Auteur Topic: [PT] Aflevering 12 - Survivor  (gelezen 513 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[PT] Aflevering 12 - Survivor
« Gepost op: 20-06-2024, 01:02:09 »



Come on in, our final 4! Jullie zijn zo ver gegaan als het maar kon, de finale. Jullie hebben 14 anderen weggespeeld. Nu zal de power weer teruggaan naar de personen die jullie hebben weggespeeld. Iedere speler heeft 1 positieve stem. Jullie krijgen de kans om een pleidooi te geven over waarom iedereen op jou zou moeten stemmen. Daarnaast krijgen alle  juryleden één vraag om te stellen om ze te helpen hun keuze te maken.

In totaal zijn er 12 juryleden, omdat opgevers geen stem krijgen in de eindzege. De juryleden zijn dus: MitchK, Freak123, Deerbetah, Sem, Gerritdebloempot, Mrchipie, NielsE, Whatthefrank, PieterBasje, Wouterv, Ricardo & Syd.

Welkom terug jury!



Paar richtlijnen:
-> Eén vraag per jurylid om het binnen de perken te houden, het zijn al 12 juryleden dus dat is genoeg.
-> Wees uiteraard respectvol naar elkaar, we spelen nog altijd voor het plezier.


Concreet:

Finalisten posten eerst hun pleidooi hier, doe dit voor vrijdag 20:00
Juryleden kunnen daarna hun vraag stellen tot zondag 20:00
Finalisten krijgen nog tot maandag 20:00 om laatste antwoorden te geven
Juryleden stemmen dan voor woensdag 20:00

Elk stem die je binnenhaalt levert je 10 punten op voor de eindwinst.

Veel succes en ...

Outwit, Outplay, Outlast!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #1 Gepost op: 21-06-2024, 07:56:45 »
Lieve juryleden, lieve medefinalisten.

Na ruim vier maanden zijn we dan aanbeland bij de finale.
Daarvoor moesten er 14 spelers afvallen. Met sommigen daarvan heb ik ergens in de loop van deze tijd fijn samengewerkt, met anderen kreeg ik daar helaas de kans niet voor. Hopelijk zie ik jullie snel weer in een volgend spel.

Het was nogal een reis, deze editie van Zap. Totaal anders dan de vorige 2, maar ook deze keer heb ik weer genoten.

Het begon natuurlijk al heel fijn, met een date waarbij we zelfs gezoend hebben.
Na een verbazingwekkende race waarbij helaas de meeste spelers waar ik op dat moment contact mee had naar het middagprogramma werden gestuurd, kreeg ik van mijn teamgenoten bij The Apprentice de kans om mijn lieve hond te laten shinen.

We zijn vervolgens creatief bezig geweest, eerst met perfecte foto’s en daarna met het bouwen en inrichten van een vakantiehuis.
In de volgende aflevering moesten we vilein zijn en dat was een harde afrekening, een van de minst leuke momenten van dit spel.

In de afleveringen daarna moesten we vaak puzzelen en logisch redeneren, iets wat mij wel goed ligt.
Eerst de mol ontmaskeren, wat mijn B&B-maatje helaas niet zo goed afging. Daarna gingen we op reis naar X, waarbij alweer een goeie speler afviel.
In het volgende geniale spel moest ik mijn hersenen flink laten kraken in de bloedstollende deathmatch tegen een geduchte tegenstander.
Er werden in de aflevering daarna hints gepost naar bekende familieleden waarbij ik voor de zoveelste keer afscheid moest nemen van iemand waar ik fijn contact mee had. En tot slot werd ik verdacht van het zijn van de Allesweter, wat de enige andere vrouw in dit spel helaas niet overleefde.

Ik wil geen lang pleidooi houden over mijn spel of over waarom ik een stem verdien. Ik laat het aan jullie over om te vragen naar zaken die jullie graag uitgelegd krijgen. Ik ga jullie vragen natuurlijk eerlijk beantwoorden, kom maar op.
Ik wens jullie bij deze alvast veel wijsheid toe voor het stemmen op 1 van deze sterke finalisten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #2 Gepost op: 21-06-2024, 08:35:06 »
Ik ben zo weg en pas na 20u terug en zag dat de deadline om 20u is, dus zal het nu even posten.

