Hallo lieve juryleden,
Is het alweer ruim 3 maanden geleden? Wat vliegt de tijd! Zap en Dennis hebben mij rond februari weer gewekt uit mijn RN en Discord winterslaap en ik ben er blij mee.
Zap5 is voor mij vooral een sociaal spel geworden, ook al was ik net als Robbie van tevoren niet van plan om een complex van linkjes en bondjes te maken. Ik heb er met name van genoten om oude contacten af te stoffen en nieuwe contacten op te doen.
Mijn pad door dit spel is uiteindelijk vrij soepel gelopen. Als ik een sociaal vangnet nodig had was dat er, maar de spellen waar inzet, skill of creativiteit nodig was gingen me ook goed genoeg af. Echt in gevaar heb ik me alleen gevoeld tijdens Bestemming X en Claim to Fame, voor de rest had ik wel in de gaten dat het goed zou komen.
Ik ben in dit spel aanwezig geweest, heb veel van mezelf gegeven en laten zien en ook de moeilijke beslissingen ben ik niet uit de weg gegaan, alhoewel het nooit mijn hobby zal worden. En het winnen van een RN-juryopdracht kan ook van mijn bucketlist! Ik denk ook dat ik deze finaleplek verdien, maar ik ben hier ook met drie hele fijne mede-finalisten. Met Swifty en Robbie is de band buiten het spel al goed en is die alleen maar sterker geworden de laatste maanden, maar ook van de lieve creatieve kritische hulpvaardige Aurynn ben ik gaan houden.
Tot slot wil ik me nog even tot elk jurylid richten.
Mitch: Ik vind het erg jammer dat je maar zo kort in het spel zat, want jij zorgt zo vaak voor fun! Maar volgens mij vond jij het wel prima uiteindelijk.
Arno: Het was sneu dat je in de tweede aflevering zo weinig tijd had en dat je daarmee snel in het MP terecht kwam. Ik heb de bubbly-Arno-liefde in het spel wel gemist.
Deerbetah: Jij bent echt je eigen pad gegaan in dit spel en dat respecteer ik. Ik ken jou het minst van allen, maar vind het wel mooi hoe je bij jezelf bent gebleven.
Sem: Wat heb jij het heftig gehad tijdens The Apprentice! Maar jouw enthousiasme is aanstekelijk en je gaat voor elk spel op de Sem-manier. Blij dat je me niet meer haat
Gerrit: We hebben weinig contact gehad, maar waar we dat hadden was het altijd open en prettig. Volgens mij zouden wij een prima samenwerking kunnen hebben gehad, het is er alleen niet van gekomen.
Chip: Natuurlijk moest er ergens een beetje drama zijn, tijdens de B&B aflevering, maar ik vind dat je daarin echt gegroeid bent. Ook bij jou was het contact minimaal, maar zo loopt het soms.
Niels: Je hebt het lang volgehouden in het MP, waarbij je de ups en downs met me deelde. Ook aL mopperde je soms, je ging er altijd wel helemaal voor met volle inzet.
Frank: Oef, wat heb jij een pittig middenstuk gehad in dit spel. Ik weet dat je nauwelijks bondjes had en dat je heel hard bent afgerekend op maar 1 move, vooral door je reputatie. Ik ben heel blij dat we elkaar in het echt hebben ontmoet en dat we alles hebben uitgesproken. Volgende keer pak ik het anders aan met je.
PB: Van Duracell konijn toen ik wegging, naar een heel stuk volwassener toen ik terug kwam. Pas rond en na de B&B aflevering kwam ons contact op gang, maar het is gebleven, ook na het spel.
Wouter: Wat heb jij het spel sterk gespeeld. Je kwam helaas in een positie terecht waarin je het alleen moest opnemen tegen een alliantie, maar het spreekt voor je hoe je daarmee omging en hoe sportief en begripvol je was. Blijf zo!
Ricardo: Koning van het middagprogramma! Ook met jou heb ik gedurende het spel nog best vaak contact gehad, vooral over hoe jij je weer op het nippertje door een MP-aflevering worstelde. Je compliment aan mij koester ik nog steeds en ik vind je een topper!
Sydney: My queen! In aflevering 1 hebben we de afspraak gemaakt niet tegen elkaar te liegen en, op de spellen na waarin we een rol hadden waarin dat niet te voorkomen was (jij de Mol, ik de Allesweter), hebben we dat volgehouden. Mede dankzij jou ben ik zover gekomen en ik vind het heel jammer dat je er niet bij bent, dat had je verdiend. Ik ben heel blij dat ik je zoveel beter heb leren kennen.
Jury, succes met jullie stem, je kunt met deze finalisten geen verkeerde keuze maken.
En Dennis (en Jesper ook), dank dat ik hier aan mee mocht doen en ook fijn dat het bijna voorbij is
Liefs,
JW aka monkeysuncle