Auteur Topic: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice  (gelezen 3361 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #40 Gepost op: 3-04-2024, 19:50:16 »

The Boardroom

Welkom in de boardroom: Sem Brandt Corstius, Swifty, Aurynn, Deerbetah, Mrchipie, Drenziboy & Gerritdebloempot. Jullie hebben de opdracht verloren en dus worden jullie opgeroepen ter verantwoording. De jury zal jullie nu ondervragen op waar het nou precies mis is gegaan. Sem Brandt Corstius zal dan beslissen welke twee teamleden hij wil meenemen voor de eliminatie boardroom. Daar zullen jullie de jury moeten overtuigen waarom jij niet naar huis moet en waarom de ander wel.

Een paar dingen nog:
-> Team 1 mag vrij reageren hier, Team 2 mag niet meer posten hier tot de eliminatie is gedaan.
-> Harde discussie wordt aangemoedigd, probeer dingen nooit té persoonlijk te nemen in deze boardroom maar ook niet té persoonlijk te worden.
-> De jury mag vrij vragen stellen en opmerkingen maken over jullie prestaties.

Wanneer iedereen zijn zegje heeft kunnen doen mag Sem de keuze maken wie hij meeneemt. Graag dikdrukken in dit topic. Dit gebeurt in ieder geval voor morgen 19:00.

Bij de boardroom tussen de drie die genomineerd zijn voor eliminatie: de teamleider en de twee teamleden die hij meeneemt geldt:
-> De jury bepaalt
-> De jury mag op elk moment bepalen dat iemand veilig is of naar huis moet, ze hoeven niet alle pleidooien af te wachten. Uiteraard zullen ze wel ieder de kans geven zich te verdedigen.

Let's Start!

Ik zal als Trump de eerste vraag erin gooien:
Team Dierbetah, hoe was de taakverdeling binnen jullie team?
« Laatst bewerkt op: 4-04-2024, 11:09:44 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #41 Gepost op: 3-04-2024, 19:53:11 »
De teamverdeling was er eigenlijk niet, want iedereen ging doen wat diegene wilde doen en daar gaf ik toestemming voor. Natuurlijk waren sommige mensen wel beter in dingen dan andere, zo deden Aurynn, Swifty & Ik de meeste dingen posten en maakte DRezni, Gerrit & Swifty de foto's van hun mooie huisdieren
Sem

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #42 Gepost op: 3-04-2024, 19:54:45 »
Ik heb wel een vraag die alle kandidaten van team Dierbeetah afzonderlijk kunnen beantwoorden

Waar is het volgens jou misgegaan?
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #43 Gepost op: 3-04-2024, 19:56:28 »
De teamverdeling was er eigenlijk niet, want iedereen ging doen wat diegene wilde doen en daar gaf ik toestemming voor.
Denk je niet dat het misschien de taak is van een teamleider om een taakverdeling te maken? Of hoe zie jij de taak van een teamleider?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #44 Gepost op: 3-04-2024, 19:56:47 »
Ik heb wel een vraag die alle kandidaten van team Dierbeetah afzonderlijk kunnen beantwoorden

Waar is het volgens jou misgegaan?

Dat ik de teamleider werd  ::rofl::

En mijn slechte Taakverdeling, want ik had gezegd; Je mag doen wat je wilt doen, maar vraag wel effe toestemming aub
Sem

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #45 Gepost op: 3-04-2024, 19:57:31 »
Ik heb ook een vraag aan ieder teamlid met een net wat andere insteek.

Welk teamlid verdiend het volgens jou absoluut NIET om genomineerd te worden vanwege zijn of haar onmisbare inzet? Wat waren de specifieke kwaliteiten van deze persoon en hoe kwam dit tot uiting in het product?
You'll never walk alone

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #46 Gepost op: 3-04-2024, 19:58:53 »
Denk je niet dat het misschien de taak is van een teamleider om een taakverdeling te maken? Of hoe zie jij de taak van een teamleider?