Mijn pleidooi:
Om al te anticiperen op de eerste mogelijke vraag: ja, ik kom van de middag programmatie, verdien ik dan nog wel je stem?
Volmondig ja! Niet alleen heb ik me, door gebruik te maken van creativiteit (Lubach en Glee), kennis (Zwakste Schakel) en hard bestuderen en verdiepen in Pokemon, teruggevochten naar de finale, maar bovendien lag ik uit de primetime door De Mol. In menig seizoen van De Mol en WIDM wordt in de eerste aflevering gezegd “Tja, de eerste ronde is eigenlijk gewoon een loterij.” Heck, zelfs Gilles De Coster himself heeft dit al gezegd. Dus mijn afvallen in die ene aflevering van De Mol was gewoon pech.

Zo, dat hebben we dus afgehandeld. Nu over naar waarom ik je stem verdien. Ik ben dit spel in gegaan met het idee zonder allerlei bondjes te werken. Hoofdzakelijk omdat ik geen tijd en zin had in 500 groepsgesprekken onderhouden op Discord, maar ook omdat ik gewoon lekker de spellen wou spelen en niet het hele “hoe kan ik heel deze opdracht omzeilen om toch te winnen” ding.
Uiteraard heb ik onderweg vriendjes gemaakt, natuurlijk vanwege mijn sprankelende persoonlijkheid, maar het was allemaal lekker relaxed en door geen grote bedreiging te vormen, fietste ik er makkelijk doorheen.
Ik heb me 100% gegeven in dit seizoen, ook al had ik niet altijd tijd (zoals nu, ik moet over een minuut vertrekken).
Ik ga mijn mede finalisten verder ook niet onder de bus gooien, want daar heb ik geen zin in. Swifty was een top B&B maatje (we were robbed!), Monkeysuncle is en blijft de beste mede host die ik ooit bij Zap gehad heb en ik wou dat ik meer met Aurynn had kunnen samenwerken, maar onze wegen liepen vaak anders.

Dus het lijkt me een moeilijke beslissing en ik wens jullie daar dan ook veel succes bij!!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #3 Gepost op: 21-06-2024, 14:02:26 »
Hallo lieve juryleden,

Is het alweer ruim 3 maanden geleden? Wat vliegt de tijd! Zap en Dennis hebben mij rond februari weer gewekt uit mijn RN en Discord winterslaap en ik ben er blij mee.

Zap5 is voor mij vooral een sociaal spel geworden, ook al was ik net als Robbie van tevoren niet van plan om een complex van linkjes en bondjes te maken. Ik heb er met name van genoten om oude contacten af te stoffen en nieuwe contacten op te doen.

Mijn pad door dit spel is uiteindelijk vrij soepel gelopen. Als ik een sociaal vangnet nodig had was dat er, maar de spellen waar inzet, skill of creativiteit nodig was gingen me ook goed genoeg af. Echt in gevaar heb ik me alleen gevoeld tijdens Bestemming X en Claim to Fame, voor de rest had ik wel in de gaten dat het goed zou komen.

Ik ben in dit spel aanwezig geweest, heb veel van mezelf gegeven en laten zien en ook de moeilijke beslissingen ben ik niet uit de weg gegaan, alhoewel het nooit mijn hobby zal worden. En het winnen van een RN-juryopdracht kan ook van mijn bucketlist! Ik denk ook dat ik deze finaleplek verdien, maar ik ben hier ook met drie hele fijne mede-finalisten. Met Swifty en Robbie is de band buiten het spel al goed en is die alleen maar sterker geworden de laatste maanden, maar ook van de lieve creatieve kritische hulpvaardige Aurynn ben ik gaan houden.

Tot slot wil ik me nog even tot elk jurylid richten.

