Je had inderdaad De Hunt met Rolf Wouters. Dat is op internet geweest maar ook 1 jaar op tv. Daarnaast heb je zoals Robbie al aangaf ook op de publieke omroep een programma gehad dat er wel een beetje op leek. Men moest als ik het me nog kan herinneren dan een bepaalde opdracht uitvoeren en aan het eind van de week zich melden in een telefooncel. Ik weet alleen niet meer hoe het programma heet.
Dat was 'Wanted' van de TROS met Jack van Gelder als presentator. Dat was een erg leuk programma. Jammer dat er maar 1 seizoen van is gemaakt.
Daaraan deed dit stuk tekst mij ook meteen denken
Toen was ik iets van 10 jaar ofzo en keek ik altijd met veel plezier naar Wanted. Vond het altijd geweldig om te zien watvoor touren mensen uithaalden om ervoor te zorgen dat de jagers de telefooncel niet konden bereiken. Zo was er een keer een koppel dat een hele blokkade aan trekkers heeft weten op te trommelen gecombineerd met auto's.
En overdag moesten zij dan kinderboerderijen bezoeken om hun opdracht te voltooien. Ze mochten niet logeren bij familie of vrienden, geen gebruik maken van vervoer van vrienden/familie & uiteindelijk niet gevonden worden. Heerlijk programma was dat, alleen heel jammer dat het maar 1 jaar op de buis was.
Als ze "Wanted" nu gewoon weer eens gingen oppakken naast Wie Is De Mol zou ik het al helemaal top vinden!
Kunnen ze beter "De telefoon" in de ijskast zetten en "Wanted" eruit pakken en nieuw leven inblazen. Lijkt me nu ook leuk om een opdracht te moeten uitvoeren in NL, zonder gesignaleerd te worden en uiteindelijk xx aantal uur in een telefooncel zitten met de hoop niet gevonden te worden zodat je geld wint
Enig nadeel: dan moet de Nederlandse overheid de telefooncel weer invoeren
Aangezien die in verloop van tijd verdwenen is van het straatbeeld