Daar heb je zeker gelijk in en dat is ook iets wat fout ging in ons team
Sem

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #47 Gepost op: 3-04-2024, 19:59:07 »
Ik heb wel een vraag die alle kandidaten van team Dierbeetah afzonderlijk kunnen beantwoorden

Waar is het volgens jou misgegaan?
ik wil hier gelijk op inhaken! Dat was gewoon sem als leider te kiezen. Ik ben heel eerlijk om te zeggen dat ik bijna tot niks heb gedaan of kunnen doen. zoals sem ook zelf aan geeft was er totaal geen taakverdeling en structuur en deed iedereen maar wat. er was gewoon geen team. gewoon losse mensen die 1 account moesten onderhouden. Niemand komt straight to the point behalve aurynn eigenlijk. ik heb me door alle chaos en 0.0 structuur me gaan beginnen afzonderen en gewoon alleen gevoeld en of ik geen onderdeel was van een groep/team...
chipsverslaafde <3

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #48 Gepost op: 3-04-2024, 20:00:23 »
ik wil hier gelijk op inhaken! Dat was gewoon sem als leider te kiezen. Ik ben heel eerlijk om te zeggen dat ik bijna tot niks heb gedaan of kunnen doen. zoals sem ook zelf aan geeft was er totaal geen taakverdeling en structuur en deed iedereen maar wat. er was gewoon geen team. gewoon losse mensen die 1 account moesten onderhouden. Niemand komt straight to the point behalve aurynn eigenlijk. ik heb me door alle chaos en 0.0 structuur me gaan beginnen afzonderen en gewoon alleen gevoeld en of ik geen onderdeel was van een groep/team...

Maar toch hebben mensen best veel gedaan en ben jij 1 van de enige die oprecht niks heeft gedaan
Sem

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #49 Gepost op: 3-04-2024, 20:00:32 »
Ik heb ook een vraag aan ieder teamlid met een net wat andere insteek.

Welk teamlid verdiend het volgens jou absoluut NIET om genomineerd te worden vanwege zijn of haar onmisbare inzet? Wat waren de specifieke kwaliteiten van deze persoon en hoe kwam dit tot uiting in het product?
Dit is 100 procent aurynn! iemand die duidelijk wist wat er moest gebeuren en nog ergens een beetje structuur gaf, teminste aan mij en aan de groep wat er moest gebeuren. ::jaja::
chipsverslaafde <3

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #50 Gepost op: 3-04-2024, 20:01:31 »
Ik heb wel een vraag die alle kandidaten van team Dierbeetah afzonderlijk kunnen beantwoorden

Waar is het volgens jou misgegaan?

Er was naar mijn mening ook niet bepaald een lijn die getrokken werd... iedereen deed zomaar iets en vaak was dat wel prima. Het dier van de dag was leuk in idee, maar als er dan geen content hiervoor op tijd klaarstaat dan is het dag met dier van de dag.

Dit is 100 procent aurynn! iemand die duidelijk wist wat er moest gebeuren en nog ergens een beetje structuur gaf, teminste aan mij en aan de groep wat er moest gebeuren. ::jaja::

Hier sluit ik me zeker bij aan, ik zat aan het begin ook met zijn naam in mijn hoofd als teamleider.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2024, 20:04:11 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #51 Gepost op: 3-04-2024, 20:02:29 »
Maar toch hebben mensen best veel gedaan en ben jij 1 van de enige die oprecht niks heeft gedaan
en ik zeg net waar dat door komt,en toch heb je mij genegeerd prive ook toen ik het zei tegen jou! als ik geen structuur, duidelijke instructies krijg en heel het ''team'' is een grote chaos. dan trek ik me terug en ben ik stil. daarbij heb ik aurynn geholpen met zn taken die dat ook kan beamen. maar ja dat weet je ook niet  ::)
chipsverslaafde <3

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #52 Gepost op: 3-04-2024, 20:03:15 »
Sem Brandt Corstius, jij lijkt je keuze al gemaakt te hebben maar weet dat de jury jou zwaar zal afstraffen als jij 2 deelnemers meeneemt die het in onze ogen niet verdienen naar de boardroom te gaan. Geen verdere vragen, we zien je daar.

Swifty, jij leek er vanaf het begin op gebrand al jouw teamgenoten aan te sporen hun bijdrage te doen en leek af en toe meer een leider dan Sem. Denk je dat je hem in de weg hebt gezeten?

Aurynn, draag jij als grote dierenvriend de verantwoordelijkheid voor jullie gefaalde thema?

Deerbetah, wat heb jij aan dit project bijgedragen behalve je naam?

Mrchipie, ik heb eens door jullie Discordserver gescrold en daar blijkt niet uit dat jij veel hebt gedaan. Denk je dat jullie hadden kunnen winnen als je je populaire Twitteraccount wat actiever had ingezet?

DRenziboy, wie verdient het om ontslagen te worden?

GerritDeBloempot, waar kwamen die bots vandaan?