Mitch: Ik vind het erg jammer dat je maar zo kort in het spel zat, want jij zorgt zo vaak voor fun! Maar volgens mij vond jij het wel prima uiteindelijk.
Arno: Het was sneu dat je in de tweede aflevering zo weinig tijd had en dat je daarmee snel in het MP terecht kwam. Ik heb de bubbly-Arno-liefde in het spel wel gemist.
Deerbetah: Jij bent echt je eigen pad gegaan in dit spel en dat respecteer ik. Ik ken jou het minst van allen, maar vind het wel mooi hoe je bij jezelf bent gebleven.
Sem: Wat heb jij het heftig gehad tijdens The Apprentice! Maar jouw enthousiasme is aanstekelijk en je gaat voor elk spel op de Sem-manier. Blij dat je me niet meer haat ;)
Gerrit: We hebben weinig contact gehad, maar waar we dat hadden was het altijd open en prettig. Volgens mij zouden wij een prima samenwerking kunnen hebben gehad, het is er alleen niet van gekomen.
Chip: Natuurlijk moest er ergens een beetje drama zijn, tijdens de B&B aflevering, maar ik vind dat je daarin echt gegroeid bent. Ook bij jou was het contact minimaal, maar zo loopt het soms.
Niels: Je hebt het lang volgehouden in het MP, waarbij je de ups en downs met me deelde. Ook aL mopperde je soms, je ging er altijd wel helemaal voor met volle inzet.
Frank: Oef, wat heb jij een pittig middenstuk gehad in dit spel. Ik weet dat je nauwelijks bondjes had en dat je heel hard bent afgerekend op maar 1 move, vooral door je reputatie. Ik ben heel blij dat we elkaar in het echt hebben ontmoet en dat we alles hebben uitgesproken. Volgende keer pak ik het anders aan met je.
PB: Van Duracell konijn toen ik wegging, naar een heel stuk volwassener toen ik terug kwam. Pas rond en na de B&B aflevering kwam ons contact op gang, maar het is gebleven, ook na het spel.
Wouter: Wat heb jij het spel sterk gespeeld. Je kwam helaas in een positie terecht waarin je het alleen moest opnemen tegen een alliantie, maar het spreekt voor je hoe je daarmee omging en hoe sportief en begripvol je was. Blijf zo!
Ricardo: Koning van het middagprogramma! Ook met jou heb ik gedurende het spel nog best vaak contact gehad, vooral over hoe jij je weer op het nippertje door een MP-aflevering worstelde. Je compliment aan mij koester ik nog steeds en ik vind je een topper!
Sydney: My queen! In aflevering 1 hebben we de afspraak gemaakt niet tegen elkaar te liegen en, op de spellen na waarin we een rol hadden waarin dat niet te voorkomen was (jij de Mol, ik de Allesweter), hebben we dat volgehouden. Mede dankzij jou ben ik zover gekomen en ik vind het heel jammer dat je er niet bij bent, dat had je verdiend. Ik ben heel blij dat ik je zoveel beter heb leren kennen.

Jury, succes met jullie stem, je kunt met deze finalisten geen verkeerde keuze maken.

En Dennis (en Jesper ook), dank dat ik hier aan mee mocht doen en ook fijn dat het bijna voorbij is :D

Liefs,
JW aka monkeysuncle
My fall will be for you

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #4 Gepost op: 21-06-2024, 19:46:44 »
Allerliefste jury van heel RealityNet!

We staan aan het eind van een lange, spannende reis. Het is een eer om hier in de finale van Zap te staan en ik wil graag mijn verhaal delen om jullie stem (alsook jullie harten!) te winnen.

Keer op keer heb ik mij weten te bewijzen en ben ik vaak in de bovenste helft van de afleveringen geëindigd. Dit laat zien dat ik consistent en betrouwbaar ben in mijn prestaties, zelfs als ik niet altijd de hoogste toppen heb bereikt (en soms met wat gezeur, maar hey the grumpy man is mijn karakter!)

Mijn spelstijl was soms hard, maar nooit persoonlijk. Wanneer ik een beslissing nam die voor een ander minder leuk was, deed ik dat altijd met eerlijkheid en transparantie. Integriteit stond voorop in mijn spel, en ik hoop dat jullie dit kunnen waarderen.

Een finalewaardig moment was toen ik hard vocht voor mensen die het moeilijk hadden, zoals MrChipie. Wanneer hij moeite had om zich uit te drukken of iets niet lukte, stond ik voor hem klaar. Dit toont niet alleen mijn strijdlust, maar ook mijn bereidheid om anderen te steunen wanneer ze het nodig hebben.

In zoekopdrachten zoals The Amazing Race zag je mij echt op mijn best. Hier kon ik laten zien wat ik in huis had en mijn volledige potentieel benutten. Daarnaast heb ik bij creatieve opdrachten, zoals de trein bed & breakfast, een andere kant van mezelf laten zien. Ik ben flexibel en veelzijdig, en ik geniet ervan om verschillende uitdagingen aan te gaan.

Ondanks de drukte van onregelmatig werken en het missen van vrije weekenden, heb ik nooit een deadline gemist. Dit toont mijn betrouwbaarheid en toewijding aan het spel en mijn medespelers.

Met de andere finalisten heb ik een geweldige band opgebouwd. Ik begrijp dat jullie wellicht overwegen om op hen te stemmen, maar ik hoop dat jullie ook mijn inzet en vastberadenheid zien. Ik heb nog nooit een groot spel op RealityNet gewonnen en het zou geweldig zijn om na al die weken de kroon te pakken. Het zou de perfecte afsluiting zijn en bovendien heel goed staan bij mijn jurk!

