijn spellenhartje welteverstaan, met een selectie van gevarieerde spellen en speelstukken. Dit op een knallende achtergrond, want we hebben meer kleur en vrolijkheid nodig in het leven!
Foto 8Ik vind het lastig om mezelf uit te beelden in stilleven. Soms voel ik best wel een leegte die op de voorgrond staat, maar ik weet dat lichtpuntjes die leegte toch altijd weer opvullen. Zo heb ik vorig jaar de liefde gevonden, heb ik een goede vriendschap en een lieve hond die ons thuis gelukkig maakt. Deze lichtpuntjes zorgen ervoor dat de leegte vervaagt
Foto 9Mijn stilleven. Het spreekt redelijk voor zich waarom dit bij mij past. Bloempotten zijn nou eenmaal mijn merk. Ook is deze foto een beeldspraak voor het leven. Ben je groot en welvarend, dan heb je veel meer kansen in het leven dan als je klein en arm bent. Vandaar de aflopende grootte en de afnemende mate van groenheid.
Foto 10Al jaren komt mijn tas overal mee naar toe en houdt hij al stug alles bij zich wat ik nodig heb. Ik ben geneigd om aan mijn spullen gehecht te raken, wat verklaart waarom mijn tas zo belangrijk voor me is!
Foto 11Geen tekst meegestuurd
Foto 12Geen tekst meegestuurd
Foto 13Geen tekst meegestuurd (*te laat)