Ik zie jullie antwoorden graag spoedig tegemoet.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #53 Gepost op: 3-04-2024, 20:03:51 »
en ik zeg net waar dat door komt,en toch heb je mij genegeerd prive ook toen ik het zei tegen jou! als ik geen structuur, duidelijke instructies krijg en heel het ''team'' is een grote chaos. dan trek ik me terug en ben ik stil. daarbij heb ik aurynn geholpen met zn taken die dat ook kan beamen. maar ja dat weet je ook niet  ::)

Maar hoe komt het dan dat echt IEDEREEN iets heeft gedaan, maar jij echt helemaal niks?!
Sem

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #54 Gepost op: 3-04-2024, 20:07:32 »
Maar hoe komt het dan dat echt IEDEREEN iets heeft gedaan, maar jij echt helemaal niks?!
misschien moet je leren lezen? ik zeg net dat ik vooral aurynn heb geholpen! dus ik heb IETS gedaan! niet veel maar iets, Maar je negeert nu vervolgens ook nog eens de redenen waarom dat gebeurd is en ik me ook slecht heb gevoeld over de sfeer daar. ik heb structuur nodig en duidelijkheid. die is er nooit geweest!!


Mrchipie, ik heb eens door jullie Discordserver gescrold en daar blijkt niet uit dat jij veel hebt gedaan. Denk je dat jullie hadden kunnen winnen als je je populaire Twitteraccount wat actiever had ingezet?

Ik zie jullie antwoorden graag spoedig tegemoet.

Dat klopt, heb inmiddels aangegeven waar dat aan ligt en hoe en denk het niet, weet het eigenlijk niet to be honest. ik heb mn handen er al afgetrokken halverwege.. denk dat het niet veel had  uitgemaakt
chipsverslaafde <3

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #55 Gepost op: 3-04-2024, 20:09:31 »
Dat klopt, heb inmiddels aangegeven waar dat aan ligt en hoe en denk het niet, weet het eigenlijk niet to be honest. ik heb mn handen er al afgetrokken halverwege.. denk dat het niet veel had  uitgemaakt
Wat heeft een team aan een opgever?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #56 Gepost op: 3-04-2024, 20:10:22 »
Waarom bespraken jullie in jullie promotiepost uitgebreid dat jullie pagina draait om de wijsheid van dieren, maar werd hier vervolgens amper iets mee gedaan? Voelde niemand de behoefte om naar het team te communiceren dat het belangrijk is om te doen wat je in je promotiepost belooft, of waren jullie allemaal vergeten dat dat was waar jullie pagina om draait?
I will follow my inner gold

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #57 Gepost op: 3-04-2024, 20:11:19 »
Wat heeft een team aan een opgever?
een opgever never! Wat ik al zei heb ik het met aurynn besproken toen het gebeurde en die heeft me toen er doorheen geholpen en heeft me wat meer duidelijkheid gegeven en ben toen hem gaan helpen met zn taak. daarbij ging het sowieso met de dag minder goed met het team in general en niet solo bij mij.
chipsverslaafde <3

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #58 Gepost op: 3-04-2024, 20:17:44 »
een opgever never! Wat ik al zei heb ik het met aurynn besproken toen het gebeurde en die heeft me toen er doorheen geholpen en heeft me wat meer duidelijkheid gegeven en ben toen hem gaan helpen met zn taak. daarbij ging het sowieso met de dag minder goed met het team in general en niet solo bij mij.
Als ik het goed begrijp was Aurynn dus eigenlijk jullie teamleider. Zelfde vraag dan als aan Swifty: waarom hebben jullie onder zijn leiding dan niet gewonnen als hij het zo goed deed? En waarom zijn er meerdere leiders in jullie team en volgden jullie Sem niet gewoon?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #59 Gepost op: 3-04-2024, 20:20:49 »
Als ik het goed begrijp was Aurynn dus eigenlijk jullie teamleider. Zelfde vraag dan als aan Swifty: waarom hebben jullie onder zijn leiding dan niet gewonnen als hij het zo goed deed? En waarom zijn er meerdere leiders in jullie team en volgden jullie Sem niet gewoon?
Zo kwam het voor mij persoonlijk teminste over. en sem was gewoon niet geschikt ondanks hij zelf aan iedereen ging vragen voor het spel begon om leider te worden.. daarbij heb ik niet gestemd in die stemming trouwens. en aurynn was niet de offciele persoon die leiding moest geven dus daar gaan het al mis
chipsverslaafde <3