Ik ben jullie dankbaar voor de kansen en de vriendschappen die we hebben opgebouwd. Hopelijk kan ik rekenen op jullie stem, zodat we samen deze reis kunnen bekronen met een rondje mojitos op mijn kosten!
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #5 Gepost op: 21-06-2024, 20:59:23 »
Beste finalisten!

Gefeliciteerd, Jullie zijn alle 4 Toppers en daarom heb ik ook voor jullie alle 4 een vraag (mocht van Dennis)

Succes in de finale en mogen de beste winnen!❤️

Aurynn:
- Waarom moet IK aan jou mijn stem geven? Wat hebben wij meegemaakt dat ik denk: "Ja! Ik geef mijn stem aan jou! "?

MU:
- Waarom moet IK aan jou mijn stem geven? Wat hebben wij meegemaakt dat ik denk: "Ja! Ik geef mijn stem aan jou! "?

Swifty:
- Waarom moet IK aan jou mijn stem geven? Wat hebben wij meegemaakt dat ik denk: "Ja! Ik geef mijn stem aan jou! "?

Robbie:
- Waarom moet IK aan jou mijn stem geven? Wat hebben wij meegemaakt dat ik denk: "Ja! Ik geef mijn stem aan jou! "?**
Sem

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #6 Gepost op: 21-06-2024, 22:00:56 »
Hey Sem, leuke vraag!

Wat wij samen hebben meegemaakt in deze editie van Zap was natuurlijk The Apprentice. Ik vond het erg leuk dat jij direct heel enthousiast de leidersrol op je nam. En je ging voortvarend van start. Wat je heel goed deed was een eigen Discordserver opzetten en daar alle juryleden uitnodigen. Je gaf mij de ruimte om mijn foto's te plaatsen en de pitch op mijn manier te maken. Je had wel even een inzinking, en daar hebben we het toen direct in pm over gehad en je herstelde je. Ik heb je in pm gecoacht en daar deed je zeker wat mee. We hebben samen echt ons best gedaan om wat van die Insta-pagina te maken.
Ik heb voor je geduimd in de boardroom, ik vond het heel terecht dat jij daar niet werd weggestuurd.

Waarom je op mij moet stemmen is vanwege onze samenwerking daar, en om wat je me toen vertelde: ik was 1 van de actiefsten. Ik besef me dat Aurynn ongeveer hetzelfde kan zeggen over zijn samenwerking met jou in dat programma. Helaas had je het zwaar in de boardroom juist vanwege een actie van Aurynn waar de jury jou van verdacht en maar over bleef doorvragen (heel knap overigens dat je standhield en niet uit de school klapte!). Je hebt juist aan mij heel veel gehad, en daarom The Apprentice overleefd. En daarom verdien ik jouw stem.
Heel jammer dat je de ronde daarna geen tijd had voor je foto's en daarom afviel, ik had graag nog eens met je samengewerkt.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #7 Gepost op: 21-06-2024, 22:19:40 »
Hoi Sem, onze wegen hebben elkaar niet echt gekruist dit spel.

Enkel bij The Amazing Race hebben we even contact gehad, waarbij je me vroeg om dat avontuur samen aan te gaan. Dat had ik graag gedaan, maar tegen de tijd dat ik eindelijk online was en dat antwoordde, had je helaas al iemand anders gevonden. Buiten dat hebben wij jammer genoeg weinig contact gehad.

Dus als je je stem graag wil baseren op iets wat jij persoonlijk hebt meegemaakt met mij, vrees ik dat ik buiten dat feit weinig te bieden heb.

Ik heb het spel hoofdzakelijk gefocused op mezelf gespeeld en anderen vooral met rust gelaten. Dus dankzij mij hoefde je een paar chat berichten minder bijlezen en zijn we geen vijanden geworden zodat in een toekomstig spel we hopelijk wel kunnen samenspelen!

Als die manier van spelen je aan staat (focus op mezelf, vol in de opdrachten en no drama), dan verdien ik je stem, ookal hebben wij samen niets meegemaakt. :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #8 Gepost op: 22-06-2024, 00:08:24 »
Dag allemaal,

ik heb een vraag  voor jullie:

Robbie: Welk voordeel gaf de middagprogramma jou?
MU: Tijdens claim to fame wist ik dat het 4-1 was, had jij zonder verbond dit programma overleefd?
Swifty:  Wij kennen elkaar al lang, en hebben ook al goed samengewerkt in andere spellen. Wat maakte dat het deze keer niet lukte?
Aurynn: ook al kennen wij elkaar niet zo goed. Hoe zou je mij omschrijven in 10 woorden?

« Laatst bewerkt op: 22-06-2024, 08:07:33 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #9 Gepost op: 22-06-2024, 01:50:27 »
-> Eén vraag per jurylid om het binnen de perken te houden, het zijn al 12 juryleden dus dat is genoeg.

 ::fluit::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #10 Gepost op: 22-06-2024, 08:08:08 »
Aangepast
klaar voor de strijd

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #11 Gepost op: 22-06-2024, 12:03:53 »
Hey Wouter, goeie vraag, mijn aanvankelijke antwoord was “Hoezo voordeel? Ik heb me er toch ook net zo goed doorheen moeten vechten met een grotere kans om af te vallen, want een kleinere groep in de mp?”

Maar door je vraag ben ik erover beginnen nadenken. Ik denk dat mijn route langs de mp misschien toch het voordeel heeft gegeven dat ik via een iets rustigere manier en een minder hobbelige manier in de finale ben geraakt.

Bij Pokemon heb ik, als totale n00b op dat gebied, me ingelezen over elke Pokemon die ik ving om te kijken of het iets was en wat ze deden en welke waar zaten etc. Zo heb ik naar mijn mening sowieso wel goede vechters te pakken gekregen, maar een groot voordeel dat hierbij kwam kijken was het lot dat mij heel gunstig gezind bleek te zijn.

Bij De Zwakste Schakel had ik het gevoel tussen twee duo’s terecht gekomen te zijn en zag ik eigenlijk de bui al hangen. Gelukkig heb ik me daar doorheen weten te worstelen op mijn eigen houtje. Dus hier had ik naar mijn gevoel niet per se een voordeel.

En Glee en vooral Zondag met Lubach vereisten meer het creatieve aspect en ik vind van mezelf dat ik daar wel goed in ben (en dat hebben de punten ook aangetoond), dus daar had ik het voordeel dat die opdrachten en vooral de finale opdracht leunde op een van mijn sterkere kanten.

Ik zie dat echter als een minimaal voordeel, want ik heb het uiteindelijk wel zelf moeten doen en er zelf tijd in gestoken.

Bedankt voor je vraag, waardoor ik het vanuit een ander perspectief heb bekeken!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #12 Gepost op: 22-06-2024, 12:40:47 »
Hai Sem, natuurlijk was jij de eerste met een vraag! Mooi hoe enthousiast je bent gebleven voor het spel, ook al moest ik je wel teruglokken naar de RN Discord  ;)

MU:
- Waarom moet IK aan jou mijn stem geven? Wat hebben wij meegemaakt dat ik denk: "Ja! Ik geef mijn stem aan jou! "?

Allereerst, je moet natuurlijk niks. Ik hoop dat je mij je stem geeft, maar begrijp het prima als je hem aan iemand anders geeft.

Onze paden hebben elkaar binnen Zap voor het eerst gekruist op de trappen van de Eiffeltoren. PB en jij hadden daar al een poging gewaagd met het naar boven wandelen en toen Swifty en ik een eerste mislukte poging achter de rug hadden en voor de tweede keer wilden starten, kwamen Wouter en Deerbetah ook tegelijkertijd daar aan. In die hele stressvolle minuten, waarin we als duo's elkaar probeerden te overtuigen om eerst te mogen, verstoorde jij die discussie ook nog eens met wat random berichten, totdat je door Dennis werd teruggefloten.

Ik begreep van je dat dit niet gericht was op Swifty en mijzelf, maar op Wouter en Deerbetah, maar op dat moment was het een extra factor die me irriteerde. Daar heb ik je toen ook over aangesproken, maar het leidde ook tot het plaatsen van een yield op jullie route. Het heeft niet geresulteerd een andere uitslag voor jullie en voor ons, maar daar borrelde het even tussen ons.

Wat je siert is dat je direct bij mij in de DM kwam met de vraag waarom, maar dat je het ook begreep toen ik het uitlegde. We zijn daarin heel open en respectvol naar elkaar geweest en daardoor was er ook geen probleem meer.

Daarna heb ik je tijdens The Apprentice, toen je eenmaal in de boardroom belandde, proberen te helpen met de keuzes die je zou kunnen maken en hoe alles wat je schreef op mij overkwam. Ik heb je daar gesupport en gesteund toen je het in je fanatisme even met Aurynn aan de stok kreeg. Ik was blij voor je dat je de boardroom overleefde.

Dus we hebben wel het een en ander meegemaakt, maar ik denk dat ik vooral je stem verdien doordat ik ook op de moeilijke momenten niet heb geaarzeld contact met je te zoeken en dat deed jij andersom ook. We speelden daarin het spel op dezelfde manier en met wederzijds respect. Succes met je keuze!
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #13 Gepost op: 22-06-2024, 13:14:26 »
Hee Wouter, mooi dat je zoveel wil weten. Voor de andere vragen/opdrachten mag je me natuurlijk altijd benaderen als je geďnteresseerd bent, maar denk niet dat je de antwoorden mag laten meewegen.

MU: Tijdens claim to fame wist ik dat het 4-1 was, had jij zonder verbond dit programma overleefd?

Leuke vraag! Misschien goed om deze wat uitgebreider te beantwoorden, want het is ook wel goed om dit op een rijtje te zetten. Zeker aangezien ik niet heb gebiecht (sorry Dennis  ::sorry::).

Ik heb, zoals ook al in mijn pleidooi beschreven staat, met vrijwel iedereen contact gezocht gedurende het spel en deze contacten ook onderhouden. Maar met 18 spelers is dat nogal wat en dus is het ook niet met iedereen gelukt om echt een band op te bouwen.

In de eerste aflevering ontstonden al snel allerlei groepsgesprekken en ook bij andere afleveringen (The Apprentice en Bed & Breakfast) heb ik daar de samenwerking gezocht. Ik ben daar open ingegaan en heb actief gekeken hoe ik mijn medegroepsleden verder kon helpen. Maar met leden die naar MP moesten en af en toe ook onderlinge wrijvingen heb ik daar niet mijn spel op gebaseerd.

Ik heb vooral veel gehaald uit de individuele contacten. Met Swifty en Robbie waren die er al, dat zijn de enige deelnemers met wie ik buiten RN contact ben blijven houden tijdens mijn winterslaap en dat blijf ik ook doen, zij zijn echt vrienden geworden. Maar vanaf ronde 1 heb ik ook met Sydney en Aurynn heel veel contact gehad (en ook met Niels en Ricardo, maar die zaten na aflevering 2 al in het MP). Met Sydney was het redelijk op de voorgrond, aangezien we samen in RealSwifty waren beland en daarna Clean Air B&B hebben opgezet. Met Aurynn vond ik iemand die op dezelfde manier in het spel zat, hij is vaak een soort klankbord geweest voor mij.

Dus toen de aflevering Bestemming X kwam, een aflevering die absoluut niet in mijn comfortzone zat, heb ik het initiatief genomen om een groepschat aan te maken met Aurynn, Sydney en Swifty, met als doel elkaar samen naar de finish te brengen (Robbie was toen net afgevallen). In eerste instantie van de aflevering, maar eigenlijk is daar mijn enige echte groepsalliantie gesmeed.

Dankzij die alliantie ben ik uiteindelijk in de finale beland, ook al vond ik het soms best lastig omdat het niet heel leuk is voor de andere spelers en ik ook met PB, Frank, Drenzi en jou goed contact heb ontwikkeld. Maar ik ben er trouw aan gebleven en de anderen ook en dat zorgde er inderdaad voor dat de kwartfinale, Claim to Fame, misschien niet zo leuk was als die had moeten zijn.

Nu naar je vraag, die beantwoord ik even hypothetisch, in een wereld zonder bondjes. Als we dit allemaal individueel gespeeld zouden hebben, dan denk ik dat ik laatste was geëindigd. Sowieso hebben we de eerste opdrachten wel solo gespeeld (of ik in ieder geval wel), en ik denk dat de stand na de laatste 5 vragen niet zo extreem was veranderd.

Dan waren er twee opties geweest en ik denk dat ik het in alle gevallen had overleefd. Als ik niet de rader zou zijn geweest, dan denk ik dat niemand mijn Famke Louise had geraden. Ik vond het zelf al lastig om de hints te passen op haar, FLorida duurde echt een tijdje, dus dat was de rader vermoedelijk ook niet gelukt.

Áls ik de rader was geweest, dan denk ik dat Sydney exit was geweest. Ik was dan achter het sterrenbeeld gekomen, door de antwoorden die iedereen gaf en Dries Mertens had ik inmiddels zelf gevonden.

Dus ik denk dat ik het had overleefd, maar ik denk ook dat jij het zonder deze 4-1 had overleefd tenzij je zelf rader was geworden (je gaf al aan geen enkele te hebben geraden). Dat is hoe ik het spel gespeeld heb, hoe wij alle 4 het spel gespeeld hebben, en dat heeft helaas nadelige gevolgen voor jou gehad. ::hug::

Daar heb ik ook geen spijt van, het was een game-move. Maar ik ben er wel open naar je over geweest en daar heb je een flinke brok extra respect bij mij gewonnen met de manier waarop je er op reageerde. Succes met je stem, ik kan me voorstellen dat je je keuze al hebt gemaakt maar wie weet helpen deze antwoorden je nog met je afwegingen.
My fall will be for you

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #14 Gepost op: 22-06-2024, 15:15:54 »
Hey Wouter, wat jammer dat je de finale net niet gehaald hebt. Je was zo dichtbij! Ik heb expres even gewacht met het beantwoorden van jouw vraag tot MU dat had gedaan. Hij verklaart namelijk al veel.

Vanaf het begin hebben jij en ik contact gehad. Niet heel intensief, maar wel heel regelmatig, en we hebben elkaar ook zeker op weg geholpen bij verschillende programma's. Ik was blij met de samenwerking met jou. Je bent een slimme speler, een vrolijke noot in ieder spel, en je speelt het eerlijk. Dat kan ik zeer waarderen.

Ik ben deze Zap begonnen met een paar losse contacten. Eigenlijk waren er maar heel weinig spelers waarmee ik echt een samenwerking had. Jij en MU dus, Robbie vanaf onze B&B, Sydney af en toe, en Niels in het begin maar die ging helaas heel snel naar het middagprogramma.

Ergens gedurende het spel belandde ik via MU en Sydney in het viertal met Aurynn. Ik moet zeggen dat ik dit een heel fijne samenwerking vond, met spelers die er allemaal net zo in staan als jij en ik. En het was een logisch verbond, gezien de kruislijntjes over en weer vanaf het begin. Vier is echter al veel, je weet dat er dan van je eigen groepje al minstens 1 moet afvallen voor de finale. Ik heb niet voorgesteld om jou er ook nog bij te betrekken, om het groepje niet nog groter te maken.

Ik ben wel info met je blijven delen. De hints die wij allebei zelf hadden verkregen bij bestemming X stuurden we aan elkaar door. Bij de veiling wist ik dat jij veilig zat en dat Aurynn of ik de DM zou moeten spelen en natuurlijk koos ik jou niet als tegenstander.
Maar bij claim to fame heb ik met MU zitten puzzelen met de hints, en kon ik hem niet tegenhouden met het raden van jou. Daar heb ik je helaas niet kunnen redden, en daar stopte dus onze samenwerking. Overigens heeft MU zelf uitgepuzzeld dat jouw familielid Lenette van Dongen moest zijn.

Ik vond het jammer dat het spel zo verliep dat onze samenwerking wel moest stoppen, ik had je ook een finaleplek gegund. Maar ik speel een spel toch wel vooral om zelf verder te komen, en daarvoor was vanaf de kwartfinale het viertal toch te belangrijk.

Ik hoop dat je ondanks dat toch wel wat aan onze samenwerking hebt gehad, en ik hoop in een volgend spel zeker weer met jou te spelen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #15 Gepost op: 22-06-2024, 22:46:39 »
Hey lieve finalisten!  ::zwaai::

Om mijn stem te winnen zullen je mij moeten overtuigen aan de hand van humor! Aan jullie allemaal dus dezelfde vraag:

Wat is de beste grap die je kent?

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #16 Gepost op: 22-06-2024, 23:13:31 »
Er komt een man bij de dokter en hij zegt 'dokter, ik heb een hele grote wens, ik wil heel graag Belg worden'. 'Nou,' zegt de dokter, 'daar kan ik je wel bij helpen maar dat is wel een hele pittige operatie. Ik zal een stukje van je hersenen weg moeten halen'. 'Dat maakt niet uit' zegt de man, 'ik wil het echt heel graag, het maakt voor mij niet uit of de operatie zwaar is, het is mijn grootste wens'.
De dokter gaat overstag en besluit de man te opereren. Na de operatie wordt de man wakker uit de narcose en zit de dokter aan zijn bed. 'Sorry meneer' zegt de dokter, 'ik moet u iets vreselijks vertellen. De operatie is niet helemaal goed verlopen, we hebben helaas iets teveel hersenen weggehaald, het spijt me vreselijk'. Zegt de man: 'huh, wat seist?'



(ik gok erop dat je dicht genoeg bij Friesland woont om deze grap te kunnen begrijpen)
Keep calm and eat chocolates!

Offline PieterBasje

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #17 Gepost op: 23-06-2024, 11:25:45 »
Ik kom nog even peaken  ::zwaai::


Swifty: Hoe kan het dat jij zo goed bent in spelletjes?
Aurynn: Hoe kijk jij terug op het botschandaal?
Robbie: Je spreekt over pech bij de eerste elimininatie bij De Mol, maar toch had meer dan de helft van de deelnemers de mol in het vizier en jij niet. Is dat wel winnaarswaardig?
JW: Je hebt me misschien dan wel gered bij House of Villains, maar je bent ook de persoon geweest die direct heeft veroorzaakt dat ik in die positie kwam en het had daar voor mij zomaar afgelopen kunnen zijn. Verdien jij dan wel mijn stem?
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #18 Gepost op: 23-06-2024, 12:39:41 »
Ha PB jij gaat ook heus minstens zo goed worden! Ik hou van puzzelen en quizzen en ik heb daar heel veel jaren ervaring mee. Komt vanzelf bij jou ook wel ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #19 Gepost op: 23-06-2024, 13:20:36 »
Gerrit, de beste grap die ik ken is hier helaas niet toegestaan om te posten vrees ik, omdat er minderjarigen meelezen.

Dus dan mijn tweede beste. Die is voor grappig om reacties te zien, dus werkt vast niet online, maar oh well. Velen haten me na deze grap. Here we go:

Baby Tom werd geboren. Meteen toen hij ter wereld kwam, zei Tom “Hehe, eindelijk licht!”
Iedereen schrok dat de baby kon praten en zijn ouders waren zo trots dat ze zeiden:“Omdat je zo’n speciale baby bent voor ons, krijg je een cadeautje. Jij mag zelf zeggen wat je wil hebben!”
Tom’s ogen fonkelden toen hij zei:”Oh echt? Dankjewel papa en mama. Nou, wat ik echt graag wil hebben is een roze pingpongballetje!”
De ouders fronsten hun wenkbrauwen en vonden dat je niks bent met een roze pingpongballetje en besloten dan maar een grote teddybeer te kopen.

Bij elke verjaardag en elk Sinterklaasfeest vroeg hij om een roze pingpongballetje, maar kreeg hij toch iets waarvan zijn ouders vonden dat het nuttiger en leuker was.

Tom ging vervolgens jaren later naar school en kwam thuis met een geweldig rapport! Zijn vader zei:“Om dit te vieren, krijg je een cadeau, jongen. En jij mag kiezen wat je wil!”
“Nou ik wil een roze pingpongballetje.” zei Tom.
“Ach daar ben je toch niks mee! Weet je wat, je krijgt een eigen laptop! Dat ga je nog nodig hebben in je studies.”

Daarna kwam zijn eerste communie. Uiteraard vroeg hij weer om een roze pingpongballetje. Maar moeder zei:”Nee jongen, da’s toch geen cadeau! Jij krijgt de laatste nieuwe PlayStation!”

Jaren gingen weer voorbij. Jaren van vragen om een roze pingpongballetje maar het niet krijgen. Tot hij zijn motorrijbewijs had behaald! Om dat te vieren mocht hij weer een cadeau uitkiezen. Tom wou een roze pingpongballetje. Wederom vonden zijn ouders daar niks aan en ze gaven hem een gloednieuwe brommer in de plaats.

Een week later kwam Tom in een vreselijk ongeluk terecht met zijn brommer. Hij ging het niet halen en de dokter vertelde zijn ouders dat dit de laatste momenten met hem zouden zijn. Ze zaten aan zijn sterfbed en moeder vroeg huilend of ze nog iets voor hem konden doen, nog een laatste wens?
“J… ja…” zei Tom moeizaam met zijn laatste krachten. “Ik… wil graag… ee… een roze… ping… pong… ba… balletje…”
Vader keek moeder aan en ze knikte naar hem.
“Dat zullen we nu gaan halen, Tom. Maar mijn lieve zoon, vertel eens: waarom wil je toch je hele leven een roze pingpongballetje?”
Tom haalde diep, maar moeizaam adem. Hij hoestte, keek zijn moeder aan, opende zijn mond en… overleed.